KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(06-10-2025, 13:34 PM)suvasass Kirjutas:  Kas probleem on pidev või kerkib esile pigem kütteperioodil? Niiskemas õhus hajuvad staatilised laengud kergemini.

Valdavalt pidev, ei oska seda kütte või ruumi niiskusega siduda. Natuke erineb kui trükilindi kanga materjal muutub.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(06-10-2025, 15:14 PM)olli Kirjutas:  Eks siin tuleks kõigepealt aru saada, et kumma osapoole potentsiaal nullist erinev on. Kas operaatori või masina. Lihtsam oleks seda välja selgitada nii, et operaator ennast enne masina katsumist ära maandab. Kui radiaatorit läheduses võtta ei ole, siis võibolla leiab mõne teise suure metallkorpusega masina, näiteks pliidi või pesumasina, millest ümber kinni võtta? Ka kätepesu võiks aidata. Kui ka sel juhul probleem jätkub, on eeldatavasti tegu ikka masina poolse maanduse puudulikkusega. Või siis lihtsalt disainiveaga, kus näiteks kogu korpus ei ole ilusti ühenduses maandatud osadega. Üks variant on proovida ka laua peale käivaid maandusmatte, mida näiteks elektroonikatööstuses tarbitakse.
Masinpoolset konstr. viga ei tahaks kahtlustada - kvaliteetse saksa tootja masinad, käivad perioodiliselt hoolduses. Tekstiilist trükilint käib plastmassist poolide jm. rullikute peal läbi masina, eks see liikumine ta elektriliselt ära laebki.
Hakkasin siin mõtlema, et kaasaegsed maandusühendused kas käivadki enam otse maanduslati külge, kilbis võivad igasugused rikkevoolu, kombi- ja pingepiirikud jm. intelligentsed asjad vahel olla, kas need üldse staatilise elektriga toimetavad? 
Aga kas teoorias maandus läbi pistikupesa peaks siis masinast ka staatilise elektri kõrvaldama?
Aga alustan staatilist maandavate vahenditega - vaatame kas on abi.
Tänud kaasa mõtlemast!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tsitaat:masina kere omakorda miskise metallkarkassiga mis on maandatud
Maanduse parima saad ikka äikesekaitse küljest. Juhul kui see katuselt tuleb alla akna taga mööda seina, võiks ajutise juhtmega näiteks päevaks või kaheks proovida. Paljudes seadmetes olen märganud, et see kolla-roheline juhe küll tuleb seadme klemmliistule aga sealt edasi pole ühendatud mitte kuhugi. Seda võiks kontrollida! Lõpuks kui miski ei aita, panna mehhaaniline "käsi" neid riidetükke mingisse kogumiskasti viskama, noh robotimoodi asjandus. Veel oleks võimalus kusagil sama masinat kasutavas ettevõttes koha peal tutvuda lahendusega. Soomes, Saksas või Egiptuses-Hiinas. Pole ju "analooge mitte omav" masin!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(06-10-2025, 13:04 PM)Walter Kirjutas:  Selline mure - tekstiilietikette trükkiv printer tekitab märkimisväärsel hulgal staatilist elektrik, nii et lõigatud valmis etikettide kogumine selleks ettenähtud kogujasse on võimatu (asjad kleepuvad lõikemehanismi külge ja segavad tööd). Lisaks saab printeri operaator pidevalt staatilist särtsu kui metallosi puutub.
...
Õmblusfirmas käivad kangad mööda liini, plastikust nööbid metallist kolu ja toru . Kõik masinad ja konstruktsioonid on maandatud, aga ikka asjad särtsu täis. Kasutavad aerosoole, "antistatikuid", toimib küll.


Vasta

Mis õli kasutatakse hüdratungrauas?mingi punane ollus on sees ja koogelmoogel ka ei teadnud....
Vasta

(10-10-2025, 09:27 AM)muska71 Kirjutas:  Mis õli kasutatakse hüdratungrauas?mingi punane ollus on sees ja koogelmoogel ka ei teadnud....

ATF õli töötab hüdrotungrauas hästi. Ilmselt see on sul seal ka sees.
Vasta

Aastaid tagasi sai valatud vanarauast toodud tungrauda tavaline mootoriõli. Siiani toimib ja tõstab.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(10-10-2025, 09:36 AM)Lauri_L Kirjutas:  
(10-10-2025, 09:27 AM)muska71 Kirjutas:  Mis õli kasutatakse hüdratungrauas?mingi punane ollus on sees ja koogelmoogel ka ei teadnud....

ATF õli töötab hüdrotungrauas hästi. Ilmselt see on sul seal ka sees.

KinnitanSmile

Suvaline hüdrovedelik kõlbab. Mootoriõli kõlbab ka, aga lisandid võivad ajaga settima hakata. Või siis mitte - sõltub kasutatud õlist. Mul oli laual just üks tungraud, kuhu ma polnud viimase 20 aasta jooksul midagi valanud. Ainult tarvitanud. Lõpuks hakkas liiga kapriisseks muutuma ja leket oli ka tekkinud. Viimane mälestus oli mingist suvalisest mootoriõlist. Kambri põhjas oli paksu kisselli üksjagu. Rookisin sodi välja, vahetasin tihendid ja sisse läks HVLP32. Sest see oli riiulis olemasSmile

Kui nõukaaegne tungraud, siis võib sees olla veel BSK. Kuidas käituvad kummidetailid värske õli peale, selgub loomkatses.
Vasta

Mina olen 2 taktilise õli pannud, siis töötab talvel ka. Mootoriõlis olevad lisandid võivad kummidetailid liiga pehmeks teha
Vasta

Tegemist uuemapoolse suurusjärk 5aastat vana halli tungrauaga,seisab enamus ajast ja aeg ajalt õli lahkub seest ja tegin murukale hooldust ja tõstsin tagumiku õhku ja vast 15-30 min ja lomp oli all.Alul ehmatasin,et murutraka tilgub,aga hoopis tungraud lekkis.Kakkusin lahti ja sees väga vedel punane ollus ja kuna pudeltungraud siis väliskest on ju mahutiks ja korgi sees o rõngas oli juba kandiliseks muutunud ja kolvi vars oli käega katsudes märg.Hetkel läks vana õli tagasi,aga vahetan tavalise hüdraõli vastu välja.Seisab garaazis ja siiani minusesse pole temp langenud.
Vasta

(10-10-2025, 10:21 AM)Aspelund Kirjutas:  Aastaid tagasi sai valatud vanarauast toodud tungrauda tavaline mootoriõli. Siiani toimib ja tõstab.
... kuni esimest korda kõvema külmaga tõstma pead. On juhtunud, et soojal ajal tungile seisma jäänud 7tn, keeldus järgmisel päeval alla tulemast, külma oli ehk -10c. sees oli "vana ja hea autool".
Nõuka ajal läks sisse i20 või i40, ehk hüdraulika õli, uuema aja atf jms on juba luksus.


Vasta

On küll väga autokauge küsimus, kuid teab keegi ehk rohkem asjast rääkida.

Mõtlesin kasutatud ja väikese veaga auto ostmisele Coparti oksjonilt.

Kas selleks, et näiteks Saksamaa oksjonil osaleda, peab olema siis spetsiifiliselt Saksa Coparti liikmelisus või kehtib see üleüldiselt?

Küsimuse olemus on lihtne - enamvähema arusaadava osalemisvõimaluse pakub Premium Membership ja see on 250 lähedale aastas, kuigi vaatan et riigiti kehtivad veidi erinevad taksid ja tingimused.

Kui nüüd valikuvõimaluse suurendamiseks juba mitme riigi peale selliseid summasid külvata, siis peaks seda üritust ka ärilisest perspektiivist vaatama, mida aga teha ei tahaks : )

Edited 19.57
Pean ise esitatud küsimusele ka vastama, sest leidsin inimese, kes teadis asjust - jah, erinevate riikide oksjonitel osalemiseks peab tegema kõigisse eraldi liikmelisuse ja vastavalt kokkuleppele ka antud lõbu eest maksma.

Lugesin huvi pärast ühte aasta vana exleasingcari kirja, kus minu käest nende vahendatud mõttetutel eurooksjonitel osalemise eest deposiiti küsiti. Summa ei olnud küll suur, mingi viiekas, aga väikeses kirjas oli juures, et võin antud deposiiti kasutada auto hinna eest tasumisel, kui nad peaksid sellega nõustuma.
Seega, kui kunagi käis seal pakkumine üldse ilma igasuguse tagatiseta ja ei olnud ka häda midagi. Korduvalt sai oksjoniltel võidetud ja siis korduvalt juhtus ka, et müüja ei kinnitanud pakkumist. Edasi tuli see viie tonnine tagatis ja peenes kirjas jutt et võib-olla saad sa deposiiti antud raha kauba eest maksmiseks kasutada - järelikult võib-olla ka mitte. Ja kas tagatis oli üldse tagastatv, seda ei leidnud isegi kõige väiksemas kirjas olevatest tingimustest. Kas nüüd just on tegu _ullerifirmaga, kuigi väljast klanitud ja viisaka olemisega, aga sellisel libedal teel käivad kindlasti. Seepärast mõtlesingi vahelduseks koopardi poole pöörduda, aga üsna kulukas lõbu tundub seegi olema.
Vasta

Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?
Vasta

(12-10-2025, 21:24 PM)speedsta Kirjutas:  Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?

Reeglina on takistid mootori kõrval õhuvoolus jah. Enamasti on see lihtsalt tuvastatav.
Eeltakistiga pöörete muutmisel tekib väga palju jääksoojust, see on õigem panna ventika sisse kus õhuvool olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Minu kogemus Audi 80 ga , takistite plokk on ventilaatori korpuse küljes sel moel et ventilaatori poolt liikuma pandud õhk jahutab seda takistite plokki , hädalahendusena sildasin selle ploki läbi 15A kaitsme , mingi aja toimis , lõpuks ostsin uue takistiteploki .
Vasta

(12-10-2025, 21:24 PM)speedsta Kirjutas:  Vanakooli auto salongiventilaator ja selle lüliti - lüliti pakub variante: ei puhu üldse, puhub kõvasti, puhub liiga kõvasti. Kas võiks eeldada, et vastavad takistid asuvad ventilaatoris endas, mitte lülitis ehk alternatiivse lüliti kasutamisel pole jätkuvalt võimalik sättida ventilaatorit puhuma meelepärasemate vahemikega?

Too see ventikas tänapäeva pwm kontrolleri/dimmeriga. Lihtsustatult reguleerib see jublakas, kui kaua mingis ajaühikus elektrit peale lastakse ja seetõttu saad reguleerida võimsust sujuvalt. Sobib rumalate seadmetega nagu alalisvoolumootorid, kütteseadmed, hõõglambid. Ei sisalda takisteid, mis vajaksid jahutamist, võimsuskadu takistitega võrreldes olematu.
Näide kodumaalt
https://www.oomipood.ee/product/dimmer_1...a_pwm_must
Aliekspressist saab ka.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Pilt selge ja vastus käes, iseasi kas ma selle sõiduki puhul saan sellise muudatuse üldse teha. Täpsustav küsimus: kas dimmeri klemmide alla tuleks tuua otsad lülitist ja lüliti enda üldse lahti ühendada?
Vasta

(12-10-2025, 22:02 PM)isandpauk Kirjutas:  ...
Näide kodumaalt
https://www.oomipood.ee/product/dimmer_1...a_pwm_must
Aliekspressist saab ka.

Kestab see reaalselt ka pealekirjutet 30 A piiramatu aja ära?

Saan aru, et pealkauba tuleb astmevaba (reaalsuses vist pigem eristamatult paljude astmetegaSmile reguleerimine?

EDIT: elektroonikaeelse auto salongiventilaatori kiirused saadakse tõesti nii, nagu eelpool kirjutet: madalamate kiiruste jaoks köetakse universumit takistitega, et mootorile vähem vurtsu jaguks. Viimane kiirus on otseühendus.
Vasta

Vanadel B3 ja B4 passatitel vähemalt kippus tihti ka kiiruse lüliti klemmid ära kõrbema. Seega, enne uue takisti plokki ostu tasub kontrollida, kus viga.
Asenduseks läks vene akulaadija astmega lüliti.
Eks need pwm baasil sujuvalt reguleeritavad karbid ole vast jah nüüdsel ajal parim lahendus. Üles ehitada võib nii, et mootori peale saab lülitist lasta täisvoolu ka. Igaks juhuks, kui hiina elektroonika keset linna hääbub talvel.
Neid regulaatoreid on saada ka selliseid. Karbi peidab kuskile sobivasse kohta ja ainult "raadionupu" jaoks vaja auk teha.
   
Vasta

(12-10-2025, 22:14 PM)speedsta Kirjutas:  Pilt selge ja vastus käes, iseasi kas ma selle sõiduki puhul saan sellise muudatuse üldse teha. Täpsustav küsimus: kas dimmeri klemmide alla tuleks tuua otsad lülitist ja lüliti enda üldse lahti ühendada?

Mina ei tea, mis lüliti ja taktistiteplokk sinu masinal täpselt on ja seetõttu saaksin soovitada ainult üht ühenduse viisi:

Jätad lüliti ja taksistiteploki täielikult välja ja kasutad dimmerit ainsa reguleerimisvahendina.  Leiad + - juhtmed, vead need dimmeri sisendisse. Dimmeri väljundi vead otse mootorile. Olemasoleva lüliti ja takistiteploki jätad nagu on, kuid nendest mootorisse mineva toitejuhtme võtad lahti, et ei tuleks mootorile särtsu korraga kahest kohast.

On veel variant panna dimmer otse mootorijuhtmele vahele, säilitades (seni veel maha põlemata) astmetega reguleerimise ja lisad sujuvalt reguleerimise võimaluse kogu ulatuses. See peaks töötama, kuid kui PWM on kapriisne sisendpinge osas, siis ei pruugi. Lisaks ei saa sa lahti ühestki vanast komponendist ehk kui lüliti või takistiteplokk n******b, siis see PWM ei paranda midagi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne