Mõistusevastased manöövrid liikluses

Rehvi lõhkemine tänase päeva Eestis , raske uskuda , eriti kui rehvil on muster vähemalt nõutud sügavusega ja sõiduk pole tugevalt ülekaalus , rehve on muidugi puruks ja tühjaks sõidetud , eriti madala profiiliga rehve ja näiteks Tallinnas Tartu maanteel kus trammitee rööbaste vahe oli kohati asfalteerimata .  Mootorsõiduki juhtimine nõuab keskendumist ja tähelepanelikust , ei saa nii et ühes käes on suitsev sigarett ja teises nutitelefon ja kolmanda käega rapsid pükstelt  sinna sigareti otsast kukkunud tuhka ära , et meheau põletada ei saaks , juhti oleks ka rooli taha vaja .
Vasta

Olles seda kurvi läbinud vist sadu kordi elu jooksul erinevatel kellaaegadel ja vaadates videot õnnetusest siis päike on ikka suht täpselt näkku ja ma kaldun ka sinna pimestamise poole.  Samamoodi võis just sel hetkel ka suure juhile päike peeglist silma paistma hakata ja hetkeks tähelepanu kõrvale juhtida. Tagant paistev päike võib olla sama hull kui otse vastu paistev.
 No ja vaevalt,et see vanadaam peale pauku pidurdada taipas, auto veeres edasi kuni hoog otsa sai. Ise ka pealt näinud selliseid õnnetusi paar korda kus osaleja lihtsalt ei pidurdagi - refleksid puuduvad täiesti.  
 Mulle tundub ikka suht selge kurvi otseks sõitmine pimestava päikese tõttu see asi. 
 Ei saa päris nii eeldada,et kõik õnnetused juhtuvad nutijoobe süül või kaasabil. 
 Ja see LV autode paremas servas sõitmine on ka vaikselt möödanik sest sealsetes klubides on juba väga väga palju importjuhte kes ei jaga LV kirjutamata reeglitest mitte essugi.
Vasta

(06-11-2024, 20:53 PM)Vetu Kirjutas:   Ja see LV autode paremas servas sõitmine on ka vaikselt möödanik sest sealsetes klubides on juba väga väga palju importjuhte kes ei jaga LV kirjutamata reeglitest mitte essugi.

Kuuldavasti LV kohalik jõuametkond sellele teepeenral sõitmisele hea pilguga ei vaata. Valvsa pilgu all sedasi toimetades pidi olema suur tõenäosus, et pead oma tegevuse kohta Läti keeles aru andma.
Vasta

Sellest uudisloost 

https://lounapostimees.postimees.ee/8125...lkide-eest

Ja tänasest kogemusest mis jäi lihtsalt silma.
4 realiselt ehk suurema liikluskoormusega Tartu maanteelt kus vastu tulnud 4st palgiveokist ühelgi ei olnud koorem kinnitatud.
Kas nii ongi OK ?
Vasta

(10-11-2024, 22:49 PM)MeelisV Kirjutas:  Sellest uudisloost 

https://lounapostimees.postimees.ee/8125...lkide-eest

Ja tänasest kogemusest mis jäi lihtsalt silma.
4 realiselt ehk suurema liikluskoormusega Tartu maanteelt kus vastu tulnud 4st palgiveokist ühelgi ei olnud koorem kinnitatud.
Kas nii ongi OK ?

Kindel, et kinnitamata? Seda jälgitakse ja karistatakse üsna teravalt.
Pigem arvan, et trossid või ketid jäid lihtsalt märkamata, need maskeeruvad päris hästi.
Vasta

Kui kindel võib olla, et poolgi metsakatest julgeks ühe Päris Pidurduse ette võtta ning jõuda koorma paigalpüsimise mõttes sama tulemini nagu selles videos?

Kui muude krusade puhul on koorma kinnitamine asi, mida pahatihti tehakse minimaalselt või alla selle, siis pole põhjust arvata, et metsavedaja keskmine väga palju teistmoodi oleks. Sõltumata sellest, kas viidatud uudisnupu puhul kusagil mõni kett oli või mitte, on ju üheselt selge, et koorma kinniolemise tulemus oli saavutamata, kui see oli võimalik oma kohalt ära pidurdada.
Vasta

Suht kindel aga jah mitte 100.
Koormates oli kask vähemalt kahel viimasel koormal mida nägin s.t. hele puit ja tross, rihm, kett oleks võinud olla nähtav. Ei märganud.
Esimest vaatasin vilksamisi ja mõtlesin no ei saa ju nii olla. Teist vaatasin rohkem ja mõtlesin et äkki ikka oli. Kolmanda haagist konkreetselt juba puurisin pilguga seal kindlasti ei olnud.
Esimestel võis olla nii ja naa.

Teisalt. Isegi kui langi kõrval pannakse kett tross rihm peale siis kas peale natuke aega kolistamist kus koorem alla poole settib ka peale pingutatakse. Kahtlane.
Vasta

Noh, kuidas hindate seda läbu kuskil Venemaal?



Täna oli mul kah huvitav juhus. Vihmane ilm. Eessõitja pani vasaku suuna vilkuma ja just siis lendas meist mööda maastur. Ohustas eessõitjat ja lisaks lahmis mu esiklaasi vett täis nii, et mul vaateväli korraks kinni läks. Kaamera on heas kohas, selle ette vett väga ei lennanud. Eeesõitjal olid küljes õppemärgid, ilmselt sõitis koos juhendajaga, reegleid järgis väga püüdlikult. Võis kõhe tunne olla, kui sel moel mööda mindi. 



Kehv kaamera, maksis 10 eurot. Algatuseks paras, edaspidi vaatan kobedama või panen mingi nutitelefoni pardakaamera rakendusega püsivalt filmima.
Vasta

No see hoolimatu maasturi videos olev lugu on ka mulle tuttav.

Mõni aasta tagasi oli mul samasugune  situatsioon. Tegu ei olnud maasturiga aga tänu sellele, et jälgisin ka peeglist enda taga toimuvat, jäi suurem õnnetus ära. Nimelt kuskil Mustla taga pidin ära pöörama külavaheteele vasakule. Hoidsin telgjoone ligidale, andsin varakult suunatulega märku ja siis nägin peeglist, et minu taga asuva teise sõiduki tagant tuiskas välja sõiduauto ja vaatamata, et mul juba suunatuli ammu sees, pani minust vasakult vastassuunast mööda. Kuna nägin peeglist, et lennuk tuleb, jätsin vasakpöörde pooleli. Kui oleksin pööranud, ei tea mis siis oleks juhtunud. Auto oleks kindlasti sodi olnud. Tasub ikka vahest kaela keerata või peeglist jälgida.
Vasta

(17-11-2024, 18:32 PM)hall kass Kirjutas:  Noh, kuidas hindate seda läbu kuskil Venemaal?

Rohkem ei oska seda vaimuhaige maja tegevust kommenteerida kui vaid, et see näikse Borati-maal toimuma. Vähemalt numbrimärkide järgi võiks nii eeldada.
Vasta

Eile sai mööda peterburi teed Tallinnast välja sõidetud. 
Nehatu ja Maardu järve vahel.on 3+3 realine 110 km/h väga tiheda tiheda liiklusega teelõik. Palju sebimist. Ja siis rühkis seal mopeedauto. Ütlesin just kaasale, et näe hulle täitsa suitsiidikud sellisega sinna peale minna.
Täna teisel maanteel siis juhtus.
Sellistel peaks olema keelatud 100+ maanteedele minna. Üks on kiiruste vahe teine on võimalikud ootamatud manöövrid mida need juhid võivad korraldada. Teades, et roolis võib seaduslikult olla juht kes ei ole liiklusseadusega tutvunud.

https://www.postimees.ee/8136551/galerii...gastusteta
Vasta

(17-11-2024, 20:55 PM)MeelisV Kirjutas:  Eile sai mööda peterburi teed Tallinnast välja sõidetud. 
Nehatu ja Maardu järve vahel.on 3+3 realine 110 km/h väga tiheda tiheda liiklusega teelõik. Palju sebimist. Ja siis rühkis seal mopeedauto. Ütlesin just kaasale, et näe hulle täitsa suitsiidikud sellisega sinna peale minna.
Täna teisel maanteel siis juhtus.
Sellistel peaks olema keelatud 100+ maanteedele minna. Üks on kiiruste vahe teine on võimalikud ootamatud manöövrid mida need juhid võivad korraldada. Teades, et roolis võib seaduslikult olla juht kes ei ole liiklusseadusega tutvunud.

https://www.postimees.ee/8136551/galerii...gastusteta

Normaalsetes riikides suusakeppidest tehtud asju ei lubatagi päris maanteedele. Kahtlustan, et põhjusega Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Milles selle maasturijuhi hoolimatus seisnes? Sõitis aeglasemast eesliikujast mööda? Tundub et alustas möödasõitu samal ajal või veidi enne Galaxy suuna sisse panekut.
Vasta

(18-11-2024, 10:24 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Milles selle maasturijuhi hoolimatus seisnes? Sõitis aeglasemast eesliikujast mööda? Tundub et alustas möödasõitu samal ajal või veidi enne Galaxy suuna sisse panekut.

Mul sama mõte oli,  et möödasõit pidi algama enne kui ees suund sisse pandi. Lisaks ju peab pööraja veenduma et temast ei sõideta mööda enne manöövrit sooritades.
Vasta

(18-11-2024, 11:33 AM)MeelisV Kirjutas:  
(18-11-2024, 10:24 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Milles selle maasturijuhi hoolimatus seisnes? Sõitis aeglasemast eesliikujast mööda? Tundub et alustas möödasõitu samal ajal või veidi enne Galaxy suuna sisse panekut.

Mul sama mõte oli,  et möödasõit pidi algama enne kui ees suund sisse pandi. Lisaks ju peab pööraja veenduma et temast ei sõideta mööda enne manöövrit sooritades.
Avarii korral oleks tõenäoliselt Galaxy juht süüdi jäänud kuna ei veendunud manöövri ohutuses, seda (maanteel) vasakpöörajatest möödasõitmise teemat on väga palju arutatud nii siin kui teistes foorumites (näide1, näide2).

Antud teemas võib segadust tekitada 2020. aastal juhtunud ja edasi väga palju kõlapinda saanud Saaremaa surmaavarii, kus möödasõitja jäi justkui vasakpöörajale külje pealt sissesõites avariis süüdi. Reaalsuses veeretasid süüdijäämist möödasõitjale mitmed raskendavad asjaolud (möödasõidu keeld, tugev joove, kiiruseületamine), mistõttu ei tulnud vasakpööraja manöövri ohutuses veendumine kunagi teemakski. Samas antud liiklusõnnetusest igapäevaseid uudiseid lugedes võis nii mõnigi inimene saada alateadlikult kindla ja konkreetse arusaama, et (maanteel) vasakpöörajast möödasõidul jääb avarii korral möödasõitja süüdi, nt. antud uudis.
Vasta

(10-11-2024, 22:49 PM)MeelisV Kirjutas:  Sellest uudisloost 

https://lounapostimees.postimees.ee/8125...lkide-eest

Ja tänasest kogemusest mis jäi lihtsalt silma.
4 realiselt ehk suurema liikluskoormusega Tartu maanteelt kus vastu tulnud 4st palgiveokist ühelgi ei olnud koorem kinnitatud.
Kas nii ongi OK ?

Jätku küsimus. 
Kas koorem peaks olema kinnitatud nii, et kummuli minnes laiali ei veereks? Kuidas nõuded ette näevad ?

https://sakala.postimees.ee/8139102/foto...-maanteele
Vasta

Arvan, et avarii käigus mõjuvad jõud on nii suured et ei hoia ükski kett neid palke enam kinni. Võibolla mõni metsaka juht oskab täpsemalt kommenteerida või kui keegi teab juhtumit kus maanteekiirusel uppi lennanud palgihaagis on kenasti ühes tükis kogu koormaga siis äkki tõesti on võimalik paremini teha.
Vasta

Kas foorumlased on nõus, et paljud inimesed ei suudagi veidi keerulisemates tingimustes auto juhtimisega toime tulla?
Üks osa arvab, et oskavad (küll juhiabid aitavad),...teised ukerdavad kuidagi kohale.
Esimesed "kalduvad vastassuunavööndisse" või mis iganes, teised liiguvad jalakäija kiirusel.
Probleem mõlemal juhul.
Olen arvamusel, et kõik autojuhid peaksid teatud aja tagant oma sõiduoskust tõestama.
Tulirelva omanikuna pean mina oma oskusi tõestama praktilise laskekatsega iga 2 aasta tagant. 
Autodega tapetakse inimesi kordades rohkem.
Kas see pole mõtlemise koht?
Vasta

(21-11-2024, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas:  Jätku küsimus. 
Kas koorem peaks olema kinnitatud nii, et kummuli minnes laiali ei veereks? Kuidas nõuded ette näevad ?

https://sakala.postimees.ee/8139102/foto...-maanteele

Määrus ütleb et: veose kinnitamine on selle paigutamise käigus tarvitusele võetud abinõud veose kohtkindla asukoha säilimiseks veo ajal.

Muidugi oleks oluline, et ümbermineku korral koorem mööda ilma laiali ei lendaks. Kettkinnitused vast on rihmadest pisut toekamad. Kas need ka veoki kummuli mineku korral koorma kinni peavad, ei tea kahjuks.
Vasta

(21-11-2024, 18:34 PM)envi Kirjutas:  Kas foorumlased on nõus, et paljud inimesed ei suudagi veidi keerulisemates tingimustes auto juhtimisega toime tulla?
Üks osa arvab, et oskavad (küll juhiabid aitavad),...teised ukerdavad kuidagi kohale.
Esimesed "kalduvad vastassuunavööndisse" või mis iganes, teised liiguvad jalakäija kiirusel.
Probleem mõlemal juhul.
Olen arvamusel, et kõik autojuhid peaksid teatud aja tagant oma sõiduoskust tõestama.
Tulirelva omanikuna pean mina oma oskusi tõestama praktilise laskekatsega iga 2 aasta tagant. 
Autodega tapetakse inimesi kordades rohkem.
Kas see pole mõtlemise koht?

Kahe aasta tagant?
https://www.politsei.ee/et/juhend/relval...kendamisel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: veokamees, 9 külali(st)ne