Automaksust. Nagu see aastast 2025 olema saab
#41

(10-01-2025, 19:00 PM)Marko Kirjutas:  
(10-01-2025, 18:53 PM)deus Kirjutas:  Huvitav, kus on "Vaidlustan tehingu" nupp on? Tahaks natukene nendega rääkida auto valeandmete teemal enne maksmist.

Kohus, ikka kohus.
Ksf! deus - EMTA (Maksu- ja Tolliamet) saab andmed otse liiklusregistrist, mis tähendab, et sellise küsimusega tuleb esmalt pöörduda liiklusregistri pidaja ehk Transpordiameti poole. Soovitan alustada kirjast nende üldmeilile info@transpordiamet.ee. Selvekaupluse kassas ju hakka vaidlema kassiiriga selle üle, mis koostisega on piim või selle üle, miks neil kaupluses sellised hinnad. Kiusatus on loomulikult suur, sest kassiir on konkreetne inimene, kelle peal saab end välja elada, kuid tark inimene kulutab oma energiat ikka selles suunas, kus sellest ka mingit kasu on. Kui aga eesmärk on lihtsalt rääkida soovimata saavutada muutust, siis sobib muidugi iga adressaat, võib ka foorumis kirjutada. 

Ksf! tcumen on üks põhjustest, miks riiki esindavad ametnikud peavad kodanikke kiuslikeks kaabakateks ja see on ka põhjus, miks ametnikke peab olema rohkem, miks maksud peavad olema kõrgemad ja miks õigusnormid ei arvesta inimlike eksimustega. Meil on lihtsalt uskumatult palju inimesi, kes arvavad, et Eesti Vabariik on samaväärne Nõukogude Liiduga, mida tuleb igal võimalusel seestpoolt õõnestada. Püütakse ise teha riigi toimimine võimalikult ebamugavaks ning siis kirutakse kõige selle üle, mida riik jätab tegemata või teeb halvasti. Kuidas muutub elu meil kõigil paremaks sellest, kui sunnime riiki meid taga otsima, allkirja vastu dokumente kätte andma ja hoiame kõigi võimalustega kõrvale kohustustest, mis on kehtestanud meie enda valitud rahvaesindajad? Kui selliseid inimesi on paar protsenti, siis ülejäänud 98% panusega makstakse ka selle 2% inimeste laste koolitamine, ravikulud ja näiteks taristuga seotud kulud kinni. Kuid riik ei saa öelda, et 2% on lindpriid, kes ise panustama ei pea, kuid neid piskusid hüvesid siiski saavad. Sest muidu ei taha ka teised seda teha. Selleks ongi sunnimehhanismid, ametnikud ja sanktsioonid. 

Nii mõnedki meie endi poolt valitud "rahvaesindajate" otsused on ka minu arvates põhjendamatud ja ebaõiglased, aga see on demokraatia eripära. Alternatiivsetest võimalustest võime lugeda ajakirjandusest teiste riikide näidete põhjal ning küsida endalt, kas laiale hulgale rahvast on see parem kui tänane riigikord. Rahulolematuid on igal ajal, mõned saavad paremini hakkama, teised mitte nii hästi. Meil Eestis on võimalus kiruda ja õiguslike argumentide olemasolul kaitsta oma õigusi kohtus. Alternatiivsed riigikorrad seda enamasti ei võimalda ning siis on ainus võimalus (vahel ka mugavus) lahkuda sinna, kus õigusi on rohkem. 

Ksf! heigok - olen valmis väitlema. Minu väite alus on liikluskindlustuse seaduse 5 petükk, täpsemalt § 60 lg 2 p 2. Sinult ootan nüüd konkreetse sõiduki registreerimismärki, mille kaudu saan vaadata järgi, kas äkki oli sõiduk vahepeal ajutiselt registrist kustutatud, registrikanne oli peatunud või oli mingi kolmas põhjus. Samuti ei ole välistatud see, et LKF nähes seda, et omanikuna liiklusregistris oleva isiku elukoht ei ole Eestis, lihtsalt loobus oma töötajate aja ning organisatsiooni raha kulutamisest sellele, et saata kuhugi välisriiki sundkindlustuse teateid. Ma tean töö tõttu suurt hulka juhtumeid, kus inimesed jätavad mingi kohustuse täitmata või panevad toime õiguserikkumise, kuid sellest hoolimata ei kohaldata nende suhtes mitte mingeid järelmeid ega sanktsioone. Ükski võrk ei püüa kõiki kalu kinni. Ja üldse - kuhu seda nõuet ei tulnud? Äkki "tuli", aga ei saanud kätte? Eesti elukohaga inimestega on lihtne, nende suhtes alustatakse täitemenetlus ja täituril on üldjuhul 10 aastat aega võlga sisse nõuda. Kui Eestis elukohta ei ole, siis on see kõik oluliselt keerulisem. Jube mõnus on väljaspool Eesti Vabariigi jurisdiktsiooni meie riigi saamatuse üle parastada. 

Ja lõpuks omanikuvahetuse maksustamisest. Äärmiselt nõme osa meie automaksust on registreerimistasu, mida seoses Euroopa Liidu üldiste põhimõtetega ei saanud kohaldada üksnes nende sõidukite suhtes, mis esmakordselt Eestisse tuuakse. Registreerimistasust loobumise asemel tehti see "võrdseks" kõigile, kuid selle klausliga, et tagantjärgi registreerimistasu ei nõuta. Nii nõukajast Ziguli omanik kui 2019. aastast auto omanik ksf! heigok ei pea maksma mitte kunagi registreerimistasu, kui nad kasutavad oma auto lõpuni ja seejärel utiliseerivad (või kustutavad ajutiselt registrist ning hoiavad samal ajal keskkonnale ohutul viisil tõendades perioodiliselt, et sõiduk on ikka alles, mitte ei reosta loodust). Registreerimistasu tasumise kohustus tekib alles siis, kui tehakse omanikuvahetus. Ma ei tea, miks riigiasutused selgitavad, et registreerimistasu maksmiseks tuleb teha mingi kokkulepe müüja ja ostja vahel. Loomulikult võib teha igasuguseid kokkuleppeid ja on tore, et It-süsteemid seda ka toetavad. Liiklusseaduse § 190.18 lõige 1 sätestab selle küsimuse järgmiselt - Registreerimistasu tasub isik, kelle huvides või kelle suhtes käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud registrikande toiming tehakse. Registreerimistasu maksmine on eelduseks registritoimingu tegemiseks, st sõiduki uue omaniku nimele registreerimiseks. Seega põhimõtteliselt on see ikka uue omaniku asi maksta. Muidu ta lihtsalt ei saa autot enda nimele registreerida ja see jääb ajutiselt kustutatuks. Teisalt on liiklusseaduse § 190.19 kirjas, et registreerimistasu tuleb maksta enne omanikuvahetust, kuid ainus järelm selle enne omanikuvahetust maksmata jätmisele on see, et uus omanik ei saa registritoimingut teha lõpuni ja hakata autot legaalselt liikluses kasutama. 

Selle automaksu seadusega läks palju auru kõrvalistele teemadele, mistõttu ebakõlasid lapitakse veel tükk aega. Loomulikult on kurb, et selline maksuseadus üldse vastu võeti, kuid 28. juunil 1992. aastal hääletasid Eesti Vabariigi kodanikud sellise põhiseaduse poolt, mille § 106 kohaselt ei saa panna rahvahääletusele maksude küsimusi. Seetõttu võib koguda 65000 allkirja asemel ka 1 127 312 (Eesti Vabariigi kodanike arv seisuga 01.01.2024) allkirja, kuid maksuseaduseid võtab ikkagi vastu Riigikogu, mille valimistel needsamad 1 127 312 inimest saavad valida endale sobiva rahvaesindaja või õigemini erakonna. Kui jätame valimistel käimata, siis otsustavad meie eest need, kes käivad valimas. Ja kahetsusväärselt sageli tuleb ka muidu ausatel ja aatelistel inimestel teha riigielu juhtimises ebamugavaid kompromisse. Kui totaalse vastuseisu asemel oleks peetud sisukat arutelu maksu erinevate aspektide üle, siis oleks seadus ilmselt tulnud hoopis teistsugune. Kuna aga osa poliitikutest välistasid diskussiooni ja osa rahvast ka, siis läksidki koalitsioonipoliitikud nö lukku ja ei suutnud mõistlikke ettepanekuid enam eristada nendest, mille eesmärgiks oli kogu süsteem põhja lasta. 
Vasta
#42

Ok. Nüüd asi natuke selgem reg.maksu asjast.

Mis puudutab kohustuslikku kindlustust.
Siis jah. Tõesti enda üllatuseks oli ta ajutiselt kustutatud/reg kanne peatatud kuna ülevaatus oli läbi.
Aga millal täpselt see toiming tehti, ei oska öelda.

Mis aga puudutab kaameratrahve, siis pole olnud eesmärk parastada ega kuritarvitada seda.

Ainukene loogiline variant tundubki olema see, et trahv on olnud niivärd väike, et pole olnud tulus sellega tegeleda.(Nagu sa isegi mainisid)

Kättesaamine või mittesaamine on välistatud, sest kõik muud "ametlikudteated" tulevad mulle siiski koju ilusti.

 Asi selgem nüüd. Mina tänan
Vasta
#43

Keegi kustutab siin miskipärast kommentaare. Kommentaare, mis on täiesti sisulised ja loogikat seletavad.
Mulle esitab arve EMTA, mitte Transaamet. Ma ei saa transaametile minna kaebama, et EMTA esitas mulle valearve, seda ma saan siiski ainult EMTA's teha.
Ja tänapäeval on igasugu veebipõhistel tehingutel nupp "vaidlusta" juures.
Vasta
#44

(11-01-2025, 16:48 PM)deus Kirjutas:  Keegi kustutab siin miskipärast kommentaare. Kommentaare, mis on täiesti sisulised ja loogikat seletavad.
Mulle esitab arve EMTA, mitte Transaamet. Ma ei saa transaametile minna kaebama, et EMTA esitas mulle valearve, seda ma saan siiski ainult EMTA's teha.
Ja tänapäeval on igasugu veebipõhistel tehingutel nupp "vaidlusta" juures.

See loogika ütleb, et emta peaks transas hakkama andmeid parandama. Ta ju mujalt neid (kandejõud istekohtade arv ja muud) ei saa.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#45

(11-01-2025, 16:48 PM)deus Kirjutas:  Keegi kustutab siin miskipärast kommentaare. Kommentaare, mis on täiesti sisulised ja loogikat seletavad.
Mulle esitab arve EMTA, mitte Transaamet. Ma ei saa transaametile minna kaebama, et EMTA esitas mulle valearve, seda ma saan siiski ainult EMTA's teha.
Ja tänapäeval on igasugu veebipõhistel tehingutel nupp "vaidlusta" juures.

Ehk Sa tahad ikkagi selvehalli kassas kassiiri juures vaidlustada hinda, mille on kaubariiulile välja pannud poe omanik, mitte kassiir? Või vaielda kassiiriga selle üle, tomateid kaaludes ei printinud kaal õiget näitu ja tegelikult on sul ühe kilogrammi asemel hoopis 600 grammi? Mismoodi kassiir selle olukorra lahendab?

Mis puutub vaidlustamisse, siis vähemalt minule saabunud maksuteates on selline link täiesti olemas, kus selgitatakse maksuteate vaidlustamise võimalusi. Panen selle ka siia:

 https://www.emta.ee/ariklient/maksud-ja-...dlustamine

Aga taaskord. Kui tahad lihtsalt jaurata, siis oled täiesti õiges kohas. Lugejad naudivad - osa plaksutavad Sulle, osa naeravad Su üle. Kui tahad saada lahendust, siis tegele probleemiga selles kohas, kus sellel on tulemust. EMTA ei muuda Sinu auto tehnilisi andmeid liiklusregistris, see on iga sõidukiomaniku enda kohustus. Esiteks sõiduki registreerimise avalduse tegemisel, teiseks registreerimistunnistuse kättesaamisel, kui annad allkirja selle kohta, et kinnitad registris olevate andmete õigsust ja lõpuks ka auto kasutamise käigus. Kas siis kui liiklusregistrisse on sattunud auto võimsus näiteks 1000kw ja selle alusel arvutatakse ebamõistlikult kõrge liikluskindlustuse makse, siis hakkad ka kindlustusseltsiga vaidlema või lähed ikka liiklusregistri pidaja juurde ja palud tal andmed õigeks parandada?

Mul on sarnase olukorra kohta üks tõestisündinud lugu. Kui 2011. aastal hakati mopeede registreerima, siis üks meiesugune vanatehnikahaige otsustas kuuri alla kogunenud mopeediraamid ka ametlikult registrisse kanda. Tegigi avaldused ja kanti liiklusregistrisse. Sai ilusad rohelised registreerimistunistused ja oli uhke lugedes e-teeninduses kokku oma sõidukiparki. Veidi aega hiljem sai ta aga LKF-lt sundkindlustuse teated ning oli püha viha täis, et miks ta peab liikluskindlustust maksma lihtsalt mopeediraamide eest, millega ju sõita ei saa. Kuidas saab riik nii loll olla, et nõuab liikluskindlustust mopeediraami eest? Püüdsin kaaspatsiendile toeks olla, aga ei saanud jätta küsimata - aga kuidas pidi riik teadma, et Sul on ainult raamid, kuid veidi aega tagasi kirjutasid allkirja avaldusele, et palud liiklusregistris registreerida mopeed ehk konkreetne mootorsõiduk? Kas Sa esitasid riigile valeandmeid siis, kui palusid mittekomplektsed mopeedid registreerida sõidukina või nüüd, kui väidad, et tegelikult Sul ei olegi mopeedi? Igal olukorral on mitu vaatenurka ja erinevatel ajahetkedel võivad olla olulised erinevad asjad.     

Ma kahtlustan, et Sulle ei ole saabunud mitte mingit maksuteadet või oled Sa lihtsalt jätnud selle läbi lugemata. 

Igal juhul selleks, et Sul ja ka teistel oleks lihtsam aru saada, siis panen siia ühe konkreetsele isikule saadetud maksuteate - ehk on küsimusi ja kriitikat vähem, kui oled ise ka näinud dokumenti, mille üle virised. NB! ma ei ole automaksu pooldaja, kuid ka kriitikat tehes võiks püüda enne endale asja selgeks teha.  

.pdf maksuteade 2.pdf Suurus: 1.66 MB  Tõmbamised: 109
Vasta
#46

(11-01-2025, 14:00 PM)indreksirk Kirjutas:  Ksf! tcumen on üks põhjustest, miks riiki esindavad ametnikud peavad kodanikke kiuslikeks kaabakateks ja see on ka põhjus, miks ametnikke peab olema rohkem, miks maksud peavad olema kõrgemad ja miks õigusnormid ei arvesta inimlike eksimustega. Meil on lihtsalt uskumatult palju inimesi, kes arvavad, et Eesti Vabariik on samaväärne Nõukogude Liiduga, mida tuleb igal võimalusel seestpoolt õõnestada. Püütakse ise teha riigi toimimine võimalikult ebamugavaks ning siis kirutakse kõige selle üle, mida riik jätab tegemata või teeb halvasti. Kuidas muutub elu meil kõigil paremaks sellest, kui sunnime riiki meid taga otsima, allkirja vastu dokumente kätte andma ja hoiame kõigi võimalustega kõrvale kohustustest, mis on kehtestanud meie enda valitud rahvaesindajad? Kui selliseid inimesi on paar protsenti, siis ülejäänud 98% panusega makstakse ka selle 2% inimeste laste koolitamine, ravikulud ja näiteks taristuga seotud kulud kinni. Kuid riik ei saa öelda, et 2% on lindpriid, kes ise panustama ei pea, kuid neid piskusid hüvesid siiski saavad. Sest muidu ei taha ka teised seda teha. Selleks ongi sunnimehhanismid, ametnikud ja sanktsioonid.

 Tohoh! Sellist hinnangut ma oma tagasihoidlikule isikule nüüd küll ei oodanud!
Kiuslik kaabakas. No olgu peale.
Aga need ei ole kaabakad, kes maksumaksja raha ohjeldamatult laristavad?
Alustada võib pedeparaadidest, riigiettevõtetest investeeringuteks vajaliku raha väljakantimisest jne. See loetelu on lõputu.
Minu kiuslikkusest niipalju, et omad maksud ja võlad olen kõik ausalt ära õiendanud, mis ei tähenda et need mulle meeltmööda oleks.
Tagaotsimisest sedapalju, et isikukood on kodanikule kohustuslik ja sellega kaasnev id-kaart ning e-posti aadress isikukood@eesti.ee on aktiivne ja kasutusel.
Vasta
#47

Herr Sirk. See on sinu poolt ainult üks vaatenurk. Asjade järjekord on siiski sedaviisi, et alustad otsast ja siis sind saadetakse edasi. Jah, hakkadki kassapidajast pihta, kes suunab sind edasi.  Nii nagu sa ei saa enda koduneti teenusepakkuja adminni otse toru otsa, ei lähe sa ka kuhugi teise juurde jalgu trampima, et üks teine asutus sulle valearve esitanud. Vaidluse kaotab läpuks nii või naa, ma pole naiivne aga vähemalt saavad tegelased vahelduseks tööd teha ja mõelda, et kas oli seda jama ikka vaja ning seetüttu järgmistel valimistel paremaid valikuid teha. 
Maamaksuga on see jada läbi käidud tegelikult ja alustasin kah EMTA'st, mitte ei läinud kohe valda küsima,e t kust kohast te nüüd selle metsa sinna mulle välja võlusite?
Vasta
#48

deus, kaks konkreetset kas-küsimust: kas su auto andmed reg.tunnistusel on õiged ja kas maks on õigesti arvutatud?
Võimalikud kombinatsioonid:
 - jah/jah: väga hea, läheme eluga edasi!
 - jah/ei: kaeba EMTAsse, et nad ei oska arvutada
 - ei/jah: kaeba Transpordiametisse, et nad andmed korda teeks
 - ei/ei: eelnevad kaks tegevust järjekorras alt üles

Kui see ei huvita, kes on mingite andmekogumite haldaja, ja on soov lihtsalt kuhugi minna ja kellegagi suhelda, saab ka akf! Sirgi kujundlikku situatsiooni sirgjooneliselt antud juhtumi lahendamisse rakendada ja minnagi Konsumi (miks mitte Türi Konsumi!) kassapidajale kaebama, et automaks on valesti arvutatud. Küllap oskab temagi kuhugi järgmisesse kohta suunata  Smile
Vasta
#49

Kas keegi on saanud veel maksuteate ajutiselt arvelt maas oleva auto kohta? Üks auto ajutiselt maas juuli kuust, teised ka mitu kuud. Ja samas ülejäänud ca 20 auto kohta ei ole tulnud. Kus see loogika on?
Vasta
#50

(13-01-2025, 14:12 PM)karl1 Kirjutas:  Kas keegi on saanud veel maksuteate ajutiselt arvelt maas oleva auto kohta? Üks auto ajutiselt maas juuli kuust, teised ka mitu kuud. Ja samas ülejäänud ca 20 auto kohta ei ole tulnud. Kus see loogika on?
Minuni ei ole selliseid juhtumeid jõudnud. Et see vestlus ei jääks sama umbmääraseks nagu ksf deusiga, siis võiks kontrollida konkreetse sõiduki konkreetseid andmeid. Esimese sammuna tuleb kontrollida Transpordiameti e-teeninduse kaudu, kas liiklusregistris on ikka sõiduk ajutiselt kustutatud 01.01.2025 seisuga. Kui oli ajutiselt kustutatud, siis tasub edasi tegeleda. Kui kahju ei ole, siis võid saata mulle sõiduki registreerimismärgi - selle järgi saab igaüks avaliku vaate kaudu näha üldandmeid (omanikku mitte).
Vasta
#51

(13-01-2025, 14:12 PM)karl1 Kirjutas:  Kas keegi on saanud veel maksuteate ajutiselt arvelt maas oleva auto kohta? Üks auto ajutiselt maas juuli kuust, teised ka mitu kuud. Ja samas ülejäänud ca 20 auto kohta ei ole tulnud. Kus see loogika on?

Mulle tuli samuti ajutiselt arvelt maas auto kohta maksuteade. Erisus oli see, et see auto on minu nimele võõrandatud, ning minu poolt oli auto juba ammu edasi müüdud.
Võtsin ühendust nii EMTA-ga kui ka TRAM-ga. Viimase poolt oli pigem suhtumine, et oma viga. EMTA-s oldi veidi inimlikumad, ning kui vaadati ise ka, et auto on ajutiselt arvelt maas, siis vabandati ja parandati maksuteade ära.
Vasta
#52

Tàna on tulnud kiri, et on kehtetuks tunnistatud ikkagi, ise nendega ühendust ei võtnudki, on ise aru saanud. Sama jama oli paljudel mu tuttavatel.
Aga tànan kaasamõtlemast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne