1976 Fiat 127 uuele ringile

Teevad küll, neil on eraldi tooteseeria "klassikute" rehvimõõtudest ja mustritest, Michelinil ja Dunlopil muuseas ka. Päris iga 5mm tagant mõõte ei ole, nagu tänapäeval harjunud oleme, aga usun, et pasteldeta see rakett sul ei jää. Vt näiteks https://www.longstonetyres.co.uk/ , seal saad vaadata nii margi-mudeli kui mõõdu järgi.

Tõenäoliselt saab neid kõiki mudeleid ka kohalikest poodidest tellida, a lihtsalt hea on enne teada täpseid koode jms. Aga tegelt nad lubavad ka murevabat tellimist EL-i koos eelmakstud maksudega jne.
Vasta

Lõriseb päris tõsiselt 900cm3 kohta Smile
Kuivõrd 155/65/R13 ei ole originaalmõõt, ja selles mõõdus ei saaks ka Pirellilt ajastukohast rehvi, siis enamvähem kohane võiks ju olla kasutada ka teiste vanade rehvifirmade tooteid? Dunlop, Continental, Fulda, Kleber, Barum, mis on kergelt kättesaadavad. Pole küll nii edev ja pole ka Itaalia, muidugi, aga siiski mitte väga kaugel Smile
Vasta

Ajastutruu muster oleks auto all ilmselt efektne, samas hinnalipik on päris karm nii väikse rehvi kohta. Peamiselt, sest madaldusvedrude tõttu pole geomeetria enam päris see, ja kipub tagasillas sisekülgi sööma päris isukalt. Pirelli oleks muidugi jah nagu rusikas silmaauku, aga samas vaatan, et kõiki teisi ka tol ajal eksisteerinud premium brände on saada ning mustrid on sellisel mõõdul kõigil üsna traditsiooniline.
See väljalaske hääl tuli suuremalt jaolt kõik pärast väljalaskekanalite portimist, nii sellel kui ka keelmisel mootoril. Enne oli ikka palju tagasihoidlikum. Seal ikka oli, mida maha freesida.

Edit: uuendasin ka kõige esimese postituse pilte. Nagu näha, siis kapoti alt pildilt on praegusel hetkel vaid samad esituled, käigukast ning pidurivedeliku anum.
Vasta

13" rehvidega on see teema, et Jaapani, Korea ja Malaisia väikeautod kasutavad siiamaani sellises mõõdus rehve, seega sealse maailmanurga tootjatelt tuleb neid liinilt põrinal nagu kõiki teisigi tavamõõte, muidugi välimus ja muster on "moodsad". Euroopa tootjatele on tänaseks isegi 15" rehv juba paras eksootika, seega need "klassikute" rehvid ilmselt valmivad kuskil kauges ja pimedas tehasenurgas väikeste partiidena, millest ka hind.

Aga vähemalt võimalus on olemas.
Vasta

Talve jooksul on pisut nokitsetud, et kevadel vähem tööd oleks. 

[Pilt: IMG-1385.jpg]
Rehvid said Kumho toodang. Hinna tõttu oli raske pakkumisele ära öelda, jooksu sai hiinakate hinnaga.


[Pilt: IMG-1395.jpg]
Signaali jaoks oleks olnud vaja olemasoleval lülitiplokil ühendusklemmid uued teha. Uusi lülitiplokke on veel vabalt saada, seega läks kogu asi uus.


[Pilt: IMG-1441.jpg]
Lihtsalt mõned lahedad ajastukohased lisad.



[Pilt: IMG-1519.jpg]
Orginaal küünlajuhtmed, õige A112 Abarth varajase toodangu roolirumm ja metallist embleem esivõrele. Roolirummu oli vaja, kuna tahtsin projekti algfaasis soetatud Nardi rooli kasutada. Algse lahendusega oli rooli asend liiga püstine ning ei olnud nauditav sõita. Kasutasin seni Fiat 850 varajase variandi rooliratast.



[Pilt: IMG-1586.jpg]
Orginaalosadega palju viisakam.



[Pilt: IMG-1730.jpg]
Roolivarras sai umbes 15mm allapoole toodud. Ühes sellega ja õige A112 roolirummuga sai sõiduasend ja rooli kõrgus väga hea.

Teha on veel: Õhufiltrit pole endiselt, sellel põhjusel, et pole lihtsalt otsustanud veel, millist tahan. Ilmselt valin, sarnaselt eelmisel mootoril olnule, K&N toodangu. Tehakse A112 kollektorile igasuguseid replicasid ja uhkeid filtreid, aga need tunduvad pigem olevat välimusele kui efektiivsusele orienteeritud.
Porimatid, tuleb õige kuju ja värviga teha ja lasta ääristada. 
Siis nagu oleks asi komplekte ning jääks teha sillastend üle tee asuvas töökojas ning saaks alustada proovisõitudega.
Vasta

Üks kõige lahedamaid Itaalia autosid, mida Eestis leida võib! Arvasin, et tehase Abarth, enne kui süvenema hakkasin. 
Olen mõelnud, et peaks korraldama ehk läbi Alfa klubi ühe korraliku Itaalia masinate kokkutuleku, kuhu oleksid ka vahvad Fiatid ja Lanciad oodatud! 
Loodetavasti näen oma silmaga kah seda masinat kunagi!
Vasta

Tänud! Kahjuks palju pilte teemast kaduma läinud, kui algusest peale pole jälginud. Just meenutasin siin ükspäev, et projekti algusest saab varsti 13 aastat ning alles nüüd lõpuks valmib sellisena nagu algselt ette kujutasin. Eks peaasi, et valmib.
Itaalia autode fänn olen ka ise, olen pidanud kolme Alfa Romeot kogu nende ilus ja valus. Oleks tore üritus, Eestis on ju haruldasi Lanciaid ja Alfasid, mida silmata tahaks iküll.
Vasta

Natuke lõpule lähemal jälle. Eesmärk on aprillis saada auto tänavalegaalseks.

[Pilt: IMG-2184.jpg]
Rehvid on velgedel. Enne seda sai pidurisüsteem veel õhutatud ning veermikus poldid-mutrid õige Nm väärtusega pingutatud, vastavalt 1972 tehase manualile.


[Pilt: IMG-2266.jpg]
Õhufilter tuli Itaaliast. Metallist võrk-tüüpi filtrielement. Nendega tuleb silmas pidada, et on üldiselt mõeldud toimima õlitatuna ning korra aastas oleks kena seda puhastada ja uuesti õlitada. Väiksem vaakumi port läks pimedaks, suurema pordi ühendasin klapikambri kaane tuulutusega.


[Pilt: IMG-2328.jpg]
Tihendi karburaatori ja filtrikorpuse vahele pidi eraldi otsima.


[Pilt: IMG-2340.jpg]
Umbes nii ta hakkab välja nägema. Lisandub veel väike alumiiniumist klaasipesuvee paak, mis kinnitub orginaal signaali kinnituskohta. Orginaal klaasipesuvee lahendus on presendist kott, mis ripub esitiiva küljes, nagu ka veel ülemiselt pildil näha, ning pumba asemel on kummilutt armartuuris. Tulevase paagi külge läheb tavaline kaasaegne tihendiga ja sisse surutav pump. Käitamine on nupust armartuuril. 

[Pilt: IMG-2359.jpg]

Teha veel jääb: Esisilla kokkujooks stendil paika sättida, porimatid. Viimased reguleerimised, paistab, et segu on hästi paigas hetkel, aga eks tõde selgub pikematel proovisõitudel. Veidi vajab harjumist uue karburaatoriga gaasipedalli tunnetus, kuna pedaal on otse jäikade ühendustega hoovastikuga ühendatud. Tekib selline kaheastmelise pedaali efekt, jala all on tunda kui sekundaar lõõr avaneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne