Pahtel otse metallile?
#1

Lasin oma raami pulbris ära värvida ja olen suhteliselt rahul tulemusega. Kuigi näha oli, et tegelikult oli mu eeltöö tehtud mõneti halvasti aga see mul alles esimene kord. Kuna väikesed tutvused on sees, siis hind on ka väga odav ja otsustasin ka ülejäänud jupid seal värvida.

Käisin siis värvimistöökojas küsimas, et mis pahtlit ja krunti kasutada kui asjad neile värvimisse viin. Ütles mulle, et mõni autopahtel (epo baasil näiteks) mis kannatab 200kraadi kuumust. Küsisin, siis, et mis kurnutvärvi kasutada ja ütles, et kruntida pole üldse vaja. Tekkis siis küsimus, et kas pahtel kanda otse puhtale metallile ja siis lihvida ja ongi valmis?
Vasta
#2

pahtel paljale metallile hästi kinni ei jää, v.a. klaasfiiber. klaasfiiber aga aukude täitmiseks ja kehva lihvida.
Ei kujuta üldse ette, mis tavaline polüester pahtel 200 juures teeb. Epo pahtleid pole müügis näinud (otsinud), peale 94 aastat.


Vasta
#3

Epopahtli kohta saan teada sõbra käest. Ta ise teeb vanumasinaid korda ja tal oli epopahtlit. Sellega probleemi pole.

Aga äkki tuleb nii toimida:
1) krnudid ära
2) pahteldad
3) lihvid nii, et alles jäävad ainult pahtli kohad. kus oli ainult krunt, siis selle lihvid paljaks uuesti.

Aga mis siin ikka ise hakata leiutama. Parem oleks kui keegi ütleks kes on pahteldanud ja siis pulbrisse viinud, et kuidas ta tegi ja kuidas tulemus jäi.
Vasta
#4

al Kirjutas:Ei kujuta üldse ette, mis tavaline polüester pahtel 200 juures teeb.
läheb muredaks - kriidi-taoliseks. See kogemus pärineb stangede föönitamisest. Näide kuuma saanud pahtlist on mul hetkel peal olev kapott (mootori kuumus) - klaaskiudpahtel tõmbab mõrad sisse (kui on paksem kiht), peenpahtel läheb aga \"krimpsu\" (ilmselt on temagi krundi all \"kriidiks\" kuivanud).
Vasta
#5

Kui üldse midagi, siis tõesti, märksõna on epoksüüd. Hakkab meenuma, et epoksüüdkrunt on nii termiliselt kui keemiliselt, üks stabiilsemaid. Soovitati kunagi isegi kodus ahju värvimiseks. Tõenäoliselt on ka epoksüüdpahtel stabiilsem kui tava, polüester.


Vasta
#6

nii... leidsin ühe sellise odava pahtli...

\"PEENPAHTEL on kõrgekvaliteediline elastne polüesterpahtel väga heade täiteomadustega. Väga peen, poorivaba pealispinna struktuur. Kuivab kiiresti. Pärast lihvimist võib kohe värvida. Suurepärane nake peaaegu igal aluspinnal. Temperatuurikindel kuni 1200C.\"

http://www.automaailm.ee/index.php?actio...est&site=2

250g hind on 75.- ja mul rohkem ju vaja ei lähegi... paar väikest kohta lihtsalt. Ennem ostmist aga küsin, et kas ikka teen õieti...
Vasta
#7

Pulbervärvi alt tuleb igasugune!!! pahtel, krunt jne kohe ära unustada. Värv tuleb kanda otse puhtale metallile. Kui on ikkagi kange tahtmine natukene eeltööd teha, siis tuleb ka seda teha metalliga. Saab kasutada keevitamist, keemilist metalli (mille hind ei ole meeldiv) või vasega täis jootmist ... ja siis loomulikult lihvimist.

Asi ei ole nimelt ainult mitte temperatuuritaluvuses, vaid ka värvi elektrostaatilises nakkuvuses pinnaga ja pärast ka valmis sulanud kihi seal kinni püsimises...

Edit: Lisaks veel juurde, et ka buvanoli ja roostemuunduri tekitatud oksiidikiht ei ole pulbervärvile sobiv - ka nende keemiate kasutamine on antud juhul vastunäidustatud.
Vasta
#8

w6rrimeez666 Kirjutas:Pulbervärvi alt tuleb igasugune!!! pahtel, krunt jne kohe ära unustada. Värv tuleb kanda otse puhtale metallile.

... mistõttu ma soovitan alati kasutada traditsioonilist skeemi keevitus/metallitööd/lihvimine/käiamine + roostesurm + happekrunt + täitekrunt + pahtel + lihv (+ pahtel + lihv) + pritspahtel + viimane lihv + välisvärv.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Et asja veelgi segasemaks ajada tuletaks meelde, et on olemas selline \"koolkond\" kes arvab ,et kõigepealt nö \"pärisvärv\" ja siis
pahtel jne. Nagu Valdo rääkis. Sest nende arvates poeb niiskuse osakesed läbi laki-värvi-kruntvärvi-pahtli.Siis niiskuse hoog raugeb ja tal pole enam jaksu kõige alumisest värvikihist läbi pugeda.Seega plekid jäävad terveks.(Jutt võetud mingist paari aasta tagusest V8-st)
Kuigi juttu oli pulbervärvimisest,siis olen Valdoga päri.
Vasta
#10

w6rrimeez666 Kirjutas:Pulbervärvi alt tuleb igasugune!!! pahtel, krunt jne kohe ära unustada.

Võibolla tõesti siis kui tahad pulbrist saada maksimaalset tulemust. Üldiselt see töömees ütles, et pahtlit võid ka panna... Ei usu, et ta väga kehva jääb!

Eks ma katsetan selle pahtli ära ja vaatan, et mis tulemus tuleb. Nagunii on see pulber värv nii odav, et võiks kasvõi iga kuu uue värvi peale panna. Smile
Vasta
#11

valdo Kirjutas:pritspahtel + viimane lihv + välisvärv.

Oot, kas siit midagi vahelt ära pole jäänud?
Vasta
#12

agaa Kirjutas:Et asja veelgi segasemaks ajada tuletaks meelde, et on olemas selline \"koolkond\" kes arvab ,et kõigepealt nö \"pärisvärv\" ja siis pahtel jne.
me @ kah selle \"koolkonna\" esindaja. Kattevärv saab ajapikku niikuinii ära täkitud. Selle all olev pritspahtel/täitekrunt samuti. Kui aga mitte, siis ega need suurt vett pea. On nad ju siiski poorsed. Nende all on aga megapoorne pahtel, mis laseb niiskusel edasi tungida (igas ilmakaares). Metallist jääbki lahutama vaid krundikiht ning õhuke-õhuke happekrundikiht. Ok, happekrunt pole poorne ning kaitseb kuigivõrd - aga ega temastki pikalt kasu pole... Pistes sinna vahele ühe värvikihi, usun mina asjasse küll rohkem. Olgugi et värv on pahtliga nakkuvuse parandamiseks näiteks p320 paberiga üle käidud.

minu loogika kõigest - põhimõte, et liiga hea ei saa ükski asi olla (kuigi tõesti - kui praktikas krundikiht juba kole paksuks läheb, siis ta ei püsi enam peal - \"tested on opels\"Big Grin)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne