(23-11-2024, 09:26 AM)v6sa Kirjutas: Praegu täidab vaid minusugune loll LS reegleid, kuivõrd karistatadasaamine on puhas karmavõla maksmine.
Ning kuulu järgi istuvat neist vähestestki enamus kuskil piirkiiruse märgi taga põõsas föönitamas...
Neid sinusuguseid "lolle" on tegelikult väga palju. Mina ei tea, kus ja kuidas Eesti liikluse kirujad sõidavad, aga valdav enamus meie liiklejaid on siiski mõistlikud ja õiguskuulekad.
Eestis on ca 650 000 juhiloa omanikku, ca 800 000 liikluskindlustusega autot. Eesti autopargi arvutuslik läbisõit on aastas üle 10 miljardi kilomeetri. Liikluskindlustuse juhtumeid toimub aastas ca 35 000 (neist ca 1/3 on parklakõksud).
Neist arvudest saab mõned suurusjärgud kokku:
1. iga juhiloa omanik põhjustab liiklusõnnetuse keskmiselt iga 20 aasta järel
2. sama sõiduk osaleb statistiliselt liiklusõnnetuses iga ca 12 aasta järel
3. enne liiklusõnnetusse sattumist läbib sõiduk ca 300 000 km
Need on numbrite suurusjärgud ja ei kajasta ühtegi konkreetset inimest. Ei ole ka mõtet võrrelda enda isikliku läbisõidu või kogemusega. Inim- ja kaubaveoga seotud sõidukid läbivad aastas vabalt ka 100 000 kilomeetrit. Kuigi takso osaleb liiklusõnnetuses ca 5 korda sagedamini kui isiklik auto, siis ei ole see tingitud mitte taksojuhtide kehvast juhtimisoskusest, vaid ikkagi suurest läbisõidust.
Kas on ikka nii, et kõik ümberringi on idioodid, kes ei oska sõita ja ei täida liiklusnõudeid ja ainult üksikud on korralikud? Või miks on mõne liikleja jaoks kogu aeg ümberringi probleemid ja poolearulised liiklejad. Töö pärast jõuab minu lauale tõenäoliselt keskmisest inimesest enam probleemseid liiklusjuhtumeid, kuid ise liikluses osaledes (suurusjärk 30 000 km aastas) ei näe ma küll nii hullu olukorda, et peaks kogu meie liikluse maapõhja siunama. Mis ei tähenda, et arenguruumi ei oleks ja võiks jääda loorberitele puhkama.
Meenub üks kuuldud lugu:
Sõber kurdab sõbrale: Ma ei saa aru, mis meie ümber toimub, kolme kuu jooksul sõidetakse mulle juba viiendat korda tagant sisse?
Vastus: Sa sõidad nagu pederast!
Soovin ilusat talve algust - meist igaüks saab liikluse paremaks teha. Esiteks käitudes ise mõistlikult ja liiklusnõudeid järgides. Teiseks - olles valmis ka selleks, et siluda teiste vigu. Igaüks meist eksib mõnikord - liiklusõnnetuse suudab ettenägelik juht aga sageli ära hoida ka siis, kuid keegi teine eksib. Mitte iga kord, aga enamikul juhtudel.