Postitused: 1,894
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
(06-10-2025, 13:34 PM)suvasass Kirjutas: Kas probleem on pidev või kerkib esile pigem kütteperioodil? Niiskemas õhus hajuvad staatilised laengud kergemini.
Valdavalt pidev, ei oska seda kütte või ruumi niiskusega siduda. Natuke erineb kui trükilindi kanga materjal muutub.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 1,894
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
(06-10-2025, 15:14 PM)olli Kirjutas: Eks siin tuleks kõigepealt aru saada, et kumma osapoole potentsiaal nullist erinev on. Kas operaatori või masina. Lihtsam oleks seda välja selgitada nii, et operaator ennast enne masina katsumist ära maandab. Kui radiaatorit läheduses võtta ei ole, siis võibolla leiab mõne teise suure metallkorpusega masina, näiteks pliidi või pesumasina, millest ümber kinni võtta? Ka kätepesu võiks aidata. Kui ka sel juhul probleem jätkub, on eeldatavasti tegu ikka masina poolse maanduse puudulikkusega. Või siis lihtsalt disainiveaga, kus näiteks kogu korpus ei ole ilusti ühenduses maandatud osadega. Üks variant on proovida ka laua peale käivaid maandusmatte, mida näiteks elektroonikatööstuses tarbitakse.
Masinpoolset konstr. viga ei tahaks kahtlustada - kvaliteetse saksa tootja masinad, käivad perioodiliselt hoolduses. Tekstiilist trükilint käib plastmassist poolide jm. rullikute peal läbi masina, eks see liikumine ta elektriliselt ära laebki.
Hakkasin siin mõtlema, et kaasaegsed maandusühendused kas käivadki enam otse maanduslati külge, kilbis võivad igasugused rikkevoolu, kombi- ja pingepiirikud jm. intelligentsed asjad vahel olla, kas need üldse staatilise elektriga toimetavad?
Aga kas teoorias maandus läbi pistikupesa peaks siis masinast ka staatilise elektri kõrvaldama?
Aga alustan staatilist maandavate vahenditega - vaatame kas on abi.
Tänud kaasa mõtlemast!
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 4,548
Teemad: 37
Liitus: Sep 2009
Maine:
55
Tsitaat:masina kere omakorda miskise metallkarkassiga mis on maandatud
Maanduse parima saad ikka äikesekaitse küljest. Juhul kui see katuselt tuleb alla akna taga mööda seina, võiks ajutise juhtmega näiteks päevaks või kaheks proovida. Paljudes seadmetes olen märganud, et see kolla-roheline juhe küll tuleb seadme klemmliistule aga sealt edasi pole ühendatud mitte kuhugi. Seda võiks kontrollida! Lõpuks kui miski ei aita, panna mehhaaniline "käsi" neid riidetükke mingisse kogumiskasti viskama, noh robotimoodi asjandus. Veel oleks võimalus kusagil sama masinat kasutavas ettevõttes koha peal tutvuda lahendusega. Soomes, Saksas või Egiptuses-Hiinas. Pole ju "analooge mitte omav" masin!
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,823
Teemad: 71
Liitus: Aug 2009
Maine:
26
Mis õli kasutatakse hüdratungrauas?mingi punane ollus on sees ja koogelmoogel ka ei teadnud....
Postitused: 5,919
Teemad: 751
Liitus: Apr 2002
Maine:
37
Aastaid tagasi sai valatud vanarauast toodud tungrauda tavaline mootoriõli. Siiani toimib ja tõstab.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 238
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
2
Mina olen 2 taktilise õli pannud, siis töötab talvel ka. Mootoriõlis olevad lisandid võivad kummidetailid liiga pehmeks teha
Postitused: 4,823
Teemad: 71
Liitus: Aug 2009
Maine:
26
Tegemist uuemapoolse suurusjärk 5aastat vana halli tungrauaga,seisab enamus ajast ja aeg ajalt õli lahkub seest ja tegin murukale hooldust ja tõstsin tagumiku õhku ja vast 15-30 min ja lomp oli all.Alul ehmatasin,et murutraka tilgub,aga hoopis tungraud lekkis.Kakkusin lahti ja sees väga vedel punane ollus ja kuna pudeltungraud siis väliskest on ju mahutiks ja korgi sees o rõngas oli juba kandiliseks muutunud ja kolvi vars oli käega katsudes märg.Hetkel läks vana õli tagasi,aga vahetan tavalise hüdraõli vastu välja.Seisab garaazis ja siiani minusesse pole temp langenud.
Postitused: 1,885
Teemad: 10
Liitus: Oct 2014
Maine:
38
12-10-2025, 07:01 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-10-2025, 20:03 PM ja muutjaks oli
alfredo.)
On küll väga autokauge küsimus, kuid teab keegi ehk rohkem asjast rääkida.
Mõtlesin kasutatud ja väikese veaga auto ostmisele Coparti oksjonilt.
Kas selleks, et näiteks Saksamaa oksjonil osaleda, peab olema siis spetsiifiliselt Saksa Coparti liikmelisus või kehtib see üleüldiselt?
Küsimuse olemus on lihtne - enamvähema arusaadava osalemisvõimaluse pakub Premium Membership ja see on 250 lähedale aastas, kuigi vaatan et riigiti kehtivad veidi erinevad taksid ja tingimused.
Kui nüüd valikuvõimaluse suurendamiseks juba mitme riigi peale selliseid summasid külvata, siis peaks seda üritust ka ärilisest perspektiivist vaatama, mida aga teha ei tahaks : )
Edited 19.57
Pean ise esitatud küsimusele ka vastama, sest leidsin inimese, kes teadis asjust - jah, erinevate riikide oksjonitel osalemiseks peab tegema kõigisse eraldi liikmelisuse ja vastavalt kokkuleppele ka antud lõbu eest maksma.
Lugesin huvi pärast ühte aasta vana exleasingcari kirja, kus minu käest nende vahendatud mõttetutel eurooksjonitel osalemise eest deposiiti küsiti. Summa ei olnud küll suur, mingi viiekas, aga väikeses kirjas oli juures, et võin antud deposiiti kasutada auto hinna eest tasumisel, kui nad peaksid sellega nõustuma.
Seega, kui kunagi käis seal pakkumine üldse ilma igasuguse tagatiseta ja ei olnud ka häda midagi. Korduvalt sai oksjoniltel võidetud ja siis korduvalt juhtus ka, et müüja ei kinnitanud pakkumist. Edasi tuli see viie tonnine tagatis ja peenes kirjas jutt et võib-olla saad sa deposiiti antud raha kauba eest maksmiseks kasutada - järelikult võib-olla ka mitte. Ja kas tagatis oli üldse tagastatv, seda ei leidnud isegi kõige väiksemas kirjas olevatest tingimustest. Kas nüüd just on tegu _ullerifirmaga, kuigi väljast klanitud ja viisaka olemisega, aga sellisel libedal teel käivad kindlasti. Seepärast mõtlesingi vahelduseks koopardi poole pöörduda, aga üsna kulukas lõbu tundub seegi olema.
Postitused: 720
Teemad: 73
Liitus: Apr 2005
Maine:
8
Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?
Postitused: 7,107
Teemad: 61
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
12-10-2025, 21:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-10-2025, 21:30 PM ja muutjaks oli
Marko.)
(12-10-2025, 21:24 PM)speedsta Kirjutas: Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?
Reeglina on takistid mootori kõrval õhuvoolus jah. Enamasti on see lihtsalt tuvastatav.
Eeltakistiga pöörete muutmisel tekib väga palju jääksoojust, see on õigem panna ventika sisse kus õhuvool olemas.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 790
Teemad: 4
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Minu kogemus Audi 80 ga , takistite plokk on ventilaatori korpuse küljes sel moel et ventilaatori poolt liikuma pandud õhk jahutab seda takistite plokki , hädalahendusena sildasin selle ploki läbi 15A kaitsme , mingi aja toimis , lõpuks ostsin uue takistiteploki .
Postitused: 3,240
Teemad: 204
Liitus: Jan 2004
Maine:
64
(12-10-2025, 21:24 PM)speedsta Kirjutas: Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?
Too see ventikas tänapäeva pwm kontrolleri/dimmeriga. Lihtsustatult reguleerib see jublakas, kui kaua mingis ajaühikus elektrit peale lastakse ja seetõttu saad reguleerida võimsust sujuvalt. Sobib rumalate seadmetega nagu alalisvoolumootorid, kütteseadmed, hõõglambid. Ei sisalda takisteid, mis vajaksid jahutamist, võimsuskadu takistitega võrreldes olematu.
Näide kodumaalt
https://www.oomipood.ee/product/dimmer_1...a_pwm_must
Aliekspressist saab ka.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 720
Teemad: 73
Liitus: Apr 2005
Maine:
8
Pilt selge ja vastus käes, iseasi kas ma selle sõiduki puhul saan sellise muudatuse üldse teha. Täpsustav küsimus: kas dimmeri klemmide alla tuleks tuua otsad lülitist ja lüliti enda üldse lahti ühendada?
Postitused: 3,240
Teemad: 204
Liitus: Jan 2004
Maine:
64
(12-10-2025, 22:14 PM)speedsta Kirjutas: Pilt selge ja vastus käes, iseasi kas ma selle sõiduki puhul saan sellise muudatuse üldse teha. Täpsustav küsimus: kas dimmeri klemmide alla tuleks tuua otsad lülitist ja lüliti enda üldse lahti ühendada?
Mina ei tea, mis lüliti ja taktistiteplokk sinu masinal täpselt on ja seetõttu saaksin soovitada ainult üht ühenduse viisi:
Jätad lüliti ja taksistiteploki täielikult välja ja kasutad dimmerit ainsa reguleerimisvahendina. Leiad + - juhtmed, vead need dimmeri sisendisse. Dimmeri väljundi vead otse mootorile. Olemasoleva lüliti ja takistiteploki jätad nagu on, kuid nendest mootorisse mineva toitejuhtme võtad lahti, et ei tuleks mootorile särtsu korraga kahest kohast.
On veel variant panna dimmer otse mootorijuhtmele vahele, säilitades (seni veel maha põlemata) astmetega reguleerimise ja lisad sujuvalt reguleerimise võimaluse kogu ulatuses. See peaks töötama, kuid kui PWM on kapriisne sisendpinge osas, siis ei pruugi. Lisaks ei saa sa lahti ühestki vanast komponendist ehk kui lüliti või takistiteplokk n******b, siis see PWM ei paranda midagi.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.