MZMA 426 1968a.
#61

Kas nn BMW kast ei sobi? R4 mootoriga isendeid on lammarites lademetes.
Vasta
#62

(08-04-2025, 19:34 PM)siimik Kirjutas:  Kas nn BMW kast ei sobi? R4 mootoriga isendeid on lammarites lademetes.

Bemmi kastil ei käi koda poltidega ära ning enamasti on neil 5 käik ülekandega 1:1
Vasta
#63

(08-04-2025, 20:20 PM)lauren Kirjutas:  
(08-04-2025, 19:34 PM)siimik Kirjutas:  Kas nn BMW kast ei sobi? R4 mootoriga isendeid on lammarites lademetes.

Bemmi kastil ei käi koda poltidega ära ning enamasti on neil 5 käik ülekandega 1:1
On bemmidel polditava kojaga Getragi kaste küll, aga nende hind on võrreldes Fordi kastiga võibolla ebameeldiv  Big Grin
(endalgi oleks pakkuda mõned polditava kojaga Getragi ja ZF kastid kit-car´i ehitamiseks, aga nende hinnad ca 6-7 sotti)
Vasta
#64

(08-04-2025, 20:20 PM)lauren Kirjutas:  
(08-04-2025, 19:34 PM)siimik Kirjutas:  Kas nn BMW kast ei sobi? R4 mootoriga isendeid on lammarites lademetes.

Bemmi kastil ei käi koda poltidega ära ning enamasti on neil 5 käik ülekandega 1:1

1.1 5 käik on ainult suurtel ZF kastidel alates facelift e34 ja 2.5l mootoritest. getrag kastid on kõik 0.83 5 käiguga.  poltidega kojaga on getrag 265 mida oli ka senaator, mercedest jms saksa pillide peal aga see on üsna kallis ja enamus nendest tänaseks väsinud.
Vasta
#65

Eks see moodsama bmw ehk e36 kast oleks ka variant, kodade kokkukeevitamise näol, aga fordi kasti allapanek on juba selge...seega lihtsam tee. Sain juba paar pakkumist ka, tuleb vaid ära tuua ja hakkame peale. 

Nüüd sai ka kevadhooldus tehtud- õõtsapuksid. Moodne toodang ikka täis jura, iga aasta vaja vahetada.
Vasta
#66

(16-04-2025, 20:09 PM)stern100 Kirjutas:  Nüüd sai ka kevadhooldus tehtud- õõtsapuksid. Moodne toodang ikka täis jura, iga aasta vaja vahetada.

Kas mingit kvaliteettootja juppi on üldse saada või on kõik ikkagi idanaabri uustoodang?
Vasta
#67

Väga valida ei ole. Hiina-ukraina-vene ja kõik on kehv.

Teema kõrvaltegelasega hakkasime ka toimetama peale pooleaastast pausi. Sai uue reegli tõttu(14" rehv keelati ära kui punkte tahad, nüüd 15" vaja panna) koopad suuremaks tehtud ja alaosa ära korrastatud. Teeme ajutise mootori ning katsume Paide rallil peal olla. Lähiajal lahkan huvitavaid uusi mosse mootori siseelu detaile, mis jälle kasutusse võtame. Ja üleüldse teen lühiülevaate, mis põhjale tuleks äkilisem mootor ehitada.[Pilt: Messenger-creation-1211720470575612.jpg]
Vasta
#68

Nii, veidi siis rallika ajutisest mootorist. Kähkusõidu mootor tasub ehitada ainult ühte tüüpi ploki peale( kui keegi hakkab selliseid ära viskama või on sellise tegumoega mootoreid üle, siis oleks huvitatud) ja see näeb välja selline:

[Pilt: mosu2.jpg]

Enamlevinud plokk aga selline(tänavale väga hea, aga väga suurt pööret ja koormust saavat mootorit sinna ei maksa ehitada):

[Pilt: mosu4.jpg]

Nimetame siis esimest "vana" mall ja teist "uus" mall. Kuigi neid tuli kõrvuti ja kuidagi segamini, on neid nii lihtsam eristada. Vanal mallil on igal pool paksem sein ja rohkem materjali. Näiteks raampakkude kõrval(ühel pool õli allavoolukanalid, teine pool täis), kus uuemal mallil juba on mõlemad pooled tühjad ja plokk sellevõrra hulga vedelam ja vändaliin paindub kergemini läbi. Lisaks hülsside vahelised alad, kus uuel mallil on lausa süvendid materjali kokkuhoiu mõttes. Sellisele uuemale ei saa ka väga suurt hülssi kahjuks sisse panna. Tegu siis siin meil saadaolevate plokkidega, uuemaid tehase pritsemootorite plokke ei ole kahjuks niimoodi uurida saanud. 

Pilt vana malli vändaliinist, kus näha raampaku kõrval olev "materjali täis" osa.

[Pilt: mosu3.jpg]

Ja asi ei piirne sellega, et võtad ploki, teed puhtaks ja lappad kokku. Mosse mootoriploki materjal on eriti kehv ja ussitab hästi. Eriti veel tänapäevase punase tosooliga, kui keegi sinna tilga teist sorti vedelikku alla jätab. 

Lõime doonoril aga hülsid välja ja oli kohe selge, et utiil. Täna neid veel taastada ei tasu, kuid tulevikus sellest pääsu ei ole. Nimelt hülsside kõrvalt läheb uss sisse ning poeb vaskseibi pinna alla. Lõpuks kaob ära kandepind ja selle kõrval lausa mitme mm sügavused kraatrid. Pilt plokist, mis läks mahakandmisele, 1973aasta asi.(võtsime aga laost teise, mis oli kobedam ja ehitame sinna peale, 1976aasta asi).

[Pilt: mosu1.jpg]

Lisaks, ammusest ajast seisavad riiulis parempoolse mosse mootori kepsud(neid pandi vist ka algusaastate 412 mootoritele, ala 67-70 vms, täpselt ei tea), mis on tavalistest hoopis teise tegumoega ja ca 100gr kergemad. Lähevad aga kasutusse ja kui neid keegi veel omab, siis mul oleks huvi need ära osta. Pildil vasakud siis inglise/vanem variant(kergem) ja paremal enamlevinud variant(raskemad). On veel olemas tehase 1,7-1,8-2,0 kepsud, aga neid mul riiulis enam ei ole, et kaalu võrrelda. Tegumoe poolest nagu need parempoolsed, kuid tugevama kepsupoldi ja tolle pesaga. 

[Pilt: mosu5.jpg]

Praegu jäi siis plokk koos hülssidega pukki, kolvid ja vänt saadetud dieedile. Kolbidel vaja pealt veidi maha võtta ja kogu seelikuosa kaotame ka ära. Meid sealjuures tekkiv kolvi kolksumise hääl(piston slap) ei sega. Kiireks sõiduks on vaja teha ohverdusi! Vändal treitakse niipalju maha kui kannatab, hoorattal niisamuti ja siis ajame kogu liini tasakaalu.

Kui jätkame kokkupanekuga, teen lisapilte ja kirjutan juurde.
Vasta
#69

Mujal maailmas tehakse ka plokkidele alla tugevdusplaate, kas mosse plokile ei oleks abiks?
Vasta
#70

Leedukate rinka mossel ka täitsa olemas. See on mõttekoht ja üsna suur töö, ka tikkude väljasaamine, et plokk ellu jääks. Hetkel ei tee, vaja enne kuiv karter ära teha.
Vasta
#71

(20-04-2025, 06:53 AM)stern100 Kirjutas:  Leedukate rinka mossel ka täitsa olemas. See on mõttekoht ja üsna suur töö, ka tikkude väljasaamine, et plokk ellu jääks. Hetkel ei tee, vaja enne kuiv karter ära teha.

Vaja natuke cadis möllata, plaadi enda tehakse sulle vesilõikuses 100€ eest ära.
Natuke suurem tegemine oleks ilmselt raamsaalede alla puksid, mis toetuksid vastu seda plaati. Sel juhul tasuks juba plokk panna kuhugi pinki ja kogu alumine tasapind lendteraga sirgeks lasta.
[Pilt: Blockversteifungsplatten-Bedplate-Versteifung-3.jpg]
Vasta
#72

Vasta
#73

Plaadi lõikamine ja joonestamine kõige pisem mure. Too vaja kinni ka saada ja selleks vaja eemaldada originaal tikud ja tõsi, toota puksid jne. Mõttes on see ka enne mõlkunud aga käesoleva mootori ehituse käigus me seda ei tee Smile Järgmisena lahkame meie custom nookureid ning nende remonti.
Vasta
#74

(19-04-2025, 15:29 PM)stern100 Kirjutas:  ...
Lisaks, ammusest ajast seisavad riiulis parempoolse mosse mootori kepsud(neid pandi vist ka algusaastate 412 mootoritele, ala 67-70 vms, täpselt ei tea), mis on tavalistest hoopis teise tegumoega ja ca 100gr kergemad.
...

Uudishimulik küsib, palju on võistlusmootori kolvi, sõrme ja kepsu mass?

Kepsusilmalaagrid on "tavalised" või kuidagi "õhemad" (ja seega kergemad)?

Kolvikäik on endiselt 70 mm ehk vändaraadius 35 mm?
Vasta
#75

Päris rallimootoril on meil sees Opel Senatori sepiskeps(see siis pukis ja ootab kuiva karterit). Saaled samuti opel, vänt vastavasse mõõtu aetud. Keps õhem, kitsam, saale pea 1/3 kitsam, aga katab igas asendis ilusti õlitusava ära. Selle kepsu ja saaledega muresi ei ole kunagi old. 

Võrdluseks kaal(originaal kepsuga siis 1487gr, st raskema variandi kepsuga)
[Pilt: Messenger-creation-B3-EC14-D6-7288-4-D69...9-D0-A.jpg]

Kolvikäik ajutisel mootoril 75mm. Päris rallimootoril veel veidi pikem.
Vasta
#76

Estonia 16 vormelil, millel 412 mootorit kasutati, oli kuuldavasti samuti kuiv karter - Tõnspoeg vist puutus kokku sellega, vb oskab pajatada...
Vasta
#77

Siin vast ei aeta taga musta numbrit, et kuivkarter peaks 50a vana disainiga olema.
Tänapäeval saab kuivkarteri jaoks pea kõike poest uuena või vähekasutatuna osta.
Mudelispetsiifilised on vaid karter ja rihmamajandus.
Vasta
#78

Aeg nookuriotsad ära vahetada.

Kuna tehasekaup on kähkusõiduks nõrk, on meil tehtud uued, alumecist. Kuluosa neil on siis see esimene ots. 

Tavaliselt ongi mureks old õlitemp/ õlirõhk. Seetõttu ka kuiva karteri ehitus lahti läks. Aga praegu ajutisel mootoril läheb vana lahendus, st uus nukk ja uued nookuriotsad ja tuld.

[Pilt: 20250423-080100.jpg]

[Pilt: Messenger-creation-9-A4-FD03-B-065-E-4-C...038-C7.jpg]



[Pilt: Messenger-creation-B7427548-D439-43-A3-8...9-CC96.jpg]

[Pilt: Messenger-creation-175-C6-DB1-E156-457-F...-B7-A6.jpg]
Vasta
#79

Plokikaas koos. Tegu siis tehase sportkaanega, mida nimetatakse polüsfääriliseks. Otsisime kunagi seda kaant pikki aastaid ja lõpuks isevski lähedalt ka saime, koos tehase pritsega. 

[Pilt: kaas.jpg]

[Pilt: kaas1.jpg]

Seekord siis kõik jälle uus ja vaatame kuidas kestab.

Mis tal on vahet tavakaanega? Sisselaske osa suht sama, aga väljalaske kanal on ovaalne(originaalil ümar) ning port on hoopis teisel kõrgusel, teises kohas(ca 7mm kõrgemal ja tänu sellele ka short side radius palju palju etem). Panen ka pildid: stock vs polüsfäär.

[Pilt: kaas2.jpg]

[Pilt: kaas3.jpg]

[Pilt: kaas4.jpg]

[Pilt: kaas5.jpg]

Selle kaanega kannatab päriselt ka sõita, aga ilmselt tulevikus ootab ees tasapinna taastamine kogu kaanepinna keevituse näol(maha lihvimise maad seal enam suurt ei ole, kui peaks haiget saama). Ajutisel mootoril teeme veel kõrgema kolviga, seega arvutan surveastme enne kokkupanemist välja ja hõikan ka siia. 

Vändaliin GTR-is tasakaalustamisel, lubati nädala jooksul ära teha ja siis saabki hakata mootorit kokku lappama.
Vasta
#80

Tehase sissepritse, mossel? Tõesti, esimest korda kuulen. Ma pole muidugi tõsine huviline ka. Kuigi mosse mu esimene autu oli.
Teema on huvitav.
Palume jätkata.

Kiuslik kaabakas. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne