Mõned pildid
#1

Kohtasin nädalavahetusel paari Unicu isendit. Variatsioonid sapika teemadel või nii...


[Pilt: DSCN0168.jpg]

[Pilt: DSCN0180.jpg]

[Pilt: DSCN0167.jpg]

[Pilt: DSCN0169.jpg]

[Pilt: DSCN0186.jpg]

[Pilt: DSCN0185.jpg]

[Pilt: DSCN0183.jpg]



Vasta
#2

aga lähemal vaatlusel, ja korduval ülevaatamisel tundub, et veokas on hoopis 407/403 derivaat ,rattad ja rool ning ka mootor tunduvad rohkem mosu kui sapaks ja ka kabiin om n sapaka jaoks liiga lai:eureka
Vasta
#3

selle militaarmasinaga on ju üsna nõme sõita, käigukang on kuskil jalgevahele ja rooli alla ära peidetud..

I'm so broke I can't even pay attention [Jimi Hendrix - Taking Care Of No Business]
Vasta
#4

see kastiga masin tundub küll sappaka mootoriga olevat(vaadake näiteks õhu puhastit).päris huvitav lahendus on tõsta sappaka mootor tagant ette ja siis selle \"peal sõita\". ning se militarmasina käigu kangi(de) koht ei ole ju tegelikul nii hull kui paistab...oleme isegi siin mõne bagi nii teinud et käigukang jääb jalge vahele.

OldSchool Rulez...Smile
Vasta
#5

See veokas on Eestis tehtud (kusagil uunikumi teemade all oli sellest ka juttu). Mingi ETKVL-i töökoda pani neid 60-ndatel kokku käepärastest juppidest. Kabiin on klaasplastist, tuuleklaasiks on GAZ-21 tagaklaas, mootor ja jõuülekanne on ZAZ. Kokku tehti neid alla saja.
Militaar-sapakas on muidugi tõeline vene ime. Juhiiste on keskel, et kummalegi poole mahuks lamama üks haavatu (aparaat ongi haavatute transpordiks). Suudab ujuda. Jõuallikaks on 50 HP-ni forsseeritud ZAZ-i mootor. LuAZ on ilmselt selle asjanduse tsiviil-variant.
Vasta
#6

nii ta on et see kastikas on sapaka mootoriga, põhjus miks kabiin sai üles tõstetud oli hoopis selles, et karba tihend lekkis ja ujutas üle kogu aeg. see teine masin on vene sõjaväe laibaveduk. juht on keskel ja kõrval on kaks lahtikäivat istet. kui iste on all pannakse sinna kanderaam ja laibad peale. mootoriks on 50hj sapika mootor. see isend on nüüdseks müüdud saarele. vist oli kihnu...
Vasta
#7

näed sa ma arvasin et need pildid on tehtud suverullil aga hoopis vao külapäevadel, nii et tegelikult oli siis juba see karba tihend korras ja kabiin niisama üleval...Smile
Vasta
#8

ikka käis, vaata ka u2u-d, sõidutasin kohalikke lapsi...
Vasta
#9

Noid Etkvlli kjarusid tehti toesti alla saja, 35 tk kui oieti mjaletan, niiet tegu paraja haruldusega.Toungue
Vasta
#10

tundub et luaz ikka ujub ka mitte ei vaju kohe põhja.... Smile
Vasta
#11

...
Vasta
#12

See veoauto on tõesti tollases ETKVL-i autobaasis tehtud. Nimelt kuulus autobaasi juurde metallitsehh, kus toodeti selle aja kohta mitmeidki huvitavaid tehnika saavutusi: autorollereid (selle pilt oli alles hiljuti kellelgi välja pandud), need olid sisetranspordis kauba vedamiseks, viimati nägin ühte sellist Balti jaamas rongidele sütt vedamas; tagaluuktõstukeid; kaubafurgoone; kunagi tehti vist ka paadimootoreid ja muidugi ka autosid, neid mis esimesel pildil.
Selle mark oli ET-600. Tehti veel vist kaks isendit bussivarianti ET-800, millest ühe ehitamisel sai ka osaletud.
Kogu selle asja hingeks oli Roman Bertelov, kes oli peakonstruktor.
Auto oli selle aja kohta huvitava konstruktsiooniga: ZAZ mootor ees istmete all, käigukast tagapool, mitte nii, nagu Zapakal, eespool. Auto oli esisillaveoga, kusjuures ka püsikiirusliigendid olid originaalsed.
Viimane ET-800 valmis vist kuskil 1985 või 86.
Kui keegi viitsiks üles otsida R. Bertelovi, siis usun, et temal võib olla veel huvitavat infot ja pilte.
Vasta
#13

autorestauraator Kirjutas:ET-800
Ega pilti pole sellest isendist ?
Vasta
#14

Regardman Kirjutas:
autorestauraator Kirjutas:ET-800
Ega pilti pole sellest isendist ?
Terve jutu leidsin.
http://www.epl.ee/artikkel_52050.html&P=1

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#15

Eelmise loo juures oleval fotol on esimene ET-800. Nimetatud projekti jaoks see Roman Bertelovi juhtimisel projekteeritigi.
Koos sellega tehti ka teise auto keredetailid ja kui mälu ei peta, siis toruraam-sõrestik oli säilinud vormimise ajast. Võin ka eksida.
Selle teise eksemplari ehitamise juures saigi osaletud. Olin tol ajal, 1973...1974, Tall. Polütehnilise Instituudi üliõpilane. Diplomitöö teemaks oli ET-800 konstruktsiooni projekt, millel kasutasime juba VAZ-i mootorit tagaosas koos ZAZ-968 käigukastiga.
Fotot kahjuks ei ole. Küll aga peaks olema Tallinna Tehnikaülikooli Raamatukogus minu diplomitöö, mis sisaldab ka kere jooniseid.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#16

sellist kastiga masinat olen näinud ka võrus maanteemeestel aga too on kinnise kastiga too värviti igastahes üle aga ma ei tea kas see neil veel alles on
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne