andke mulle inffi \"KGB VOLGADE\" kohta
BurnStreet
Registreerimata
Kas sa mõtled v8-ga GAZ-23-e? Selle kohta mul on vähe tehnilist infi.
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Kui rääkida R6 ja V8 motoritega Volga modifikatsioonidest, siis on tegemist vahel ka eksportversioonidega, millistest osa modifitseeriti sellisteks kuskil välismaal kohapeal.
BurnStreet
Registreerimata
Jah, aga Gaz-23-l oli vene enda toodetud V8 mootor M-13, nagu ka Tšaikal. KGB Volgadel oli ka arvatavasti selline, muidugi ise ei ole ühegi sellise kapotialust näinud ega oska kindlalt öelda.
BurnStreet
Registreerimata
Igatahes, selline M-13 mootor Volga peal oleks küll igati vinge värk:
5,53 töömahtu, surveastmega 8,5 on 195 hj / 4400 p/min, Pöördemoment aga 41 kgf*m / 2200 p/min.
Muidu kunagi lugeisin, et sellise moditud Tsaika mootoriga ralli-GAZ-51 läheb 0 - 100 km/h umbes 7 sekundiga.
Mis trikke siis selline Volga veel võiks teha?
Kahjuks selliseid Volgasid Eestis vaevalt et kohtab
![Sad Sad](https://forum.automoto.ee/images/smilies/sad.gif)
. Eesti oludes võiks vast tavalisele Gaz-51-le shevy small-blocki peale aretada, annaks sama välja.
BurnStreet
Registreerimata
Seda 7 s juttu ärge tõsiselt võtke, kaks-kolm aastat tagasi lugesin seda autolehest ja mälu võib kergesti alt vedada.
Aga originaalkorras Gaz-23 võiks teha veerandmiili umbes 16 s, ja saavutab seal kiiruse kuskil 140 km/h IMO.
Vene mootorid on rasked jah, eriti need v8-d, mis olid mõeldud suurtele veoautodele ja autobussidele. Üks suuremaid vene v8\'d oli 7 l-ne Zil-375 mootor, mis oli näiteks Ural-375-l ja Laz-699A-l. See tegi kõigest 180 hj / 3000 p/min juures, aga kaalus koos siduri jt abiseadmetega 790 kgf. Muidugi suuretel veoautodel ei olnud kaal nii tähtis aga sellist mootorit ei paneks vist isegi Gaz-51-le.
BurnStreet
Registreerimata
Kahjuks ei ole Eestis registreeritud mitte ühtegi Gaz-23-e
![Sad Sad](https://forum.automoto.ee/images/smilies/sad.gif)
(aga seda te teadsite nagunii). Kunagi ammu oli üks küll KB-s müüa.
Huvitav kuhu nad saanud on, kui neid üldse kunagi oli? Või sõitis eriteenistus vene ajal Eestis tavaliste volgadega?
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Ei oska õelda, ehk osa autosid viidi või müüdi venemaale, aga ehk olid autosid ka fantoomidena liikvel s.t. kirjas GAZ 24 aga tegelikult V8 kõva versioon. KGB oli ju nii kõva süsteem, et kui mõni keeras musta volga täis peaga üle katuse (näiteks üks juhus nn. vene ajal Estonia teatri ligiduses), siis liiklusmiilitsa ilmumisel näitas mehike oma töötõendit ja miilits lõi kulpi. That´s all.
See kõik ajabki asja häguseks, et ei tea: kas fantoomauto või on kõik numbrid ja ämbrid täpselt nagu specsid nõuavad.
Aga eks sõideti ju ka tavaliste Volgadega, neid V8 Volgasid väga palju ka ilmselt ei toodetud (arve ei saa muidugi alati uskuda).
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Ometi on ju Eestis inimesi, kes peaks
mäletama, mis sõiduriistad siinkandis KGB-l
käsutada olid? Kasvõi Rein Sillar ise senini
ikka Eestis ja erasektoris. 11 aastat on ju
ülilühike aeg.
See ei ole ju miski saladuse vms avaldamine,
kui ta kommenteeriks, kas ja milliseid
GAZ 23-sid, V8ga 24sid jms siin
liikus. Samas annaks see
Eesti autoajaloole palju juurde. Niikuinii
on automudelid ju avalikustet kõik, seda ka
Venemaal, kus autosid endidki liigub.
On\'s siis keegi \"elusat\" GAZ 23 tagatipuks
näinud siinmail?
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel