Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18

Ja homme tulevad kõik ehk enamus tagasi läbi Võru.
Neljapäevaks oli juba paarsada kohal. Loodrid  Big Grin

Täiendus: mingitel andmetel peaks olema kokku 280 autot.
Vasta

imelik siin kirjutada vanatehnika projektipäevikute vahel  Toungue
aga kui mind siia on pandud siis ....

iglajuhul sai esimestele ustele nüüd kardinad pandud.
Varem kasutasin iminappadega fooliumiga kaetud katteid
Kuna see on jälle Iveco omaniku rõõmud, et selliseid kardinaid ei tehta ivecole sai vaadatud siin seal ringi millest midagi teha.
Sügisel sai käidud Karavani klubi kokkutulekul ja naabriks oli üks Mersu Sprinteri baasil matkaauto noh selle viimane mudel siis.
Istusin rüüpasin jooki ja vaatasin ... krt. see akna kuju on kahtlaselt sarnane.
Võtsin siis oma fooliumist aknakatte ja läksin naabri auto peale proovima ja mis sa kostad enamvähem nagu õige asi.
Muidugi polnud see ju täppismõõtmine ja uksepolster oli erinev juba silmaga nähes aga lootust andev oli see küll.
Iveco sugulane Fiat Ducato akna mõõt on tunduvalt kitsam ja need kuidagi ei passinud.
Teiste kuju jälle väga mööda jne.

Vaatasin siin seal ringi aga noh kasutatuna pole neid ju saada.
Nüüd kevadel aga rääkides oma murest sõbraga sain pakkumise et näe mul siin just ühed on üle jäämas ja just need "õiged"

Sain siis nüüd need kätte ja kohe ka saag sisse.
Sättimist natuke siit ja sealt ja võib peaaegu rahule jääda

[Pilt: t760_20230603_200013.jpg]


[Pilt: t760_20230603_200037.jpg]

[Pilt: t760_20230603_200133.jpg]
Vasta

1. hooldus ~ 15700
2. hooldus ~ 31000
3. hooldus ~ 50450
4. hooldus ~ 66500 
5. hooldus ~ 78200

6. hooldus ~ 91000
7. hooldus ~ 102000

ametlikult vist oli 30000...40000km intervalliks seega poleks veel neljandat/kolmandat korda vaja olnud teha - mul teine mõtlemine.

Ehk siis tagurpidi minnes sai tehtud eile jälle hooldus, täis oli saanud 100 000 ehk üle selle juba ja eelmisest oli möödas 10000 ja kelladel põles tulike check engine
sõita sai kiiret teed ja rasket mäge, olid märgid ka addblue probleemidest.
Seega kui juba servisesse minna vigu vaatama ja lahedama otsustasin ka sama soojaga hoolde teha koos õlivahetusega. 
Üks mure vähem ja asi on tehtud.

Vigadest rääkides siis nüüd äsja lõppenud viimasel "puhkuse" sõidul mis tuli ~6300 km oli kõik alguses ilus, 
km möödusid tundide ja tundide kaupa juba hea meel et auto käitub eeskujulikult kuni käis keset sõitu "piip" 
ja ekraanil lakooniline tekst check engine ja kollane ikoon läks põlema, vaatasin üle muud näidud mida näha, proovisin pedaalidega mängides liikumise olemasolu 
ja leppisin juba harjumuspäraselt selle teatega, et ju see mingi anduri kala on JÄLLE.
Seljasirutuspausil sai ka korra kapoti alla vaadatud seal kõik OK
Mis seal ikka - edasi võiduka lõpuni. Aga noh u. 700km hiljem järjekordsel käivitamisel....
Enam ei põlenud ikoon mootori kujutisega ja ei teinud "piip" ehk nagu sai ise korda mul kohe  Big Grin Cool
Edasi enam ei mäleta palju neid km tuli aga mingi aeg uuesti sama nali "piip" koos kollase mootoriga ekraanil.  Toungue
Aga läks sellega nagu esimse korraga - kadus mingil ajal jälle ise ehk ka u. 500km vms.  Big Grin
Ja siis jälle seega kolmas kord sama teade oli mulle auto poolt edastatud olles ta need kaks esimest ise ka varem kustutanud lootsin seekord samale
Mida ei tulnud oli selle häireteate kadumine kelladelt vist oli see seal lõpuks viimased paartuhat ees ja ei teinud ta midagi. 
Sai sõita sai seista kõike lubas teha.
Mis aga oli vahepeal ärev hetk oli see kui ühel hetkel järjekordsel kiirendamisel: parema jala suur varvas alla vajus, auto tegi urrrrr ja käigu indikaator armatuuris ütles, et nüüd on 8 asmel 6 ja hakkame rõõmsalt minema. Käis jälle pilk peeglisse nagu ta seal tihti mul käib ja ma nägin midagi mida pole kunagi sealt näinud - sumpsist (vaskul pool külje peal tagumise ratta ees) viskas sellise pikema pahvaka heledat välja. Noh seda sai testitud mitmed korad ja .... Iga kord kõrgema pöördega kiirenduse aja alguses viskas sellised 3...4...5s valget lonti välja.
Kapotialla oli kõik ok k.a. jahutusvedelik.
Puhus ta siis seda valget terve päeva ehk paari päeva jooksul.
Mille tulemusena vasak tagumine rehv ka heledaks läks noh nagu popp ameerika whitewall, sumpsi ots oli sest täitsa hele selline elevandiluu ja näpuga tõmmates määris näpu valgeks.
Kontrollkõne "sõbrale" andis kinnitust - liigne addblue, kontrolliks sai testitud veega ehk addblue pidi vees lahustuma ja väidetavalt mitte brake cleaneris aga seda viimast mul polnud ka käepärast.
Mis seal siis ikka kui tarbib rohkem kui vaja siis anname talle seda ja "lonkame" koju kuigi mingeid ähvardusi liikumise piiramiseks auto mulle ei esitanud ja sõitis nagu alati krapsakalt.
Teisalt ei tajunud ma seda addblue kulu kuidagi paagi tühjenemise pealt. Kui siis ainult selle teadmise taustal, et ma teadsin liigtarbimisest ja siis mõtlesin et äkki ongi rohkem läinud aga noh see oli selline soovmõtlemine või kuidas öelda.
Mõnda aega hiljem ehk teisel /kolmandal päeval ei näinud ka peeglist seda valget "lonti" ja peale niisket/märga teelõiku puhtamaks saanud rehv enam rohkem valgemaks ei hakanud minema.
jälle - sai ise korda ?  Rolleyes
Noh päris korda ei saanud sest see jonnakas nõudmine mootorit kontrollida koos kollase ikooniga oli ikka ekraanil.
Ega ma palju ei kartnud sest teadmine ehk olin ise ka korduvalt näinud, et tee äres on nii Saksas kui Poolas Iveco serviseid - saame abi kui vaja.

Koju tulles siis jah see pidulik 99999 -100000 sai ka ära nähtud tablool. 

Eile siis buss targemate käes käis ja sealt tuli esmalt jälle suur OHHH kui see addblue jutuks tuli. 
Tahad tänapäevasele automehhaanikule õudukaid tekitada räägi enne uneaega addbluest  Cool

Häired loeti ära, süsteem on Ivecol selline alla keskmine ja päris veerandtoobine, häired registreeritakse mitte ajaliselt aga läbisõiduliselt samas ei salvestata kõiki kordasid vaid viimane  ja siis ütleb et mitu korda seda on olnud jms. eripärad.
Välja tuli siis addblue rõhuanduri viga mida oli olnud aga enam ei ole, vastavalt servise juhenditele tehti veel pumba, rõhu ja pihusti kontroll ja test - kõik ok. rõhk on pihustamise kogus on normaalne jne.
Igaksjuhuks vahetama ei hakanud sest seda saab vahetada ainult koos pumbamooduliga ja see ei maksa just kommiraha vist oli materjalina juba 600 lugu plus hulga tööd 
Lisaks andis tark arvuti vea kirjelduses teada et see muudab ka nox ja nh3 andurite näitusid jms. 
Häire kannatas kustutamist ja läks järelkontrolli s.t. sõidame ja vaatame kas tuleb tagasi 

Anduritest rääkides siis see nox andur on juba ka vahetatud mai kuus kui hakkas samuti vigu loopima - ei olnud odav lõbu samuti ehk oli 350 materjalina plus tööd aga vähemalt peale seda kadusid ka need vead.

Niipalu siis meie rohelisest tulevikust kus tuleb palju energiat aega kütust ja närve kulutada ja see kas see asi summaarselt oli siis rohelisem - no ikka ei ole olnud.

Autost kui matkaka poolest räägib ehk hiljem. Teen ehk veel natuke "siledamaks" ja siis saab pilte viimasest olukorrast.

Ja kui kedagi huvitab siis seekord sai sõidetud saksa "ring" otse idast läände sealt mööda "piiri äärt" alla väikese nurgakese võtsime ka prantsust ja siis alt üles tagasi 
eesti läti leedu puhtalt transiit poola samuti tagasi tulles ehk ainult minnes sai väike vaatamisväärsusega kõrvalepõige tehtud põhja kaudu.

Suurest kuumusest mis seal allpool hetkel möllab me pääsesime kuigi ka meil olid mitmed päevad järjest kus sai "nauditud" 35...36C ilma mis meie õnneks öisel ajal inimlikumaks läks.

PS. kui keegi teab kust saaks Iveco Daily valuvelgesid soovitavalt originaalid siis palun lahkelt juhatada (jah esindust tean ja nende hinda kah) 
ei pea olema siinpool piiri aga võivad olla vabalt saadaval kuskilt mujalt. Seega siis 2014 a ja edasi mul siis hetkel konkreetselt 2018 mudel.
Vasta

Viljaril ka omad mured
https://www.youtube.com/watch?v=sKWAbMInu4k

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta

Veljed

https://rrr.lt/paieska?man_id=72&cmc=504...n=et&prs=1
Vasta

Tänan vaeva nägemise eest.

Nende velgedega on selline kahtlane lugu et piltidel on 5 auguga aga see ei lähe kohe mitte ka isegi eelmisele generatsioonile. 

Ise leidsin sellise lehe. Uurime. 

https://ivemax.com/en_GB/p/5801375312-Iv...wheel/3816
Vasta

Enne kui saab uusi arenguid ja tegemisi pajatada siis selline juhtum.
Ükspäev otsustas autos raadio ehk multimeedia, et ei piikusgi, ei lähe käima ei pilti ei häält.
noh kuna ta algusest peale oli oma kiiksuga siis 2 mõtet kas tuksis lõplikult või läks kaitse.
Ei jõudun sinna kaitsmekarpi kuidagi, sõitsin ehk nädalajagu või tsipa peale ilma selle meediata.
Ükspäev panin tähele, et neh hommikune käivitamine oli kuidagi lahja, nagu aku kehva.
aga jälle jäi nii sest edasi oli jälle OK
ja siis ükspäev kui kindlasti oli vaja haagist sikutada tahtsin kontrollida haagisepistiku adapteri olemasolu ei avanenud autol uksed. täitsa tumm.
2 minutit mõtlesin, et siis .....
kui välgatas mul ju sisse ehitatud akulaadija mis laeb nii mootori akut kui elamu akut ja pistiku ots välja toodud - juhe seina ja ootame.
Tunni pärast läks auto käima nagu ennemuiste AGA käima läks ka see multimeedia koos kõige funktsioonidega.
Loomulikult oli autos kõik kellad nullis ja mälud läinud aga elus oli.

Peale seda ei midagi enam pole seesugust olnud, käivitub ergsalt, raadio laulab kõik OK

Kuna mul on autol peal ka GPS põhine jälgimine millel on ka pardapinge näidu salvestamine mingil põhjusel siis tagandtjärele sain sellise info

Pühapäeva õhtul kell 18.13 jätsin auto seisma ja oli 12,31V
südaööks oli 12,17 hommikul kell 6 oli 12,02 siis kell 18 oli 11,8v ja nii edasi 
kolmapäeva lõunaks oli alles 10,8V kell 16 oli 9,8V õhtul kell 20 oli 6,5v ja kuni õhtul kell 21 käis 5,5V peal ära 
siis tõusis jälle üles 7V peale istus seal pm 24H kuni Reede varahommikul kell 03.30 kadus signaal sest pinge langes alla 5,5v

selle kõige peale tegin ise oma peaga järelduse, et ju see multimeedia siis oli mis jooksis kokku nii et pilti ei teinud, häält ei mänginud aga tarbis.
peale restarti aga hakkas jälle normaalseks sest enam ei ole pingelengust ette tulnud ka 3...4 päevasel seisakul.

vot selline kogemus või siis elamus
Vasta

Mis multi keskus on?
Vasta

Mudelit ei tea kohe öelda aga iveco enda oma. Tehase paigalduses. 

Ehk selline 
https://archiwum.allegro.pl/oferta/radio...70484.html
Vasta

(11-04-2025, 18:36 PM)MeelisV Kirjutas:  Mudelit ei tea kohe öelda aga iveco enda oma. Tehase paigalduses. 
...

Enamasti tehasepaigaldused selliste sigadustega ei tegele, aga võimatu see muidugi ei ole.

Kui see jääbki ühekordseks üllatuseks, on hästi. Kui asi kordub, siis tasub esimese kahtluse peale uurida, kes ikkagi sööb. Sul on skeem tüki keerukam, kui tühjal kaubikul.
Vasta

Pole mu skeemil midagi keerukust. Auto enda aku pealt tuleb kõik see mis kaubiku peal ise oli. Lisaks paar lisa salongituld mis põlevad koos originaal tulega ehk samast kohast võetud toide.
Ja siis on kokkupuute punkt elamu poolega ainult ühises laadijas mis seinast tuleva vooluga laeb ja 12-12 / dc to dc laadija mis laeb ainult siis kui auto aku laadimise signaal annab loa. Kõik ülejäänud on ainult elamu akude pealt.
Lihtsalt see kokkusattumus et kui raadio mängis laipa tarbis keegi akut ja kui raadio ellu ärkas enam ei tarvitata ei anna palju fantaasiaks. 
Lisaks on see raadio teinud suht algusest peale mingeid trikke ja kus kommunikatsiooniprobleemi tõttu sai ka iveco esindusega lahku mindud.
Nimelt teeb see raadio aeg ajalt nn. Tehaseseadete taastamise mille ajal kaotab kella aja ja kanalimälu ning tuleb tagurduskaamerat talle jälle tutvustada.

Aeg ajalt jälle vaatan mingeid androidi  põhiseid ekraane turult aga on jäänud ainult vaatamiseks hetkel.
Vasta

pole jõudnud midagi kirja pana aga peab mingi aeg uuesti kokkuvõtte tegema mis vahepeal autoga tehtud.
märkusena, et see aku tühjenemise jama pole kordunud nagu ka raadio hangumist.

väike "õrritus" ehk tulemas on päikese energia nagu tänapäeval popp on igalpool.
katusele sai liimitud raamid mille külge saab paneele kinnitada
ja elektriasjade sektsiooni sai pandud ka kontroller mis hakkab akut toitma selle päikese energiaga.

[Pilt: t760_20250515_1850071.jpg]

[Pilt: t760_20250515_1833141.jpg]
Vasta

Andeks kas teil on veel ruumi ? Ei kõik on täis.  Big Grin
Rohkem ei mahu.

4 paneeli jadamisi ja 3 sellist jada paralleelselt.

[Pilt: t760_20250518_170235.jpg]
Vasta

Meelis, ehk täpsustaksid veidi - kas relsside kinnituseks on altpoolt mõni kruvi ka vastu keeratud või läks vaid liimiga?

Seejuures oleks huvitav teada, mis marki liimiga on tegu, mille peale saab antud juhul 101% kindel olla(külm-soe-erineva paisumisega materjalid-paneelid elavad mingil määral oma elu jne).
Vasta

Olen püüdnud seda autot ehitada nii et võimalikult vähe avasid on keresse puuritud ja lõigatud.
Nii ka seekord. Siinid said katusele Teroson ms 9220 liimiga. Ühtegi kruvi ega polti ei ole läbi katuse.
Varsti kirjutan ehk pikemalt mis ja kuidas.
Hetkel on usaldus selle liimi ees piisav.
Vasta

Teagi kust nüüd uuesti alustad kus pooleli jäi ja ehk kronoloogiliselt pole ka kõik tähtis.
Aga alustades lõpus siis need päikesepaneelid ja raamid. 
Ei teinud pilte special sellest ja püüan teiste piltidega asja seletada.
Ega seal katusel palju ruumi ei olnud. 1. on keset katust suur katuseluuk ja 2. katuse taga otsas teine luuk ehk ventilaator
lisaks oli soov hoida asja visuaalselt "siledana" ehk et ümber auto ringi vaadates ei karjuks/kraabiks silma (see muidugi on igaühel erineval tasemel valulävi)
Katuse enamvähem horisontaalse osa laius oli ~1200mm ja pikkus keskimisest luugist ette poole ~1400/1500
ja luugist taha poole poole katuse laiuses ~1100. seega palju mängumaad ei ole.
üks asi viis teiseni ja teine kolmandani kuni leidsin sellised paneelid mis olid mõõdus 350X560 
See andis lõpuks sellise paigutuse võimaluse nagu see pildilt paistis. Ees 4+4 ja taga 3+1 kokku 12 paneeli.
mis siis lõpuks said grupeeritud 4 jadasse ja 3 sellist jada said paralleelselt.
paneelid olid siis siit tabelist need 30W 
https://www.victronenergy.com/upload/doc...els-EN.pdf

kalkulatsioon tehes jõudsin sinna et sobilik kontroller oleks siis siit see 100/30 mudel.
https://www.victronenergy.com/upload/doc...-50-EN.pdf

100 siis tähistab seda "open circuit voltage" pinget 100V
mis minu puhul 4 jadamisi paneeliga peaks jääma just nibin nabin alla selle ehk 22.87X4=91,48
võiks olla optimaalseim valik.

paneelid on kaabeldatud ülepaisutatud kuid poest pakutud special solari jaoks sobiva kaabliga mis olid 6mm2
ja kui 3 jada paraleelselt kokku saavad harukarbis katusel siis sealt edasi kaitsmekarpi jooksevad nad 10m2 kaabliga mis mul omal juba varem olemas oli.

väike näpunäide teistele kes ühendavad - ära näpi mõlemat klemmi korraga kui päike paistab  Big Grin

nii nüüd tagurpidi tagasi minnes siis paneelide kinnitus katusele - nagu öeldud soov oli hoida madalat profiili ja siledat joont (viimane pole veel kõik täideud)
ja kuna ma ei olnud vaimustuses aukudest läbi katuse siis läks mõte jälle liimile.
olen seda kasutanud varem tean kes on ka kasutanud ja ei tea kedagi kes oleks pettunud.

Vaadates bussi katust, paneelide mõõtmeid ja laia internetti siis sai mõeldud välja järgmine lahendus.
valituks sai nn. T-pilu alumiiniumprofiil (T slot) nimetatakse neid profiile veel erinevalt.
profiil 40x40 rislõikega, külgmised siis üks külg sile ja 3x T pilu
keskmine 4xTpilu.
Bussi katusel olid seinapaneeli ja katusepaneeli kohtumispunktis ülespoole keeratudu valts mille tipp oli omakorda tagasi keeratud ja meenutas lõpuks natuke nagu P tähte
valtsi kõrgus ~2...2.5 cm.
P laius oli täpselt et see 40x40 profiil oma 8mm laiuse piluga läks selle valtsi peale ehk see valts täpselt pilu sisse.
otsus oli see profiili pilu liimi täis lasta ja siis suruda sina valtsi otsa. ja see P hoiab nagu rusikas käsi küpsisepurgis kinni. 
Mõeldud tehtud, puhastatud, matistatud, puhastatud, liim pilusse ja profiil sinna otsa. 
OK eest ja tagant tuli teha mõned kohendused profiilil, lõigata tükki, nurka ja kuju, et oleks horisontaalne aga see pole tähtis hetkel.
Kuna katus on kumer ehk keskelt õrgem siis keskmine siin sai pikuti pooleks saetud ehk isegi õhemaks kui pool.
Jälle katus puhtaks, karestatud, puhastatud ja liistu alused sooned liimi täis ja lausliim alla ja pärts katusele.
Taga oli natuke keerulisem kuna tagumise ventilaator kõrval oli ruumiga kitsam siis tuli siini ka kitsamaks lõigata ja luugi jalami tõttu ka astmeliset eri kõrgusega 
Kuid ka sinna sai liimi täitsa mehe moodi määritud. 
igaljuhul see lahendus oli lõpuks mulle omale nii lubav, et see buss saaks tõenäoliselt neist siinidest üles tõstetud kui vaja 

pilt varasemast ajast kus on näha seda valtsi mille otsa ma liimiga täidetud profiili istutasin

[Pilt: t760_IMG_20190711_134222_01.jpg]


igaljuhul sellega saime siis ühelepoole ideeliselt.
järgmine oli kaablid tuppa, ehk tagumise vaheseina taha tagumiste uste taha.
selleks pidi ikka tegema augu katusele, selle peale istutsin sama liimiga harukarbi. 
sealt lähevad kaablid WC vahelae peale, sealt laealusesse seinakappi ja sealt läbi tagasina siis "kilbiruumi"
näha neid ei ole rohkem kui 10cm WC kapis. 
Kuna kilbiruumis on mul kogu elekter.

[Pilt: t760_20250519_193530.jpg]

 Ehk sinna jookseb starteri akult 35mm2 kaabel ja maja akudelt 35mm2 kaabel 
ning seal taga toimub siis kõik see jagamine ja ühinemine pidi ka see uus laadimise kontroller sinna tulema. 
Mis lõpuks tähendas natuke ümberplaneerimist asjade liigutamist ja sinna ta siis ka mahtus.
selles mõttes, et uste ja selle vaheseina vaheline kaugus on minimaalne, ustes on panipaigad jne. jne. 
ega valida oligi see koht või see parempoolne võrktasku koht. 

Paneelide ennaste kinnitus oli lihtsalt rutiinne töö, puurimine ja neetimine, kinnituskronsade lõikamine ja ....
Lõpuks katusel pannes ikkagi jäi mm puudu ja paneelid said siis nii nagu nad said. Keskelt natuke rohkem üles kui esimene mõte oli. 
Aga mis kõige tähtsam. paika nad said ja tööle nad hakkasid.

Kuna akud mis on siis 7a. vanad Varta 80Ah dual purpose AGM ja hakkavad näitama vananemise märke siis see paneelindus oli väga teretulnud nähtus 
nende elu pikendamiseks veel.
kui varasemalt oli matkamisel lastega rohkem ka kämpingutesse asja siis nüüd kannatab neid vältida pikemat aega.

küsimusi ? vastan.

kirjutame edasi.
Vasta

Üks juba varasem uuendus oli siis ka WC ventilaatori ja luugi vahetamine.
kui vana oli lihtsalt luuk 28x28 cm augule milles oli suures avas väike ebatõhus ventilaator.
kulutas voolu, urises aga tolku vähe.
noh siinpool euroopa otsas enamvähem sai hakkama aga keskel/lõunas kus ilm 30+ peal siis oli tahtmine rohkemaks.
olin juba ammu uurinud ja selgitanud et see MaxxFan on ikka asi.
noh ka siin foorumis on sellest räägitud teiste poolt. See on ventikas mis puhub ja imeb nagu ventilaator peaks seda tegema.


avatuna siis katusel selline

[Pilt: t760_20250519_193135.jpg]

sees selline 

[Pilt: t760_20250519_193001.jpg]


saab nii rulood ette tõmmata kui ka LED lampi põletada

[Pilt: t760_20250519_193015.jpg]

selle vahetamine siis tähendas seda et vana tuli katuselt maha saada mis oli õnneks butüüliga pandud, lihtne, 
siis oli vaja õigesse kohta uus ava lõigata katusesse. nii et mahuks lakke, kapiuksed avaneks ja ... noh WC enda suur uks ikkagi jooksis nurgaga sisse.
väike viga - võtsin uksel nurga maha Toungue .
kuna ava mõõt ja asukoht muutus, vana luugiga olid laes süvistatud Led lambid ja need enam ei sobinud omadesse kohtadesse siis tuli ka kogu WC lae vineer välja vahetada.
oli natuke kangutamist. mõõtmist ja sättimist aga paika ta sai. uus sai muidugi nüüd julge hundina juba liimiga pandud.

saab kasutada lihtsalt luugina loomuliku ventilasioonina, kui ka siis nagu mainitud kahte pidi ventilaatoriga mitmes erinevas võimsuse astmes 10% kaupa kui mäetan või oli see 20% vahet pole. IP puldist juhtimine ja kohapealsed nupud kah.
lisavarustusena sai tellitud veel ka tihendite komplekt mis on mõeldud tuulemüha vähendamiseks sõidu ajal - toimib ja soovitan neid kui keegi ksutab ilma nendeta.
Vasta

me kõik saame vanaks kõlas mingis laulus sõnum kunagi vist.
noh kuna ma soovisin algselt tagaveolist ja raamiga kaubikut siis tagasilöögina on ta kõrge
s.t. põhi on kõrgel ja astuma peab kõrgele
korra paar astud aga rohkem vaja sisse välja astuda siis 
siis oli kasutuses kokkuvolditav nagu taburet ehk astmepukk
jälle üks asi mida vaja lashti ja kokku pakkida ja kappi mahutada ja ....

ehk siis jälle üks juba varasem ja mitte kajastatud muudatus.
elektriline sahtli tüüpi astmelaud
nagu näha pole ukse all palu vaba ruumi sest sinna on pandud Adblue paak oma kronsteinidega
aga üks kitsam astmelaud õnnestus sinna siiski mahutada.

on elektrilina aga lihtne, ei ole automaatset välja sõitmist või sisse soitmist tulenevalt ukse avamisest või autoga sõitma hakkamisest
käib käsitsi oma mälu järgi nupu vajutamisest.

selleks sai siis bussi raami külge poltühendusega paigaldatud kodukootur raam vinklist ja lattrauast 
mis astmelauda siis hoiab ja toetatud ning raami otsast ka kere külge ehk nn. karbi külge.

omal hea nüüd sisse välja koperdada aga koer tunnistab seda astmelauda ainult sisse ronimisel. 
välja minnes hüppab sellest üle.  Big Grin

[Pilt: t760_20250519_192754.jpg]

[Pilt: t760_20250519_192822.jpg]

[Pilt: t760_20250519_192806.jpg]
Vasta

nagu ühel varasemal pildil näha on väline "matkalaud" selline pruun puiduimitatioonis päris OK asi.

[Pilt: t760_DSC_2636.jpg]


ja autos sees oli laud selline labane vineer mis oli "ajutine" ja juba päris kole.

[Pilt: t760_DSC_4500.jpg]

ning köögi töötasapind polnud kah kõikse kenam asi 

[Pilt: t760_DSC_0372.jpg]

sai  mõnda ega tagasi ka siin uuenduskoor läbi viidud ja järgitud ühtset joont.

mille tulemuseks oli selline asi.

[Pilt: t760_20250519_192947.jpg]

[Pilt: t760_20250519_192916.jpg]
Vasta

väike tootetutvustus ja reklaam kah vahepeale
olen kasutanud oma töö autodes mustade käte puhastamiseks sama tootja teist sorti niiskeid lappe.
aga siin autos on kasutuses sellised 

[Pilt: t760_20250519_193048.jpg]

suured, korralikult niisked, ei kuiva kiiresti, ei haise, puhastavad hästi, kannatavad talvel läbikülmumist ja sulades töötavad jälle edasi

leiab meie kaubandusvõrgust päris laialdaselt juba isegi prismas olid midagi

https://ultragrime.com/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne