KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Mõni aasta tagasi sai ühele tehtud.
Täpelt kõike ei mäleta enam aga survelaager sobis mingi variandi vecta oma ja peasilinder land rover.
Vasta

(11-05-2025, 22:40 PM)mutikas Kirjutas:  Mõni aasta tagasi sai ühele tehtud.
Täpelt kõike ei mäleta enam aga survelaager sobis mingi variandi vecta oma ja peasilinder land rover.
Äkki viitsid pisut täpsemalt kirjutada, kuidas asja lahendasid. ?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(11-05-2025, 22:31 PM)saarrand Kirjutas:  Kas keegi oskaks nõu anda, kuidas kõige paremini teha vedeliksidur TZ4K14-le, millele on pandud VW mootor. Sai jäetud originasl siduritross, aga sellega VW sidurikorvi lamellide vajutamine on liiga raske. Tahaks teha vedeliksiduri, head soovitused teretulnud.

Siduri trossile miski kangi mehhanismus, ava pedaali küljes teise kohta vms. Kuna seal on juba asju aretatud tuleb läheneda projektipõhiselt.keegi ei saa otseselt midagi otseistuvat soovitada. Kes teostas mootorivahetuse? Too võiks olla pädev ka siduriga midagi välja mõtlema.
Vasta

Ma ristasin deutz paja ja kaasiku kasti kaasiku siduriga.kuna ruumi nappis siis viisin trossi taha käimakasti tala juurde ja sinna rullik(ca 5 cm).üleval kus siduripeaal on sinna läks eraldi võllile selline 100+mm ketas ja kettale vana sõiduauto pedaal.Ja tross kulgeb sidurihoovalt taha rullikule ja sealt 180kraadi pööre ette ja eest üles ja kettal tross kinni ja toimib.Ees all kah üks võll veel millel tross suunda muudab alt üles ja ideaalis võiks seal kah rullik olla.Seda võiks kah lugeda projektipõhiseks lähenemiseks....
Vasta
Photo 

Väga viimase hetke ja ekspromt küsimus: kas mõni Tartu kandi foorumlane omab sõiduautot Fiat Multipla (see kõige koledam autu) ning oleks nõus seda käesoleval laupäeval laenama, et teha mõni kilomeeter sõitu pruutpaariga? Peigmees minu venna näol omab mingisugust vääritut poolehoidu selle auto osas ja oleks kindlasti meeldivalt üllatunud, kui õnnepaleest peopaika saaks sellisega kulgeda. Kontakttelefon on profiilis kirjas.

[Pilt: Fiat_Multipla_front_20080825.jpg]
Vasta

(15-05-2025, 21:38 PM)speedsta Kirjutas:  Väga viimase hetke ja ekspromt küsimus: kas mõni Tartu kandi foorumlane omab sõiduautot Fiat Multipla (see kõige koledam autu) ning oleks nõus seda käesoleval laupäeval laenama, et teha mõni kilomeeter sõitu pruutpaariga? Peigmees minu venna näol omab mingisugust vääritut poolehoidu selle auto osas ja oleks kindlasti meeldivalt üllatunud, kui õnnepaleest peopaika saaks sellisega kulgeda. Kontakttelefon on profiilis kirjas.

DevildeVillel peaks selline olema, küsi otse!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-05-2025, 21:45 PM)Marko Kirjutas:  
(15-05-2025, 21:38 PM)speedsta Kirjutas:  Väga viimase hetke ja ekspromt küsimus: kas mõni Tartu kandi foorumlane omab sõiduautot Fiat Multipla (see kõige koledam autu) ning oleks nõus seda käesoleval laupäeval laenama, et teha mõni kilomeeter sõitu pruutpaariga? Peigmees minu venna näol omab mingisugust vääritut poolehoidu selle auto osas ja oleks kindlasti meeldivalt üllatunud, kui õnnepaleest peopaika saaks sellisega kulgeda. Kontakttelefon on profiilis kirjas.
DevildeVillel peaks selline olema, küsi otse!

See pole kahjuks aastaid enam teedel liigelnud, seega puuduvad vastavad paberid ning tartust on ka üsnagi kaugel Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Tartus tänavapildis paari isendit ikka nähtud, aga siiamaani keegi ei tea kedagi, kes teaks mõnd omaniku. Vihjed teretulnud.
Vasta

Üks seisab Peetri turu parklas.
Lähemalt vaatamas pole käinud.
Kirjake kojamehe alla jätta?
Vasta

Näoraamatus keegi pakkus neid hulgim. Kuna tundus kauge siis võis vabalt lõunas olla
Vasta

Kuidas praegu rockautost varuosade tellimine on, kuidas kaup liigub, mis tollimaksud loositakse?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Pole vist midagi halvemaks muutunud oluliselt, pane midagi korvi ja vaata tsekkaudist et mis numbrid on

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(17-05-2025, 17:59 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuidas praegu rockautost varuosade tellimine on, kuidas kaup liigub, mis tollimaksud loositakse?

Sõltub, mis transa valid. Osade puhul saad valida transa koos maksudega. Teiste puhul deklareerid ja maksad matsud siinpool ise. Sel juhul on minuarust 25-27 prossa lisaks arvestamine piisavalt täpne. Kui abi vajad, siis anna privas teada. Mul sealt tellitud kümneid ja kümneid kordi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(17-05-2025, 23:09 PM)isandpauk Kirjutas:  
(17-05-2025, 17:59 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuidas praegu rockautost varuosade tellimine on, kuidas kaup liigub, mis tollimaksud loositakse?

Sõltub, mis transa valid. Osade puhul saad valida transa koos maksudega. Teiste puhul deklareerid ja maksad matsud siinpool ise. Sel juhul on minuarust 25-27 prossa lisaks arvestamine piisavalt täpne. Kui abi vajad, siis anna privas teada. Mul sealt tellitud kümneid ja kümneid kordi.


Tellisin ära, chervolet expressi amordid eestis tugevalt üle 100€ tükk ja tellimisaeg igavik ja törts veel peale. 

Rockautost algasid amordid hinnad 11 dollarist tükk. Tellisin vähe kallimad, 39 dollarit tükk + DHL 32€ + 24€ tolli ja voila, nädala pärast peaks kohal olema.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Tollimaksu kalkulaator
Vasta

Elupõlise diislimehena loll küsimus...  Sad

Minu autole on tootja poolt ette nähtud kahe elektroodiga süüteküünlad (NGK BPR6EKN). Mootori tootja kirjutab ette ka pilu, mis peaks olema 1,00mm. 

Pakendis olevad uued süüteküünlad omavad minu väga umbkaudsete mõõtmiste järgi pilu 2x 0,7...0,8m. NGK ütleb, et pilu on paigas tehasest ja suurendamine ei ole soovitatav sest kahe elektroodi samale kaugusele saamine igast punktis on sisuliselt võimatu. Ning kui need pole samal kaugusel, siis süüteküünal korrektselt tööle ei hakka. Elektroodid on siis mitte siledate otstega, vaid kumerate otstega. 

Mis sellises olukorras ette võtta? Jätta nagu on?

[Pilt: 81Ez8aDYQtL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg]
Vasta

Küünlatootja ei taha lihtsalt mingite omaalgatuslikele modimistele enda või edasimüüja aega kulutada ning ütleb oma väitega lihtsalt seda, et mod pole ok.

Tegelikkuses on mitu külgelektroodi lihtsalt küünla eluea pikendamiseks. Lükkad ühe 2mm peale, siis see ei hakka kunagi tööle ja küünla eluiga taandub selle ühe algseades 0,8mm elektroodi kulumisele.
Taustal on elementaarne füüsika: elekter valib tee, mis on talle kõige lihtsam. Mitme sarnase sädevahega elektroodi puhul käib säde juhuslikult eri elektroodidest sealt, kus elektriline takistus on parasjagu väiksem.

Kui lüüa otsimootorisse "ngk bpr6ekn gap", siis esimene vaste on kohe Su küsimusega sarnane Lotuse foorumist: https://forums.thelotusforums.com/topic/...k-bpr6ekn/

Praktikas kasutatakse tihti mootoritootja soovitusest erineva sädevahe või temperatuuriga küünlaid. On erinevad elektroodide materjalid jne ning mootoritootja soovitus ei pruugi olla tegelike küünalde valikul parim.

Kui juba küünaldest jutt, siis mu maailmas on nad väga lollikindlad asjad, kus sädevahe suurenemine ka algsest 0,2mm või enam ei muuda ei mootori tööd ega pane süütepooli/süütekassetti surema. Ning mu meelest soovitatakse neid mootoritootjate poolt vahetada jaburalt tihti - autotootjad lambi pealt võttes suurusjärgus 50..60Mm pealt ning nt Honda 160cc muruniidukimootoil oli ette nähtud lausa 50 töötunni järel. Kui kellelgi on ses osas erinevaid vaateid ja nägemus lühikese vahetusintervalli põhjendatusele, siis seda oleks huvitav kuulda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Tänud 13. 

Välismaiseid foorumeid juba kamminud sh sinu lingil viidatu. Enamasti on seal kõik "spetsialistid", kuid teema lõpetuseks on ikkagi järgi vaid pudru ja kapsad. Sellepärast küsisingi siinselt kolleegiumilt arvamust. Hetkel käib maksa pihta see, et ma ei saa aru, miks ühel samal mootoril soovitatakse olenevalt seadest (tubo+karburaatorid, turbo+sissepritse, turbo+sissepritse+vahejahuti) kasutada kolme erinevat süüteküünla tüüpi. Minul siis see viimane tüüp ja viitega 1,00mm elektroodide vahele.

Probleem täpsemalt siis selles, et mootori töö on pisut ebaühtlane ning kiirendusel tuleb teatud kohta "jõnks" sisse. Otsustasin alustada lihtsamast ehk tavahooldusest - vahetada küünlad/filtrid jms. Kakkusin vanad bpr6ekn küünlad maha - olid visuaalselt ühte nägu kõik. Seejärel panin uued peale, millel tehase 0,8mm elektroodide vahe. No võiks arvata, et midagi justkui muutus (paremaks). Ilm mudane ja läbi kruusatee ning akukude hetkel purjetama ei hakka. Seega maantee test jäi esialgu ära. Kolmandaks kruvisin uued kahe elektroodiga bpr6ekn-id maha ja panin sinna asemele oma vanema NA Lotuse bpr7es'id (samuti uued) ühe elektroodiga küünlad, millel õhuvahe 0,9mm. Siin tekkis juba oluline vahe võrreldes eelnevatega. Nii tühikäigul kui pöördel muutus mootori töö tunduvalt paremaks ja sujuvamaks. Lotuse 910 mootor on tühikäigul algusest peale s*tt käija, seega tühikäigust palju järeldusi teha ei saa. Pöörde peal mootor laulis küll ilusti ning käis "punasesse" palju erksamalt. Seega summa-summaarum tundub, et õhuvahe suurus mängib selle mootori juures väga suurt rolli. Kas olemasolev 0.9mm nüüd 1,0mm peale suurendada - selles on küsimus. Ilmselt peab taas proovima hakkama. Kuid seda juba siis kui tee peale pääseb.
Vasta

Selline klaasfiibrist võibleib putka. Aga kuidas ta siis roostetab? Nali seisneb selles, et tootmise käigus on selle reljeefse musta värvi randi tekitamiseks võileiva sisse pandud laud. Ning selle laua sees on (ilmselt koostamise fikseerimiseks) naelad. Laud on muidugi välimise kihi fiibri all. Kaks aastat tagasi kui ma putka sain polnud asi nii hull. Mõnest kohast roostetas natuke. Aga selleks, et pikalt ilus püsiks, otsustasin, et lihvin need roostekohad sügavamaks ja täidan fiibermögaga ära. Et isegi kui see naelake seal natuke roostetab või pundub, siis las ta möllab seal seina sees sügavamal. Aga võta näpust, tundub, et loll olin ikka mina. Igatahes nüüd on tulemus selline. On kellelgi häid mõtteid kuidas seda olukorda jäädavalt lahendada?

Mingeid suuri fiiber lappe ma ka ei taha peale panna. Õudne mässamine ja siis rikub ühtlase olemasoleva fiibri tekstuuri ära ja on nagu lapitekk.

[Pilt: Vyu0Ipe.jpeg]
[Pilt: PPYFq49.jpeg]

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Aspelund, väikemees, 4 külali(st)ne