Puidu tükeldaja-jupitaja ehitamise mõttetalgud
#1

Tere.
On olnud erinevaid mõtteid.
Nüüd on olemas tükeldaja lõikemehanism ja üks volvo fl6 mootor koos käigukastiga.
Tükeldaja tahab 80hj ja 540rpm saada optimaalselt.
Mõte oli sobilik siduriga kardaan ühendada käigukastiga ja sobiv käik ja pööre leida.
https://remetcnc.com/produkt/mechanizmy-...del-m-150/
Võib-olla mõttlen liiga nõrgaks asja aga äkki hakkavad löögid hammasrataste peale ja selleks pole kast mõeldud?
Järgmine lahendus oleks siis kast vahelt võtta ja kuidagi rihmadega sobiv kiirus saada kätte.
Või lihtsalt kasti otsa rihmarattas koos toestusega.

Miks mitte traktorit kasutada on selles et esiteks pole sobivat ja teiseks soovin mobiilset seadet millega saab igal pool iseseisvalt tööd teha.
Muidugi jääb küsimus kuidas see asjandus tee peal legaalseks muuta võimalikult taskukohaselt.
Aeglase sõiduki tunnustega vist väga ei õnnestu?
Kaalu tuleks kusagil 1000-1300kg kanti.
Vasta
#2

Lööki leevendaks küllap hooratas.
Iseküsimus, kuidas see sinu projektiga sobib.
Vasta
#3

Hooratas oli algul plaanis, müüa rääkis et mehhanismil omal juba selline inertsis, et pole vaja otseselt enam.
Tootja poolt on pakkuda 40kg hooratas.
Halba see ei teeks. Lihtsalt selle originaal koha peale kuhu ratas panna on plaanitud kruvi panna, et jämedamad pooleks teha.
Siis tuleks seal juba midagi ümmber teha või hooratas mujale paigutada.
Vasta
#4

Mis mootorist me räägime? Toodeti seda mudelit ju alates 1985...

Keegi hea inimene annab selle mootori pöördemomendi graafiku ehk? Seal saab mootori magusa pöörlemissageduse. 

Kuniks teisiti tõestatakse, usun veoka käigukasti piisavat tugevusvaru. See "80 hj@540 rpm" on ju mitte sittagi. 540 pööret minutis teeb 56,55 radiaani sekundis. 80 hobujõudu on 58,88 kW.  Seega ajamivõllile peab jõudma 1055 Nm. Võiks olla täiesti saavutatav nii 1000 pööret minutis tiksuvalt mootorilt II või III käigul. Aga täpsem rehkendus näitab.

Ma pelgaks rohkem jupiti enda vastupidavustSmile Targem kipub järele andma...

Kui kaugele pole vedada vaja, siis LS lubab eriveosena veetavat pukseeritavat seadeldist kuni 25 km/h tunnis registreerimata vedada. Tuled, aeglase sõiduki kolmnurk, helkurid. >750 kg kaal ilmselt eeldab enamuse vedurite korral pidureid. Mida saab odavamalt mingi vana lekkiva haagissuvila või purukssõidetud kongiga hobutreileri alt. Soov, KB, FB MP...

Kaugemale ja kiiremini vedamiseks soetad mõne kasutatud haagiserimaka ja "kinnitad koorma".
Vasta
#5

89 aasta autolt on pärit, hetkel mootori koodi osas jään võlgu. Peaks olema nii 160hj see turboga mootor vist.
Vasta
#6

Käimakast ilmselgelt elab selle üle.Mul hakkuril uaaziku kast ja t-25 pada ja juba üle 10 aasta toiminud,korralik hooratas on kindlasti vajalik.
Vasta
#7

Hea teada et sul toimib.
Aga traditsiooniline hakkur ja jupitaja on natuke liiga erinevad oma lõikel tekkiva jõuga ma arvan.
Üks võtab ju nagu höövel ühe paksusega lõiget järjest.
Ega lõpuks enne ju teada ka ei saa kui ise proovinud pole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne