Abipalve tagasideks

(27-09-2024, 10:57 AM)Raudpats Kirjutas:  
(27-09-2024, 10:22 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:имееют
Võibolla sobiks umejut aga imejut omab vene keeles ka mitut tähendust mille hulgas on üks mehe-naise vaheline tegevus enamasti voodis. Võibolla see ongi mõte?

No ei ole vene keeles sellist sõna, nagu имееют
nojah, mu arust on ka austet ksf v6sa väheke võssa pannud selle lausega " Они и про человеческий имееют!" tõenäoliselt peaks olema  Они и по-человечески умеют! - seda on vatnikud eriti ukraina sõjapagulastele käratanud, et räägi inimkeeles.

Aga nagu Indrek juba ütles, siis meie reaalsuses on endise NL vanemate inimeste vaheliseks suhtlemiskeeleks ikka vene keel ja keel pole süüdi, et suur osa selle kandjaid on vatnikud Sad .  
Ise nt lasen kooglil tõlkida inglise või ukraina või muust keelest vene keelde ja tulemuseks on 99% arusaadav, mõistetav ja loogiline tekst, tõlked eesti keelde on suures osas arusaamatu sõnade rida, enamasti suudab küll pärast pikemat mõistatamist ära arvata, millest jutt aga vahel jääbki arusaamatuks. Head näited olid toodud milnetis
Tsitaat:51-й пдп (парашютно-десантный полк) = 51. liikluspolitsei jaoskond
810-я обр МП (отдельная бригада морской пехоты) = 810. parlamendiliige
Tsitaat:Kui pidevalt tegeleda nende masintõlketöödega, siis kogenud tõlkija juba teab, et Aku on patarei, Kahuriaku on suurtükipatarei, Mineering on kaevandus, Vinpüssiosa või Vintpüssiga divisjon on laskurüksus või laskurdiviis jne [Pilt: icon_mrgreen.gif]
Vasta

(27-09-2024, 11:49 AM)honkomees Kirjutas:  
(27-09-2024, 10:57 AM)Raudpats Kirjutas:  
(27-09-2024, 10:22 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:имееют

No ei ole vene keeles sellist sõna, nagu имееют
nojah, mu arust on ka austet ksf v6sa väheke võssa pannud selle lausega " Они и про человеческий имееют!" tõenäoliselt peaks olema  Они и по-человечески умеют! - seda on vatnikud eriti ukraina sõjapagulastele käratanud, et räägi inimkeeles.
[Pilt: icon_mrgreen.gif]

Ma siin juba pool päeva üritasin aru saada, mida Võsa selle lausega öelda tahtis. Kahtlasi sõnu oli nii palju , et mõte muutus eriti kahtlaseks.
Vasta

Ju ma siis olen kitsarinnaline ja piiratud maailmavaatega, et arvan ka soomlasi ja lätlasi omakeelset plakatit väärima, mitte ainult idanaabrikeelt mõikavaid. Palun tekstifaili ja soomekeelne saab olema. Üritus ise vääriks seda.

Olles mainitud üritust paar korda väisanud, siis millegipärast ei välju venekeelset mula väljastav seltskond enamasti mitte LT ega LV märke kandvatest sõidukitest, vaid ikka EST-masinatest. Siit ka kiunatus. Millega ei pea ometi nõustuma - meil on vaba maa ja teie võite ometi rahumeeli jätkata eestlaste lõimimist russkij mirri.

Ühtlasi tänan kõiki kogenumaid juhtimast tähelepanu labasele grammatikaveale. Mõtlesin siiski lihtsalt oskust võõrkeeles hakkama saada. Mitte mõnda sügavamat kultuuritundmist eeldavat (ja seega mulle tundmatut) keelelist kõrvaltähendust.

Mis puudutab küsimust isikliku äritava kohta, siis tõesti: kui mul pole see just eluküsimus, jääb riigikeelest mitte arusaava "pusinässmanniga" Lasnagorskist äri katki. Lätlase või poolakaga veel proovin, kuniks mulle otse pähe ei üritata istuda. Enamasti üritatakse ikka selgeks teha, et talupoja soost olendil pole kohane kuningatest põlvneja esitatud hinna üle arutella.
Vasta

(26-09-2024, 14:01 PM)13piisab Kirjutas:  Ma pole ammu käinud - kas venekeelsed müüjad on ühtäkki ära kadunud, et "neid ei püüa"?
...

Palun loe uuesti: kirjas on ju selgelt, et venekeelse kuulutusega ei püüa eelmises lauses mainitud soomlasi.

Ning nagu näha faili puudumisest, siis eesti või vene keelt mittemõistvaid soomlasi Tagadile ka ei oodata.
Vasta

(04-10-2024, 09:03 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-09-2024, 14:01 PM)13piisab Kirjutas:  Ma pole ammu käinud - kas venekeelsed müüjad on ühtäkki ära kadunud, et "neid ei püüa"?
...

Palun loe uuesti: kirjas on ju selgelt, et venekeelse kuulutusega ei püüa eelmises lauses mainitud soomlasi.

Ning nagu näha faili puudumisest, siis eesti või vene keelt mittemõistvaid soomlasi Tagadile ka ei oodata.

A kas Sa oma ülimalt siira abistamise sooviga muidu otse Unic-Moto poole ikka oled pöördunud?
Vasta

Selgitan veidi modereerimisloogikat.
Täna olid kaks postitust raporteeritud. Põhjendatult, aga samas sõltub põhjendatus ka vaatenurgast. Või pigem vaatlemise kaugusest.

1) Postituse algus on küll ründav, aga point on ju õige - kui on küsimus, siis selle eesmärk võiks olla vastuste saamine ning ümmargune faktivaesus seda ei toeta:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid571933

2) Tsitaadis sisaldub kustutatud postitus - see pole tõesti kellelegi tarvilik. Vast ka mitte autorile Wink
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid571936

Mulle isiklikult meeldib, kui leidub "let's please cut the crap"-tüüpi põhjendatud sõnavõtte. Foorumile saab taolisel viisil asjalikumat suunda anda tuimast nn moderaatorinuiaga vehkimisest palju paremini.

v6sa ei mõistnud kord siinsamas teemas mu irooniat, kui küsisin retoorilise küsimuse, kas on tõesti vaja "hoiame käest kinni ja heietame igas teemas sõbralikult igal teemal"- tüüpi foorumit. Küsimuse mõte oli ikka, et taolist heietamis-internetinurka ei ole vaja ja saame foorumi ka asjalikuna hoida. Ning kohati on selleks torkivad või lausa (mõõdukalt) nn ründavad postitused vajalikud.

edit: loomulikult pole ka tarvilik, et kõik kõigil muudkui turjas kinni oleks. Üldiselt on mu meelest foorumi üldpilt praegu päris hea. Vahepeal kiskus kuidagi "naiste saunaks" või "rekkameeste lällariks", aga nüüd on palju parem ?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(13-12-2024, 11:52 AM)13piisab Kirjutas:  edit: loomulikult pole ka tarvilik, et kõik kõigil muudkui turjas kinni oleks. Üldiselt on mu meelest foorumi üldpilt praegu päris hea. Vahepeal kiskus kuidagi "naiste saunaks" või "rekkameeste lällariks", aga nüüd on palju parem ?

 

Tubli!
Oled ärateeninud korraliku puhkuse! Võta aga julgelt vabu päevi (kuid-aastaid)  foorumist eemale olekuks!   [Pilt: biggrin.gif]

T.
Vasta

Ma küll lubasin endale, et seda valvegrafomaanide hala enam ei kommenteeri ja väldin nendega suhtlemist, aga kuna tehniliselt kommenteerin 13piisab kommentaari, siis:

Teravus ei ole teravuse pärast või selle pärast, et ma tingimata arvaks, et probleemi pole, lihtsalt miskipärast on viimasel ajal moeasjaks saanud asjade üle kurtmine võimalikult hägusal moel, kõiki võimalikke detaile varjates. Umbes stiilis "Mingi hetk ühes teatud asutuses oma krusaga mõningaid toiminguid tehes tehti päring süsteemi ja selgus, et... Kuidas kommenteerite?"

On kogu maailm vahet, kas mingi episood juhtus:
- aastal 1998, 2018 või 2024
- kas Maksuameti automatiseeritud infosüsteemis või võitles kuskil Päraperseääre vallas poole kohaga asendusnõunik kompuutriga
- kas sinu endaga, ehk sa tead päriselt ka kõiki asjaolusid, mis mingi otsuseni viisid, või on tegemist kuulujutuga, halvimal juhul üldse väljamõeldisega (oli siin kunagi kasutaja 2740 vms, kes täpsustavate küsimuste peale tunnistas, et tema poolt näiteks toodud hädas olevat poemüüjat naaberkülas reaalselt ei eksisteeri)
- kas sõidukiga, millega on asju normaalse inimese moel aetud ja kõik asjad päriselt korras, või on seal terve müriaad "vähetähtsaid detaile" nagu mingid pärandipuntrad, registripandid, puuduv mootor jms
- ja mis kõige olulisem, kas postitaja soovis mingit toimingut teha päriselt heas usus ja parimate kavatsustega või kavandas kavalat skeemi millegi saavutamiseks, mis "sirge seljaga" ei ole või vähemalt ei peaks olema legaalne.

Alles siis, kui episoodikirjeldus ning selle baasil õhku visatud väide ka pärast kõikide oluliste detailide arvessevõtmist endiselt vett peab, saab selle üle arutleda, lahendusi pakkuda või kasvõi lihtsalt teadmiseks võtta. On ju siililegi teada, et näiteks erinevad ARKi bürood kipuvad samu reegleid tihtipeale väga erinevalt tõlgendama, igasugu väikevallavalitsused on üldse selline süsteem, mille juhuslikkuse kõrval Eesti Loto bingopallid kadedust tunnevad. Samuti mõnikord ei ole probleem asjas eneses, vaid mingis bürokraatlikus nüansis, mille peale tavainimene lihtsalt ei tulegi, aga mille korda ajamise järel asjad laabuvad. Ma ei väida kunagi, et riigis ühtegi probleemi ei ole, on küll. Aga postitused stiilis "ma ei saanud autot arvele, riigis on kõik ikka pekkis" on umbes samaväärsed kui kirjutataks, et "mul oli kunagi Opel, läks katki, jube vilets mark"

Eriti veider on muidugi see, et kui teemaks on stiilis "kettülekande remont", siis järsku kukuvad kõik "vähese jutu mehed" paugust heietama, kuidas nad põlvepikkuse poisikesena käisid kolhoosis viljavõtu ajal kombaini vaatamas ja sellel oli ka kettülekanne, mis oli tehasest hõbedast värvi ja... Ainult siis on jutt napp, kui on vaja esineda ja mingit poliitilist poosi võtta.
Vasta

(13-12-2024, 14:08 PM)Jesper Kirjutas:  Ma küll lubasin endale, et seda valvegrafomaanide hala enam ei kommenteeri ja väldin nendega suhtlemist, aga kuna tehniliselt kommenteerin 13piisab kommentaari, siis:
... Umbes stiilis "Mingi hetk ühes teatud asutuses oma krusaga mõningaid toiminguid tehes tehti päring süsteemi ja selgus, et... Kuidas kommenteerite?"
...
Alles siis, kui episoodikirjeldus ning selle baasil õhku visatud väide ka pärast kõikide oluliste detailide arvessevõtmist endiselt vett peab, saab selle üle arutleda, lahendusi pakkuda või kasvõi lihtsalt teadmiseks võtta. ... Samuti mõnikord ei ole probleem asjas eneses, vaid mingis bürokraatlikus nüansis, mille peale tavainimene lihtsalt ei tulegi, aga mille korda ajamise järel asjad laabuvad. ...

Tegelikult minu jaoks oli püstitatud küsimus selles, et kas maksu hakatakse koguma nn avaliku registripäringu või volitatud ametniku registripäringu vormi järgi.
Kuna ei tunne seda ARKi registri hingeelu siis lähtub oma kogemusest Eesti muuseumide infosüsteemiga - seal on 2 või tegelikult isegi kolm juurdepääsutaset: avalik muis, muuseumitöötajate muis ja konkreetse muuseumi muis. Info, mida iga taseme kasutaja näeb on erinev. Nt avalik muis ei näita mitteavalike museaalide olemasolu, muuseumitöötajate muisi näed olemasolu aga ei näe kujutist (nt kellegi aktifotot) ja mina oma muuseumi sisselogides näen ka fotot.
Seega ma ei välista situatsiooni, et avaliku ARK registripäringu tulemus on, et selle numbriga masinat registris pole ja volitatud ametniku poolt sisselogituna näeb, et auto Z kuulub kodanik X-le ja on avalikust registrist maas Y põhjusel. Tekibki küsimus, kas maksu hakatakse koguma nn avaliku registripäringu või volitatud ametniku registripäringu vormi järgi?
Vasta

Tsitaat:On kogu maailm vahet, kas mingi episood juhtus:
- aastal 1998, 2018 või 2024 
sellel oli ka kettülekanne, mis oli tehasest hõbedast värvi 
Minu mälus on isegi 1953 a juhtunud suure ISA surmaaegsed meeleolud ühiskonnas, mitte ainult kombainikettide värv. 
Iniseda siin nende üle, kes VEEL midagi mäletavad ja ehk aitavad oma mälukildudega ajalugu taastada, on veidi kohatu. Varsti pole enam ühtki, kes mäletaks, kust siis õpitakse vikatiga niitma või hobust rakendama. Võibolla varsti läheb neid oskusi vaja.
Näitlikustamiseks pilt niitmisest, millist tehnikat ainult kivihunniku peal nõgeseid niites kasutati.    

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Vastus: Ei tea.
Põhjus: Iga asutus oli kunagi oma baasiga.
Tagajärg: Baasid on erinevad ja hoolimata nende kokku viimise kavatsustest ikka ilmub kuskilt mingi ürgvana jama välja. Pole meie IT tiigrit algusest saati 50 aastase ettenägemisega disainitud, ei ole isegi võimalik olnud, sest isegi 20 aastat tagasi oli tänapäeval toimuv ulmevaldkond.

Politsei saab TRAM avalikust baasist asju küsida aga neil on oma baas kah. TRAM ei näe politsei baasi, ei peagi nägema. Sama loogika kehtib ka EMTA ja TRAM kohta.
Kui ise pole nendes asutustes tööl riigisaladuse all, siis ei teagi, milline ametnik millisest baasist täpsemalt nüüd küsib. Erinevus võib olla isegi kohas, kus automaatika lutsutab ühest kohast andmeid ja inimene arvuti taga näeb teisest kohast.
Jesperi kommentaar on mööndustega õige, et täpsust peab olema ja kui tuleb täpsustav küsimus, siis sellele vastata otse, ilma emotsioone omamata ja ilma kahtlustamata, et tüüp tahab "jälle" ära panna. Samas ongi teemasid, kus saab vastata ainult kaudselt või ei saagi vastata.
Vasta

Fundamentaalselt on igal registril seadus või määrus, mis sätestab, mis andmeid hoitakse, kuidas uuendatakse ja kuidas jagatakse. Seal ei ole sätestatud, KUIDAS seaduse nõuded täpselt täidetakse, kuidas on lahendatud tehnilised detailid, päringud, kuhu peab sisse logima, kuidas täpselt lugemispea magnetketta doomenite kohal hõljub jne. See kõik on registripidaja otsus ja vastutus, seadus kehtib ka temale. Ja kuna registripidajad on Liiklusregistril ja sellel muuseumi-asjal erinevad, siis see, et ühes on mingi asi ühtmoodi tehtud ei tähenda, et teises on samamoodi. Samuti kui keegi tarbib registriandmeid endale seadusega pandud kohustuse täitmiseks, siis need seaduse-kohustuse komplektid võivad olla erinevad ja sellest tulenevalt võivad ning peavadki tehnilised lahendused erineda. Suht pöidlareegel on näiteks see, et kui tarbijaks on politsei ja teeb seda mingi süüasja uurimise raames, siis neile väljastatakse igasugu nõrku seoseid, ajaloolisi andmeid jms mudru, sest politseitöö on mõnevõrra loominguline ning juhtumi lahendamise eesmärk üldjuhul pühitseb abinõu (siin on piiranguid, aga pole hetkel teema).

Analoogina võib tuua, et näiteks kui Opel ja Ford toodavad mõlemad sõiduauto, siis ühel võib olla tulelüliti vasakul pool rooli ja teisel paremal pool, seadus ei pane paika kasutusmugavust vaid ütleb, et peab olema tulelüliti. Ja oma roll on ka kasutajal, kui ühe firma kunde juhtub olema vasakukäeline ja teise oma paremakäeline, siis vabalt võib olla, et mõlemal on mugav või mõlemal ebamugav. Ning kui sama auto kohandatakse võidusõiduks, siis visatakse tulelüliti üldse üle õla ja teibitakse tuled kinni, sest seda pole reeglites nõutud. Mis ühel juhul mõeldamatu, see teisel juhul mõistlik ja loogiline.

Nüüd mis puudutab Maksuametit, siis üldiselt seal on igal asjal selline maht taga, et isegi kui esimese hooga tekib mingeid probleeme ja kellelegi arvestatakse makse rohkem kui peaks, saavad nad hetkega sadu kaebusi ning parandavad vead üsna kiiresti ära. Kui on vastupidine olukord ja makse arvutatakse vähem, siis läheb kauem, sest kõik on vait nagu kuldid rukkis Smile Oluline on siiski see, mida seadus täpselt ütleb, see ei ole tegelikult reaalne, et seal majas süsteem ja seadus pikalt eri jalga käivad. Kui, siis ainult mingite väga eksootiliste protseduuride korral, mida tuleb harva ette ja mille kasutajad pole varmad kurtma. Need lepingupakiga liiklevad või kuskil mädanevad autod on ikka suht kindlasti väga levinud nähtus ning mina sellel teemal ei muretseks enne, kui reaalselt häda käes on. Ja siis ka ei muretseks, vaid oleks üks neist sadadest ja hakkaks ametlikult asja ajama, et seadust täidetaks.

See ei ole võrreldav mingite väiksemate süsteemidega, kus kasutajaid on võib-olla napp neljakohaline arv ning vigased protseduurid võivad tõepoolest aastaid oma elu elada. Selle kõige pärast ongi arutelus oluline, mis detailidest täpsemalt jutt. Igasugu udutamine ja analoogidele tuginedes stsenaariumide genereerimine toob kaasa tarbetut hirmu ja segadust, milles kaotajaks jääb alati "väike inimene", kes seda jama uskuma jääb.

Hea näide on see oma paberite "fantoomiostjale" müümine - inimesed maksid nüüd kambapeale terve hunniku raha, kuigi riik pakub täpselt sama fantoomide kustutamise teenust tasuta ja selleks ei pea isegi midagi tegema. Täpp i peale oleks veel, kui need ostetud-müüdud fantoomid poleks mingi nüansi tõttu automaatselt arvelt maha läinud, vaid omanikud saaksid veel midagi registriga jaurata - tüüpiline viis, kuidas osad inimesed sahkerdamisega oma elu keeruliseks teevad, kuigi sirge seljaga oleks palju lihtsam ja odavam. Nagu need venelased, kes massiliselt enne euro tulekut kulda ostsid ja hiljem seda tuntava hinnaalandusega kullafirmadele tagasi müüsid, sest naabri-Nastja ütles, et kindlasti kroon devalveeritakse. Noh, efektiivselt nende kroon devalveeritigi, ehk nad said vähem eurosid kui see, kes ei tõmmelnud, kullafirmade omanikud said oma Bentleydele kuldsed veljed osta, palju õnne.

PS: Et mitte ise segadust külvata, praeguse seisuga tundub, et ka fantoomiostjatele müüdud kraam läheb kenasti ise arvelt maha, vedas, muretsemiseks pole põhjust. Aga see ei olnud tol hetkel, kui see kokkuostubuum algas, veel selge.
Vasta

(13-12-2024, 15:43 PM)Jesper Kirjutas:  Hea näide on see oma paberite "fantoomiostjale" müümine - inimesed maksid nüüd kambapeale terve hunniku raha, kuigi riik pakub täpselt sama fantoomide kustutamise teenust tasuta ja selleks ei pea isegi midagi tegema. Täpp i peale oleks veel, kui need ostetud-müüdud fantoomid poleks mingi nüansi tõttu automaatselt arvelt maha läinud, vaid omanikud saaksid veel midagi registriga jaurata - tüüpiline viis, kuidas osad inimesed sahkerdamisega oma elu keeruliseks teevad, kuigi sirge seljaga oleks palju lihtsam ja odavam. Nagu need venelased, kes massiliselt enne euro tulekut kulda ostsid ja hiljem seda tuntava hinnaalandusega kullafirmadele tagasi müüsid, sest naabri-Nastja ütles, et kindlasti kroon devalveeritakse. Noh, efektiivselt nende kroon devalveeritigi, ehk nad said vähem eurosid kui see, kes ei tõmmelnud, kullafirmade omanikud said oma Bentleydele kuldsed veljed osta, palju õnne.

PS: Et mitte ise segadust külvata, praeguse seisuga tundub, et ka fantoomiostjatele müüdud kraam läheb kenasti ise arvelt maha, vedas, muretsemiseks pole põhjust. Aga see ei olnud tol hetkel, kui see kokkuostubuum algas, veel selge.

Tulenevalt "õigusselgusest" ja "õiguskindlusest" mida meie analooge mitteomavad poliitsotsiopaadid ja ametnikuhinged suudavad päris inimestele alatihti pakkuda, oli fantoomide rahaeesthukkamine toonase parima teadmise järgi igati ratsionaalne tegevus.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ei ole üldse välistatud, et tänu sellisele "skeemitamisele" tehtigi asja inimlikumaks. Kui paljud poleks "paaniliselt" reageerinud, siis istuksime endiselt versioon 1.0 otsas suure tõenäosusega. Hetkel on see "tankistide" nuhtlemine puhtal kujul tagant järgi targutamine.
Vasta

(13-12-2024, 11:52 AM)13piisab Kirjutas:  ...

v6sa ei mõistnud kord siinsamas teemas mu irooniat, kui küsisin retoorilise küsimuse, kas on tõesti vaja "hoiame käest kinni ja heietame igas teemas sõbralikult igal teemal"- tüüpi foorumit. Küsimuse mõte oli ikka, et taolist heietamis-internetinurka ei ole vaja ja saame foorumi ka asjalikuna hoida. Ning kohati on selleks torkivad või lausa (mõõdukalt) nn ründavad postitused vajalikud.

edit: loomulikult pole ka tarvilik, et kõik kõigil muudkui turjas kinni oleks. Üldiselt on mu meelest foorumi üldpilt praegu päris hea. ...

Mõistsin küll, kuid ei nõustu.

Kuivõrd mind ära mainisid, siis võtan sedapalju vastata, et minu jaoks on foorum muutunud kurjaks. Osaliselt on moderaator oma eesmärgi saavutanud ja ma valin hoolikalt, mida siia kirjutan. Kahjuks teevad seda ka mitmed head inimesedSad Lugemas nad veel käivad ja vahel päriselus trehvates ikka saab arutada. Aga virtuaalse elu modereerisid tõesti  edukalt surnuks ja nüüd sahistame siin tasahilju sussi keset koridori Sinu seatud joont mööda.

Seda enam tunnen tänulikkust nende mõne sirgeselgese kodaniku ees, kes veel jaksavad siin oma tegemisi kajastada. Aitäh, overspeed, Lauri_L, indreksirk, Formika, Telc (nimekiri pole lõplikSmile - teie pajatustes on veel "vana head joont". Loodetavasti jaksate veel kaua.

Ning üldise sordiini all istumise taustal torkab mõnele mehele lubatav keelepruuk tagantjärgitarkuse avaldamisel selgelt silma.  Elu on näidanud, et kui jääda lootma seadusandjate läbinägelikkusele, saab kodanik haledalt vasta pükse.

Siinkohal toon välja mulle väga meeldinud ksf! indreksirk kirja pandud meeldetuletuse menetluses oleva seaduse muutlikkuse kohta:
"Ma soovitan olla kriitiline igasuguste allikate suhtes, mis ei tugine seadusele endale. Ning eriti kriitiline tuleb olla selliste allikate suhtes, mis on mõnest nädalast vanemad. Seda seetõttu, et selles teemas asjad muutuvadki kogu aeg. Vahel on segi plaanid ja tegelikult vastu võetud otsused. Mõnikord on tegemist lihtsalt trollimisega ja mõnikord jagatakse uudise ja fakti pähe seda, mis kunagi oli plaanis, kuid kunagi seadusesse ei jõudnud."

Pärineb praeguseks taas kord asjata taba saanud teemast: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid571723 .

Selles valguses enesekindlas toonis ärapanevate väidetega esinemine saab olla põhjendatud ainult olukorras, kus esinejal on esmasest ja usaldusväärsest allikast info, mida teistel veel ei ole. Muidu oleks see ju trollimine...

Minu poolest arutage automaksuteemat siin edasi, ksf! svensoni väitel ei saa selle foorumi internet sellest täis.
Vasta

(13-12-2024, 14:59 PM)honkomees Kirjutas:  Seega ma ei välista situatsiooni, et avaliku ARK registripäringu tulemus on, et selle numbriga masinat registris pole ja volitatud ametniku poolt sisselogituna näeb, et auto Z kuulub kodanik X-le ja on avalikust registrist maas Y põhjusel. Tekibki küsimus, kas maksu hakatakse koguma nn avaliku registripäringu või volitatud ametniku registripäringu vormi järgi?

Sain just seda registrivaadete erinevust omal nahal tunda/näha. Nimelt oli kuidagi võluväel (seaduse muutumine/uue riigiäpi rakendumine?) minu nägemisulatusse ark iseteeninduses tekkinud kolm autot, mis olid tänaseks siistilmast lahkunud abikaasa nimel, aga lammutusse viidud juba 13 aastat tagasi, minule teadaolevalt ka ammu kustutatud. Mis seal ikka, kiri teele, vastuseks hulk kantseliiti ja soovitus Kuusakoskiga suhelda. Kuusakoski võttis olemasolevate kannete baasil kaks autot arvelt maha, neist ühte ma ei mäletanudki ega näinud registris, kaks jäid üles. ARK viitab pärimisele, miks ma peaksin laskma pärandi hulka autod, mis on tänaseks juba 2-3 korda ümber sulatatud?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-12-2024, 18:09 PM)deus Kirjutas:  Ei ole üldse välistatud, et tänu sellisele "skeemitamisele" tehtigi asja inimlikumaks. Kui paljud poleks "paaniliselt" reageerinud, siis istuksime endiselt versioon 1.0 otsas suure tõenäosusega. Hetkel on see "tankistide" nuhtlemine puhtal kujul tagant järgi targutamine.

On juba kusagil kirjas, et enamus automaksuseaduse muudatusi on siitsamast foorumist maha kirjutatud. Küllap jäi sinna suht nõrga põhjendusega suletud teemasse. Teema on üleval, seadusemuudatused ootel, viisakas inime teeks teema uuesti lahti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Eks ikka, v6sa, ei ole esimene kord, kui emotsioon siia teemasse kolib. 
Pragmaatilisest vaatevinklist on ju Sirkil 100% õigus. Tegu on siiski kodanikuga, kelle amet on olla alati 100% õige või siis vähemalt panna kõik teised uskuma, et temal on kõige õigem jutt.

Emotsioonid ja kuulujutud ei hooli sellest. Me näeme seda valimiste, koroona ja ka automaksu teemas, millest see "mootorsõidukimaks" on ehk kõige rohkem "käega katsuvate" alustega.
Veel enam annab tõesti leeki juurde suht päeva pealt muutuv jama. Artikkel on juba valmis kirjutatud delfis, vajutatakse postita nuppu ja õhtal on juba artikkel pmts õigustühine ja lisaks ka vale, sest päeval tehti asju mäe otsas. Tavainimene aga usub artiklit, tal pole töö kõrvalt aega vahtida valitsuse istungit vaid oli aeg lõuna pausi ajal seesama Delfi artikkel läbi lugeda. Õhtul aga tuleb siia ja postitab seeditu ja loetu ning vb ei teagi, et viimase 4h jooksul muudeti mingi nüanss ära. 

Ja et mu öeldu ei tunduks nüüd nagu rünnak kodanik Sirk pihta, mida kindlasti mõned juba arvasid, siis lisan kaks tsitaati, üks lasteaia seinalt ja teine mu sõbralt mäe otsast:

Ära kritiseeri tegijat vaid tegevust.

Kohtus võidab see, kelle advokaat seadust usutavamalt tõlgendab.
Vasta

(13-12-2024, 11:52 AM)13piisab Kirjutas:  Selgitan veidi modereerimisloogikat.
Täna olid kaks postitust raporteeritud. Põhjendatult, aga samas sõltub põhjendatus ka vaatenurgast. Või pigem vaatlemise kaugusest.

1) Postituse algus on küll ründav, aga point on ju õige - kui on küsimus, siis selle eesmärk võiks olla vastuste saamine ning ümmargune faktivaesus seda ei toeta:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid571933

2) Tsitaadis sisaldub kustutatud postitus - see pole tõesti kellelegi tarvilik. Vast ka mitte autorile Wink
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid571936

Mulle isiklikult meeldib, kui leidub "let's please cut the crap"-tüüpi põhjendatud sõnavõtte. Foorumile saab taolisel viisil asjalikumat suunda anda tuimast nn moderaatorinuiaga vehkimisest palju paremini.

v6sa ei mõistnud kord siinsamas teemas mu irooniat, kui küsisin retoorilise küsimuse, kas on tõesti vaja "hoiame käest kinni ja heietame igas teemas sõbralikult igal teemal"- tüüpi foorumit. Küsimuse mõte oli ikka, et taolist heietamis-internetinurka ei ole vaja ja saame foorumi ka asjalikuna hoida. Ning kohati on selleks torkivad või lausa (mõõdukalt) nn ründavad postitused vajalikud.

edit: loomulikult pole ka tarvilik, et kõik kõigil muudkui turjas kinni oleks. Üldiselt on mu meelest foorumi üldpilt praegu päris hea. Vahepeal kiskus kuidagi "naiste saunaks" või "rekkameeste lällariks", aga nüüd on palju parem ?

No tere õhtust, kõik see tore voorumipere! (see viimane muidugi oli nali, vb isegi sarkasm!?  Rolleyes )
Alustuseks minu arvates on teema algselt vales alavoorumis, aga no, las olla, ega siin on kõik nagu nii, kuidas on ja on nii nagu postitajate peas asjad paistavad...
Aga analüüs - "täna oli kaks "raporteerijat"", (no vb oli üks topeltraporteerija) .. vanasti nimetati neid pealekaebajateks, koputajateks vms!
No see selleks, see on igale kultuurrahvale omane, ka meie oleme saanud osaks euroopast ja tegelkult oli "raporteerimine" tavaprotseduur juba mõisaajal, ikka oli kusagil keegi eriti tugeva õiglustundega naabrimees või - naine, kes teatas moderaatorile avastatud rikkumistest.  Cool Teispool Narva jõge ja ka teiselpool Läänemere (meiepoolseid) kaldaid on see tänuväärt tegevus ka tänapäevaselt jätkuvalt aktiivne, seega, olgem jeestlased, aga saagem jevrooplasteks!
Aga muidugi, voorumi üldpilt on praegaseks tõega "päris hea"!  Cool Siiski, veel parem oleks, kui ültse voorumis poste ei oleks, siis oleks mitte "päris ea", aga lausa "täitsa ea" ehk nagu vanal heal rootsi ajal tavatseti öelda - riktigt bra!
Siit moraal - teatage ikka, vb terminaator on hetkel ebaadekvaatne, lihtsalt ebaadekvaatne, on subjektiivne, vb lihtsalt laisk, loll või on tal mingil põhjusel paha olla ja teovõime veidi pärsitud (minul tihti nii on, paraku  Sad )
Ah jaa, kõik, mis minu poolt tsiteeritud postituse järgi tuleb, on ilmselge näide sellest, et .... ei hakka kirjutama, vb mõned lugejad saavad aru, mida ma silmas pidasin, aga ilmselt suur osa ei saa aru, millele tahtsin tähelepanu pöörata, liiga keeruline, see ei ole opel vivaro pihustite saaga, mis iga lugejat sügavalt huvitab ja puudutab...
Vasta

Tagasisidet saab! Ning kui ma ise asju ei mõista, võib loomulikult ka mulle anda!

Ehk e mõista ma seda postitust.

Küsitakse sõiduki veesärgile elektrilise lisasoojenduse paigaldajat, Sa viitad aga oma jagatud lingi abil ühe tootja matkaauto salongiõhu gaasi-lisasoenduse portfooliole?
Postitus, mis ei lahenda küsija probleemi paigaldava kohana, kordab osalt lihtsalt eelmist janka postitust ning nn lisaväärtusena viitab ühe tootja antud teemaga mittesobivate elektriliste radikate portfooliole. Või millest ma valesti aru saan, et näen postitust puhta kräpina ja segava mürana?

(06-01-2025, 12:41 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-01-2025, 12:18 PM)oliveer Kirjutas:  Mis koht paneks sellist soojenudust diiselmootorile, mis aitaks kohapeal tuksudes soojaks minna ning soovitud temperatuuri saavutamisel lülituks ise välja. Auto enda toodetud elektriga kütaks juurde st. Hetkel vist tehases ka mingine on, aga töötempi (90 kraadi) ikkagi tiksumisel ei saavuta.

Kas just mootor peab minema 90 kraadi peale või peab tuba soojaks saama?

Mootori soojendamise kohta öeldi eespool kõik ära. Ei saa 90 peale ilma mudimata ja keemaajamise riski võtmata.

Toa saab soojaks hõlpsamalt mõne Trumaticuga: https://www.truma.com/product-category/h...s-heaters/

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne