Abipalve tagasideks

Jäid mullegi algse probleemi detailid uduseks, et kas eesmärk on saada
a) soojaks mootor (temperatuurini 90°, mis on üsna arusaamatu soov)
b) soojaks tuba (lootes, et kui mootori jahutusvedelik õnnestub 90° peale kütta, on tuba soe erinevalt tühikäigul tiksuva mootori panusest)

Variandi B puhul ei ole Taavi soovitus kohatu kuna mootori jahutusvedeliku keemise lähedale kuumutamime sooja toa nimel on pigem jaantatika rubriik.

Viidatud leheküljel kaks ekraanitäit allapoole kerides võib lugeda, et needsinased küttemasinad on nõus ka diislit tarbima.

Suures plaanis ma olen ise sama sarkastiline, aga palju laisem ja ei viitsinud pika ümbernurga tekstiga viidata, et probleemi lähteandmed on puudulikud. V6sa viitsis ja vastus sisaldas oluliselt kaasamõtlemist selmet lakooniliselt öelda, et ei saa, pole ette nähtud...
Vasta

Ma nüüd raiskan oma kolmest tänasest postitusest ühe siia ära, aga olgu. Kui juba niimoodi küsitakse korduvalt.

Ma ei näe ühtegi teist põhjust peale salongi soojashoidmise, miks peaks koha peal töötava diiselmootoriga autol mootori temperatuuri rangelt 90 peal hoidma praeguse 70 asemel.

Otsakute tahmumine ei kiirene drastiliselt (see toimib nüüdisaegses osakoormusele optimeeritud turbodiiselmootoris tühikäigul paratamatult), kütusekulus sisulist vahet ei ole, tahmapõletust tühikäigul ei teha niikuinii. 70 jahutussärgis tähendab 100+ kraadi plokikaanes ja Xsada kraadi põlemiskambris. Kas seal põlemiskambris on Xsada või Xsada-20 kraadi, on vaid mängu ilu, mitte mootori eluküsimus.

Senised kogemused sarnaste küsimuste küsijate kohta jõuavad ikka lõpuks välja tõdemuseni, et "külm on oodata". Sellest ka ennetav küsimus, et kas meil tõesti on tegemist esimese mootorilembiga, kes tõesti muretseb ettenähtust madalamal jahutussärgi temperatuuril tühikäigul töötava mootori käekäigu pärast.

Või on tavapärane halvasti sõnastatud küsimus põhiprobleemist mööda.

Algses teemas tehtud rehkendus klapib ja see lahja 1 kW on parasjagu piisav täiendav soojendus klassikalise "kolmekohalise" kaubiku jaoks. Täismõõdus töökoja või bussi jaoks jääb sellest väheks, seal  on 3+ kW vaja.
Vasta

Antud postituse põhjal peab taaskord tõdema, et Taavi hoomab ja vastab sisuliselt, mis Sulle kahjuks järjekordselt arusaamatuks on jäänud. Sedasorti norimine ei ole küll kuskilt otsast hea toon ja mõjub kiusu ajamisena. Milleks seda vaja on, jääb arusaamatuks.


(06-01-2025, 14:33 PM)13piisab Kirjutas:  Tagasisidet saab! Ning kui ma ise asju ei mõista, võib loomulikult ka mulle anda!

Ehk e mõista ma seda postitust.

Küsitakse sõiduki veesärgile elektrilise lisasoojenduse paigaldajat, Sa viitad aga oma jagatud lingi abil ühe tootja matkaauto salongiõhu gaasi-lisasoenduse portfooliole?
Postitus, mis ei lahenda küsija probleemi paigaldava kohana, kordab osalt lihtsalt eelmist janka postitust ning nn lisaväärtusena viitab ühe tootja antud teemaga mittesobivate elektriliste radikate portfooliole. Või millest ma valesti aru saan, et näen postitust puhta kräpina ja segava mürana?
Vasta

(06-01-2025, 23:03 PM)zazik Kirjutas:  Antud postituse põhjal peab taaskord tõdema, et Taavi hoomab ja vastab sisuliselt, mis Sulle kahjuks järjekordselt arusaamatuks on jäänud. Sedasorti norimine ei ole küll kuskilt otsast hea toon ja mõjub kiusu ajamisena. Milleks seda vaja on, jääb arusaamatuks.

Sellel jutul on ka minu allkiri!

PS lisandus üks veider probleem. Temperatuurijutt kolis ka siia sujuvalt. See pole hea!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-01-2025, 23:03 PM)zazik Kirjutas:  Antud postituse põhjal peab taaskord tõdema, et Taavi hoomab ja vastab sisuliselt, mis Sulle kahjuks järjekordselt arusaamatuks on jäänud. Sedasorti norimine ei ole küll kuskilt otsast hea toon ja mõjub kiusu ajamisena. Milleks seda vaja on, jääb arusaamatuks.

Ei olnud norimine, kuigi ma v6sa traktaatide ja ümara jutu fänn teadupärast ei ole.

Mul viskas kaane pealt camperi kolaka radika soovitamine. Mu silme ees oli sõiduauto, mis endale vaikimisi autodega seostub. Ning soovitus oli ses vaates jabur - sinna see ei sobi kohe kuidagi. Külmetavad aga ilmselt hoopis suuremates kuutides kulgejad ja ma sellist pilti esialgu ei loonud.
Minu viga. Vabandust, v6sa.

(aga takkakiitmised, et midagi on juba vastatud jms - nende tarvilikkusest ei hakkagi ma ilmselt aru saama. Sisu poolest on see ju tõdemine, et "ma tahan öelda, et mul ei ole midagi öelda")

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Ei. See valideerib eelmist juttu. Foorumis keegi oma õpetussõnadele garantiid ei anna. Kui ise valdkonnas võhik siis mingi info tõesuse hindamiseks ongi ainuke variant mitme allika kinnitus.

Foorumi püsilugejad ilmselgelt Janka pädevuses ei kahtle, aga kolme aasta pärast keegi, kes guugeldades teema leiab?

Teemapüstituses "soovitage, kes..." on ju tavaline postitusterida "jah, mina soovitan ka sama, mis eelkirjutaja"
Vasta

Jah, see mitmekordne vastamine pole isegi mitte neutraalne, vaid hädavajalik. Ma ei saa aru, miks see nii on, aga julgelt 90% juhtudel on minu küsitud küsimustele esimene vastus Google'ist pärit, mitte et see automaatselt vale oleks, aga väga valdavalt ma ju juba tean seda, sest enne küsimist tegin ise samalaadse otsingu, teemapüstituse mõte on siiski see, et pole kindel, kas päriselt ka nii on vms. Vbl ma jätan inimestele lihtsalt nii lolli mulje, et postitada oskan, aga otsingumootorit kasutada mitte... Igatahes, kuna googlesõdurid mõne hästi teada oleva erandiga teisena enam vastata ei viitsi, siis võib suhteliselt kindel olla, et teine heakskiitev vastus on juba vähemalt mingil määral kogemusel baseeruv ning kui on eriti hea päev, siis viitsib kuskil hiljem sõna võtta ka mõni sügavamate teadmistega inimene, kes asjad põhjalikumalt lahti seletab, mingit konteksti lisab vms.

Esimesena meelde tulnud näide: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=67156 - esimesed vastused, kuigi esmapilgul loogilised, olid ikka jummalast mööda, alles allpool hakkas looma, kuni lõpuks isand Wax asja oa lõplikult lahti seletas. Pudel on riiulis, pritsib niimis hirmus, mina rahul Smile
Vasta

No seal seisab, et
Mis koht paneks...
Ja edasi küsimärk puudub. Kuigi tegemist on justkui küsimusega. 
Õige vastus oleks, et ükski koht ei pane, aga see on liiga ninakas vastus.
Sai siis selle asemel hoopis veits selgitatud ja loodetud, et küsija mingisugused järeldused teeb ja kuskile oma mõttelennuga välja jõuab. Selgitajaid oli hiljem teisigi. Tublid tegelikult, minu silmis küll.
A kas ta üldse küsija oligi, sest "?" märk on ju puudu  Big Grin ?
Vasta

(07-01-2025, 13:42 PM)Jesper Kirjutas:  Jah, see mitmekordne vastamine pole isegi mitte neutraalne, vaid hädavajalik. Ma ei saa aru, miks see nii on, aga julgelt 90% juhtudel on minu küsitud küsimustele esimene vastus Google'ist pärit, mitte et see automaatselt vale oleks, aga väga valdavalt ma ju juba tean seda, sest enne küsimist tegin ise samalaadse otsingu, teemapüstituse mõte on siiski see, et pole kindel, kas päriselt ka nii on vms. Vbl ma jätan inimestele lihtsalt nii lolli mulje, et postitada oskan, aga otsingumootorit kasutada mitte... Igatahes, kuna googlesõdurid mõne hästi teada oleva erandiga teisena enam vastata ei viitsi, siis võib suhteliselt kindel olla, et teine heakskiitev vastus on juba vähemalt mingil määral kogemusel baseeruv ning kui on eriti hea päev, siis viitsib kuskil hiljem sõna võtta ka mõni sügavamate teadmistega inimene, kes asjad põhjalikumalt lahti seletab, mingit konteksti lisab vms.

Esimesena meelde tulnud näide: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=67156 - esimesed vastused, kuigi esmapilgul loogilised, olid ikka jummalast mööda, alles allpool hakkas looma, kuni lõpuks isand Wax asja oa lõplikult lahti seletas. Pudel on riiulis, pritsib niimis hirmus, mina rahul Smile

Isiklik arvamus.

Põhjus, miks vastused tihtipeale alguses ''ikka jummalast mööda'' lähevad on selles, et küsija ei suuda oma muret/soovi adekvaatselt formuleerida. Konkreetses toodud näites oli küsitud: ''kust saada selline pritspudel''. Ei sõnagi, millist tüüpi pudelit või millised ei kesta ja mida pakkuda pole mõtet. Samuti on märkimata, et soovitakse kasutajate isiklikku kogemust. Kõik see hakkas kooruma alles peale joru poste.
Vasta

Omaarust ma ju ilusti seletasin seal küsimuses kogu teema lahti, et pritspudel peab pritsima silikoonipesu ning probleem on selles, et ka kirjade järgi lahustikindlal pudelil lahustub sees miski ära ning pärast paari päeva see enam ei pritsi. Kui ma oleks too hetk osanud sulle kohe lahti seletada, mis seda pudelit vaevab, et sa oleks saanud paremini googeldada, siis oleks ma saanud seda ka ise õige märksõnaga otsida ning poleks üldse postitanud.

Tihtipeale ongi 99% probleemi lahendusest see, et teada saada, milles probleem on. Kas sa reaalselt arvasid, et ma küsin selle pärast foorumist abi, et ei suuda ise otsingusse "pritspudel" kirjutada ja esimest linki klikkida?

Ma ei taha üldse vaenulik olla, lihtsalt ma ei saa aru, miks inimesed vastavad küsimusele, millele nad tegelikult vastust ei tea. See ju toob küsijale kasu asemel tihti pigem kahju.
Vasta

Üks elas välja, teine elas välja, sai sind õigesse kohta saadetud, milleks ei olnud kellegi tagument vaid suisa õige pood ja elu läheb edasi. Selleks foorumid ongi.
Üle 10 aasta pidin isegi Elfasse minema küsima üle konkreetset asja, mis esimese hooda tundus jumala kõva ideena, peale "valju häälega välja kirjutamist" hakkasin aga isegi aru saama, et ise olen loll ja õnneks kinnitati veel takkapihta, et olengi loll. Väga hea lahendus. Ja lisaks mainin veel siinkohal, et interneti läbi kammimine ei aidanud, lihtsalt ei olnud konkreetset vastust.
Vasta

Eks siis ilmselt tuleb leppida, et kui tahad tööajal teada, et sa loll oled, tuleb minna spetspoodi, a kui tahad ööpäevaringselt sellesisulist infovoogu, siis küsi automoto foorumist... Big Grin
Vasta

(07-01-2025, 15:45 PM)Jesper Kirjutas:  Ma ei taha üldse vaenulik olla, lihtsalt ma ei saa aru, miks inimesed vastavad küsimusele, millele nad tegelikult vastust ei tea. See ju toob küsijale kasu asemel tihti pigem kahju.

Tihti arvab vastaja, et küsija on veel rumalam kui tema. Siis peab hakkama talle seletama, et ega ikka ei ole küll. Siis saab kellegi ego haiget jne. Ja nii ta läheb.
Vasta

(07-01-2025, 17:32 PM)Peeter2 Kirjutas:  Tihti arvab vastaja, et küsija on veel rumalam kui tema. Siis peab hakkama talle seletama, et ega ikka ei ole küll. Siis saab kellegi ego haiget jne. Ja nii ta läheb.

Rõhuv enamus kordi läevad nõuküsimised lappama tänu (väga) puudulikele algandmetele. See on inimlikult mõistetav, miks nii juhtub, kuna küsija jaoks on asi kümneid kordi peas läbikäidud ja kõik tundub selge olevat. Vastajad aga nüansse ei tea ja hakkavad lisaküsimusi esitama ja riivamisi "õigeid" lahendusi soovitama. Edasi sõltub kõik nn kannatanu isikuomadustest.
Aega täpsustamisega tegeleda on reeglina vaid "valvegrafomaanidel" ja kui nemad tibake vääratavad sel okkalisel teel, siis suurte karvaste munadega ülikompetentsed kannatanud hakkavad sappi pritsima. Hoogu lükkab juurde ka üldine komme kõiki ja kõike vihata ja põlastada, tulemuseks on suvaline tänapäevane tehnikafoorum, kus kõik on tülis omavahel.
Mehed, katsuge olla!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne