BelAZ kallurid
#1

Palju BelAZ-e meil Eestis on ?
Põlevkivil oli neid vist päris mitu.
Kas neid omabki ainult EP või on neid kellegil eraomandis kusagil karjääris veel ?
Vasta
#2

Vasalemmas maantee ääres (ülevaatuspunkti juures) seisid paar vrakki veel mõne aasta eest,kasutati neid omal ajal seega Vasalemma paekarjäärides.Enam ei ole seal aga midagi,minu teada ka Harku karjääris liikus neid N.ajal,kas ka praegu,ei tea.
EP-l-neid on kõvasti,kuid ainult väikseid mudeleid (alguses 540/548,praegu 7540).

Vt ka www.belaz.ru
Vasta
#3

Ida-Virumaal Maidla vallas sesis ka kuuskede rivi ääres üks vrakk, kast oli veel peal, võib olla kabiingi. Lähedale ei julgenud minna, kurjad koerad valvasid, see oli 10 aastat tagasi ja praegu seda enam alles pole. Kohe selle kõrval oli veel Paz buss, sammuti vrakk aga see käib teisse teemasse.
Vasta
#4

Tallinnas Peterburi tee paekarjääris nägin veel sel suvel BelAZ-e tiirutamas. Seal olid need väiksemad variandid, ehk siis V12 diiselmootoriga. Suurmaid (mis kasutasid V12 bensiinimoootirt !!!) pole ma Tallinna lähiümbruses näinud.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#5

BelAZ-e minu teada küll pole kunagi bensiinimootoritega tehtud,kõigil on ikka Vene raskediisel olnud.Küll aga suurematel BelAZ-idel on elektriline jõuülekanne (s.o. mootor ajab ringi generaatorit ja gene omakorda tagasilla veomootoreid).
Ning seda,et suuremaid,kui 40-tonnise kandevõimega BelAZ-e Eestis oleks olnud,pole küll kuulnud.Ka EP-l mitte...
Eesti uuematest BelAZ-idest on artikkel ka TM-is (6/2000).

Martin_R Kirjutas:Tallinnas Peterburi tee paekarjääris nägin veel sel suvel BelAZ-e tiirutamas. Seal olid need väiksemad variandid, ehk siis V12 diiselmootoriga. Suurmaid (mis kasutasid V12 bensiinimoootirt !!!) pole ma Tallinna lähiümbruses näinud.
Vasta
#6

mrali Kirjutas:BelAZ-e minu teada küll pole kunagi bensiinimootoritega tehtud

Võtan esimesel võimalusel kaasa 1967. aasta värvipiltidega kapitalistidele mõeldud kataloogi Nõukogude autotoodangust ning tsiteerin sealt tehnilised andmed. Seal pole antud mootori töömahtusid, kuid võimsus ja mootori tüüp on olemas. Sealt lugesingi, et suur Belaz oli bensiinimootoriga.

Veel ehmatas ming kahetaktilise R6 diiselmootoriga KrAZ, kuid see on juba teine teema.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#7

Martin_R Kirjutas:Veel ehmatas ming kahetaktilise R6 diiselmootoriga KrAZ.

Mispärast ehmatas?
Too mootor peaks minu teada olema GMC (Detroit Diesel?) 6-71 \"sugulane\". Need 71-seeria diislid peaks olema kõige rohkem tuntud oma \"puhurite\" poolest Smile
Vasta
#8

Kui BelAZ-id tõesti olid bensukaga,siis äärmiselt väikesel hulgal (mingi katseseeria vms).
1960.aastatel tootis BelAZ järgmisi masinaid:
-MAZ-525,kandejõud 25 tonni,toodeti 1959-65,mootor V12 diisel D-12A
-MAZ-530,kj.40 tonni,toodeti 1960-63,mootor V12 diisel D12A-450
-BelAZ-540/540A,kj.27 tonni,aastad 1965-67 (540) ja 1967.alates (540A).Erinesid need mootori poolest,esimesel D12A-375,teisel JaMZ-240.Mõlemad V12 diislid.
-BelAZ-548A,kandejõud 40 tonni,tootmises 1968.aastast,mootor JaMZ-240A.
Info pärineb veneaegsetest NIIAT-i spravotšnikest ja paarilt BelAZ-i ajaloonurgaga netilehelt.

Suuremad mudelid (alates mudelist 549) tulid seitsmekümnendatel ja nendel teadaolevalt ei tarbitud ka bensukaid.
Ja see KrAZ pidi olema mootoriga JaAZ-206,mis kahe silindri jagu pikendatud MAZ-200 mootor,mis omakorda ameeriklastelt maha joonistatud.Lõpetati Jaroslavlis kahetaktiliste mootorite tootmine aga juba kuskil 1963./64.aasta paiku,mil tuli välja JaMZ-236/238 (ka viimastele MAZ-200-dele pandi 236).Samade aastateni toodeti ka kahetaktilise mootoriga KrAZ-e.


pppp Kirjutas:
Martin_R Kirjutas:Veel ehmatas ming kahetaktilise R6 diiselmootoriga KrAZ.

Mispärast ehmatas?
Too mootor peaks minu teada olema GMC (Detroit Diesel?) 6-71 \"sugulane\". Need 71-seeria diislid peaks olema kõige rohkem tuntud oma \"puhurite\" poolest Smile
Vasta
#9

Liikusid need Belazid ka Tallinna tänavatel. 1 autobaas (ok Tln autiovedude 1 filiaal) oli nende omanik. Tööd tegid Väo karjääris aga remondis käisid Tisleri praegu Magasini 31. Kokku oli seal neid 5-6. Ja vähemalt 2 tulid ise omal jalal Minskist Tallinnasse (need oli need 27 tonnise kandejõuga so väikesed).
Vasta
#10

Eesti põlevkivil oli Kohtla-Nõmmel ka üks Inglise rasketükk, nime ei mäleta. isegi pildi peale jäi kunagi ammu. Mõõtudelt BelAz-ist tiba suurem. Kes otsib välja?


Vasta
#11

Äkki oli Aveling Barford Centaur 40?
Vasta
#12

villis1 Kirjutas:Liikusid need Belazid ka Tallinna tänavatel. 1 autobaas (ok Tln autiovedude 1 filiaal) oli nende omanik. Tööd tegid Väo karjääris aga remondis käisid Tisleri praegu Magasini 31. Kokku oli seal neid 5-6. Ja vähemalt 2 tulid ise omal jalal Minskist Tallinnasse (need oli need 27 tonnise kandejõuga so väikesed).
Jah ,1 filiaalile nad kuulusid.Olin 80 aasta suwel kooliwaheajal lukkuseppa sellina seal baasis tööl. Ja remondis käisid ka.Neil aga tagurpidi liikudes lülitus sisse ka hoiatussignaal,mis polnud just kõige meeldivama tooniga.Ja wahetevahel juhtus sinna sanga mõni jobum juht ,kes esimese korraga ei suutnud autot tagurpidi kanalile ajada,sinna sai ta alles kolmanda korraga aga selleks ajaks oli terwe garaaz rahvast tühjaks jooksnud.Keegi ei kannatanud seda pasuna häält välja.
Vasta
#13

Väike viide, keda huvitavad hetkel toodetavad BelAZ tüüpi raskeveokid:
http://belaz.minsk.by/production/

It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Vasta
#14

Kunagi soetas EP Belazidele lisaks ka Euclid marki masinad. Olid nad siis ka etemad, kui Belazid? On nad veel üldse käigus?
Vasta
#15

Kas käigus, ei tea. Ühtede Euclidi mudelitega (R40 vist, ei ole TMi ühte numbrit (6/2000) hetkel käes) oli ka pidevaid tehnikaprobleeme. Vähemad Euclidid töötasid aga normaalselt.
BelAZe eelistab EP aga kordades odavamate hindade tõttu.
Vasta
#16

Timm Kirjutas:Tere!!

Üks pilt Belazist- kahtlen, kas need veljed üldse masinat suudavad kandagi..Rolleyes

Keegi teab kas see masin üldse kunagi eksisteeris või "eksisteerib..?

See on ju lihtsalt virtual tuning vms Big Grin
Vasta
#17

Peale selle ei ole minu arust tegu BelAZi vaid pigem Cati või Liebherriga.
Vasta
#18

Mina olen kuulnud, et Aidu karjääris olevat töös vähemalt üks uuepoolne BelAZi frontaallaadur.
Vasta
#19

PETSS Kirjutas:[quote=villis1]
Jah ,1 filiaalile nad kuulusid.Olin 80 aasta suwel kooliwaheajal lukkuseppa sellina seal baasis tööl. Ja remondis käisid ka.Neil aga tagurpidi liikudes lülitus sisse ka  hoiatussignaal,mis polnud just kõige meeldivama tooniga.
Oot- oot siis peaksime üksteist tundma, mina olin samal ajal ehitusbrigadis ja värvisin töökoja akna raamid roheliseks !!
Vasta
#20

[quote=PETSS]
[quote=villis1]
Jah ,1 filiaalile nad kuulusid.Olin 80 aasta suwel kooliwaheajal lukkuseppa sellina seal baasis tööl. Ja remondis käisid ka.Neil aga tagurpidi liikudes lülitus sisse ka  hoiatussignaal,mis polnud just kõige meeldivama tooniga.

oot-oot mna olin samal ajal ehitus brigadis ja värvisin akaraame roheliseks- arvan et oleme Olympia päevil kohtunud !
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne