Lääne jupid Moskvitšidel?
#1

Mida sellest arvata? Et siis väidetavalt kasutati 2140-l Inglise päritolu pidureid-sidureid? Kas ainult eksporti minevatel? Kas keegi on üldse oma silmaga selliseid asju näinud?

Да еще тормозная система "Girling" (Английского производства), сцепление —Borg & Beck с надписью "Made in England".

https://www.drive2.ru/r/moskvich/412/673798/

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#2

Ma olen päris mitmel ekspordi mosul näinud girlingu peapumpa kapotiall.
Vasta
#3

Selles videos võid oma silmaga näha Girlingut mossel(1:12:00). Ei taha uskuda, et eksporti nendega läksid, olid vist ainult esimestel
ülemineku mudelitel.
https://www.youtube.com/watch?v=iYO6vLJqfSE
Vasta
#4

Olen sidurit näinud. Ketas oli vähe suurema diameetriga ja kui ei eksi, siis tootja oli juba nimetatud Borg & Beck.
Vasta
#5

2140 omas ju lausa 4 kolviga ketaspidureid, peaks nagu üsna hääd olema. Miks neil lääne omi kasutati?
Vasta
#6

Isal oli Soomest tagasi tulnud Moskvitš ja kui esimest korda mootori remonti  sai tehtud siis väntvõlli esimene tihend oli lääne päritolu ja tagumine ka lääne päritolu tihend oli 5mm väiksem kui vene tihend ,sellist mõõtu vene tihendit ei olnud ja sai tagumine kaas ringi treitud.
Vasta
#7

(04-01-2025, 23:40 PM)roosteuss Kirjutas:  Isal oli Soomest tagasi tulnud Moskvitš ja kui esimest korda mootori remonti  sai tehtud siis väntvõlli esimene tihend oli lääne päritolu ja tagumine ka lääne päritolu tihend oli 5mm väiksem kui vene tihend ,sellist mõõtu vene tihendit ei olnud ja sai tagumine kaas ringi treitud.

Kui juba Soomest tulnud Mossedest rääkida, siis kunagi '80 aastate lõpus võis Tartus Kaunase Puiesteel näha üht kolmeukselist universaali. Arvasin senimaani, et tavaline 433 tehtud sedasi n.ö. tsiviilkäibes kõlblikuks, aga nüüd tuleb välja, et Soomes ehitati selliseid lausa seeriaviisi. Huvitav, kas oligi mõni selline Eestisse sattunud?
[Pilt: scale_1200]
https://dzen.ru/a/ZnfLo-FfEimN5Npi

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#8

Sellel mudelil oli huvitav tagaiste vastu sõidusuunda.
Pildid võetud Konela reklaamvoldikust.
   
   
Vasta
#9

Sellel, mida mina Annelinnas nägin, oli tagaiste küll õiget pidi. Muidu täpselt nagu 426, ainult tagausteta. Külgede peal akende vahel oli rihveldus ka olemas, nagu 433-l üle terve külje on.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#10

No kes vene keelt mõistab, vaadaku tehase poolt koostatud ja Avtoexpordiga kooskõlastatud tabelit aastast 1973. See on mul ühes teises teemas  üles riputatud. Seal on näiteks ka üks paigaldatavate detailide ridast jagatud süsteemiga "Girling" peapumba kasutamisest. 
Eks mudeliga 2140 kaasnes jällegi oma tabel ja just sellele konkreetsele tootmisaastale vastav.
Üldiselt välismaiste detailide kasutamine ja paigaldamine ei olnud tehase poolt juhuslik vaid plaanipärane.
Postitus koos tabeliga siin:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid570776
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne