Mõistusevastased manöövrid liikluses

(21-11-2024, 18:52 PM)ivo86 Kirjutas:  
(21-11-2024, 18:34 PM)envi Kirjutas:  Kas foorumlased on nõus, et paljud inimesed ei suudagi veidi keerulisemates tingimustes auto juhtimisega toime tulla?
Üks osa arvab, et oskavad (küll juhiabid aitavad),...teised ukerdavad kuidagi kohale.
Esimesed "kalduvad vastassuunavööndisse" või mis iganes, teised liiguvad jalakäija kiirusel.
Probleem mõlemal juhul.
Olen arvamusel, et kõik autojuhid peaksid teatud aja tagant oma sõiduoskust tõestama.
Tulirelva omanikuna pean mina oma oskusi tõestama praktilise laskekatsega iga 2 aasta tagant. 
Autodega tapetakse inimesi kordades rohkem.
Kas see pole mõtlemise koht?

Kahe aasta tagant?
https://www.politsei.ee/et/juhend/relval...kendamisel

See tuleneb Jahiseadusest, et osaleda kütina suuruluki jahil.
Kui rohkem huvitab, leiad ise...
https://www.riigiteataja.ee/akt/117032023034
Vasta

Laskekatse puhul tuleb teha see eraldi nii sileraudsest kui vintraudsest relvast.
Ülekantuna liiklusesse tähendaks see, et sõiduoskust peaksid eraldi tõestama nii esiveolise, tagaveolise kui neliveolise auto puhul.
Seda muidugi juhul kui neid liikluses kasutad.
See teeks oluliselt turvalisemaks meie maanteed ja täidaks ka riigikassat... laskekatse on otse loomulikult tasuline.
Vasta

Vaatasi aktuaalsemaid kütuseaktsiisi kulutamise plaane ja tekkis küsimus, võib-olla ka suht rumal - mis edu targad pead vanade ringikujuliste(ja suhteliselt ühtlase kaldega) peale-mahasõitude asendamisest uute neerukujulistega(ja muutliku reljeefiga) saavutada püüavad?

11ndal sekundil on näha senine lahendus ja 47ndal näidatakse tulevikku

https://www.youtube.com/watch?v=t9QJlto5gLY&ab_channel=ReaalprojektO%C3%9C
Vasta

(21-11-2024, 21:39 PM)alfredo Kirjutas:  Vaatasi aktuaalsemaid kütuseaktsiisi kulutamise plaane ja tekkis küsimus, võib-olla ka suht rumal - mis edu targad pead vanade ringikujuliste(ja suhteliselt ühtlase kaldega) peale-mahasõitude asendamisest uute neerukujulistega(ja muutliku reljeefiga) saavutada püüavad?

11ndal sekundil on näha senine lahendus ja 47ndal näidatakse tulevikku

https://www.youtube.com/watch?v=t9QJlto5gLY&ab_channel=ReaalprojektO%C3%9C

Võibolla tänase liikluse närvilisust arvestades antakse soovitud suunda ümberrivistumiseks veidi pikemaid lõike. Kiirused ju on kasvanud, igaühel on võimsam auto ja suurem õigus teistega mitte arvestada. "Minu ette sa tõhk küll ei rivistu".

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(21-11-2024, 19:15 PM)envi Kirjutas:  Laskekatse puhul tuleb teha see eraldi nii sileraudsest kui vintraudsest relvast.
Ülekantuna liiklusesse tähendaks see, et sõiduoskust peaksid eraldi tõestama nii esiveolise, tagaveolise kui neliveolise auto puhul.
Seda muidugi juhul kui neid liikluses kasutad.
See teeks oluliselt turvalisemaks meie maanteed ja täidaks ka riigikassat... laskekatse on otse loomulikult tasuline.

Olen kursis laskekatse(te) sooritamise korraga. Nii politseis kui jahilasketiirus.

Suuruluki laskekatse ei ole tulirelva omamiseks kohustuslik vaid ainult teatud jahi viisis osalemiseks. Arvestades kui täpselt pead sa kütiliinis laskma, pole ka imestada. Analoogia oleks sellega, et su jahikaaslane seisab lasketiirus märklauast paari m kaugusel ja usaldab Sind märki laskma.

Kui sa ainult parti tahad lasta, teed sa ühe katse jahimeheks saades, kus pead saviplönne laskma ja ongi korras. Seega ei ole isegi "jahimeheks" olemisel iga 2 aasta tagant laskekatse üldse kohustuslik.

Seega on pigem analoogia praeguse autojuhilubade andmise korraga, kus tegelikult tõestad korra ära, et oskasid sõita ja siis ideepoolest saad elu lõpuni selle õigusega eldada. (Tõsi, see kord on vist muutumas kuuldavasti, relvade puhul, aga see on teise foorumi teema).

Tulirelva omamine ei ole sama, mis jahil käimine. Kaks täiesti eri asja. Jumal tänatud.

Eelnevalt oli aga lause " Tulirelva omanikuna pean mina oma oskusi tõestama praktilise laskekatsega iga 2 aasta tagant.", mis minu arust loob vale ettekujutuse tulirelva omamise ja haldamise kohustustest.
Vasta

(21-11-2024, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
Jätku küsimus. 
Kas koorem peaks olema kinnitatud nii, et kummuli minnes laiali ei veereks? Kuidas nõuded ette näevad ?
...

Üks tarkus mis kehtib ilma seadustesse kirjutamata ütleb: koorem peab olema laetud nii, et see ei muudaks oma asukohta tava liiklemisel. Koorma kinnitamine peaks säästma juhi ja kaasliiklejate elu ja tervise avarii(ohtliku) korral, sh järsul pidurdamisel vms
Kui kinnitada nõuete kohaselt ei ole võimalik, siis tuleks valida õige sõidukiirus, veose kogus jne jne.


Vasta

Midagi jälle kutseliste kapsaaeda.

https://reporter.kanal2.ee/8139602/koht-...gid-ei-loe
Vasta

(21-11-2024, 22:16 PM)ivo86 Kirjutas:  
(21-11-2024, 19:15 PM)envi Kirjutas:  Laskekatse puhul tuleb teha see eraldi nii sileraudsest kui vintraudsest relvast.
Ülekantuna liiklusesse tähendaks see, et sõiduoskust peaksid eraldi tõestama nii esiveolise, tagaveolise kui neliveolise auto puhul.
Seda muidugi juhul kui neid liikluses kasutad.
See teeks oluliselt turvalisemaks meie maanteed ja täidaks ka riigikassat... laskekatse on otse loomulikult tasuline.

Olen kursis laskekatse(te) sooritamise korraga. Nii politseis kui jahilasketiirus...

...Eelnevalt oli aga lause " Tulirelva omanikuna pean mina oma oskusi tõestama praktilise laskekatsega iga 2 aasta tagant.", mis minu arust loob vale ettekujutuse tulirelva omamise ja haldamise kohustustest.

Jaa, vabandust, mitte relva omanikuna, vaid kasutajana pean oma oskusi tõestama.
Aga mõte jääb samaks, paljud autojuhid ei tule teatud oludes auto juhtimisega (kasutamisega) toime.
Neil puuduvad oskused. Ometi osalevad nad liikluses.
Vasta

(21-11-2024, 22:06 PM)aavu Kirjutas:  
(21-11-2024, 21:39 PM)alfredo Kirjutas:  Vaatasi aktuaalsemaid kütuseaktsiisi kulutamise plaane ja tekkis küsimus, võib-olla ka suht rumal - mis edu targad pead vanade ringikujuliste(ja suhteliselt ühtlase kaldega) peale-mahasõitude asendamisest uute neerukujulistega(ja muutliku reljeefiga) saavutada püüavad?

11ndal sekundil on näha senine lahendus ja 47ndal näidatakse tulevikku

https://www.youtube.com/watch?v=t9QJlto5gLY&ab_channel=ReaalprojektO%C3%9C

Võibolla tänase liikluse närvilisust arvestades antakse soovitud suunda ümberrivistumiseks veidi pikemaid lõike. Kiirused ju on kasvanud, igaühel on võimsam auto ja suurem õigus teistega mitte arvestada. "Minu ette sa tõhk küll ei rivistu".

Hetkel ei pidanud silmas kogujateid, vaid tulevasi viaduktile peale-mahasõite.

Küsimus oli ajendatud antud kohas juba ühest olemasolevast neerukujulisest pealesõidust ja seal kogetuga, et arusaamatu reljeefsuse ja kujuga lahendus on ebamugav kasutada. Sõiduka roolis ka ohtlik, kuna nähtavus sillale jõudes(metallpiirde tõttu, mis varjas tõusva peatee) oli äärmiselt halb. Järsud keerud tõmbavad kiiruse maha, mis vbl on paberi peal ohutust tõstev tegur, kuid päriselus pead sa seal tõusu peal jällegi korralikult kiirendama hakkama, et liiklusvooga sujuvalt ühineda. Seega tundub taaskord mingisuguse oma nokia otsimisena, kuid välja tuli nagu alati(pole antud kujuga p/m sõitudega rohkem kuskil laias maailmas kokku puutunud). Aga jah, egas elu peagi alati lihtne ja loogiline olema.
Vasta

(21-11-2024, 18:34 PM)envi Kirjutas:  Kas foorumlased on nõus, et paljud inimesed ei suudagi veidi keerulisemates tingimustes auto juhtimisega toime tulla?
Üks osa arvab, et oskavad (küll juhiabid aitavad),...teised ukerdavad kuidagi kohale.
Esimesed "kalduvad vastassuunavööndisse" või mis iganes, teised liiguvad jalakäija kiirusel.
Olen arvamusel, et kõik autojuhid peaksid teatud aja tagant oma sõiduoskust tõestama.

Täiesti nõus!
On inimesi, kes on roolis olude sunnil (valglinnastumine, nigel ühistransport jne) ja neil sisuliselt pole valikut, samas sõita nad ei oska. Kui inimene teeb aastas paar kõksu, siis tal pole rooli asja tegelikult. Mingil helgemal hetkel on nad sõidueksamist end läbi kobistanud ja nii sõidavadki, abid ka natuke aitavad tänapäeval muidugi.
Samas väljapakutud lahendus ei kõlba kassi saba allagi! Uurima peaks neid juhte, kes silma torkavad rohkete avariidega ja muidugi oleks vaja ka patrullile silmajäänud kobakäpad luubi alla võtta.
Kahju muidugi kui sellisel olude sunnil sõitjal kaaned hoiule või päris ära võetakse, aga samas ei taha meist keegi, et selline otuke mõne lähedasega liikluses vastamisi satub. 
Selekteerimine oleks muidugi ülimalt keeruline ja põhjustaks terve virna vaidlusi, aga kusagilt peaks alustama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kahju küll , me pole nii rikkad et igale maksimaalsest lubatud sõidukiirusest aeglasemalt sõitvale juhile sotsiaaltransport tagada , mina laseks end rõõmuga sõidutada , eriti kui keegi teine selle teenuse kinni maksab .

  Käisin liikluses , libeda tee tõttu kraavi sõitnud autosi ei näinud , oli kokkupõrkeid , mis põhjustatud kas  halvast nähtavusest lumesajus või tähelepanematusest

 Jätkuvalt ei suvatseta ringristmikult välja keerates näidata suunda , see on halb , sest sunnib teisi juhte asjatult kas kiirust vähendama või peatuma , see vähendab liikluse sujuvust ja vähendab teede läbilaskevõimet , ning veel HELKURID , tehke end nähtavaks !
Vasta

(22-11-2024, 16:11 PM)edvard Kirjutas:  Kahju küll , me pole nii rikkad et igale maksimaalsest lubatud sõidukiirusest aeglasemalt sõitvale juhile sotsiaaltransport tagada , mina laseks end rõõmuga sõidutada , eriti kui keegi teine selle teenuse kinni maksab .

  Käisin liikluses , libeda tee tõttu kraavi sõitnud autosi ei näinud , oli kokkupõrkeid , mis põhjustatud kas  halvast nähtavusest lumesajus või tähelepanematusest

 Jätkuvalt ei suvatseta ringristmikult välja keerates näidata suunda , see on halb , sest sunnib teisi juhte asjatult kas kiirust vähendama või peatuma , see vähendab liikluse sujuvust ja vähendab teede läbilaskevõimet , ning veel HELKURID , tehke end nähtavaks !

Me pole nii rikkad...
Kas Sa oskad öelda palju kulus(b) raha viimase paari päeva avariide ja nende tagajärgedega toime tulekuks?
Süüdi tehakse halvad ilmaolud ja halb teehooldus... 
Kas jälle tuli talv ootamatult? 
Kas ise ei pea mitte midagi tegema?
Vasta

Pikivahe,pikivahe ja veelkord pikivahe.Miks ma ei taha enamus tuttavate autodega minna ,kui on võimalus oma autoga minna kuhugi,sest 75% inimestel on pikivahe vastikult väike.Kui ütlema hakkad,et miks peab nii perses sõitma siis on kõik kõvad autojuhid ja vaatavad sind kui lolli.Lasevad 3-10m vahega.Ka kutselised....Siin 2 viimasel päeval oleks pooled õnnetused õige pikivahe korral olemata olnud.Kui vaja siis hoiad ka 100m ,mis muutub muidugi trügijate tõttu võimatuks.Asulavälisel teel ,mõtlen hetkel.
Autokoolid peaks seda pikivahe rauda oluliselt rohkem taguma.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Ise tegema ikka peab , nõetekohased ehk siis praegusel ajal talverehvid , autol võiks praegusel ajal põleda ka tagumised tuled , eriti lumesajus , nutiseadme peaks ka rahule jätma ning keskenduma auto juhtimisele , teehooldust pole küll näinud , enne lume tulekut sõitsid lumesahkadega veoautod vilkurite sähvides Tallinnas mitmel pool ringi , nüüd on kuhugi kadunud .
Vasta

Minu varalahkunud äiapapa oli ka meister perses sõitja. Liigpalju F1 te vaadanud vana ziguli mees.  Tema selgitus oli see, et tuli tuuldevõtta ja siis söösta möödasõidule. Hiljem kui sai vähe teravama minekuga auto ka suurt midagi ei muutunud aga nii hirmus enam polnud ja kõrvalistmel ise pidurit ei pidanud vajutama...
Vasta

(22-11-2024, 16:11 PM)edvard Kirjutas:   Jätkuvalt ei suvatseta ringristmikult välja keerates näidata suunda ,... ning veel HELKURID , tehke end nähtavaks !

Õiged märkused. Eriti see helkuri osa. Teil ikka on jopetaskus olemas, et pimedas välja tõmmata?

Aga....

Sama suhtumise ilming on ka liigaeglaselt liikudes liikluse takistamine. Minul on õigusss ja teiste segamine mind ei huuuuvita! Vähemalt mitte enne, kui üliharuldane paranähtus "politseipatrull" ei ilmu korda looma või avariijärgses menetluses hästimaksutud advokaadid paragrahviga vasta pead ei tao.

Lumesahal on hea põhjus, miks selle taha tekib +/- 40 km/h kolonn. Aga mis hea põhjus on päevasel ajal suurel trassil 70-30-60 kiirusega saagimisel? Naastrehv all, uuemapoolne auto, klaasid puhtad. 

Ma pole küll suurem asi lapsehoidjariigi fänn, aga viimased paar päeva liikluses näitavad selgelt, et igale vähegi soovi avaldajale antakse massihävitusrelva ohjamise luba küsimata, kas isikul selleks üldse mingeid eeldusi on. Ning keegi pärast ei kontrolli ka, kuidas kodanikud oma õigusega ümber käivad. Viimati nägin sinivalget patrullis vist kolm nädalat tagasi. Sõidan igapäevaselt. Mõni tšlenovoz triikvormis tooliga on vastu tulnud, aga neist pole ju kaagipüüdjat.

Nii sõidadki kolonni sabas tasa-tasa ja püüad oma lohisemaläinud päevakava telefoniga kokku traageldada uuesti. Sest mitte midagi muud selles tõmblevas rivis teha ei ole. No vahel tuleb mõnele taganttulevale lühema süütega tegelasele avariita maandumiseks pesa teha.
Vasta

Seal Kanama projektis dikteerib peale- ja mahasõitude kuju ilmselt ühest küljest soov teha võimalikult pikad lõigud ümberreastumiseks ja teisest küljest kasutada oleva maatüki suurus. Kui ristikulehed oleks perfektselt ümmargused, läheks see jupp, kus maha- ja pealesõitja omavahel kohtade vahetamises kokkuleppele peavad saama, pmst nullilähedaseks. Ju siis kuskil keegi arvutas ja otsustas, et lopergune pealesõit on kahest halvast vähem halb.
Vasta

Pluss tülikas pisiasi, et teed Kanamal ei ristu 90 kraadi all, vaid diagonaalselt, mistap paratamatult on kaks looka järsemad ja kaks laugemad.

Ka seda saaks õgvendada, kui panna PALJU raha magama. Mu arust pole vaja.

Iseküsimus, palju sellest punnitamisest lõppeks tolkugi oleks olukorras, kus meil märkimisväärse osa liiklejate jaoks tuleb talv novembri lõpus ootamatult... Sad

Mõtlesin ksf! envi ausa väljaütlemise peale ja iva on siin täitsa olemas. Meil on liiga palju juhte pusklemas, kelle jaoks peamine juhiabisti ei ole mitte ESP ega ABS, vaid KASKO. Sääraste lollimängimise indu jahutaks kenasti, kui iga liikluses hangitud kaskojuhtumi järel tuleks teha sõidueksam. Mitte teooriaeksam, vaid just sõidueksam...

Ning iga inimkannatanuga õnnetuse järel KOHUSTUSLIK praktikapäev kiirabibrigaadiga.

Samas pole ühestki reeglist tolku, kui meil pole korralvalvureid neid jõustamas. Praegu täidab vaid minusugune loll LS reegleid, kuivõrd karistatadasaamine on puhas karmavõla maksmine.

Ning kuulu järgi istuvat neist vähestestki enamus kuskil piirkiiruse märgi taga põõsas föönitamas...
Vasta

(23-11-2024, 09:26 AM)v6sa Kirjutas:   Praegu täidab vaid minusugune loll LS reegleid, kuivõrd karistatadasaamine on puhas karmavõla maksmine.

Ning kuulu järgi istuvat neist vähestestki enamus kuskil piirkiiruse märgi taga põõsas föönitamas...

Neid sinusuguseid "lolle" on tegelikult väga palju. Mina ei tea, kus ja kuidas Eesti liikluse kirujad sõidavad, aga valdav enamus meie liiklejaid on siiski mõistlikud ja õiguskuulekad. 

Eestis on ca 650 000 juhiloa omanikku, ca 800 000 liikluskindlustusega autot. Eesti autopargi arvutuslik läbisõit on aastas üle 10 miljardi kilomeetri. Liikluskindlustuse juhtumeid toimub aastas ca 35 000 (neist ca 1/3 on parklakõksud). 

Neist arvudest saab mõned suurusjärgud kokku:
1. iga juhiloa omanik põhjustab liiklusõnnetuse keskmiselt iga 20 aasta järel
2. sama sõiduk osaleb statistiliselt liiklusõnnetuses iga ca 12 aasta järel
3. enne liiklusõnnetusse sattumist läbib sõiduk ca 300 000 km

Need on numbrite suurusjärgud ja ei kajasta ühtegi konkreetset inimest. Ei ole ka mõtet võrrelda enda isikliku läbisõidu või kogemusega. Inim- ja kaubaveoga seotud sõidukid läbivad aastas vabalt ka 100 000 kilomeetrit. Kuigi takso osaleb liiklusõnnetuses ca 5 korda sagedamini kui isiklik auto, siis ei ole see tingitud mitte taksojuhtide kehvast juhtimisoskusest, vaid ikkagi suurest läbisõidust. 

Kas on ikka nii, et kõik ümberringi on idioodid, kes ei oska sõita ja ei täida liiklusnõudeid ja ainult üksikud on korralikud? Või miks on mõne liikleja jaoks kogu aeg ümberringi probleemid ja poolearulised liiklejad. Töö pärast jõuab minu lauale tõenäoliselt keskmisest inimesest enam probleemseid liiklusjuhtumeid, kuid ise liikluses osaledes (suurusjärk 30 000 km aastas) ei näe ma küll nii hullu olukorda, et peaks kogu meie liikluse maapõhja siunama. Mis ei tähenda, et arenguruumi ei oleks ja võiks jääda loorberitele puhkama. 

Meenub üks kuuldud lugu:
Sõber kurdab sõbrale: Ma ei saa aru, mis meie ümber toimub, kolme kuu jooksul sõidetakse mulle juba viiendat korda tagant sisse?
Vastus: Sa sõidad nagu pederast!

Soovin ilusat talve algust - meist igaüks saab liikluse paremaks teha. Esiteks käitudes ise mõistlikult ja liiklusnõudeid järgides. Teiseks - olles valmis ka selleks, et siluda teiste vigu. Igaüks meist eksib mõnikord - liiklusõnnetuse suudab ettenägelik juht aga sageli ära hoida ka siis, kuid keegi teine eksib. Mitte iga kord, aga enamikul juhtudel.
Vasta

Kogu oma lugupidamisest eelkirjutaja vastu ei suuda siiski 100% nõus olla.
Sõitsin paar nädalat tagasi linna poole. Teekate oli kuiv, nähtavus suurepärane, liiklus väga hõre. Kuna kuhugi kiiret polnud, hoidsin kiiruse umbes 70 km/h ja vestlesin naisega maast ja ilmast. Kusagilt kõrvalteelt keeras välja üks džiibikärakas ja hakkas samas suunas liikuma. Vähem kui kilomeetri järel oli ta mul tagastanges kinni, kuid möödasõidule millegipärast ei läinud. Ees oli mitme kilomeetri pikkune noolsirge teelõik, kus polnud ühtegi vastutulevat autot. Sõitsime nii kümmekond kilomeetrit, aga midagi ei muutunud. Vestlus naisega enam ei laabunud ja suurendasin kiirust lubatud piirkiiruseni. Algul jäi džiip pisut maha, kuid siis võrdsustas kiirused ja jäi enam-vähem rahuldava pikivahega minu järel sõitma. Siis tuli kiiruse piirang 70 km/h, võtsin hoo maha ja taas oli hunnik metalli peaaegu vastu minu auto tagaosa nühkimas. Mul ei pidanud närv vastu, lülitasin suunatule sisse ja võtsin teeserva. Silmnähtava vastumeelsusega jätkas džiip edasist sõitu üksi.
Kas ma käitusin nagu pederast, kui sõitsin suurepärase nähtavusega praktiliselt tühjal teel kiirusega 70 km/h?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne