Nii, veidi siis rallika ajutisest mootorist. Kähkusõidu mootor tasub ehitada ainult ühte tüüpi ploki peale( kui keegi hakkab selliseid ära viskama või on sellise tegumoega mootoreid üle, siis oleks huvitatud) ja see näeb välja selline:
Enamlevinud plokk aga selline(tänavale väga hea, aga väga suurt pööret ja koormust saavat mootorit sinna ei maksa ehitada):
Nimetame siis esimest "vana" mall ja teist "uus" mall. Kuigi neid tuli kõrvuti ja kuidagi segamini, on neid nii lihtsam eristada. Vanal mallil on igal pool paksem sein ja rohkem materjali. Näiteks raampakkude kõrval(ühel pool õli allavoolukanalid, teine pool täis), kus uuemal mallil juba on mõlemad pooled tühjad ja plokk sellevõrra hulga vedelam ja vändaliin paindub kergemini läbi. Lisaks hülsside vahelised alad, kus uuel mallil on lausa süvendid materjali kokkuhoiu mõttes. Sellisele uuemale ei saa ka väga suurt hülssi kahjuks sisse panna. Tegu siis siin meil saadaolevate plokkidega, uuemaid tehase pritsemootorite plokke ei ole kahjuks niimoodi uurida saanud.
Pilt vana malli vändaliinist, kus näha raampaku kõrval olev "materjali täis" osa.
Ja asi ei piirne sellega, et võtad ploki, teed puhtaks ja lappad kokku. Mosse mootoriploki materjal on eriti kehv ja ussitab hästi. Eriti veel tänapäevase punase tosooliga, kui keegi sinna tilga teist sorti vedelikku alla jätab.
Lõime doonoril aga hülsid välja ja oli kohe selge, et utiil. Täna neid veel taastada ei tasu, kuid tulevikus sellest pääsu ei ole. Nimelt hülsside kõrvalt läheb uss sisse ning poeb vaskseibi pinna alla. Lõpuks kaob ära kandepind ja selle kõrval lausa mitme mm sügavused kraatrid. Pilt plokist, mis läks mahakandmisele, 1973aasta asi.(võtsime aga laost teise, mis oli kobedam ja ehitame sinna peale, 1976aasta asi).
Lisaks, ammusest ajast seisavad riiulis parempoolse mosse mootori kepsud(neid pandi vist ka algusaastate 412 mootoritele, ala 67-70 vms, täpselt ei tea), mis on tavalistest hoopis teise tegumoega ja ca 100gr kergemad. Lähevad aga kasutusse ja kui neid keegi veel omab, siis mul oleks huvi need ära osta. Pildil vasakud siis inglise/vanem variant(kergem) ja paremal enamlevinud variant(raskemad). On veel olemas tehase 1,7-1,8-2,0 kepsud, aga neid mul riiulis enam ei ole, et kaalu võrrelda. Tegumoe poolest nagu need parempoolsed, kuid tugevama kepsupoldi ja tolle pesaga.
Praegu jäi siis plokk koos hülssidega pukki, kolvid ja vänt saadetud dieedile. Kolbidel vaja pealt veidi maha võtta ja kogu seelikuosa kaotame ka ära. Meid sealjuures tekkiv kolvi kolksumise hääl(piston slap) ei sega. Kiireks sõiduks on vaja teha ohverdusi! Vändal treitakse niipalju maha kui kannatab, hoorattal niisamuti ja siis ajame kogu liini tasakaalu.
Kui jätkame kokkupanekuga, teen lisapilte ja kirjutan juurde.