Mõistusevastased manöövrid liikluses

(02-04-2025, 12:40 PM)vootele Kirjutas:  Pigem paneb imestama, et +10 +20 on justkui normaalsuseks saanud. Ei mingit kõhklust, kas ületada kiirust või mitte. Muidugi ületada, sest "kõik ju teevad nii".

70 ma mõtlesin muidugi GPS järgi. Spido ebatäpsuse olen eelnevalt enda jaoks tuvastanud.

Pigem 70 alas u pooled ütleks, et "siin pole kunagi politseid" ja paneks 110-ga edasi (ühe mu sõbra tsitaat, kes sattus mulle kõrvalistmele)

Tule Tartusse. Karlova linnaosa on 30 ala. Siin saad elu näha. 
Tavaline kiirus on 50-60. 30-ga liikujaist sõidetakse mõnikord mööda, seni põnevaim sooritus kellegi poolt oli teha seda Kesk tänaval vastassuunas  Smile Selle tänava sõiduread on eraldatud laia haljasribaga, teo sooritaja kargas mingil ristmikul vastassuunda ja kimas niimoodi järgmise ristmikuni. 
Idaringteel Jaama tänavast vanglani on 80+ km/h väga tavaline. Liigun seal gepsu järgi 70-ga (sealne piirang) ja minust on mööda sõidetud.
Vasta

Täna ETV-s saade Impulss liikluskultuurist...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
Kas Tartust Tallinna poole väljuval 2+2 eraldatud sõiduradadega teel kiiruse mõõtmine on tõesti ainult liiklusohutuse tõstmise nimel?
Vasta

(06-05-2025, 21:26 PM)envi Kirjutas:  ...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
...

Kuhu peaks liikuma, et näha töötavat patrulli? Minu viimane kohtumine oli Talveralli hommikul...

Ringisõitvaid furaškasid on küll näha saanud.
Vasta

(07-05-2025, 07:26 AM)v6sa Kirjutas:  
(06-05-2025, 21:26 PM)envi Kirjutas:  ...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
...

Kuhu peaks liikuma, et näha töötavat patrulli? Minu viimane kohtumine oli Talveralli hommikul...

Ringisõitvaid furaškasid on küll näha saanud.

Oleneb mida "töötava patrulli" all mõelda...

Näiteks Tallinn-Tartu maanteel Laimetsa kandis on pea igal pühapäeva pärastlõunal olnud võimalus kohata mobiilseks kiiruskaameraks kehastunud "patrulli". Enamasti kahe või lausa kolme patrullsõidukiga. Üks meeskond püüab ja teised menetlevad. Ja riigikassa toetajaid tundub jätkuvat. Kuigi tegevus,koht ja aeg on nädalast nädalasse sama...
 Muude liiklusrikkumistega tegelevaid patrulle pole tõesti märganud. 
Tallinn-Tartu maanteest 10-15 kilomeetrit kõrvale jäävates asulates kohalikud sageli ei mäletagi millal viimati liikluspolitseid põhitrassist kaugemal nägid. 
Vähemalt Kesk-Eestis ei soovi tegelased sageli kannatanuteta aga segaste asjaoludega plekimõlkimisele kohale tulla. Eriti kummastav oli asjaolu et vähemalt ühel juhtumil kümmekond minutit hiljem tiksusid härrased sealt peatumata mööda.

Minu hinnangul on meie liikluskultuur liikumas kultuurituse või siis ütleme "omade reeglite" suunas.

Viimase aja värvikamad juhtumid enda tööpäevadest;

-härra kulgeb neljarealisel teel 110 alas teises reas max 90km/h. Parem jalg vedrutab ka. Esimene rida enamuses vaba. Tegelase taga rida sõidukeid kes kõik lõpuks parempoolse rea kaudu temast ette jõuavad. Niisamuti mina. Ja siis leiab tööandja oma postkastist püha viha täis kirja koos videoga(millelt keegi minu suunas midagi taunimisväärset ei leia) kus kodanik süüdistab mind ja kõiki teisi tema videosse püütud muuvistaare kõikvõimalikes pattudes ja liikluses kannatanute ja hukkunute põhjustamises. Sellest ei taha ta midagi taibata mis ta ise valesti teeb.

-jõuan sirgel teel järgi paarisrakendile Toyota ja haagisega Kangoo. Paarisrakend selles mõttes et pikivahe on selline 3-5 meetrit. Nagu oleks köie otsas... Sõidavad siis härrased nii 83 vahepeal ka 88 km tunnis. Sirge on juba mitusada meetrit kestnud aga paarisrakendi tagumine pool ei näita kuidagi välja et ta seda kuidagi muuta plaaniks.
Hakkan tempot tõstma, panen aegsasti suuna sisse ja lähen möödasõidule. Ja siis kui olen pm haagise kõrval tulevad korraga suund ja rool vasakule piruka piloodil. Signaal ja kaugtuledega vilgutamine härra plaane ei muuda. Mind surutakse tuimalt vasakule teepeenrale. Mis mul üle jääb. Pidurdan üks külg rohul hoo maha, lasen tegelasel oma möödumise ära teha ja järgnen. Kuna situatsioon suht ohtlik ja tegelase käitumine kummaline surun tegelase peale seda tee äärde ja lähen uurima kas tal midagi enda kaitseks öelda on...
No ja see vend on ilmselgelt mingi oma eeskirja välja mõelnud.
Kohe saan rea süüdistusi;
- kahest sõidukist korraga mööda ei tohtivat sõita.
- eessõitjal on alati eesõigus möödasõidule minna
- temal näitas spidomeeter 99 ja kuidas ma tohin temast mööda sõita? Kihutad?
- kuidas sa mulle külje alla said? Sa olid kaugel taga... Ära hakka üldse vaidlema, mul teine auto samasugune kui sul ja see ei jõua eales nii kähku nii lähedale...
- jne...

Püüd saada tegelaselt vastust küsimusele kas ta peeglisse vaatas ja kus kohast ta need reeglid välja võlus, ja kas see annab tema arust talle õiguse mind kraavi rammida vastuseid ei too.
Ainult süüdistused, enda tegevusi ei kommenteeri.

Kutsusin siis tegelast oma sõiduki GPS logi vaatama selle kihutamise süüdistuse taustal. Selle peale ronis autosse tagasi ja tahtis lahkuda.

Oi kus oleks tahtnud patrulli kutsuda. Aga tunne ütles et seal jumalast maha jäetud kõrvalisel teel nad ilmuvad alles millalgi kauges tulevikus.

- täna Tallinn-Tartul neljarealisel.
Mingi tegelane Passatiga okupeerib teist rida. Piirkiirusega ei sõida. Kui keegi üritab paremalt mööda minna hakkab kiirendama. Järgmise autoga sama lugu. Jne...

Sai siis lõpuks pardakaamera ostetud. Nüüd mõtlen et kuidas neid salvestisi käitlema peaks...
Vasta

Kena eelnevast lugeda, et meie genofond endiselt nii kindlalt kaitstud on : )

Aga tõsisemalt rääkides on viimase paari nädala vaatlustest silma hakanud triibuliste motoüksuste tunduv aktiviseerumine. Vähemalt kilulinna äärealadel. Pidevalt on patrulle näha kahe-kolmekesi mestis ja ka eraldi huvitavates kohtades termokaamera laadse asjaga nurga taha sihtimas. Et pealinna seadusetahtjate toel on paljudes kohtades harjumuspärane kiirus tunduvalt alla toodud, meelevaldselt mõeldes toodud allapoole igasugusest loogilisest võimalikust, siis jätkub eksinud lambukesi piisavalt ka riigikassa erakorraliseks täitmiseks. Linnavalitsus on nagu tahtmatult riigile liiga head kaardid kätte jaganud ja tulemus peaks olema näha siis kosuvas riigieelarves. Mis võib ka üks aktiveerumise põhjuseks olla, nagu heas win-win situatsioonis tavaline. Teiseks võimalikuks variandiks pakuks lõpetava lennu reaalse eluga kurssi viimine.

Tänapäevane teeremont suudab üllatada ka paljunäinud kodanikku. Sõitsin juhuslikul teelõigul nr.406, kus oli teed tuunitud stiilis kalla ja talla. Ühesõnaga jäi mulje, et erinevate pikkustega lõikudele on kallatud vedelam asfaldikiht vms. ja see siis teele laiali hõõrutud nagu piparkoogitainas. Tulemuseks on midagi väga ebamäärast ja küsitava väärtusega nii tee, kui ka ohutuse seisukorrast. Äärepealt oleks pilti teinud, aga ei viitsinud.
Vasta

Pealinna kohta : Vabaduse väljakule on tekitatud roheala , vist olid sibulaväädid seal kasvamas , saab ka nõnda rohepööret teha . Kiiruse piiramine on tõesti ajuvaba , 30km/h ja 40 km/h  lubatud suurim kiirus , seda ohutusega vist ära ei seleta , pigem üritatakse autod kesklinnast minema nöökida . Sõle tänaval toimub midagi teekattega , mõlemas sõidusuunas korraga , sõidutee venitatakse natuke laiemaks , tundub et raha on laialt käes , on kuhu matta , ajuvabadust liikluse korraldamisel on igal meetril .

 Nüüd veel : kohe on maikuu keskpaik ja kaunis palju sõidukeid veereb naastrehvide krõbinal , see  on sigadus , selline tegevus peaks karistatud saama .
Vasta

See 4 realisel teises reas sõitmine alla piirkiiruse ning kusjuures esimene on vaba on mingi uuem trend
Olen seda ise hakanud rohkem kohtama nii viimased paar aastat. Möödasõidu takistamine kiirust lisades eriti kui mööda soovid sõita kaubikuga on pea igapäevane nähtus. Samuti see kui sõita kaubikuga sõiduautost mööda millele eelnevalt stabiilselt lähenesid stabiilse kiirusega s.t. püsikiirusega siis peale möödasoitu äkki avastatakse, tegelikult võiks ise kiiremini sõita. Sõidetakse mööda ja siis ikka jäädakse ette tiksuma.
Vasta

Need on need inimesed, kes täpselt teavad, mismoodi kõik teised peaks liiklema ning kuidas üldse kõik maailma asjad peaks käima.
Vasta

See naelrehvide kasutamine venib iga aasta pikemaks,oma tutvustingkonnas on põhiline argument ,et lubab veel öökülma.Siis saaks ainult ju 2 kuud aastas sõita suvekatega.Ostsin veebr lõpus uue auto euroopast ,suvekad all,ei hakanud talvekate peale mõtlema enam.siiani igapäev sõidus ja libedat teed ei mäleta ,et oleks olnud .Inimeste sõiduoskus koos muude eluks vajalike oskustega mandub järjest ajaga,seda on liikluses ja muidu elus selgelt näha.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne