Automaksust. Nagu see aastast 2025 olema saab
#81

Kas registreerimise tasule paistab mingit lahendust/tagaust, tahaks ühe 20a+ vana auto osta, aga registreerimis tasu ~750 euri.
Vasta
#82

(04-06-2025, 19:15 PM)Kult Kirjutas:  Kas registreerimise tasule paistab mingit lahendust/tagaust, tahaks ühe 20a+ vana auto osta, aga registreerimis tasu ~750 euri.
Ega vist muud varianti pole kui, et müüjaga vastastikkuse usaldusliku suhte puhul ennast vastutavaks kasutajaks teha ja jätta masin müüja omandisse.
See eeldab muidugi müüja nõusolekut ja kätkeb endas riski juhul kui müüjal näiteks võlad tekivad või ta otsustab ära surra.
Vasta
#83

Viimases Autolehes juhtum, kus auto reaalsel ülekaalumisel selgus, et kaalunumbrid teh.passis olid valed ning õige kaalu passi kandmisega õnnestus vähendada automaksu üle 9 korra?! Järjekordne näide kui ebaproportsionaalne see koormis tegelikult on..
https://geenius.ee/ajakiri/autoleht-nr-11-juuni-2025/

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#84

Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp  Big Grin
Vasta
#85

(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp  Big Grin

Ksf! Kult olukord on kurb, kuid kahjuks õiguslikult hetkel lahendamatu. Täna kaasneb omanikuvahetusega registreerimistasu, mis vanemate autode omanikele on kahtlemata ebaproportsionaalne. 

Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.  

Kui maksuseaduseid ei muudeta, siis alates 2027. aastast tuleb aastamaks maksta kogu aasta eest sõltumata sellest kas auto oli aktiivses registris vaid ühe päeva või terve aasta. Vahet pole ka selles, kas see üks päev oli 1. jaanuaril või 31. detsembril. Üksnes esmakordselt liiklusregistrisse kantud sõidukitel arvestatakse aastamaksu proportsionaalselt aasta lõpuni.
Vasta
#86

Seni suuruse ja kütusekulu tõttu maksustamisel luksuskategooriasse kiskunud väikebussid saavad lõpuks erisuse. Tõsi - ainult massikomponendi osas:

Tsitaat:maksustatakse M- ehk sõiduauto kategoorias registreeritud kaheksa- või üheksakohalised väikebussid edaspidi N-kategooria sõiduki maksumääraga. Kui M-kategooria maksumäär koosneb kolmest komponendist, siis N-kategooria puhul on komponente kaks: baasosa ja CO₂ eriheite osa.

Allikas: https://www.err.ee/1609788729/lapsevanem...ema-ei-pea

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#87

KOV valimiste välimääraja ehk võimalus lahke sõnaga meenutada meile MSMS toonud kangelasi ning nende meeskondi. 

29.07.2024 toimus MSMS hääletus:
https://www.riigikogu.ee/tegevus/tooulev...f6a921b76/

MSMS pooldajad, kelle hulka on loetud ka munadeta, otsustusvõimetud isendid, need kes olid hääletamise ajal kohvikus ja ka need, kes ei pidanud vajalikuks oma valijaid üldse esindada.
   

MSMS vastu olid ja ei häbenenud seda hääletusel tunnistada:
   

Kuna 29. juulil vastuvõetud MSMS redaktsiooni ei kuulutanud Hr. President välja, siis asuti kibekiiresti muudatusi tegema, et ikka esimesest jaanuarist saaks MSMS-i kehtima.

16.12.2024 toimuski "Jäätmeseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seadus" üle hääletus, mille hulgas olid ka MSMS parandused.
https://www.riigikogu.ee/tegevus/tooulev...898942daf/

Kuna selle redaktsiooni kuulutas Hr. President välja, siis võib lahke sõnaga meenutada ka neid muudatusi pooldanud kangelasi, kelle hulka eelnevaga sarnaselt loetud ka munadeta, otsustusvõimetud isendid, need kes olid hääletamise ajal kohvikus ja ka need, kes ei pidanud vajalikuks oma valijaid üldse esindada.
   

Muudatuste vastu olid, tulid kohale ja ka hääletasid:
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#88

(05-06-2025, 13:58 PM)indreksirk Kirjutas:  
(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp  Big Grin
Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.  

ksf? alfredo näppis samuti maksukalkulaatorit ja üleval toodud väide riigi poolt ausalt arvestatud maksudest on peaaegu õige, kuid väikese nüansiga.

Kes ei usu,võib ise proovida

2022, M kategooria, 2600kg, BEV

Maksud jooksvalt aasta lõpuni - reg. tasu 550, aastamaks 25=575

Maksud 01.01.seisuga - reg. tasu 450, aastamaks 130=580

Teoreetiline võit 5 euri

Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.
Vasta
#89

(13-10-2025, 23:00 PM)alfredo Kirjutas:  
(05-06-2025, 13:58 PM)indreksirk Kirjutas:  
(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp  Big Grin
Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.  

ksf? alfredo näppis samuti maksukalkulaatorit ja üleval toodud väide riigi poolt ausalt arvestatud maksudest on peaaegu õige, kuid väikese nüansiga.

Kes ei usu,võib ise proovida

2022, M kategooria, 2600kg, BEV

Maksud jooksvalt aasta lõpuni - reg. tasu 550, aastamaks 25=575

Maksud 01.01.seisuga - reg. tasu 450, aastamaks 130=580

Teoreetiline võit 5 euri

Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.
Ma olen kaugel sellest, et uskuda pimesi maksukalkulaatoreid, isegi kui need on riigi poolt tehtud. 

Samas ei saa ma mitte midagi aru ksf! alfredo ülaltoodud arvutustest, kuna lähteandmed on puudulikud. Esitatud andmeid on kalkulaatoritesse sisestamiseks lihtsalt liiga vähe. Sama hea oleks küsida, kui palju kütust kulub 2022. aastal valmistatud autoga Tallinnas Tartusse sõitmiseks?
Vasta
#90

(13-10-2025, 23:00 PM)alfredo Kirjutas:  Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.

Registreerimistasu ongi ju kah nii tehtud, et muutub aastast aastasse.
Maksuvõrdluse probleemi kirjeldamisel peaks ilmselt alati ära märkima, et seda (ajastsõltuvust) on kontrollitud või arvestatud ja maksuebavõrdsus tekib millestki muust.
Vasta
#91

Jah, jälle läks see asi vähe lappama, nagu minu sõnavõttudega tihtipeale juhtub, kuigi mitte otseselt kellegi süül, vaid lihtlabase tähelepandamatuse tõttu ja võibolla ka väikese ebakooskõla tõttu kalkulaatori taga olevates mehhanismides.

Vabandan kõigi asjassepuutuvate ees soovimatute valeväidete levitamise eest, ma vabandan.


Antud juhul on ksf? alfredo poolt kirjeldatud olukord seletatav asjaoluga, et kalkulaator viskas versioonis "määra ise toimingu kuupäev" eest maksutamisel lisandunud lahtrisse "liiklusregistri toimingu kuupäev" jooksva aasta alguspäeva, versus tegelik toimingu kuupäev, mks antud juhul võiks juba Oktoobri teises pooles asuda. Sellest ka maksu erinevus.

Proovisin nüüd kalkulaatoril igatepidi käsi väänata, paistab et enam jooksvalt kuupäevi pole vaja parandada ja pretensioonid puuduvad täiesti. Seega jääb mulje et see väike ebakooskõla kuupäevadega on antud hetkeks korda tehtud. Tänan!

Aga ei saa mitte nõus olla lugupeetud ksf!-i väitega riigi pool pakutavate kalkulaatorite usutavusega ja usaldusväärsusega, see kõlab juba kergelt riigivastase jutuna, mida edasi pole mõtet veeretada : )
Vasta
#92

Mis sellest romusid ja nende hoiustamist-utiliseerimist käsitlevast seaduseelnõust sai, millest siin oli juttu kui automaks veel alles tuemas oli?
Vasta
#93

(23-10-2025, 23:03 PM)ak75 Kirjutas:  Mis sellest romusid ja nende hoiustamist-utiliseerimist käsitlevast seaduseelnõust sai, millest siin oli juttu kui automaks veel alles tuemas oli?

Selle sama teema postitus nr 24 

EVKL jagab infot. 

https://evkl.ee/2024/12/29/evkl-ulevaade...eonduvast/
Vasta
#94

Uuest aastast hakatakse registrist kustutama surnud isikute ja likvideeritud ettevõtete nimel olevaid sõidukeid.
Maksumüüri taga:
https://www.postimees.ee/8351742/transpo...-kustutama
Vasta
#95

Sama info algallikast, ilma maksumüürita:

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ustutamine
Vasta
#96

(29-10-2025, 18:12 PM)Jesper Kirjutas:  Sama info algallikast, ilma maksumüürita:

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ustutamine

Selles küsimuses on hästi oluline teha vahet ajutisel kustutamise ja kustutamisel (ehk lõplikul registrist kustutamisel).
Vasta
#97

(29-10-2025, 21:24 PM)indreksirk Kirjutas:  
(29-10-2025, 18:12 PM)Jesper Kirjutas:  Sama info algallikast, ilma maksumüürita:

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ustutamine

Selles küsimuses on hästi oluline teha vahet ajutisel kustutamise ja kustutamisel (ehk lõplikul registrist kustutamisel).
Automaksu (teema) valguses pole mingit vahet ju! Kui masinat ei ole enam olemas - ei ole probleeme, kui aga ongi kellegi aiapäkapikk, siis jälle ei ole probleeme, sest maksekäsku ei järgne kummalgi juhul.  Smile
Kui sa muidugi oled pärija ja ei ole viitsinud pabereid korda ajada, siis on su elu nüüd natuke keerulisem (kui sa sellist sõidukit plaanid kasutada/ müüa), aga se on su enda süü.
Vasta
#98

(16-12-2024, 14:38 PM)indreksirk Kirjutas:  ....Vast kõige olulisem puudus selles kirjas on see, et riik kustutab automaatselt sõidukid registrist 01.11.2026 ehk alles kahe aasta pärast. Üleminekuaeg on piisavalt pikk, et jõuda kõik vajalikud toimingud ära teha. Ja veel - need muudatused, millega peatatud kandega sõidukitega saab hakata tegelema, jõustuvad ka alles 01.01.2026...
Postimehe uudises on eelneva infoga seotud pikaajaliselt hoiustatava/seisva (vana)tehnika osas kõige olulisem punkt jäänud Transpordiameti lehelt refereerimata:

"Kui mootorsõiduki registrikanne on 2026. aasta 1. juuli seisuga olnud peatatud kauem kui seitse aastat, loetakse sõiduk liiklusseaduse tähenduses kadunud sõidukiks ja 2026. aasta 1. novembril kustutab Transpordiamet selle registrist."

Pikaajaliselt hoiustatavate hobi/kollektsioonisõidukite omanikud peavad siis selles ajaaknas valvsad olema, et riigile ikkagi teada anda, et nende sõiduk on alles ja mitte kadunud ning pole soovi lõplikult registrist kustutada. Kuna 01.01.2026 on kohe saabumas, siis peaks selleks tegevuseks üsna varsti võimalused loodama/avatama.

Teine oluline asi siinkohal on see, et kui vanaveoauto, -tsikli ja -mopeedi omanikest läks automaks mööda, siis mina olen siiani aru saanud, et kõnealune 7 aastat peatatud registrikande järel kustutamine saab hõlmama kõiki registris olevaid mootorsõidukeid, sh. mootorrattad, mopeedid, veoautod.

Teisisõnu, näitena kui ühel isikul on oma kollektsioonis nüüdseks 7+ aastat peatatud registrikandega seisnud 1980. aasta Gaz 24, Gaz 52-01, Voshod 3 ja Riga 16, siis sõidukite kasutuselevõtul ja aktiivse registrikande taastamisel oleks olnud mootorsõidukimaksu objekt neist ainult Gaz 24 (€50 aastas), aga kõnealune kustutamise oht on nüüd kõigil nelja erineva sõiduki kategooriaga kollektsioonisõidukil ja mitte ainult Gaz 24.
Vasta
#99

(24-10-2025, 07:50 AM)indreksirk Kirjutas:  https://evkl.ee/2024/12/29/evkl-ulevaade...eonduvast/
Täiendasin oma postitust!

Lugesin seda ja pea hakkas valutama ... võib-olla kolmandal lugemisel hakkan nagu mõikama, aga ehk keegi minust targem seletaks millal ja mida (hiliseim aeg / ajavahemik) ma tegema pean oma kollektsiooni mõne näite varal (kõiki soovin säilitada ja taastada, võtku kasvõi veel 10 aastat), hea teejuht ka teistele:
1. Morris Minor 1962, sõidukorras, viimane ülevaatus 2018, peatatud kandega sõiduk, võib-olla lähiaastatel liiklusesse
   22.11.2021 Registrikande peatamine
   28.09.2020 Ajutine registrist kustutamine
   19.04.2017 Numbrimärk, Registreerimine Eestis
   19.04.2017 Registreerimiseelne nõuete kontroll

2. Saab 900 1989, kere puhtaks lammutatud ja ootab millal keretöid edasi teen, viimane ülevaatus 2014, peatatud kandega sõiduk, ei liigu niipea
   31.03.2017 Registrikande peatamine
   31.08.2016 Ajutise kustutamise tähtaja muutmine
   10.05.2015 Ajutine registrist kustutamine

   25.08.2014 Registreerimistunnistuse väljastamine
   22.08.2014 Omanikuvahetus

3. VAZ 2101 1972, keretööd jne pooleli, ülevaatuse andmeid pole e miski 20+ aastat liiklusest väljas, peatatud kandega sõiduk, ei liigu niipea
   30.09.2016 Registrikande peatamine
   31.08.2016 Ajutise kustutamise tähtaja muutmine
   29.09.2014 Ajutine registrist kustutamine
   29.09.2014 Omanikuvahetus
   29.09.2014 Registreerimiseelne nõuete kontroll (perereliikvia, vene ajast, aga jäi enne 2000 aastat seisma, äia käest registreerisin enda nimele, nõuti ette näitamist, vist selletõttu, et tehniline pass oli väga vana vm)


Kõik autod on peidetud katuse alla, ei ligune kuskil õues (kas omavalitsus saab minu krundilt õuest ära viia ja pärast arve esitada?)
Vasta

MNT vastab neile küsimustele kui küsida. Kui dokid korras siis ei tohiks probleemi olla säilitamisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Mihkus, 2 külali(st)ne