Alts Kirjutas:Milline huvitav tänapäevaselt öeldes \"Hollandi tüüpi\" ehk \"plekist\" viimase aknaga punane universaal mosse.
See on tegelikult Moskvitš 434, millele paigaldatud tagumised külgaknad ja tagaiste. Oli selliseid tollal mujalgi. Tagaistmele oli väga ebamugav ronida.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Gonsiori pildil kabrio ja72 tüüpi Pobedad,Narva mnt ja endise Anveldi ristis esimesi DDR tramme millel ühe poole uksed kinni ehitamata,kiirabi 51 baasil pääle selle.Viimasel pildil Pärnu mnt Kalevist veidike Järvewana poole ZIS 127 POBI ja vist GAZ AA tüüpi auto.Too Tõnismäe pilt ka huvitav sääl ka 72 POBI.Toda ma veel mäletan ,et Kaarlist autod üles sõitsid ja sääl ristmiku kõrval oli mendiputka ,kes foori tulesid vahetasid kui paksud üles Toompeale sõitsid.Nüüd läts mu heietus vist pikaks.
Kas kellelgi ka Pärnu mnt. vanast sillast ka pilte on ja need puu majad mis maha lammutati. Üldse see ümbrus a la 1970-1980.
Nagu ka Narva mnt. Kadrioru poolne osa.
kalevpoeg Kirjutas:Kas kellelgi ka Pärnu mnt. vanast sillast ka pilte on ja need puu majad mis maha lammutati.
Seal ei läinud mitte ainult puumaju maha. Linna pool silda läks 2 suurt kivimaja kindlasti. Ühe keldris oli veel saun.
Tondi pool läks muide maha vana suvemõisa 18. sajandi peahoone (hilisem Diakonissi haigla ja parteihaigla, kivist juurdehitusel katuse jäljd senini näha) ja neorenessans-stiilis kabel.
kalevpoeg Kirjutas:Nagu ka Narva mnt. Kadrioru poolne osa.
Ilus koht oli trammitee ristumine kitsarööpmelise raudteega, veidi enne (peale) Tallinn-Sadama jaama. Viimanegi muide maha lõhutud.
Sorry, et offtopic, kuna liikuritest minu puhul ei sõnagi...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
See SHKODA helibuss vahetaski välja viimase Hõbehalli.See buss oli kasutuses kuni olümpiani siis sai ER omale uue samasuguse bussi.See edimene müüdi maha Olümpiakeskusele.Sääl seisis ta aastaid ja värviti valgeks.
Neid kiwimaju Pärnu mnt taheti algul nihutada niipalju, et nad uuele sillale ette ei jääks.Selgus aga ,et majad olid pommitamise tulemusena pragusid täis .Nad poleks toda ligutamist välja kannatanud.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-09-2004, 13:16 PM ja muutjaks oli Mossemees.)
See nn. \"Hollandi Mosse\" on arvatavasti M433, millele tagaiste sisse aretatud ja tagaaknad ka paigaldatud. Pildilt pole kahjuks aru saada, kas ka tagumised uksed? Ise mäletan, et \'80 lõpul seisis üks selline Tartus Annelinnas üsnagi Kaunase pst. 62 maja lähedal, oli mingit helebeeži värvi ja kaheukseline. Aga küljeaknad olid minu mäletamise järgi tagumise otsani välja. Ähmaselt mäletan seal kandis ka paari \"kahe uksega ja ühe, juhipoolse ülevalt alla rippuva klaasipuhastajaga Mosse 400\"... Tunnistan ausalt, olin juba tollel ajal paras autohuviline, aga 7-8 aastasena ma veel seda ei teadnudki, et Opel Kadett/Olympia ja Mosse 400/401 on praktiliselt üks ja seesama... Arvasin lihtsalt, et nääh, keegi Mosse kaheukseliseks ümber ehitanud. Seal lähedal oli kellegil ka üks iseehitatud auto, halli värvi, luukpäraga ja ma arvan, et Mosse 412 tehnika peale ehitatud. Igatahes oli nii kujult kui mõõtudelt lähedane IŽ Kombile. Ukselingid ja vist ka kereplekid olid ise tehtud, tagatuled meenutasid Volvo 343 omi, kuigi olid kokku pandud VAZ2101 püstasendis tagatuleklaasidest, armatuurlaual oli miski puiduimitatsioon ja \"kellad\", k.a. spido, hoopis GAZ 53 omad, kuid nende paigutus oli vist rohkem VAZ 2106 stiilis, tagaluugi lukk oli GAZ 24 oma (äkki keegi tundis kirjelduse järgi selle auto ära ja oskab miskit rohkemat rääkida?).
kalevpoeg Kirjutas:Kas kellelgi ka Pärnu mnt. vanast sillast ka pilte on ja need puu majad mis maha lammutati.
Nendest puumajadest on mitmes raamatus pilte, aga skänneri puudumise tõttu ei saa neid arvutisse. Ja minuarust Rahvusraamatukogu vist ei osuta skännimisteenust.
kylaline Kirjutas:veel pildikesi Tartust u.1970:
vana laululava. Mis marki on saatebuss seal servas?
vaade bussijaamale ülejõe ja päris tihe laevaliiklus:
Siin ja ka ühel varasemal pildil(vaade Riia/Turu ristmikule) paitsab servamisi mootorlaev \"Lermontov\"Oli teine 80-ndatel Tarus hotellina kasutusel.Tartu Levimuusika päevade ajal on endalgi olnud au sel laeval ööbida.Vahva laev oli,Saksamaal ehitatud ja reparatsioonimaksena siiamaile sattunud.Minu teadmist mööda oli see suurim Tartu jõesadama laev.Mõõdunud aastal oli kord juttu mehega kes sel laeval sõitis mehaanikuna.Oli olnud kahe diisliga ja kahe sõukruviga laev.Lisaks oli laeval ka eraldi katel millega köeti kajuteid ja salonge.Härrasmeesteadis rääkida,et laev oli mõnda aega olnud kasutusel ka merel.Olen seda ka mujalt kuulnud.Narvast,Narva veehoidla ääres asuva Kulgu sadamani oli laev veetud talvel,seks otstarbeks ehitatud kelkudel.Vististi 1988 müüdi kahjuks Pihkva Noorte Meremeeste klubile.Praegu ongi Pihkvas,aga kahjuks uppununa,vaid vööriots ja mastitipp veepinnal.Keegi oli nimelt avanud kingstonid.
Tervitades,Flanagan
Kui keegi viitsib minuga tegeleda?Mul vanematel igasugu Tallinna albumeid kus palju pilte tollasest linnatranspordist.Omal võimalus puudub noid pilte siia üles panna.
Mossemees Kirjutas:Seal lähedal oli kellegil ka üks iseehitatud auto, halli värvi, luukpäraga ja ma arvan, et Mosse 412 tehnika peale ehitatud. Igatahes oli nii kujult kui mõõtudelt lähedane IŽ Kombile. Ukselingid ja vist ka kereplekid olid ise tehtud, tagatuled meenutasid Volvo 343 omi, kuigi olid kokku pandud VAZ2101 püstasendis tagatuleklaasidest, armatuurlaual oli miski puiduimitatsioon ja \"kellad\", k.a. spido, hoopis GAZ 53 omad, kuid nende paigutus oli vist rohkem VAZ 2106 stiilis, tagaluugi lukk oli GAZ 24 oma (äkki keegi tundis kirjelduse järgi selle auto ära ja oskab miskit rohkemat rääkida?).
Arvan, et tundsin auto ära. Selle ehitaja ja omanik oli üks minu tuttav, Tartu Autoremonditehase veteran (töötas seal 50-ndate keskpaigast kuni tehase lõpuni). See oli tal juba teine iseehitatud auto, esimene oli kolme(!) külguksega kombikerega, sapaka mootor asus ees, aga vedasid vist siiski tagarattad. Oli ka halli värvi. Praegu on sel mehel natuke ümberehitatud RAF 2203, mis pole aga juba mitu aastat sõitnud.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
PETSS Kirjutas:Kui keegi viitsib minuga tegeleda?Mul vanematel igasugu Tallinna albumeid kus palju pilte tollasest linnatranspordist.Omal võimalus puudub noid pilte siia üles panna.
Järgmine nädal on mul paganama kiire aga ülejärgmine aitan meeleldi. Oman profiskannerit HP ScanJet 7400C ja 19 aastat IT kogemust (teenin sel alal leiba).
Endalgi ülihuvitav vanatehnika pilte skaneerida/uurida/üles panna.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
PETSS Kirjutas:Kui keegi viitsib minuga tegeleda?Mul vanematel igasugu Tallinna albumeid kus palju pilte tollasest linnatranspordist.Omal võimalus puudub noid pilte siia üles panna.
Baseerudes Tartus, olen nõus aitama kõiki, kellel on vaja midagi foorumi tarbeks sisse skännida. Andke teada!
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2004, 01:16 AM ja muutjaks oli Alts.)
1937 aasta 4-5 juuli Saaremaal toimunud vabadusristi vendade päevast osavõtjate eine Muhu-Saarevallas.
Pilt ajakirjast \"Nädal Pildis\" (nr. 54)
10 august 1937 Tallinna sadamas. Helsingi laskevõistlustest osavõtjate vastuvõtt. Eesti laskevõistlejad võitsid 26-st maailmameistritiitlist 10. (Nädal Plidis nr. 55)
PETSS Kirjutas:Kui keegi viitsib minuga tegeleda?Mul vanematel igasugu Tallinna albumeid kus palju pilte tollasest linnatranspordist.Omal võimalus puudub noid pilte siia üles panna.
Järgmine nädal on mul paganama kiire aga ülejärgmine aitan meeleldi. Oman profiskannerit HP ScanJet 7400C ja 19 aastat IT kogemust (teenin sel alal leiba).
Endalgi ülihuvitav vanatehnika pilte skaneerida/uurida/üles panna.
Mäetehnikumi ühiselamu Pärnu maanteel. Foto 1953. aasta postkaardilt.
Hiljem, 1980te lõpul asus samas majas Kinexi arvutipood, muide Eesti esimene.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel