Postitused: 502
Teemad: 120
Liitus: Jul 2004
Maine:
0
Lasin oma raami pulbris ära värvida ja olen suhteliselt rahul tulemusega. Kuigi näha oli, et tegelikult oli mu eeltöö tehtud mõneti halvasti aga see mul alles esimene kord. Kuna väikesed tutvused on sees, siis hind on ka väga odav ja otsustasin ka ülejäänud jupid seal värvida.
Käisin siis värvimistöökojas küsimas, et mis pahtlit ja krunti kasutada kui asjad neile värvimisse viin. Ütles mulle, et mõni autopahtel (epo baasil näiteks) mis kannatab 200kraadi kuumust. Küsisin, siis, et mis kurnutvärvi kasutada ja ütles, et kruntida pole üldse vaja. Tekkis siis küsimus, et kas pahtel kanda otse puhtale metallile ja siis lihvida ja ongi valmis?
Postitused: 3,142
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
pahtel paljale metallile hästi kinni ei jää, v.a. klaasfiiber. klaasfiiber aga aukude täitmiseks ja kehva lihvida.
Ei kujuta üldse ette, mis tavaline polüester pahtel 200 juures teeb. Epo pahtleid pole müügis näinud (otsinud), peale 94 aastat.
Postitused: 502
Teemad: 120
Liitus: Jul 2004
Maine:
0
Epopahtli kohta saan teada sõbra käest. Ta ise teeb vanumasinaid korda ja tal oli epopahtlit. Sellega probleemi pole.
Aga äkki tuleb nii toimida:
1) krnudid ära
2) pahteldad
3) lihvid nii, et alles jäävad ainult pahtli kohad. kus oli ainult krunt, siis selle lihvid paljaks uuesti.
Aga mis siin ikka ise hakata leiutama. Parem oleks kui keegi ütleks kes on pahteldanud ja siis pulbrisse viinud, et kuidas ta tegi ja kuidas tulemus jäi.
Postitused: 3,142
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
Kui üldse midagi, siis tõesti, märksõna on epoksüüd. Hakkab meenuma, et epoksüüdkrunt on nii termiliselt kui keemiliselt, üks stabiilsemaid. Soovitati kunagi isegi kodus ahju värvimiseks. Tõenäoliselt on ka epoksüüdpahtel stabiilsem kui tava, polüester.
w6rrimeez666
Registreerimata
Pulbervärvi alt tuleb igasugune!!! pahtel, krunt jne kohe ära unustada. Värv tuleb kanda otse puhtale metallile. Kui on ikkagi kange tahtmine natukene eeltööd teha, siis tuleb ka seda teha metalliga. Saab kasutada keevitamist, keemilist metalli (mille hind ei ole meeldiv) või vasega täis jootmist ... ja siis loomulikult lihvimist.
Asi ei ole nimelt ainult mitte temperatuuritaluvuses, vaid ka värvi elektrostaatilises nakkuvuses pinnaga ja pärast ka valmis sulanud kihi seal kinni püsimises...
Edit: Lisaks veel juurde, et ka buvanoli ja roostemuunduri tekitatud oksiidikiht ei ole pulbervärvile sobiv - ka nende keemiate kasutamine on antud juhul vastunäidustatud.
Postitused: 805
Teemad: 47
Liitus: Jan 2003
Maine:
1
Et asja veelgi segasemaks ajada tuletaks meelde, et on olemas selline \"koolkond\" kes arvab ,et kõigepealt nö \"pärisvärv\" ja siis
pahtel jne. Nagu Valdo rääkis. Sest nende arvates poeb niiskuse osakesed läbi laki-värvi-kruntvärvi-pahtli.Siis niiskuse hoog raugeb ja tal pole enam jaksu kõige alumisest värvikihist läbi pugeda.Seega plekid jäävad terveks.(Jutt võetud mingist paari aasta tagusest V8-st)
Kuigi juttu oli pulbervärvimisest,siis olen Valdoga päri.