Gaz-51-ed taaskasutusel!
#1

Sai täna Tallinnas juhuslikult ühes plekitöökojas käidud ja nägin seal Gaz-51 kabiine.Töökoja meistriga vesteldes tuli nii mõndagi huvitavat välja.Kabiinid oli toodud sinna taastamiseks ja nägid välja päris kobedad.Omanik tundub suhtuvat asjasse päris suure tõsidusega, investeerides juba ainult kabiinide taastamisele hirmuäratavaid summasid.Kõige huvitavam aga on see, et need 3 masinat hakkavada tegema päris rasket tööd, nimelt betoonivedu !!!!Endal läksid silmad suureks pähe, seda kuuldes.Üritasin siis natuke rohkem infot saada, aga töökoja meister ei osanud rohkem suurt midagi öelda.Nii palju ta veel pajatas, et omanik tahab väiksemaid betooni veokeid, millega saab väiksemaid objekte teenindada, kus betooni mahud ei ole nii suured.
Endale tundub asi päris huvitav olevat ja seda enam, et millised need sõidukid tulevikus välja näevad. Arvata võib , et vahele pannakse mingid diislid, sest bensukas viib ürituse põhja.
Samas pidi sellel firmal olema veel teisigi uunikume, nii vähemalt väitis meister.Firma nime siin hetkel ei hakka avaldama, aga kui keegi peaks midagi rohkem teadma sellest ja on seotud kuidagi, siis võiks teada anda ka teistele.
Pilte teha kahjuks ei saanud, sest ei oma hetkel fotokat.
Vasta
#2

idee ise on muidugi ilus.
aga, tänapäeva liikluses mugavaks toimetulekuks ei sobi ei originaalmootor, -käigukast, ergonoomikavaba juhitöökoht ega ka sisikonda paigastraputav veermik.
eitea, võibolla on point pigem reklaamis või on betooniveo puhul eritehnika lisaväärtus kõvasti olulisem sõiduomadustest.
ikkagi tore, et keegi ikka toimetab kah, mitte ainult ei unista või virise Smile
Vasta
#3

Tegu peaks olema firma \"Tarim\" projektiga. Äkki kellelgi on tuttavaid seal või on ise seotud sellega, siis saaks ka rohkem infot asja kohta.Ise kahjuks ei tunne sealt kedagi.
Vasta
#4

Betooniveol pole läbitavad vahemaad vist eriti pikad ja seetõttu peaks vabalt kannatama sõita ka sellise suht mitteergonoomilise masinaga. Aga kui 51-le veel nt. piduri- ja roolivõim juurde aretada, ei tohiks vist sõiduomadustel väga vigagi olla. Tuletagem meelde, et meie isad ja vanaisad on seda tüüpi masinatega omal ajal peaaegu terve ühe teatava kuuendiku sellest planeedist läbi sõitnud. Ja sõideti iga ilmaga, kasvõi külmaga. 200 liitrine bensiinivaat oli kastis, kui vaja, paigati ka 45 kraadise külmaga teeservas lumehanges kummi jne. ja keegi ei virisenud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#5

Ei taha uskuda, et just 51 on see mida kasutama hakatakse, ennem on oodata mingeid hübriide tänapäevase lääne tehnika ja 51-e välimusega.

Dad.
Vasta
#6

Mossemees Kirjutas:Betooniveol pole läbitavad vahemaad vist eriti pikad ja seetõttu peaks vabalt kannatama sõita ka sellise suht mitteergonoomilise masinaga. Aga kui 51-le veel nt. piduri- ja roolivõim juurde aretada, ei tohiks vist sõiduomadustel väga vigagi olla. Tuletagem meelde, et meie isad ja vanaisad on seda tüüpi masinatega omal ajal peaaegu terve ühe teatava kuuendiku sellest planeedist läbi sõitnud. Ja sõideti iga ilmaga, kasvõi külmaga. 200 liitrine bensiinivaat oli kastis, kui vaja, paigati ka 45 kraadise külmaga teeservas lumehanges kummi jne. ja keegi ei virisenud.
Viimase osaga postitusest täiesti nõus.Ei virisenud keegi.Asi vististi selles,et iga asi on oma ajas hea.Seda va pidurivõimu ju 51-le aretada tegelikult ülilihtne,praktiliselt samasugune auto on 52-04 ja tegelikult sama eba ergonoomiline..Selle ergonoomilisuse kohta võiks märkida,et teatud NL veokipõlvkondadel sellest aspektist lähtudes pole tegelikult vahet.See oli asi millega lihtsalt selles töörahva riigis ei arvestatud,Sina pidid end kohandama,mugandama olemasolevaga.Nii,et erilist vahet sellet lähtuvalt pole mudelireas alates GAZ-AA-st kuni GAZ-53A erinevate modifikatsioonideni.Sama käib ZIS-i/Zil-i (ka UralZis-i kohta)
Ja ka ilma roolivõimuta toimib GAZ-i rool päris hästi.Vaid veidi oskusi vaja.Ja tegelikult tundub mulle,et kõige ehedama,ausama autosõidu elamuse saabki sellise autoga millel sünkroniseerimata käigukast ja ei mingeid võimendeid.Aga see vaid minu arvamus.
Head soovides,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne