Süüte reguleerimise stroboskoop
#1

Eile selgus lõikav puudus ülalmainitud instrumendist. Kust saab odavalt? Mida ostmisel jälgida? Kõik soovitused-õpetused on teretulnud.
Vasta
#2

Ma pean oma isaga suhtlema, tal autoelektrikuks olemise aegadest üks seisab. Kasutet, kuid peaks olema töökorras,

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Ei pea eriti vajalikuks riistaks. Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.
Vasta
#4

Khmmm..vaidleks sellele oma silmaga seadmisele veidi vastu. Täpsema tulemuse saab siiski aparaadiga.

Lisaks on strobol tore lisaomadus, mis lubab kontrollida, milline küünal või juhe töötades sädet edasi ei anna. Igati lihtne (abi)vahend mootori puterdamise põhjuste otsimisel.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Kenu Kirjutas:Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.

Võimalik, aga kuna kogemusi napib, siis tahaks oma kõhutundele lisaks siiski mingisuguseid mõõdetavaid tulemusi. Lõppkokkuvõttes ei ole mootori sees ju mingi võluvägi või voodoo, vaid siiski loodusseadustele alluvad füüsikalised protsessid.
Vasta
#6

Kenu Kirjutas:Ei pea eriti vajalikuks riistaks. Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.
Selline jutt näitab inimese võhiklikkust. Milleks siis üldse igasugu riistu vaja, kui kõik saab silma järgi ära teha.
Mida targemaks ja spetsimaks töömees saab, seda rohkem ta tahab igasugu mõõteriistu saada (oskab tahta).
Vasta
#7

Jesper Kirjutas:Eile selgus lõikav puudus ülalmainitud instrumendist. Kust saab odavalt? Mida ostmisel jälgida? Kõik soovitused-õpetused on teretulnud.
Korralikul stroboskoobil võiks olla peal reguleeritav süütenurk, Tahhomeeter ja kontaktide suletud nurga mõõtja. Need andmed tavaliselt kataloogides antud ja vajalikud reguleerimisel. Selline strobo maksab kusagil 700eek ringis.
On ka odavamaid ja lihtsamaid.
Vasta
#8

Äkki mainid mõne koha ka, kust sellist osta saab? Tahhomeetriks mõtlesin ausalt öeldes kuskilt lihtsalt siksi oma sebida (hind alla 100kr) ja sinna mingid sobivad krokodillid või asjad külge, süütenurga jaoks tegin plekitükist skaala, aga loll küsimus kõlab et mida see suletud nurga mõõtja teeb? Näitab kui kaua (kraadides) üks kontakt suletud on?
Vasta
#9

Kontaktide suletud aeg on tähtis selleks, et süütepool saaks piisavalt voolu kõrgepinge tekitamiseks. Seda suletud aega mõõdetakse kraadides (palju rootor sel ajal pöörleb). Kodusele remontiale on selle asemel antud kontaktivahe, mida on võimalik mõõta koduste vahenditega. Nii, et nurgaga on võimalik otsustada kontaktivahe suuruse üle ilma jagaja kaant maha võtmata ja palju täpsemalt.
Mina ostsin selle autoosade poest. Mingi tööriista kataloog oli neil selleks. Eks sa pead külastama mõnda sellist poodi. Kui neil ei ole pakkuda juhatavad kusagile siis.
Kui saarlane oled siis astu läbi - saan kindlasti aidata.
Vasta
#10

Jesper Kirjutas:Tahhomeetriks mõtlesin ausalt öeldes kuskilt lihtsalt siksi oma sebida

Kas selle täpsusest mitte väheks ei jää?
Vasta
#11

motamees Kirjutas:
Kenu Kirjutas:Ei pea eriti vajalikuks riistaks. Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.
Selline jutt näitab inimese võhiklikkust. Milleks siis üldse igasugu riistu vaja, kui kõik saab silma järgi ära teha.
Mida targemaks ja spetsimaks töömees saab, seda rohkem ta tahab igasugu mõõteriistu saada (oskab tahta).

Ei näita. Vanemate masinate võlu ongi see, et oma vaist nende juures kõige õigem -- kui vähegi võimalik tuleb sisetunnet usaldada
Garaazinaaber akkas oma renoveeritud R35-t käivitama, süütekellaga, nina raamatus kinni -- no ei saanud käima, korrigeerisin asja vaistu järgi ja probleemi polnud.

Ära valesti mõista -- ega ma silindri kompressiooni tunde järgi ei mõõda.
Tahtsin lihtsalt öelda, et tehnilised seadmed jäägu ikka sinna, kus oma mõistus peale ei hakka -- chip\'i progemine, sissepritse testimine jne
Vasta
#12

Saan tuua Kenu näitele vastupidise näite.
Minu vennal oli kunagi vene ajal Zaparozets. Nagu kõigil zapperi omanikel, nii ka temal oli häda ülekuumenemisega. Süüde oli pandud paika kuulmise järgi (temagi elukutseline autojuht ja nii pandigi). Ostsin omale siis esimese stroboskoobi. Vene oma ja väga algeline. Ainult välk oligi ja küünlajuhe tuli maha võtta, et seda ühendada. Panime siis sellega asja paika vastavalt raamatus antud näidule. Üllatus, üllatus mootor ei töötanudki kõige lõbusamalt. Tühikäigul tuli nagu väike vedu peale. Aga mootor enam üle ei kuumenenud.

Nagu iga asjaga, nii ka siin - erand kinnitab reeglit.
On masinaid juhtunud käe alla, kus stroboskoobiga paika pandu ei tööta kohe üldse. Tunde järgi pandu töötab norm.
Osadel masinatel näitab stroboskoop hoopis mingeid imelikke (näiteks pole võimalik üldse lugeda tahhomeetrit) numbreid. See viitab mingile kõrgepinge anomaaliale. Nõrga sädemega võib mootor töötada aga stroboskoop välku ei tekita. Mingi aja pärast hakkab see ka mootori töös kajastuma.
Vasta
#13

pppp Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Tahhomeetriks mõtlesin ausalt öeldes kuskilt lihtsalt siksi oma sebida

Kas selle täpsusest mitte väheks ei jää?

Seda ma tahaks ausalt öeldes ise ka teada. Skaala on ju tegelikult päris suur... Ja juhendis antakse pöörded tavaliselt 000 või 500 lõpuga pluss tühikäigupööretel, mida peaks üsna kerge vaevaga lugeda saama.

Põhijama on selles, et seda riista läheb põhimõtteliselt ehk paar korda aastas vaja ja 700 eest saab vaatet pool mootorit, seega vist ei tasu ära see kõige täpsem aparaat. Aga eks ma teen väikese ringi poodides ära ja siis otsustan. Suur tänu, motamees.

Aspelund, olen sellest huvitatud küll.
Vasta
#14

Teeme ise stroboskoobi

Hinnaks kujuneb u. 50.-

Shopping list:

Quote:

DD1- CD4001 =K561LE5 TK 5.00
VT1- KT315Z =BFY37 TK 1.00
VT2- KT815G SI-N 100V 1.5A 3.00
C1 - 0.68MF*63V R=5 WIMA TK 7.00
C2 - 0.33MF 250V K73-17 TK 2.00
R2 - 3K3 1/4W TK 0.50
R3 - 100K 1/4W TK 0.50
R6 - 1K 1/4W TK 0.50
R4 - 4K7 1/4W TK 0.50
R5 - 200R 1/4W TK 0.50
R1 - 15K 1/4W TK 0.50
Valgusdiood (white ultrabright)



Skeem:


Valmistoode:

LISAN: Kõike ei kopeerinud ära. Vaata ise ladaklubist teema \"teeme ise\" alt.



Vasta
#15

Vana vene strobo saadaval. Teinud aastaid mu isa käe all Viljandis ühes ettevõttes tööd, seega kulumis/kasutamisjäljed. Lihtne variant, ilma kellade ja viledeta.

Hinnaks 200. Kätte saab kas Viljandis või Tallinnas.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne