Iz Pl 5 survevedrud
#1

Tere, äkki keegi oskab öelda, kui palju tuleb Iz PL 5-el survevedrusid peale keerata, kas võib täitsa põhja keerata? Olen kuulnud, et põhja ja 1,5 pööret tagasi, aga ei tea kas see on õige.
Vasta
#2

Missuguste vedrudega on tegemist?

Vasta
#3

Need on spiraal vedrud, mis suruvad surveketast
Vasta
#4

Jutt käib sidurist.
Ma olen keeranud \"tunde\" järgi Toungue
Vasta
#5

Sidurikorvi vedrud?

Täpselt ei mäleta, aga sinnakanti - 1,5 keerdu umbes oli jah.
Vaata palju reaalselt jääb ruumi ja pinget ketastele.

Edit: jep, pmt olen ka ise \"tunde\" järgi keeranud, muidu liiga pingule ei kannata, siduritross annab otsad ja vabakäik jääb nadiks.
Vasta
#6

jah, jutt käib ikka sidurist, krt ei osanudki sellist asja tähele panna
Vasta
#7

kas nende vedrude pingutusastmest sõltub ka,kui hästi siduri lahutab ?
Vasta
#8

ei tahaks seda 1,5 pööret tagasi nüüd küll uskuda. siis on juba vedrud ikka liiga pinges ja siduri käik lühike.

mina olen teinud nii:
esiteks tuleb olla väga täpne, et sa kõiki mutreid väga täpselt ühepalju keerad. selleks tuleb kõigepealt veenduda, et poldid ühepikkused on. siis pane mutter vastu ja keera vastupidi, kuni ta keerme alguse kohal jõnksu teeb ning siis tasakesi peale keerata 2 keerdu (muidugi pole see lihtne, sest mutrid on surve all, aga laia peaga kruvikeerajaga ja kaine peaga õnnestub see alati). ja nii kõik mutrid peale. ja siis läheb katsetamiseks, mis vist jupiteril ja planeta spordil palju lihtsam on, sest neil pääseb siduri kallale ilma karterikaant maha võtmata (väike luuk). kuigi pead ei anna, et mõnel planeta mudelil ka see luuk seal oli. väike proovisõit ja järsk gaasiandmine annavad märku reguleeringu vajadusest. luuk maha ja igal mutril ühtlaselt 1 tiir peale (sõltub muidugi sellest, kui palju see sidur libises). planetal tuleb selleks muidugi kaan maha võtta, aga sedagi saab teha ilma õli välja laskmata, kui sikkel kummuli kallutada.

ebaühtlase pingestusega mutrite korral ei pruugigi sidur korralikult lahutama hakata. põhjendamatult suur pinge väsitab vedrud ära ja sidurit on raske vajutada. seega reguleerida tuleks ikka vajaduse järgi, mitte tagavara kasuks. sidur kergem ja sidurikäik ka pikem.

veel üks nõuanne: izh-idel on sidurilingi otsas see plastmasspall, mis tegelikult siduri lingi liikuvust piirab. kui see ära võtta ja linki veidi kruustangide vahel kumeramaks painutada (palju pole vaja), siis saab siduri käigu hoopis pikemaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne