Robotniiduk

Tere ilusat õhtut

Esiteks ei ole mõtet elada oma pahameelt kaasfoorumlaste peale välja paljalt sellepärast, et nende arvamused ei tundu sümpaatsed. Ma mõistan, et raha on kulutatud ja lahendust ei ole, aga see ei ole mitte kuidagi meie süü.

Teiseks oled sa asjalike soovituste saamiseks andnud meile väga vähe infot millele tugineda - teame, et sul on ambrogio niiduk, mis kusiganes ta asub, ei leia gps levi. Lisaks teame, et sa kahtlustad putja segajaid. Detaile me ei tea - ei seda, kas niidetav ala on peipsi ääres või hiiumaal (sellest paraku sõltub gps segajate tõenäosus), ei tea, kas samas asukohas muud seadmed (kasvõi telefon) leiavad gps levi või mitte või mitut satelliiti nad näevad, samuti ei kinnita ega lükka sa ümber, kas laadimisjaamas ja RTK tugijaamas (kui see olemas peaks olema) on avatud lõunataevas või on nad suure puu all või maja põhjapoolse seina ääres. Me ei tea isegi selle "suure esindaja" (stokker vä) seisukohta, kas nende juures siis on gps levi või mitte.

Aga ma soovin Sulle edu probleemi lahendamisel ja anna teada, kui me kuidagi nõuga abiks saame olla.
Vasta

Probleem on siiski ksf olli-l....
Lugege ka vahepeal!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-08-2025, 15:48 PM)Mahno Kirjutas:  GPS puhul on veel see, et satelliidid on lõunas enamuses ... Vähemalt sunseeker nii oma manuaalis nõuab.

Selgub et osad muruniidukid vaatavad töö ajal SAT-TV´d  Big Grin
Vasta

Läks siin vahepeal natuke lappama ära see lõim jah. Probleem on tõesti minul, aga hetkel abi üritan saada ametlikke kanaleid pidi. Kogu see lugu on pikk, kestnud kevadest saati, aga hetkel tundub, et kõik osapooled siiski on huvitatud roboti tööle saamisest. Kusjuures siin mainiti, et ehk müüdi oludesse mittesobilik masin. Minu jaoks see asi algas nii, et käisin poes kohapeal asja uurimas koos oma maatükist tehtud Maa-ameti väljatrükiga. Kus olid ka piirdejooned peale pandud, kus robot niitma võiks hakata. Võeti kaart vastu ja paar päeva siis väidetavalt uuriti, kas robot võiks mu tingimustesse sobida. Siis helistati tagasi ja kiideti, et võiks olla hea küll. Kui seda ka mitte uskuda, mida siis üldse veel.. 

Paraku tagantjärele on selgunud, et tegelikult edasimüüja kompetents antud masina tehniliste iseärasuste osas teab-mis kõrge ei ole. Hätta on jäädud mitmete küsimustega. Näiteks lubati mulle alguses, et äsja ostetud masina saab mobiiliäpi abil ise aktiveerida. Tegelikult selgus, et tehnik peab kohale tulema ja esmase aktiveerimise tegema (siduma RTK saatja niidukiga). Selleks ajaks ma olin muidugi juba palju tunde kulutanud sellele, et äpi abil robot käima saada. 

Kui tehnik esimest korda aktiveerimas käis, siis anti soovitus, et kui esineb GPS probleeme, võiks proovida RTK jaama teise asukohta panna, aga sel juhul on vaja uuesti tehnikul aktiveerima tulla. Kuna mul levi ei tulnud endiselt, siis proovisingi jaama teise kohta panna. Kuna mul oli info, et sel juhul vaja uuesti tehnikul kohale tulla, võtsingi uuesti poega ühendust. Aga suvi nagu ikka, oli tehnik puhkusele läinud. Egas midagi, ootasin kuni tehnik tagasi tuli ja võtsin uuesti ühendust. Nüüd aga väideti telefonis täiesti kindlalt, et RTK saatja asukoha muutmine pole mingi probleem ja ta isegi näeb süsteemist, et mu uude kohta liigutatud saatja on ilusti aktiivne. Seepeale sain ka korraliku valangu pahameelt, et ma üldse julgesin sellise roboti ilma ametliku paigalduseta osta. Kuna tegelikult nad on seni kõik masinad müünud koos paigaldusega. Ja et enam nad niisama kohapeale midagi tegema või kontrollima ei tule - kui ise ei oska, siis väljasõit maksab ca 100 eur ja töötund 60 eur - kui kaua läheb, ei oska öelda.

GPS probleemid pole ka ainuke mure tegelikult, mis mul on olnud. Näiteks akut vahetati esimese kuu aja jooksul kolm korda. Kusjuures poest väideti alati et kõik akud on kontrollitud ja korras. Samas reaalselt oli aku pinge nullis.

Miks ma üldse oma kogemusest kirjutasin, oli konkreetne küsimus RTK kohta üle 6500m2 võimaldaval masinal. Et jah, sellised masinad on olemas, aga reaalne elu ei pruugi nii roosiline olla. Tundub, et tehnoloogia on veel toores ja ka kohalik kompetents annab soovida. Seetõttu, juhul kui peaks probleeme tekkima, võib nende probleemide lahendamine päris keeruliseks osutuda.
Vasta

Stokker-Ambrogio duost soovitan hoida eemale. Olen ennegi taolist lugu kuulnud, kus kliendil on Ambrogio robotiga probleem, kuid Stokker viga ei lahenda või kui lahendab, siis küsib rasket raha selle eest. Alati on võimalus, et klient on ise masinaga valesti ümber käinud, probleemsed komponendid saab lugeda normaalse kulumise alla või kliendi poolt tehtud paigaldus on vale.
Üldine soovitus on saada vähemalt kahe aastane garantii masinale, vähemalt viie aastane garantii paigaldusele. Kui kirjalikult ei olda nõus seda pakkuma, hoidke eemale. Vajadusel pöörduge tarbijakaitsesse või kohtusse, sest ese ei vasta lepingutingimustele.
Näiteks Husqvarna ametlikel edasimüüjatel on emafirma (Husqvarna AB) ees võetud lepinguline kohustus garantiitöö teostada kahe nädala jooksul alates garantiitöö vastuvõtmisest. Mitu kuud aega võttev garantiitöö on ennekuulmatu.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Kui ma Stokkeris nende pakutava kohta küsisin, siis müügimees soovitas mitteametlikult Ambrogio leti poole isegi mitte vaadata, kuna nendega pidi olema kõiksugu hädasid.
Vasta

Saan aru, et kulukas ost ja tahaks muretult suve veeta. Paraku on hilinenud järeldus, et selline asi tuleb osta koos paigaldusega. Siis saab kohapeal selgeks kuhu paigaldada ja kas ühildub. Omal selline, vajadusel laseb ööd ja päevad, ostetud sai eelmise aasta lõpu poole, kevadel paigaldati ja sebib siia maani ringi, ehk natuke üle 5000 ruutmeetri ja seda kaabli vabalt. Jõudluse poolest võiks natuke veel lisada, noh umbes 1000 ruutmeetrit.
Laadimisjaama asukohta sai veidi nihutatud, tuli uuesti seadistada äpis. Ainsad probleemid on liigsed sajud ja selllest tingitud pehme maa, vahel tuleb mõni ala keelata, kuniks vesi ära läheb. Vahel jääb kinni ja vajab abi, vahel haarab oksa kõhu alla ja kutsub appi. On olnud mõned üksikud korrad kui pole gps signaali, siis ootab ja otsib. Paar korda on üritanud puu otsa ronida.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ilmselt ei ole soovitus osta koos paigaldusega vale, sest olgem ausad, HQ äpp pole esmakordsel kokkupuutumisel maailma kõige selgema ülesehitusega asi. Mingit asjalikku juhendit nagu ka ei leidnud. Pusisin ise ja sain näiteks ka Maamessi müügimehe käest abi, tema tõdemus oligi, et kõik see tarkus on ise kogemuse pealt kokku korjatud, kuskilt mujalt seda väga võtta pole. 

Saestuudio vaatas kaardirakenduse pealt üle, kus asi tööle hakkab (Lääne-Harjumaa), tegi seadmete algseadistuse ja sellega nende osa piirdus. Kogu ülejäänud seadistusega, st parandusmajaka, laadimisjaama, tsoonide ja transportteede seadistamisega õnnestus siiski endal hakkama saada, seega päris lootusetu pole. Kuigi kui pole äpi ja tema loogikaga varem kokku puutunud ja algteadmised puuduvad, siis on natuke pusimist. Kui juba selgemaks saab, siis tegelikult on menüüdes loogika olemas ja toimib.

Hea asjana tuleb kindlasti välja tuua, et tarkvara tundub üsna kvaliteetne olema, vigu on vähe. Ühekorra läks paar keeluala mingisse vaheolekusse, kus nad polnud enam aktiivsed ega ka mitte-aktiivsed. Robot neid arvestas, aga äpist seadistada ei saanud. Selle vastu aitas telefoni restart, siis läksid aktiivseks jälle. Üldiselt jääb mulje, et nad on tarkvara kõvasti testinud, isegi kui robot on mingite keeruliste situatsioonide kombinatsioonis, siis teda seni lolliks ajada pole õnnestunud. Seega sry, lugedes eelnevat, siis peale HQ suurt muud asjad arvesse ei tule.
Vasta

GPS probleemid pole ka ainuke mure tegelikult, mis mul on olnud. Näiteks akut vahetati esimese kuu aja jooksul kolm korda. Kusjuures poest väideti alati et kõik akud on kontrollitud ja korras. Samas reaalselt oli aku pinge nullis...

Lugesin ja kratsisin kukalt kirjutise peale.. Raha tagasi antud probleemide osas oleks õigustatud.. Kirjutasin ka eelnevalt, et müügimehe vead parandab hooldusosakond.. Antud juhul on tegemist igas mõttes mittetoimiva lahendusega. Akude osa mind ei üllata, kuna neid üldjuhul ei laeta-kontrollita, enne müüki...Kuigi on ka hooldus-paigaldusmeeskonnal mingid kohustused seadmed kontrollida peale paigaldust töökeskkonnas.. Jään mõttele, et kliendile müüdi vale lahendus..Riburada veel muud kaasnevad tülikohad kliendile "tehnik puhkusel" jms... Kehitan vaid õlgu selliste kirjutiste peale ja avaldasin oma tagasihoidliku arvamuse.
Vasta

(07-08-2025, 15:36 PM)Envir Kirjutas:  Ilmselt ei ole soovitus osta koos paigaldusega vale, sest olgem ausad, HQ äpp pole esmakordsel kokkupuutumisel maailma kõige selgema ülesehitusega asi. Mingit asjalikku juhendit nagu ka ei leidnud. Pusisin ise ja sain näiteks ka Maamessi müügimehe käest abi, tema tõdemus oligi, et kõik see tarkus on ise kogemuse pealt kokku korjatud, kuskilt mujalt seda väga võtta pole. . Seega sry, lugedes eelnevat, siis peale HQ suurt muud asjad arvesse ei tule.

Jah osta koos paigaldusega on õige. Kas peale HQ midagi arvesse ei tule on küsitav.  HQ äpp ei ole suurem asi kliendisõbralik, kuid küsiks mis kogemused on teiste tootjate äppidega? HQ Husqwarna service hub (edasimüüja hooldusteamile mõeldud) on osaliselt töökindel ja siiski näitab ära seadmete+akude parameetrid-rikked-kasutuskorrad jms. Paraku HQ hooldusteamid ei kasuta, ega salvesta.. Aga see selleks küsimus on hetkel müügitugi.. Ja lahendused kliendile..
Vasta

Hq 430x läheb viies hooaeg 2600rm niita.Puud põõsad ja takistusi jagub.Mitte ühtegi probleemi,pean seda suht uskumatuks aga nii ta päriselt on.Terasi vahetan 3x hooaja jooksul,tegelikkuses vist polekski vaja.Koristan oksi ja käbisi regulaarselt .Ainuõige valik sai tehtud.Võetud koos paigaldusegs intracist.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne