Kui postitus ei ole õiges teemas, siis ehk moderaator tõstab sobivamasse paika või kustutab
Kavandamisel on uus seadusemuudatus, mis peaks jõustuma natuke rohkem kui aasta pärast.
Puudutab see siis sõidumeerikuid ja nende kasutamist autodel, mis seni meerikut ei vajanud.
Sõidumeerikute kontrollijad | Transpordiamet
Alates 01.06.2026 lisandub sõidumeeriku kohustus ka üle 2500-kilogrammise lubatud suurima täismassiga sõiduki või autorongi kasutamisel sõitjate- ning rahvusvahelisel kaubaveol ning kabotaaživeol. Alates 01.07.2026 peab ka 2500 - 3500 kg täismassiga sõitjate- ning rahvusvahelisel kaubaveol või kabotaažveol kasutatav sõiduk või autorong omama SMART2 sõidumeerikut.
Mina ahastamiseks põhjust ei näe, pigem on see positiivne muudatus. Kui asjast õigesti aru saan, siis see ei puuduta eraautosid, üksnes neid autosid, mille juht roolikeeramise eest palka saab. Ja sedagi ainult reisijateveol või rahvusvahelisel kaubaveol. Selle sõnastuse järgi siseriiklikud kaubikujuhid võivad edasi sõita 25 tundi ööpäevas. Nõue on sisse viidud vastavuses EU reeglitega, et vältida töö- ja puhkeaja seaduse eiramist palgalisel autojuhi tööl. Ei ole saladus, et praegu kasutatakse mõnel pool skeemi, kus autojuht ühel päeval sõidab kullerina meerikuga autoga ja järgmisel päeval N1 autoga ilma meerikuta ja juriidiliselt ei lähe lõhki ei päeva, nädala ega ka kuu töötunnid. Muidugi uue nõude jõustumisel tuleb päris paljudesse M1 (taksod ) ja N1 sõidukitesse paigaldada SMART2 tüüpi sõidumeerik, mis maksab päris kena kopika.