Postitused: 65
Teemad: 4
Liitus: Sep 2003
Maine:
4
06-12-2024, 00:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2024, 01:07 AM ja muutjaks oli
ddig.)
Mul kah üks rahvusvaheline kogemus, ca 5a tagasi, mis päädis juhtimisõiguse peatamisega. Mõistusvastasus on muidugi suhteline, sest asjaolusid arvestades oli kõik vägagi mõistlik aga ilmselgelt mitte kõigi asjassepuutunute silmade läbi :-)
Teadupärast on Soomes üsna palju väikeseid 1+1 maanteid, kus kiirus ristmike/külade tõttu pidevalt varieerub 60>80>100>80>60. Kuna kiiruskaameraid on palju, siis tüütud on need teed nii-ehk-naa, sest pead kogu aeg hoolitsema, et valel hetkel õige kiirusega ei sõida ja vastupidi. Erakordselt tüütuks muutuvad need tiheda liiklusega, sest ei erine sealsed maakad ühegi teise riigi omast ja see, et kellelgi on vaja sel päeval läbida veel mitusada kilomeetrit ei häiri nende tegevust mitte üks träps ning kõrvalküla Pekka juurde piima tooma võib sõita ka mopeedi kiirusega. Veidike muidugi liialdan aga asjaolu, et lubatud piirkiirus saavutatakse mitmete kilomeetrite pärast järgmisesse piirangualasse jõudmisel, millele järgneb pidurdus, on minu jaoks igal juhul mõistusevastane. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida.
Peale pikemat kummipaelamängu jõudsime lõpuks möödasõidualale ning nagu ikka proovisin võtta suurema ampsu korraga. Möödusingi ca 6-7 autost ning nende ees sõitnud mootorrattast. Möödasõit iseenesest väga rahulik, sest keegi mul sabas ei istunud ja ruumi oli palju, siis korra vajutasin ja enne kolonni algusega kohakuti jõudmist lasin gaasi järgi ja pika poognaga vaikselt aeglustades naasesin esimesse sõiduritta.
Möödasõiduala lõppes, algas järgmine, Waze´is hoiatus, et sirge keskel võib värvilisi kohata ning võtsin püsika paar pügalat allapoole. Oodatud asukohas oligi üks värviline mootorrattur teeääres aga minu vastu huvi üles ei näidanud. Äpp näitas, et ka sirge lõpus on diskot oodata ja lähenesingi juba möödasõiduala lõpule kui toosama eespool mainitud must mootorratas must mööda sõitis, ette reastus ja vilkurid tööle pani ning mind sinna meeleolukale parkimisalale suunas.
Mõõtmistulemus 100 +47 tähendas seda, et mõni träps jäi puudu pisikesest puhkusest lahkete põhjanaabrite kulul ja kui kogu mu elulugu kirja pandi, siis pääsesin sisuliselt miinimumtrahviga 276 vms eurot. Muuhulgas tundus neile kahtlane mu soome keele oskus aga asjaolu, et 70-ndatel sündinud ja Tallinna piirkonnas elanud inimene võis selle ära õppida 80-ndatel ja 90-ndatel nende kanalitelt Miami Vice´i jpm vaadates tundus neile siiski usutav ja ma ei pidanud tõestama hakkama, et ma ei ole Kalevipoeg.
Aga, et kiiruseületamine +35 alates on sealmaal ette nähtud juhtimisõiguse peatamine, siis ootas sama saatus ees ka mind. Politseinik selgitas, et kuna ma olen välismaalane, siis mult füüsiliselt luba ära ei võeta aga peale sadamasse jõudmist ma ei tohi Soomes autoga sõita. Perioodi pikkust ta nimetada ei osanud ja selle pidi keegi teine kusagil hiljem otsustama.
Nädalad hiljem tuli postiga korralik pakk dokumente, kus kõik asjaolud kirjeldatud ja lisaks siis otsus, et juhtimisõigus peatatud üheks kuuks ja vist oli nii, et otsuse tegemise hetkest (mitte rikkumise toimepanemise hetkest). Natuke võttis asi kukalt sügama ja vaatasin natuke kuu kella, helistasin tuttavatele politseinikele, viimased omakorda pidasid ameti juristidega nõu jne. Kokkuvõttes selgus, et kui sul on ühes EU riigis juhtimisõigus peatatud, siis on kõigis.
Lohutama jäi vaid, et kuna süsteemid ei ole automatiseeritud, siis ei pruugi see välja tulla. Esmalt peaks karistuse määranud riik sisestama selle rahvusvahelisse andmebaasi. Teiseks peaks kohalikul korravalvel selle vastu huvi olema, aga üldjuhul on pigem välismaalaste puhul ja siis kui on mingi suurema jamaga tegemist. Kolmandaks peaks siis oma tegevusega kuidagi tähelepanu tõmbama - aga seda ma reeglina ei tee :-)
Ehk siis kokkuvõttes oli kuu aega sellist teadmatust, et kas ma siis ikka võiksin/peaksin üldse liikluses osalema aga lõpp hea kõik hea.
Huvitav kogemus igal juhul - täiesti eraldusmärkideta mootorrattalt pidi mu kiirus mõõdetama tagantpoolt lähenedes, sest tema ette jõudes mu kiirus kindlasti enam nii suur ei olnud. Ka hiljem pardakaamera videot üle vaadates ei tuvasta ainsamatki viidet, et tegemist võiks olla liiklusjärelvalvet teostava sõidukiga - lihtsalt üleni must "bike"-laadne mootorratas.
Connecting technologies
Postitused: 548
Teemad: 0
Liitus: Nov 2017
Maine:
20
Mitte et tahaks moraali lugeda aga pigem mõnevõrra mõistusevastane on kõrvalteel kolonnist möödasõiduks 150 rauda ajada.
Postitused: 548
Teemad: 0
Liitus: Nov 2017
Maine:
20
06-12-2024, 12:30 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2024, 12:32 PM ja muutjaks oli
Peeter2.)
v6sa, kust see nelostie nüüd välja kargas? Mainitud on "jõudsime lõpuks möödasõidualale" ja rohkem pole teada.
Postitused: 2,962
Teemad: 35
Liitus: Jan 2012
Maine:
31
Mitte, et see viimase õnnetuse tegur oli aga võis vabalt olla. Vaadake nt. 2+2 maanteel või kui on aega ja ruumi siis ka niisama veokitest mööda sõites mis kabiinis toimub. Paljudel mängib mingi ekraan liikuvat pilti jah seda on ka väikestes autodes aga see on üks suur tähelepanu röövel.
Olen ka ise seda pattu teinud et maanteel käib mingi tv saate järelvaatamine või ralli ülekanne vms. Aga ma olen ka teadvustanud mis ma teen ja kuidas. Juhina kuulan ja vilksamisi ehk põnevamat kohta vaatan, kaasreisijana vaatan rohkem aga ka siis on pilk teel. Ja need on harvad korrad .....
Igapäevaselt elukutselisena aga läheb see rutiiniks ja tekib petlik tunne, et oskan, saan ja ...
Ja siis ükskord enam ei pane tähelegi mis tee peal ees toimub sest pilk on lummavas sinises ekraanist.
Postitused: 329
Teemad: 0
Liitus: Oct 2012
Maine:
4
Ainult kaks ringi?Võiks ikka rohkem,praegu ongi nt.traktoriga viljakoormaga liiga lihtne.