Postitused: 380
Teemad: 10
Liitus: Mar 2003
Maine:
0
see on juttude järgi ülim saast.... ja see ei ole kroom vaid ainult effekt
I'm so broke I can't even pay attention [Jimi Hendrix - Taking Care Of No Business]
Postitused: 134
Teemad: 8
Liitus: Aug 2003
Maine:
0
Kus kohas teha lasid?
Mul õnneks ainult juhtraud ja piduripedaali ja tagumist ratast ühendav varras vaja teha lasta.
Kas keegi teab, kas kuidagi on võimalik kroomimise eeltöid ise teha, et tuleks natsa odavam?
Postitused: 2,133
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
Vat seda oleks tegijate käest huvitav kuulata küll. Ise olen kuulnud vaid teooriat:
1. Ebatasasused täita tinaga- lihvida
2. vasetada- lihvida
3. nikeldada- lihvida
4. lõpuks siis kroomida.
Kirjeldatud meetodit nägin ühes vahvas telesaates, kus \"Duesenbergi\" renoveeriti.
Kudamoodi aga maarjamaal asi praktikas käib, oleks tore teada.
Terv. Ivar
loll on loll olla.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Maarjamaal ikka ka samamoodi,ainult et tina juttu ei ole ma kuulnud. Vask toimib
kroomi all \"pahtli\" eest.
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Kas vana kroomi on kuidagi võimalik ise maha võtta? Või ainult Voltas?
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Ise kroomi maha võtmisest... seda saab teha vaid keemiliselt ja ma ei ole kuulnud, et keegi oleks endale koju keemiatehast ehitanud.
Sellega kaasnevad muide mürgised aurud ja ollused ja loomulikult jäätmeprobleem.
Parimat,
valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 631
Teemad: 84
Liitus: Aug 2002
Maine:
1
Loomulikult saab vana kroomi eemaldada ka relaka või liivapritsiga.
Mul kolm aastat tagasi tsikliveljed käisid pritsist läbi, krunt peale ja värviti veljevärviga üle. Siiamaani väga kenad. Vaid mõni õrn roostetäpp on tulemas.
Kuid kui plaanis detaili uuesti kroomida, siis vist ikka tuleks keemiliselt maha võtta, jääb parem.
Et siis põhimõtteliselt võib augukeste täitmiseks kasutada ka tina.
Kuidas oleks kui laseks mingi detaili pritsis puhtaks (pritsis selle pärast, et Tallinnast kole kaugel ja ei saa seal igat väikest asja tegemas käia), siis hoiaks ilusti toas ( et oleks soe ja vähe niiskuks) ja prooviks vaikselt tinaga siluda ja asja siledaks ajada? Ning kui oma arust piisavalt hea, siis lasta kroomida?
Millegipärast tuli praegu pähe mõte ka ise vasega möllamisest.
Kas on võimalik ja kas äkki keegi on midagi proovinud?
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Postitused: 2,133
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
14
Tuu vask käib sinne kah ikke galvaaniliselt.
loll on loll olla.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
> Loomulikult saab vana kroomi
> eemaldada ka relaka või liivapritsiga.
Kahtlen üliväga selles. Korralik galvaaniline kate on algse metalliga molekulaarsel tasemel seotud ja ei eemaldu algsest metallist (terasest) paremini kui algne metall ise. Ja lihvimise käigus eraldub isegi halvemini, kuna kroom on palju suurema kõvadusega, kui teras.
Ja need külgejäänud jäänused hakkavad hilisema galvaanika (eelkõige eeltöö) juures jama tegema. Nii et keemiast me ei pääse.
> Kuid kui plaanis detaili uuesti kroomida, > siis vist ikka tuleks keemiliselt maha
> võtta, jääb parem.
Lause jumala õige, kui sõna \"tuleks\" asendada sõnaga \"peab\".
Parimat,
Valdo
P.S. (Täppis)lihvimata pinnale kantud kroom on selline matt ja ei meenuta millegagi seda läikivat pinda, mida me oleme kroomitud pinna all harjunud nägema. Kui (õiget) eeltööd ei tee tükiga, saamegi kroomimisel sellise pinna. Kui oled Tallinna inimene, võin seda demoda Sulle mõne äsjakroomitud detaili sisekülje näitel (nt Pobeda tagumise piduritule korpus).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Ei ole plaanis küll ise neid torusi väänama hakata.
Vase sulamistemperatuur on natuke üle tuhande kraadi, kas leegitorud võivad tõesti nii kuumaks minna? Kas vasetamisele siis mingeid alternatiive ei ole? Nikeldamine?