Kui Vaz saab uunikumiks...
#1

Allpool siis kriban mõttest, mis tekkis.

Niisiis kunagi, kui esimestesse Vaz tüüpi autodesse kui uunikumidesse suhtuma hakatakse, siis pakub kindlasti huvi,
kui palju toodeti mingit mudelit esmatootmis aastal?

Andmed 1986 aasta jaanuari Tehnikast ja Tootmisest

Mudel Tootmise algus Sel aastal toodetud
2101 1970 21530
2102 1971 185
2103 1972 518
21011/13 1974 18006
2106 1977 118531
2121 1977 5534

Siit järeldub, et kui jätta kõrvale igasugused bürokraatlikud vead auto registreerimistunnistusel, siis oleks väga põnev leda 71 aasta 02-te (vaevalt), 72 aasta 03-e või 77 aasta nivat, kuna antud auto võib hilisematest äkki mõningates detailides erineda jne.
Vasta
#2

Olen kindel et originaal ja heas korras VAZ 2101 ja 2102 on tänapäeval väga raske leida! Logusid ja moditud leidub küll!

Just a man!
Vasta
#3

Sõbral seisab garaazis 71 aasta 01, mis ei ole kordagi vihma saanud ja mille läbisõit on natuke üle 40000 kilomeetri. Masin on täisoriginaal ja näeb välja/sõidab nagu uus. Tegemist on ühes peres olnud autoga. Mis kõige müstilisem, auto salongis on selline kaugelt tuttav tolleaegse uue vene auto lõhn. Ma ei oska seda kirjeldada aga kes on kunagi kokku puutunud, see teab.

Kui kuskil jääb silma ümmarguse tahavaatepeegliga 01, siis asun kohe automaatselt kogu masinat huviga vaatlema. Tavaliselt on sellised masinad üliheas korras ja kuuluvad mõnele vanapapile. Kaduv värk muidugi.

EDIT

Kui ma nüüd lähiajal peaks skänneri saama, siis tõmban sisse ühe pildi mingist vanast ENSV eluolu tutvustavast pildialbumist, kus on pilt esimesest 01-est Tallinnas. Millegipärast ei tundu mulle, et too 01 oleks, vaid ikka seesamane Fiat, mille kloon 01 on. Nimelt on iluvõrel Lada kujuga märgis \"Fiat\" ja esikaitseraual on \"sarvede\" asemel mingid teised moodustised +võibolla midagi muud veel. Äkki eelseeria masinad nägidki sellised välja?
Vasta
#4

Heh mul on ümara tahavaatepeegliga vaz 2101 aastast 1974 muidu superheas korras ainult et värv om mõnekohapealt mahakorund ning on mitteoriginaalivärvi aga muidu ümar peegel täitsa olemas (tegelt oli aga ma keerasin maha kuna oli teine natike roostes ja kehvasti seal küljes ja tahtis ära kaduda).
Vasta
#5

Mul oli see Fiat 124\'69.Oli teine rohelist värvi.VAZ ja Fiati erinevused olid
Stange käbid
Esi iluvõre
Esi laterna \"kulmud\"
Ukse käepidemed
Mootor

Ega siin kõik erinevused kirjas pole kuna need on mis mina märkasin.
Siin üks 124 link ka:
http://www.sonic.net/randyw/fiat124sedan/index.htm

Just a man!
Vasta
#6

Mul on kodus 1986 aasta 21013, valge ja täisoriginaal, sõitnud tänaseks 90000km ja ainult juuni-juuli-august läbi aegade.

Heh. tean küll milline see uue auto lõhn on , garaaziz käin seda pidevalt sniffimas Smile

Aga jah aega veel läheb ca 20 aastat et see ka tänavapildis ilus oleks.
Vasta
#7

jah aga kui palju võib maksta töötav vaz? (vanemat tüüpi.)
Vasta
#8

sg-1 Kirjutas:jah aga kui palju võib maksta töötav vaz? (vanemat tüüpi.)

Pisirikkega võid saada alates paarist tuhandest, kui õnnega pooleks, siis lausa emeksiraha eest! Tihti on pisirike kergelt kõrvaldatav. 3000-4000 sõitva korraliku auto (istu aga sisse, TÜV olemas jms) eest on juba tavaline.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Kunagi 90. aastate alguses kui mustad siit mailt Ladasid Venemaale smuugeldasid, nägin Kadaka autoturul kirsikarva tumepunast 2101-te. Auto oli väga vähe sõitnud, huvilisi oli nagu mesilasi ümber ja kõik uudistasid seda kui ilmaimet.
Olulised tunnused sellel autol olid: valged turvavööd, Weberi karburaator, tunduvalt väiksemad \"käbid\" stangedel, vanemat tüüpi Mossega sarnased ukse välis käepidemed, aga pisut madalama kujuga, kõik kleepsud kapoti all olid prantsuse keelsed ja loomulikult ümar peegel. Auto eest küsiti 11000 krooni ja selle eest leidis ka ilmselt \"lõunamaa ostja\".
Mind võttis see käru aga kukalt sügama: ilmselgelt ja ka dokumentide järgi oli tegemist Ladaga ja erinevate tunnuste alusel ei olnud auto ka kuigi palju sõitnud (hind oligi mälujärgi võrdne läbisõiduga).
Minu subjektiivse arvamuse järgi oli tegemist katse-eksitus mudeliga või siis Prantsuse edasimüüja poolt disainitud autoga. Kahjuks ei tundnud huvi täpse valmistusaasta järgi.
Ühe vana Za Ruljomi tagakaanel nägin ka pilti neljast järjestikku sõitvast 01-st, milledel pisikesed \"käbid\" stangedel ja kummalised ukselingid. Kui keegi nobedatest ajaloolastest leiaks selle 69. või 70. aasta ajakirja enne mind üles ja siia nähtavale paneks, oleks väga huvitav vaadata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

Piibur Kirjutas:Kunagi 90. aastate alguses kui mustad siit mailt Ladasid Venemaale smuugeldasid, nägin Kadaka autoturul kirsikarva tumepunast 2101-te. Auto oli väga vähe sõitnud, huvilisi oli nagu mesilasi ümber ja kõik uudistasid seda kui ilmaimet.
Olulised tunnused sellel autol olid: valged turvavööd, Weberi karburaator, tunduvalt väiksemad \"käbid\" stangedel, vanemat tüüpi Mossega sarnased ukse välis käepidemed, aga pisut madalama kujuga, kõik kleepsud kapoti all olid prantsuse keelsed ja loomulikult ümar peegel.
Kõigi tunnuste järgi Fiat 124 aastatest 1966-70. Kui autol oli VAZ-i mootor, siis on vast kaks võimalust: esiteks Fiat 124, millele siinmail VAZ-i mootor peale pandud, teiseks Itaalias valmistatud Žiguli prototüüp. Tõenäolisem on esimene võimalus, sellele viitavad ka prantsuskeelsed kleepsud. Küllap oli auto kunagi toodud Prantsusmaalt või Belgiast.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#11

Lubatud pilt siis:

[Pilt: vaz.jpg]
Vasta
#12

No vot! Ma ei kujutanud ette küll seda pilti aga olen näinud ilmselt samadest autodest pisut külje pealt tehtud pilte.
Siin olekski paras küsida, kas see on LADA tehase esimene prooviauto, mille kloon oli Tallinnas või on see viimane FIAT, mida venelased testisid enne toote üle võtmist?
Märk kandlel ei pruugi vastust anda, sest poolakad kasutasid Fiati nime oma kloonil edukalt edasi. Ja nimekonkurss venelasele oma nime leidmiseks korraldati ka peale esimeste autode valmimist. Võitjaks kuulutati kaks rahva seast tulnud pakkumist, milledest LADA-t hakati kasutama välismaal müügi edendamiseks ja Žiguli oli kohalikele suupärasem.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#13

Paraku ei saa ka auto välimuse järgi öelda, kas tegu Fiati või Žiguliga. VAZ 2101 ja 1970. aasta Fiat 124 erinesid väliselt teineteisest vaid firmamärkide poolest.
Ei ole kuskilt juhtunud lugema Žiguli täpsemat sünnilugu. Nõukogude ajal ei tahetud sellest suuremat rääkida, vist oli häbi tunnistada, et ka kõik Fiatist erinevad detailid tegelikult itaallaste konstrueeritud. Või polnud siiski kõik?
Muuseas, olen kunagi näinud Žigulit, mille esivõrel ilutses Polski Fiati firmamärk, tagaotsal aga venekeelne kiri \"Žiguli\". Ju tundus Poola märk omanikule ilusam ja uhkem.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#14

Mul on olnud Fiat 124 ja pilti vaadates KALDUN arvama, et tegu on venelaste toodanguga.Number on ka juba see uuem must-variant. Fiati puhul oleks siiski juba varem proovi või näidis autoga väljatuldud.See pilt paistab olevat 1970-71 aasta oma.
Fiatil olid ka kroomitud (hõbedased) kojamehe alused mis pildil on mustad. Ka olid Fiatil rohkem välja toodud laternade kroom \"kulmud\". Pildil vaevalt näha. Stange käbid samasugused kuid rohkem kandilised. Üllatab,et peegleid pole näha. Eks kojameestega koos tasku pandud!Wink
See on mul lihtsalt spekulatsioon.Aga mine tea?!

Just a man!
Vasta
#15

Palun antke nõu ,et kas on mõtet osta VAZ 011/13? mis jäänud sõitvast peast eelmine aasta garaaži seisma st. ÜV lõpp 03, kuna kollektori tihend ütles üles ja imes õhku vahele nüüd sai omanik omale Audi ja enne seda lasi silikooni tihendiks ja seega peaks töötama ja nüüd mees tahab seda emexi saata ,kuid on ka nõus 1000.- eeki eest mulle loovutama, roostet nagu vanal autol ikka on ,aga vähe.

MArek
Vasta
#16

mossepower Kirjutas:Palun antke nõu ,et kas on mõtet osta VAZ 011/13? mis jäänud sõitvast peast eelmine aasta garaaži seisma st. ÜV lõpp 03, kuna kollektori tihend ütles üles ja imes õhku vahele nüüd sai omanik omale Audi ja enne seda lasi silikooni tihendiks ja seega peaks töötama ja nüüd mees tahab seda emexi saata ,kuid on ka nõus 1000.- eeki eest mulle loovutama, roostet nagu vanal autol ikka on ,aga vähe.

MArek

On ikka, isegi kui sõita ei kõlba saad suurema rahaga ise emexi saata. Kuid ma arvan, et peaks saama sõidulooma küll. Kui võimalused olemas siis osta igal juhul ära. Teed korda ja saad sõita või müüd kallimalt maha.
Vasta
#17

Igaljuhul soovitan ka ära võtta!!

Just a man!
Vasta
#18

Paar pilti katsetustest Venemaal millalgi 60-ndate lõpus.
[Pilt: n02.jpg]
[Pilt: n17.jpg]
Nagu näha, teisel pildil hoopis Fiat 1500.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#19

Siit võib lugeda muudatustest, mis tehti VAZ 2101 juures võrreldes Fiat 124-ga. Tõsi, osa neist muudatustest (suuremate puhvritega kaitserauad, tagumised trummelpidurid) tehti samal ajal ka Fiat 124-ga. On ka tunnistatud, et need muudatused tegid tegelikult itaallased, kuigi vene katsetajate soovituste järgi. Kahjuks tekst ainult vene keeles.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#20

kalevpoeg Kirjutas:Üllatab,et peegleid pole näha. Eks kojameestega koos tasku pandud!Wink
Sel ajal pole ilmselt välispeegleid sõiduautodel nõutud. Piisas täitsa sisepeeglist.
Hästi näha teisel pildil. Pole välispeegli kohtagi. Ja ka fiat 1500 pole peeglit näha.

Lisan: Muide Smolini antud tekstist selgubki, et peegel ilmus alles Ziguli mudelile. Siit saab ka vahet teha - ilma peeglita on ikkagi fiatid. Ketaspidurid (tagumised) kaotati ka Ziguli jaoks ära. Meie teedel kulusid ketaspiduri klotsid ära juba 2-3 tuhande km jooksul. Lisaks veel palju muutusi. Pandi külge pukseerimise konksud, lisati käimaväntamise võimalus, uut tüüpi mootor, muudatused sildades (tugevdamise huvides), neli tungraua kronsteini kahe vastu (itaallastel oli ühe poole peal üks kronstein ja see keskel, mis oleks vene teedel kohe maha sõidetud). Kokku tehti venede soovitusel itaallaste poolt kuskil 800 muudatuse ümber. Koostöö jätkus ka edaspidi (kuni mudelini 2103).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne