Velje-rehvi laiuse vastamine traktoril
#1

Tere

Väikesel japsil käib esirattaks põllumajanduslik 6.00-14, mis 5J14 veljel.

Tahaks üle kolida mururehvile, diameetrilt sobib kõige lähemalt 25X8.50-14. Sellele soovitab tootja vähemalt 7" velge.

Kas on midagi kriminaalset, kui panna ta 5" laia velje peale, või jääb ta siis kummi ja hakkab keskelt mustrit sööma? Või peaks ikkagi mõtlema velje laiemaks saamise peale? Lohviga rehvid kõik, kui see peaks midagi muutma.
Vasta
#2

(28-11-2024, 17:11 PM)Mahno Kirjutas:  Tere

Väikesel japsil käib esirattaks põllumajanduslik 6.00-14, mis 5J14 veljel.

Tahaks üle kolida mururehvile, diameetrilt sobib kõige lähemalt 25X8.50-14. Sellele soovitab tootja vähemalt 7" velge.

Kas on midagi kriminaalset, kui panna ta 5" laia velje peale, või jääb ta siis kummi ja hakkab keskelt mustrit sööma? Või peaks ikkagi mõtlema velje laiemaks saamise peale? Lohviga rehvid kõik, kui see peaks midagi muutma.

Kaks tolli on "ainult" 50,8 mm. No ma ei tea, kuidas selline asi välja hakkaks nägema Sad Laiemaks tegemine pole ka ulme keeruline teadus ja ei eelda mingit erilist sisseseadet, materjaliks piisab täiesti mõni vana veeboiler (uued on õhemad), pole vaja painutada ka eriliselt, saab käevahel, koormarihmaga või muul lihtsal viisil kokku tõmmata. Tegin topeltrataste vahevõrud boilerist, täiesti peavad. Kui keevitus ja relakas olemas, siis asu asja kallale.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#3

(28-11-2024, 19:16 PM)metsakohin Kirjutas:  Laiemaks tegemine pole ka ulme keeruline teadus ja ei eelda mingit erilist sisseseadet ...

Donn on oma videokanalisse sellest protsessist värske video lisanud.
Vasta
#4

Pigem olen ma loomult laisk ja ilma kõva vajaduseta ei viitsi asju ette võtta.

Aga variante ma näen 2:

1. Veljel rehv maha ja omale kohale tagasi. siis ratas ringi käima ja töötav relakas vastu. Saab igati sirge lõike. Siis 50x2 vms latt rõngasse (paksus vastavalt velje seinale), punktida kinni, lasta ringi ja kui väga kõver pole, siis lõpuni kinni keevitada. Kui kõver, siis lahti lõigata ja uuesti punktida kuni ise rahul oled.

2. Teha analoogselt tagaratastega (isetegemise teemas käsitletud): võtta 7 tolli lai 14" kaubiku või väikese veoauto velg, lõigata südamik välja, laseris uus südamik koos sobiva tsentri ja poldiaukudega ja laual kolme torujupi peal kinni punktida. Alla panna ja kui hullult ei viska, siis ümberringi kinni keevitada. See on tiba probleemne, sest 7 tolli laia 14" velge pole lihtsalt niisama kuskilt võtta, kõige laiem kiire otsinguga on 6" vana MB või VW LT alt.
Vasta
#5

(28-11-2024, 20:31 PM)Raivo Kirjutas:  Donn on oma videokanalisse sellest protsessist värske video lisanud.

Aitäh, me vist postitasime üsna ühekorraga. Donnil on natuke paremad töövahendid, kui mul ja ta keevitab ka palju paremini Smile
Vasta
#6

(28-11-2024, 17:11 PM)Mahno Kirjutas:  Tere

Väikesel japsil käib esirattaks põllumajanduslik 6.00-14, mis 5J14 veljel.

Tahaks üle kolida mururehvile, diameetrilt sobib kõige lähemalt 25X8.50-14. Sellele soovitab tootja vähemalt 7" velge.

Kas on midagi kriminaalset, kui panna ta 5" laia velje peale, või jääb ta siis kummi ja hakkab keskelt mustrit sööma? Või peaks ikkagi mõtlema velje laiemaks saamise peale? Lohviga rehvid kõik, kui see peaks midagi muutma.

Ei ole kriminaalset.
4x4 foorumis on sellel teemal ka arutatud.
Väidetavalt on 10+tollist rehvi pandud 6...7 tollisele veljele.
Muidugi mängib rolli ka rehvi kõrguse indeks.
Kulumist saad reguleerida rehvi rõhuga, mida laiem rehv, seda madalam rõhk.
Üks rehv veljele prooviks monteerida on kordi väiksem vaev kui velge laiemaks teha.
Vasta
#7

(28-11-2024, 17:11 PM)Mahno Kirjutas:  ... esirattaks põllumajanduslik 6.00-14, mis 5J14 veljel.

Tahaks üle kolida mururehvile, diameetrilt sobib kõige lähemalt 25X8.50-14. Sellele soovitab tootja vähemalt 7" velge.

Kas on midagi kriminaalset, kui panna ta 5" laia velje peale, või jääb ta siis kummi ja hakkab keskelt mustrit sööma?
...

Kui traktor just igapäevaselt kümneid kilomeetereid teel ei sõida, siis pole hädasti velge laiendada vaja. Peale saad väikese vandumisega ja rehvirõhuga saad kompenseerida "punnisolekut".

Kui on esilaadur, siis on keerulisem.

Mina katsetaks sellisena.

Kui velge otsustad laiendama hakata, siis jälgi nihutust - laiem ratas võib pööramisel kuhugi kinni hakata, kui seda väljapoole ei too.
Vasta
#8

Haagise veljed lasin joone järgi rellakaga pooleks, 6cm riba vahele ja keevitasin laua peal kokku. Vaheriba ei väänanud ka enne ringiks, järjest keerasin ja punktisin. Tonn + veab pidevalt ja kestab juba aastaid.
Ega see traktor ka asfaltil sajaga sõida.
Vasta
#9

Täpsustuseks - on esilaadur, aga üks nendest pisikestest poolakatest. Suuri taskusinei tõsta - masingi tonni kanti.

Max kiirus on 15kmh. Isetehtud tagavelg ei põhjusta sel kiirusel mingeid hädasid.
Vasta
#10

(29-11-2024, 21:40 PM)Mahno Kirjutas:  Täpsustuseks - on esilaadur, aga üks nendest pisikestest poolakatest. Suuri taskusinei tõsta - masingi tonni kanti.

Max kiirus on 15kmh. Isetehtud tagavelg ei põhjusta sel kiirusel mingeid hädasid.

Muretsemiseks pole põhjust. Kapiukse ja puusepavinkli abi saab luua väga täpse velje, nähtud ja ka ise tehtud. Rummu otsas või treipingis kontrollveeretamine on boonus vaid.

PS austet Donni videos on õige koostamisjärjekord, võimaldab kahes sihis korrigeerimist! Paljud tegijad valivad raskema tee millegipärast.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Ma kõveruse ja tasakaalu pärast ei muretsegi - need ma saan 15kmh liikuva asja jaoks piisavalt heaks. Vibratsioon läheb ainult väiksemaks - hetkel kui mõlema poole "kuusekesed" satuvad koos käima kõval pinnasel on üsna halb värin roolis, mururehvi muster lahendab selle juba eos. Kuna asi ei osale teeliikluses (kuigi kindlustusfirmade lobi tõttu justkui peaks ka sellele masinale kingituse tegema juhul, kui ma temaga üle tee sõidan), siis laiendamise seaduslikkus pole ka küsimus.

Minu küsimus on pigem see, kas laiendamise töö on vältimatult vajalik või lihtsalt kategooriast "oleks tehniliselt kena ja korrektne".
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne