Projekt: MTZ-80--->82

Ega kellelgi ei vedele pressi K453, mis pole töökorras ja saaks mõned osad maha monteerida`?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Nii, lõpuks jõudis tööjärg ka selle masina juurde.  Või õigemini sünnib siin lahtirulluvas loos üks traktor pm täiesti pulkadest. On hetkel veel enamvähem liikuv ja toimiv 80, mis on suures osas hübriid ja paljuski koosneb ka 50 osadest. Lisaks on ports doonormasinatelt toodud varuosi, millest peaks sündima siis toimiv korralik 82. 
Esimese asjana sai lahti võetud üks 82 tagasild ning tutvutud sellel olevate probleemidega. Näiteks on puruks pidurivõllilt diffrisse mineva laagri korpus, puudu on difriluku süsteem jne. Poolteljel on tohutud tihendirandid sisse kulunud, kas selline pooltelg on kuidagi veel ravitav?
   
   
   
   

Head ideed ja soovitused teretulnud!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(13-01-2025, 13:52 PM)saarrand Kirjutas:  Poolteljel on tohutud tihendirandid sisse kulunud, kas selline pooltelg on kuidagi veel ravitav?

SKF Speedi Sleeve
https://memi.ee/product-category/tihendi...di-sleeve/
Vasta

Enda russidel samuti niimoodi pooltelgedel randid sees, tänu sellele õli ka tilkus. Panin lihtsalt kaks SK tihendid sinna kaande, mõned aastat niimoodi olnud juba pole lekkinud veel. Nii muidugi ilus pole.
Vasta

(13-01-2025, 15:02 PM)twist Kirjutas:  
(13-01-2025, 13:52 PM)saarrand Kirjutas:  Poolteljel on tohutud tihendirandid sisse kulunud, kas selline pooltelg on kuidagi veel ravitav?

SKF Speedi Sleeve
https://memi.ee/product-category/tihendi...di-sleeve/
 Sellist asja polegi kasutanud? Kuidas see käib, vaja võlli siis mingi ühiku jagu treida? Vb loll küsimus, aga kogemus puudub.
(13-01-2025, 15:23 PM)deeremees Kirjutas:  Enda russidel samuti niimoodi pooltelgedel randid sees, tänu sellele õli ka tilkus. Panin lihtsalt kaks SK tihendid sinna kaande, mõned aastat niimoodi olnud juba pole lekkinud veel. Nii muidugi ilus pole.

Jumzil nt on juba tehasest seal kaane taga 2 tihendit. Ka selle kaane taga oli 2 tihendit, vaatan, mis teha annab.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Poolteljele keevitus peale ja maha treida, vajadusel mitu korda keevitada. P,aremat lahendust ei tea .
Vasta

Leidsin FB-s kodaniku, kes pakub tagasilla diffri blokeerimise lahendust, mis toimib käsitsi hoovast tõmmates mehaaniliselt on-off reziimis. Kas kellelgi on kokkupuudet, kiita-laita?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ei ole vaja treida selle hülsi jaoks, kaob selle hülsi mõte ära.
Nt 50mm nominaalmõõduga võll, puhastad alt ära ja lükkad pinguga hülsi peale. Siis saad omale 50.5mm läbimõõduga uue tihenduspinna.
Pingu saavutamiseks võiks 50mm võll kulunud soone kõrvalt olla 49.91...50.06mm.

Pooltelge keevitada ei soovita.
Vasta

90-ndate alguses sai pooltelje tihendirant taastatud Loctite 3450-ga.
Vasta

Keevitusega võib suht kiirelt sealt samast pooleks minna.
Vasta

Kui sobiva mõõduga parandushülss on olemas ja saadaval, siis ei olegi vaja rohkem leiutada. Mul veoka roolikarbil remonditi rant samuti hülsiga ja rohkem ei pidanud mina selle lekke murega tegelema. Hülss pandi vist liimiga ka veel kui õigesti mäletan.
Vasta

Ise mõtlesin sama asja, kas ja mis liimiga see hülss tuleks paigaldada? 
Tundub igati tige lahendus olema.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mingit liimi ei pea panema, paigal püsib kerge pingistuga. Kindluse mõttes võid õrnalt laagriliimiga niiskeks teha.
https://www.youtube.com/watch?v=5XIjYuhxKsw
Vasta

Kas MTZ 50 ja MTZ 80 tagasilla korpused on erinevad?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(16-01-2025, 21:53 PM)saarrand Kirjutas:  Kas MTZ 50 ja MTZ 80 tagasilla korpused on erinevad?
Detaili number on mõlemale 50-2401015-1 seega on vahetatavad omavahel. Küll aga võivad olla pisi asjad päris vana ja uuema MTZ 80ga erinevad. Kriitilised tööpinnad on samades mõõtudes ja istu pindadega. 
Mis praegusel korpusel viga on?
Vasta

(16-01-2025, 22:52 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  
(16-01-2025, 21:53 PM)saarrand Kirjutas:  Kas MTZ 50 ja MTZ 80 tagasilla korpused on erinevad?
Detaili number on mõlemale 50-2401015-1 seega on vahetatavad omavahel. Küll aga võivad olla pisi asjad päris vana ja uuema MTZ 80ga erinevad. Kriitilised tööpinnad on samades mõõtudes ja istu pindadega. 
Mis praegusel korpusel viga on?
Ikka need ämbliku tiftiavad, mis on totaalselt peetis, poldiavad samuti veninud ja suure loksuga.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Töökojast sai laupäeva lõuna ajal välja aetud valmis saanud masin, harjaga põrand puhtaks ja uus masin kohe sisse. Harutasin juba suuremad plekidetailid maha, järgneb olulisel määral igasugust puhastamist, misjärel jõuab remondini. 
Mida arvata mehaaniliselt hoovaga lülitatavast tagasilla difri lukust? Kas on mõistlikum, kui originaal lahendus?
Tagasild on suures plaanis korras sel masinal, küllaga vajab tegemist kõiksugused tihendid, käigukastis on toimiv veel vaid 2. käik ja tagurpidi - see vajab kapitaali. 
Vahekastis puudub nn jänesejalg - ei tea, minu käes pole seda kunagi olnud. Küllap pole ka sees seda süsteemi olemas.
Mootor väljutab enamiku õlist, mis ära ei põle , läbi summuti, seegi vajab suurt remonti. 
Esisild on mittevedav ja läheb vahetamisele vedava silla vastu. Ühtlasi on esisild ka 80% ulatuseś läbi kulunud. Teab keegi, kas MTZ 80 esisilla rumm sobib JUMZ-ile ka?
Varasemas elus (nõuka ajal) ol isee traktor talleksis paigaldatud kraavikopaga/ketiga aga aastast 1993 on se olnud minu majapidamises.
   
   
   
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Taaskord sai palju tööd tehtud. Päeva lõpuks võtsin maha ka väljalaske kollektori ja sealt nähtus, et esimese silindri ava oli ca 50 % ulatuses ummistunud õlist ja tahmast.
Veel on peetis ka tagasilla hüdrosilindri kinnitus tifti ava, see mis pildil ja ka tagant ämbliku tiftid on loksuga. Olen täitsa kahevahel, mis selle probleemiga teha.
Igasugu puhastamist sai tehtud suurel hulgal. Uut hüdrojagajat oleks ka vaja, seda sai ca poolteist aastat tagasi remonditud, aga tulemus on pildilt näha. Millist jagajat valida? Torustikku tegelikult väga ringi ehitada ei tahaks, kuigi kõik sõltub argumentidest.
   
   
   
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Loe 2715 kirjutisi russiteemast - rangide kinnitamiseks on toimiv ravim teada: magnetpuuriga järgmise mõõdu keerme avad ette, korralik keere sisse, keermesse liimiga tugevad keermelatid sisse, rangid kinni pikkade mutritega ja püsib. Polevat tihvte vajagi.

Kui tahad originaaljagurile jääda, otsi kusagilt välja hea nõukaaegne. Neid esineb veel. Praeguse aja kaup on järjest lekkiv prügiSad

Lihtsam on võtta mõni vähemalt Bulgaaria, soovitavalt Itaalia  "neljakümneliitrine" ja painuta kogu elu selle järgi ringi.
Vasta

Näinud ühte lahendust kus itaalia jagaja originaali kohta pandud hakkavad kangid teistpidi käima - st et alla lööd on ujuv ja haakeraua tõstmiseks pead kangi vastu esiakent suruma. Kindlasti saab liigendeid vahele panna ja kangid panna toimima nii nagu koguaeg russidel olnud.

Kui ise peaks kunagi nii kaugele jõudma et läheb korraliku jagaja vahetuseks siis paneks kabiini külge väljapoole trossidega jagaja ja otse portide külge kiirühendusega väljavõtted nagu lääne masinatel. Trossid koos kangidega paneks kabiini sarnaselt nagu zetor traktoril.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne