13piisab Kirjutas:mis loom see Megasquirt on? Jetronic-karbikese aseaine?
aga kuda seda voolavus-pildikest lugeda ja mismoodi elektroonikaga õhku paremini liikuma õpetatakse?
teet@tegelt-täitsarumal.ee
MS pole Jetronicu aseaine - ta on universaalne aju vahet pole mitme taktiline või mitme pütiga su mootor on. Pane kasvõi 7 pihustit oma muruniidukile või paadile.
Seda konkreetset VE pilti pole mõtet pingsalt lugeda - see on näide, mitte minu moto VE. Aga muidu on seal nii, et punanesega on õhukiirus suurim (sinine on väikseim).
MegaSquirtis on standard konfis 2 pea-valemit kütuse-koguse arvutamiseks. SpeedDensity ja AlphaN. (Peale selle on veel mingid special meetodid Turbo Ferraari F40 vms juhtimiseks
).
AlphaN arvutab (vist) vastavalt siibriasendile ja pööretele TPS x RPM. Aju ei suuda kõike ise välja mõelda nii piiratud koguse anduritega
Tabelit on selleks vaja, kuna erinevad mootorid imevad sama siibriasendiga samadel pööretel erineva koguse õhku.
Aga põhiline on SpeedDensity. RPM x MAP (Kollektori õhurõhk). Siin sama lugu, et samadel pööretel ja sama rõhu juures oleneb reaalne täide (VE) kollektoris liikuva õhu kiirusest.
Näiteks täisgaasiga on mu motol laias pöörete vahemikus kollektoris ca.100KPa, aga õhukiirus suureneb märgatavalt kui pöörded tõusevad üle 2000RPM. See veel ei tähenda et täiteaste oleks kah 100%, sest 100KPa on kollektoris, mitte silindris. Seepärast on vaja sisestada VE-protsendid.
Et kui on sisestatud 95% kastikesse, mis asub 5800RPM ja 100KPa ristpunktis, siis on reaalne täiteaste kah 95%.
See eeldab muidugi ka et kõik konstandid on suht õiged. Kui valetad, et pihusti laseb läbi 200cc aga tegelt tuleb 190cc, ja kui selle 95% VE\'ga annab parim, siis oleks tegemist hoopis 91%täitega.
---------------
Seletan nii pikalt, sest võiks tõesti neid MS-tegelasi rohkem siin olla. (Saaks vahepeal eestikeelt preaktisivitsieeritatada).
Sa ei pea olema dr.Injection et seda paigaldada.
Vaja on
* head arvutioskust (kasuks tuleb progemisoskus)
* kerget elektroonika tundmist (v-meetri kasutamine ja tinutamine, lihtsama skeemi lugemine)
* võimalikult head praeguse pritsu süsteemi tundmist.
* tuunimisteooriaaluseid
* palju aega ja natuke raha
* mehhaaniliselt korras autot (mu omal vist saale minekupeal
)
Ise olen ametilt programmeerija.
Kõige raskem on neist enamasti leida piisavalt aega, et kõike seda omandada ja timmida.
Selle kohta on 100 000LK infi, aga sul on sellest vaja lugeda vaid kuni 1%.
---------------
Küll see õhk kah paremini liikuma hakkab, kui õige segu tõttu paugud kõvemaks lähevad ja õige süüte tõttu neist rohkem välja suudetakse võtta. Halvimal juhul saab sama vähe maxpowerit kui chiptuunijad on saand. (Tegelt on alati veel halvimaid võimalusi
)
Aga ms\'i suurim eelis Jetronicu kõrval on ikkagi \"sõidetavus/juhitavus\" - kui on lambda küljes (mul praegu pole) siis saab selle juba paari päevaga samasse timmi kui uued tehase ajud.
Aga Jetrinicuga võrreldes on suur õhu eelis see, et õhumõõdiku võib minema visata. See ongi ju Jetronicu suurim tropp sisselaskeses. Eeldan ainult sellest juba mitu%.
Noh mul oli Jetronicuga kuni 5000RPM segu õige, aga siis kui just minema pidi hakkama, jäi kütuse kogus vanaks. No mis sa siukse puuslikuga teed.
Samas, aegajalt proovin, kas auto ikka Jetronicuga kah käima läheb - - läheb ja töötab - ta ju kah selleks mõeldud.