Sõidumeeriku kasutamine

Aga kuidas on sellega, kui endale mittekuuluva sõidukiga vead endale kuuluvat kaupa. 

Näiteks laenatud puksiirautoga(platvorm 6,5t) vean enda isiklikku sõiduautot või minupärast kasvõi koormat telliseid.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Eurodirektiiv nr. misiganes, ütleb, et sõidumeerikut peab kasutama ärilise kauba veoks.
Kes viitsib, otsib ise täpsemalt üles. Autoserdi lehelt näiteks leiab.
Vasta

Mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse kord


§ 4. Erisused rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol

Käesoleva määruse nõudeid ei rakendata rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol §-s 2 nimetatud juhtide suhtes, kui:

10) sõidukit kasutatakse isiklike, mitteärilise otstarbega esemete vm tasuta veol;

Selgelt kirjas seaduses millal pole vaja, see on sama nagu ei saada aru millist käru võib vedada autoga, palju müüte ja külajutte
Vasta

Puksiirautodel polegi sõidumeerikut kulla härrased...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(23-11-2020, 11:07 AM)mlsluik Kirjutas:  Puksiirautodel polegi sõidumeerikut kulla härrased...

Olemas on paljudel küll, aga kasutusel pole vist tõesti kellelgi.
Vasta

(23-11-2020, 01:54 AM)Kult Kirjutas:  Mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse kord


§ 4. Erisused rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol

Käesoleva määruse nõudeid ei rakendata rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol §-s 2 nimetatud juhtide suhtes, kui:

10) sõidukit kasutatakse isiklike, mitteärilise otstarbega esemete vm tasuta veol;

Selgelt kirjas seaduses millal pole vaja, see on sama nagu ei saada aru millist käru võib vedada autoga, palju müüte ja külajutte

Viidet? Ma leidsin selle nimega ainult kehtetu seaduse.
Vasta

(23-11-2020, 12:21 PM)olli Kirjutas:  
(23-11-2020, 01:54 AM)Kult Kirjutas:  Mootorsõidukijuhi sõidu- ja puhkeaja kestuse ning arvestuse kord


§ 4. Erisused rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol

Käesoleva määruse nõudeid ei rakendata rahvusvahelisel ja siseriiklikul autoveol §-s 2 nimetatud juhtide suhtes, kui:

10) sõidukit kasutatakse isiklike, mitteärilise otstarbega esemete vm tasuta veol;

Selgelt kirjas seaduses millal pole vaja, see on sama nagu ei saada aru millist käru võib vedada autoga, palju müüte ja külajutte

Viidet? Ma leidsin selle nimega ainult kehtetu seaduse.
Link   Ma ei loe sealt küll välja et ei kehti.
Vasta

(23-11-2020, 13:09 PM)Kult Kirjutas:  Link   Ma ei loe sealt küll välja et ei kehti.
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: 02.06.2005
Vasta

(23-11-2020, 13:18 PM)lauril Kirjutas:  
(23-11-2020, 13:09 PM)Kult Kirjutas:  Link   Ma ei loe sealt küll välja et ei kehti.
Redaktsiooni kehtivuse lõpp: 02.06.2005


Mis see redaktsioon seal siis tähendab?
Vasta

Et seadus sellisena on kehtetu.

Mingi seaduse kehtivust tasub alati kontrollida nupuga "Hetkel kehtiv". Kõnealuse seaduse puhul annab teate, et kehtetu alates 03.06.2005.

Nüüd kehtib LS, alates §130 .

Mis on hästi jämedalt sama, aga erinevusi, juristide rõõmuks ja tavainimese õuduks, on piisavalt).
Vasta

Midagi on muutunud jah, nüüd on erasõitudel(meerikuvabad) kuni 7.5t piirang

Samas ei ole eraisikute kohta midagi konkreetset, enamus jutud ettevõtjate kohta.
Vasta

Võibolla on siin teemas juttu olnud, aga otsinguga kohe ei leidnud õiget kohta. 
N2 kategooria kaubik (Iveco Daily, topeltratastega tagant), täismass 5200kg, suurim lubatud haagis piduritega 3500kg. Auto on ettevõtte oma. Kas ma saan õigesti aru, et ettevõtlusega seotud asjade ajamiseks pean kasutama igal juhul sõidumeerikut? Ja läbitud peaks olema ka ametikoolitus?
Kui aga  on 3500kg täismassiga kaubik, ikka saan sappa panna kuni 3500kg haagise. Ka sel juhul on vaja meerikut ja koolitust?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Haagiste teemast napsatud (https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=49514&pid=547984#pid547984) kahtlus eriotstarbeliste (autode vedu) haagiste ja veokite võimalikud maksuerisuslikud nüansid on siin ilmselt teemakohasemad.

Julgen arvata, et kuniks ei ole ettevõttes mindud käibemaksuga asjade soetamisel optimeerima, ei tohiks ka mingeid pretensioone olla tee peal, kuniks kaup on korrektselt kinnitatud ja ei ületa lubatud gabariite. Ning mis asjaoludel üldse peaks kontrolliv kordnik omama teadmist selle üle, millisel viisil ja ulatuses on keegi oma käibemaksudeklarisse asju sisse kandnud.
Vasta

Eriotstarbelise veokaga, mis ei ole ette nähtud veose vedamiseks (kraana, puksiir jne), käivad kaasas ka mitmed muud vabastused. Nii sõidumeeriku kasutamise, raskeveokimaksu kui teekasutustasu osas. Selles mõttes tundub loogiline, et kui keegi pakub veose veo teenust mõne sellise veokiga, siis kusagilt otsast teda ikkagi korrale oleks võimalik kutsuda.
Vasta

Kui postitus ei ole õiges teemas, siis ehk moderaator tõstab sobivamasse paika või kustutab
Kavandamisel on uus seadusemuudatus, mis peaks jõustuma natuke rohkem kui aasta pärast. 
Puudutab see siis sõidumeerikuid ja nende kasutamist autodel, mis seni meerikut ei vajanud.
Sõidumeerikute kontrollijad | Transpordiamet

Alates 01.06.2026 lisandub sõidumeeriku kohustus ka üle 2500-kilogrammise lubatud suurima täismassiga sõiduki või autorongi kasutamisel sõitjate- ning rahvusvahelisel kaubaveol ning kabotaaživeol. Alates 01.07.2026 peab ka 2500 - 3500 kg täismassiga sõitjate- ning rahvusvahelisel kaubaveol või kabotaažveol kasutatav sõiduk või autorong omama SMART2 sõidumeerikut.
  Mina ahastamiseks põhjust ei näe, pigem on see positiivne muudatus. Kui asjast õigesti aru saan, siis see ei puuduta eraautosid, üksnes neid autosid, mille juht roolikeeramise eest palka saab. Ja sedagi ainult reisijateveol või rahvusvahelisel kaubaveol. Selle sõnastuse järgi siseriiklikud kaubikujuhid võivad edasi sõita 25 tundi ööpäevas. Nõue on sisse viidud vastavuses EU reeglitega, et vältida töö- ja puhkeaja seaduse eiramist palgalisel autojuhi tööl. Ei ole saladus, et praegu kasutatakse mõnel pool skeemi, kus autojuht ühel päeval sõidab kullerina meerikuga autoga ja järgmisel päeval N1 autoga ilma meerikuta ja juriidiliselt ei lähe lõhki ei päeva, nädala ega ka kuu töötunnid. Muidugi uue nõude jõustumisel tuleb päris paljudesse M1 (taksod ) ja N1 sõidukitesse paigaldada SMART2 tüüpi sõidumeerik, mis maksab päris kena kopika.
Vasta

(06-03-2025, 20:32 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui postitus ei ole õiges teemas, siis ehk moderaator tõstab sobivamasse paika või kustutab

mis teda kustutada - päris huvitav lähenemine. Küll aga tõstsin postituse autoregistri teemast siia meerikuteemasse - haagib vast uudisega paremini.

edit: liigutasin hoopis käesoleva teema vanema rasketehnika rubriigist kui tehnilisemast-rakenduslikumast jaotisest ära.
Vasta

Väga huvitav tõesti. Ma saan aru, et reisijateveo puhul ei pea olema tegu rahvusvahelise sõiduga. Seega, kui Tallinna taksojuhil on kasutada Tesla, mille registrimass on umbes 2600kg, siis edaspidi on tal vaja sõidumeerikut?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne