Projekt: MTZ-80--->82

Vahekasti sidurivõll on sul klassikaline MTZ 50 oma ja selleks on ka vastav ülemineku muhv. Kui sa juba 70-nr vahekasti võtad vaheta võll välja. 
Ma püüan vaadata aga ei saa aru kust otsast see 50 vahekast katki on? Või ma ei oska vaadata.
Vasta

(24-03-2025, 18:29 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Vahekasti sidurivõll on sul klassikaline MTZ 50 oma ja selleks on ka vastav ülemineku muhv. Kui sa juba 70-nr vahekasti võtad vaheta võll välja. 
Ma püüan vaadata aga ei saa aru kust otsast see 50 vahekast katki on? Või ma ei oska vaadata.

Katki on eest parem nurk, kuhu käib polt, mis kinnitub mootori vaheplaadi külge. See nurk on täiesti küljest murdunud. Pildilt ei paista.
Aga sai edasi tegeletud tagasillaga. Võtsin kaane maha, et teha magnetpuuriga ka tiftiava suuremaks, aga siis tabas ebameeldiv üllatus. Korpus on vasaku tifti juurest lõhki ja seda on kunagi keegi keevitada proovinud seestpoolt. Asi selge, tuleb pöörduda tagasi selle tagasillajuurde, millega talvel alustasin. 
JVV viimane laagripesa on samuti ringi käinud, kuna seda stoperdav tift/polt on liiga lühike ja ei ulatunud üldse stoperdama. Igatahes sai see sild tühjaks loobitud ja edasi toimetan teise sillaga. Sellel on need hüdrosilindri kronsa avad ka korras, lasin magnetpuuriga ämbliku tiftiavad üle, kuna need olid küll veninud. Muideks, ämbliku poldiavad on mõlemal sillal läbivad avad, ehk siis vajavad kindlasti tihendamist, muidu hakkab sealt õli välja tulema.
   
   
   
   
   
Siin pildil siis juba teine sild, millega talvel ka veidi tegelesin.
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

See foorum on ikka täiesti välja surnud. Oskab keegi nimetada, kus need asjalikud inimesed tänapäeval arutlevad? Vägakurb on siin praktiliselt monoloogi pidada, kuigi huvitavad töid on omajagu vahepeal toimunud. Näiteks aiste võlli avade taastamine tagasilla korpuses. Paljudel siin on sellist kogemust?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kogemusi minul pole kuid väga huvitav on teemat jälgida. Loodan, et siiski päris surnud see teema ei ole.

Asjalikud inimesed arutlevad nendel teemadel siis kui sa neid ise üles otsid.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(23-04-2025, 11:30 AM)saarrand Kirjutas:  See foorum on ikka täiesti välja surnud. Oskab keegi nimetada, kus need asjalikud inimesed tänapäeval arutlevad? Vägakurb on siin praktiliselt monoloogi pidada, kuigi huvitavad töid on omajagu vahepeal toimunud. Näiteks aiste võlli avade taastamine tagasilla korpuses. Paljudel siin on sellist kogemust?

Mis siin ikka välja surnud, midagi pole eriti lisada lihtsalt. Lollid ei uhkusta ja targad ei näe mõtet targutada. Ise taastanud ei ole, kuid vanades töökodades olid sageli riistad olemas selleks. Olen isegi näinud üht pikka võlli, kus peal mm keere ja reguleeritav tera, sellega keerasid avad uude mõõtu ja läksid vastavad uued puksid.
Vasta

Ütleme,et keskmisel tehnika huvilisel on vahest raske kaasa rääkida. Eriti kui praktilist kogemust põllutehnika remondil või taastamisel napib.
Mina jälgin teemat huviga ja üritan kaasa mõelda.
Vasta

(23-04-2025, 11:30 AM)saarrand Kirjutas:  See foorum on ikka täiesti välja surnud. ...

Nii häälekas enamus soovis tõesti.

FB personaalsetel lehekülgedel pidi elu käima.
Vasta

Jälgin sammuti regulaarselt. Kaasa kahjuks ei oska rääkida, sest endal puuduvad vastavad vahendid säärase töö tegemiseks. 
Ei räägiks ka uhkustamisest, eks ajad nii kui nii muutuvad. Põnevaid teemasid jagub siin foorumis siiski kuhjaga.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

ikka jälgin teemat, aga kui midagi tarka kaasa ei ole ütelda siis ei hakka targutama. 
Facebook paras fekaal platvorm, poliitika kajastamiseks kõlbab - korra tuleb ette ja siis kaob, otsida raske. Maru aeglaseks on ka mul facebook muutnud
Kui mõnda tehnilist küsimust vaja siis foorum parem koht küsimiseks/otsimiseks.
Vasta

Tore kuulda, et kedagi ikka huvitab ka Smile Ei eeldagi, et mingi tohutu kiidulaul käib koguaeg, aga aeg-ajalt mõni kasulik nõuanne ei tee paha, kuidas saaks paremini või millele tähelepanu pöörata.

Igatahes on tegelikult ootamatult palju tööd tehtud vahepeal. Terve tagasild sai vägapalju uusi juppe, kuna vanad olid kasutuskõlbmatud. Ka differ sai lahti võetud ja selgus et satelliitide puksid täiesti läbi, samuti need suured pronks plaadid, millel hammasrattad jooksevad, on väga kulunud. Palju head nõu sain Maaritsa Raivo käest, millele tähelepanu pöörata ja milliseid uusi juppe kasutada.
Sama lugu oli ka jvv süsteemiga, mis vajas samuti uusi satelliite, uut võlli, uut tagasilla sees olevat võlli ja ka uut muhvi tagasilla sisse, mis ühildub käigukastiga. 
Minu traktori parempoolne pooltelg ka oli ca 2mm kõver tihendi kohapealt, seega ka see ei sobnud tagasi panna. Doonorsilla üks pooltelg oli ka läbi, õnneks teine kannatas kasutada. 
Otseloomulikult on pandud kõik uued laagrid ja tihendid.
Tänaseks päevaks seis selline, et tagasild on täiesti koos ja käigukast küljes.
Aiste võlli üks ava oli niivõrd kulunud, et sai tehtud ava 42,5 mm peale, treitud hülss ja see lämmastikuga külmutamise abil sisse pandud. Seejärel sai juba originaal puksid sisse panna, samuti lämmastikuga. Ava taastamiseks sai sellelesamale magnetpuurile tehtud sobiv freesi lendtera hoidja ja frees ning sellega järjest lastud. Loomulikult ei saa nii suurt ava korraga teha, vaid järk järgult kümnendike haaval freesitud. Tulemus sai väga hea.
   
   
   
   
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Mis seisus sul diffris sateliidid olid? Pildilt ei paista midagi hullu aga olen näinud(lahti võtnud) selliseid, kus kõik on sisse kulunud ja logiseb metsikult.
Vähemalt MTZ 80 koprusel saab võlli ja puksi vahetada aga vanal MTZ 50 korpusel kus pukse polnud kulutas võlli koos korpusega ära. Või murdis lausa kõrvad maha.
Täiesti tavaline on aiste võlli kulumine, kuna kasutatakse neid masinaid ikkagi raskete asjade vedamiseks ja tõmbamiseks.
Vasta

(25-04-2025, 11:21 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Mis seisus sul diffris sateliidid olid? Pildilt ei paista midagi hullu aga olen näinud(lahti võtnud) selliseid, kus kõik on sisse kulunud ja logiseb metsikult.
Vähemalt MTZ 80 koprusel saab võlli ja puksi vahetada aga vanal MTZ 50 korpusel kus pukse polnud kulutas võlli koos korpusega ära. Või murdis lausa kõrvad maha.
Täiesti tavaline on aiste võlli kulumine, kuna kasutatakse neid masinaid ikkagi raskete asjade vedamiseks ja tõmbamiseks.

Minu omal olid kulunud puksid, hammasratastel iseenesest midagi hullu ei olnud viga. Küllaga oli suure randiga kulunud see rist, mille külge need satelliidid käivad.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ma ka huviga vaatan. Eks osa on kolinud ka FB ja osa tõenäoliselt teeb kevadtöid.
Vasta

Kui differ lahti käis kas sa panid pooled samamoodi kokku tagasi nagu ennem? Tüüpiline viga, mis tehakse jäetakse kärnimata pooled või ei märgita maha kuidas nad koos olid.
Kuigi pooled on nummerdatud siis kui valesti, suvalises konfiguratsioonis pooled kokkupanna võib hiljem jama tekitada. 

Kulunud sateliidid pole mingi ime ega ka telje enda kulumine.
Vasta

(25-04-2025, 16:58 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  ....
Kulunud sateliidid pole mingi ime ega ka telje enda kulumine.

Ime ei ole, aga kust leida korralikud detailid asenduseks? Vähetöötanud nõukaaegsed hakkavad otsa saama...

Hea on vaadata asjalikku toimetamist. Lisada on siia vähestel. Aga teemat loetakseSmile

EDIT: teemat solkiv praegusesse foorumisse mittesobiv maailmavaateline avaldus eemaldatud. Tänan viisaka tähelepanujuhtimise eest.

Mis seisus pidurid on? Kui katted kehvad, soovitan Pidurimeistris lasta kulumata südamikele korralikud katted panna lasta, selmet poesmüüdavat plastiliini tarbida. Kuulisüvendid kindlasti üle kontrollida ja kuulid ükshaaval läbi veeretada. Paha ei tee ka surveketaste tasapinnalisuse kontroll ja vajadusel tasandamine:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid490436
Vasta

Nii, vaatamata suurele hulgale kevadtöödele, sai ikkagi traktorit ka tehtud. Praegu natuke selline juba remonditud juppide kokkupanemise faas. Ehk siis tagarattad said paikka, vahekast külge ja ka mootor sai paikka. Järg jõudis esisillani, seal kardaani väljundi käbi laagrid läbi, tihendipesa ka tuksis. Siis otsisin välja kaarhallist ühe teise silla, mille küljest korraliku tihendipesa sain.  Esisilda saab ka omajagu ikka teha ilmselt. 
Tegevust jagub!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Palju käbi ja taldriku vahele lõtku jätsid?
Aisavõlli ava taastamisel, kuidas üles seadsid, et tagada samatelgsus?
Vasta

Teo ja taldriku lõtk sai regullitud nii, et suitsupaber läheb vahelt läbi. Ehk siis Maaritsast sain head õpetused koos parasjagu remondis oleva traktori pealt testitud ja näidatud juhised kaasa, proovisin teha endal samamoodi. Ekspert ei ole, aga usun, et sai hea.

Aiste võlli pukside samateljelisust rihtisin nii, et mõõdistasin ava ( selgus, et kulunud peamist tahapoolesuunas horisontaalselt), paigaldasin uue võlli vanadesse puksidesse, treisin koonuse, mille paigaldasin magnetpuuri otsa ja rihtisin võlli tsentriauku. Panin magnetpuuri magneti kinni, eemaldasin võlli, kontrollisin koonusega vana puksi pealt. Tundus hea ja hakkasin freesima.
 Uus võll uutesse puksidesse läheb kenasti käega, seega palju eksida ei saanud. 
Muideks uus võll on ühest otsast jämedam ligi 2 kümnendikku.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(26-04-2025, 10:45 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-04-2025, 16:58 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  ....
Kulunud sateliidid pole mingi ime ega ka telje enda kulumine.

Ime ei ole, aga kust leida korralikud detailid asenduseks? Vähetöötanud nõukaaegsed hakkavad otsa saama...

Hea on vaadata asjalikku toimetamist. Lisada on siia vähestel. Aga teemat loetakseSmile

EDIT: teemat solkiv praegusesse foorumisse mittesobiv maailmavaateline avaldus eemaldatud. Tänan viisaka tähelepanujuhtimise eest.

Mis seisus pidurid on? Kui katted kehvad, soovitan Pidurimeistris lasta kulumata südamikele korralikud katted panna lasta, selmet poesmüüdavat plastiliini tarbida. Kuulisüvendid kindlasti üle kontrollida ja kuulid ükshaaval läbi veeretada. Paha ei tee ka surveketaste tasapinnalisuse kontroll ja vajadusel tasandamine:
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid490436
Tänud nõuannete eest. Kahjuks olid vanade ketaste nuudid niivõrd kulunud, et rändasid utiilikasti. See kast on ajab juba ammu üle…
Aga… riiulist olid võtta tutikad nõukaaegsed kettad. Kahjuks viimased.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Kas mootori esimese kanduri avad ongi suuremad kui esisilla raami sees olevad avad? Veidralt suur loks on seal, kataloogi järgi puksi ega midagi vahele ei käi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne