#1

Kas on olemas selline asi nagu CZ ???
Kui on siis mis ajavahemikus seda toodeti???
Vasta
#2

ikka on olemas.Oleneb milliseid cz mõtled- krossi või tänava omasid?Smile
Vasta
#3

Kui nüüd päris aus olla ja natuke tähte närida, siis CZ tõesti ei ole olemas, on olemas CŽ , kuigi tavaliselt kohtab tõesti kirjapilti CZ, Mõnes kohas kirjutatakse ka ČZ.Segadus on tingitud embleemist:
http://jawaczregister.org/links.php
http://jawaczregister.org/
http://www.autogallery.org.ru/m/cz.htm
http://dir.seznam.cz/Veda_a_technika/Tec...index.html

Kusjuures kaldun arvama et kõige õigem olekski ČZ variant ,mis tähendab České Zavod ja seda varianti kasutab ka valmistajatehas ise
Vasta
#4

minu sõbrad kutsuvad mu cž-i ka lihtsalt \"z\" .Wink
Vasta
#5

sass Kirjutas:Kui nüüd päris aus olla ja natuke tähte närida, siis CZ tõesti ei ole olemas, on olemas CŽ , kuigi tavaliselt kohtab tõesti kirjapilti CZ, Mõnes kohas kirjutatakse ka ČZ.Segadus on tingitud embleemist:
http://jawaczregister.org/links.php
http://jawaczregister.org/
http://www.autogallery.org.ru/m/cz.htm
http://dir.seznam.cz/Veda_a_technika/Tec...index.html

Kusjuures kaldun arvama et kõige õigem olekski ČZ variant ,mis tähendab České Zavod ja seda varianti kasutab ka valmistajatehas ise
Ja vene keeles ЧЗ.
Üks aadress veel: http://www.cezetmania.info
Vasta
#6

Kusagil 60-ndate esimesel poolel olid müügil Cž mudelid töömahuga 125,175 ja 250 kuubikut.Olen neid kõikki ise näinud,ise olen sõitnud 125 kuubikulisega.Need 125 ja 175 olid erinevalt Jawast musta värvi.See 250-ne mida näinud ja proovinud olen oli aga tüüpilist Jawa värvi.Erinev aga oli süütelukk(sarnane vene tsilitel kasutatavatele) ja ümmargune spidomeeter.Tõsi,selline oli kasutusel ka vanematel Jawadel,aga minu 63 aasta Jawa-250 oli juba selline ovaalne spidomeeter.Aga võrreldes 250-se Jawaga oli 250 CŽ oluliselt teravama minekuga,sarnanedes ja olles pea võrdväärne 350-se Jawa-ga.Muus osas,ka väliselt olid need tsiklid aga väga Jawade moodi,kohati pea identsed.Nõrk kohtki oli neil ühine-elektrisüsteem.Alalisvoolu dünamo,+ massis ja lisaks dünamo peal asetsev relee-regulaator oma arvukate kontaktidega.Hiljem,70 lõpul ja 80 algul tuli varuosana müügile asendusrelee koos juhtmesarjaga,paigutati see raami külge,bensupaagi tagumise kinnituspoldi alla.70 lõpul,80-ndate algul tulid aga N-liidus müügile uued Cž tsilid,350 -sed,sarnanesid uue põlvkonna Jawadega aga nende identsusaste viimastega polnud nii suur kui vanadel 250-tel.
Raam oli erinev,välistades külgkorvi kasutamise,ketikaitse oli metallist,pärinedes vana põlvkonna Jawadelt.Erinevusi oli veelgi.Aga väliselt siiski suht sarnane.Samal ajal nägi ilmavalgust ka uus 250-ne,aga seda NL ei toodud.Erinevalt vanast omas see 2 silindrit.Ongi ehk kõik esiti, mis kohe nende tsiklitega meenus
Lugupidamisega Flanagan
Vasta
#7

Mina olen saanud kah 175 Cž-ga sõita, näiteks voshodiga ei anna võrreldagi, väga hästi ikka astub!
Vasta
#8

Ovaalne spidomeeter ilmus Jawadele aastal 1962, CZ-del oli see \"De Luxe\" mudelitel. Jawa ja CZ põhierinevused on raamis (Jawal kandilise, CZ-l ümmarguse profiiliga) ja summutite arvus (Jawal kaks, CZ-l üks).
See on küll huvitav jutt, et CZ 250 Jawa 250-st \"oluliselt teravama minekuga\" oli. Jawa 250/559 on 14 hj, CZ 13hj. Mu isal oli ka kunagi CZ 250 ja tema sõnul see küll Jawa 350-ga \"pea võrdväärne\" ei olnud. Eriti ei usu, et tegu oleks olnud kehvema eksemplariga, kuna ta sõbral oli ka täpselt samasugune CZ, mis oli enam-vähem samasuguste omadustega. Kuskilt on meelde jäänud arvud, et Jawa 350/360 kiirendus 0-100km/h on 11s, Jawa 250/559 14s ja CZ 250 16s (samas ei ole ma leidnud kuskilt ametlikku kinnitust nende andmete kohta, nii et need ei pruugi päris tõesed olla).

Mudelitähised: CZ 125 - 453
CZ 175 - 450
CZ 250 - 455
\"De Luxe\" ehk ovaalse spidomeetriga mudelitel peaks lõpus /05 olema.
Vasta
#9

Kui keegi huvi tunneb, siis mul on müüa üks ČZ 175, musta värvi, vanemat tüüpi,ümmarguse spidoga,ei ole päris komplektne,kaasa veel 3 poolikut 175 ccm mootorit + 250 ccm poolik mootor.Pabereid ei ole!!! Kuigi tsikkel ei ole komplektne on ta väga vähe sõitnud! Kui vana omaniku jutt on õige, siis see tsikkel ei olegi sõitnud,vaid on ostetud varuosadeks kahele juba kasutuses olnud tsiklile ja seetõttu ei ole ka kungi arvel olnud.
Hind 5000 EEK.

Info PM või 51 46 048 õhtuti,päeval ei ole aega rääkida!
Vasta
#10

stretch Kirjutas:Ovaalne spidomeeter ilmus Jawadele aastal 1962, CZ-del oli see \"De Luxe\" mudelitel. Jawa ja CZ põhierinevused on raamis (Jawal kandilise, CZ-l ümmarguse profiiliga) ja summutite arvus (Jawal kaks, CZ-l üks).
See on küll huvitav jutt, et CZ 250 Jawa 250-st \"oluliselt teravama minekuga\" oli. Jawa 250/559 on 14 hj, CZ 13hj. Mu isal oli ka kunagi CZ 250 ja tema sõnul see küll Jawa 350-ga \"pea võrdväärne\" ei olnud. Eriti ei usu, et tegu oleks olnud kehvema eksemplariga, kuna ta sõbral oli ka täpselt samasugune CZ, mis oli enam-vähem samasuguste omadustega. Kuskilt on meelde jäänud arvud, et Jawa 350/360 kiirendus 0-100km/h on 11s, Jawa 250/559 14s ja CZ 250 16s (samas ei ole ma leidnud kuskilt ametlikku kinnitust nende andmete kohta, nii et need ei pruugi päris tõesed olla).

Mudelitähised: CZ 125 - 453
CZ 175 - 450
CZ 250 - 455
\"De Luxe\" ehk ovaalse spidomeetriga mudelitel peaks lõpus /05 olema.
Lugesin Sinu kommentaari ja vaadates aknast välja nägin oma naabrimeest aias tosserdamas .Tema nimelt vana Jawa mees.(350-ne mees)Sõitis siis Jawaga kui minul veel piimahambad suus olid ja sõrmega teda ja tema Jawat Kaunissaares nähes/imetledes sõrmega tatti ninast suhu toimetasin.Võib ju tõesti olla ja täiesti usun seda,et tagantjärele mõeldes ikka asjad kaunimad on .Küsisin siis temalt arvamust nende tsiklite kohtaTemagi minuga nõus.Aga ega meie kätte pole ju deponeeritud maailma absoluutne tõde.Asi lihtsalt põhineb meie isiklikel sõidukogemustel nende tsiklitega.Arvestades meie (naabrimeest pean silmas) vanusevahet (12 aastat) siis ikka on midagi mis tegi meile mõlemile nauditavaks Cž sõidu.
Teisalt on ka nii,et igasuguseid kiirendusandmeid ei maksa väga südamesse võtta .konkreetne võime sõltub ikka väga paljudest asjaosalistest,sõitja kaasa arvatud.Samas pean ütlema,et minu vana \"kahe-poole Jawa sõitis kord paremini kui sõitja ise.Aga nii palju siis sellest
Mõtlemiseks veel niipalju,et ka ülekandearvud polnud neil tsiklitel päris samad.
Ja lõpetuseks veel,Cž on ikka läbi aegade tuntud oma tänavasõiduaparaatidegi puhul väga sportliku iseloomu tõttu.
Lugupidamisega,Flanagan
Vasta
#11

Minu isal on olnud au omada nii 250 CZ kui ka 350 Jawat. Tema kommentaar on jätkuvalt, et korras mootoriga CZ-le vastu suutsid hakata vähesed Jawad. Isa kommentaar oli, et spidomeetri seieri ( skaalaga kuni 140 km/h vist ) piirajasse kinni laskmine ei olnud küsimus.

Nõrgaks kohaks oli neil kolvisõrme stopperrõngas, mis tahtis silindrisse jalutama minna. Rikutud kolbe on mul tänaseni riiulil. Jawade krooniliselt käiguvahetuskahvleid söönud käigukasti kõrval oli CZ kast aga kindlus ise.

Elektrisüsteemi probleeme ei oska kommenteerida, kuna mu isa oli juba siis autoelektriku ametis, seega see teda eriti ei seganud.

Lihtsaim viis raamide eristamiseks on nende materjal: Jawa-l nelikanttoru, CZ-l ümartoru.

Asp
3xcz-175
1xcz-250

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Aspelund Kirjutas:Minu isal on olnud au omada nii 250 CZ kui ka 350 Jawat. Tema kommentaar on jätkuvalt, et korras mootoriga CZ-le vastu suutsid hakata vähesed Jawad. Isa kommentaar oli, et spidomeetri seieri ( skaalaga kuni 140 km/h vist ) piirajasse kinni laskmine ei olnud küsimus.

Nõrgaks kohaks oli neil kolvisõrme stopperrõngas, mis tahtis silindrisse jalutama minna. Rikutud kolbe on mul tänaseni riiulil. Jawade krooniliselt käiguvahetuskahvleid söönud käigukasti kõrval oli CZ kast aga kindlus ise.

Elektrisüsteemi probleeme ei oska kommenteerida, kuna mu isa oli juba siis autoelektriku ametis, seega see teda eriti ei seganud.

Lihtsaim viis raamide eristamiseks on nende materjal: Jawa-l nelikanttoru, CZ-l ümartoru.

Asp
3xcz-175
1xcz-250
Olen Sinu taadiga jätkuvalt nõus.
Head soovides,Flanagan
Vasta
#13


Oman ja sõidan ise ka praegu cz 250. Aga minu oma nii kiiresti edasi ei liigu. Kiirendus on normaalne ja jõudu on. Puududeks on see et pole originaal karburaatorit.

Muidu on päris normaalne. Pealegi cz on küllaltki vähe.



Tommi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne