Kui BelAZ-id tõesti olid bensukaga,siis äärmiselt väikesel hulgal (mingi katseseeria vms).
1960.aastatel tootis BelAZ järgmisi masinaid:
-MAZ-525,kandejõud 25 tonni,toodeti 1959-65,mootor V12 diisel D-12A
-MAZ-530,kj.40 tonni,toodeti 1960-63,mootor V12 diisel D12A-450
-BelAZ-540/540A,kj.27 tonni,aastad 1965-67 (540) ja 1967.alates (540A).Erinesid need mootori poolest,esimesel D12A-375,teisel JaMZ-240.Mõlemad V12 diislid.
-BelAZ-548A,kandejõud 40 tonni,tootmises 1968.aastast,mootor JaMZ-240A.
Info pärineb veneaegsetest NIIAT-i spravotšnikest ja paarilt BelAZ-i ajaloonurgaga netilehelt.
Suuremad mudelid (alates mudelist 549) tulid seitsmekümnendatel ja nendel teadaolevalt ei tarbitud ka bensukaid.
Ja see KrAZ pidi olema mootoriga JaAZ-206,mis kahe silindri jagu pikendatud MAZ-200 mootor,mis omakorda ameeriklastelt maha joonistatud.Lõpetati Jaroslavlis kahetaktiliste mootorite tootmine aga juba kuskil 1963./64.aasta paiku,mil tuli välja JaMZ-236/238 (ka viimastele MAZ-200-dele pandi 236).Samade aastateni toodeti ka kahetaktilise mootoriga KrAZ-e.
pppp Kirjutas:Martin_R Kirjutas:Veel ehmatas ming kahetaktilise R6 diiselmootoriga KrAZ.
Mispärast ehmatas?
Too mootor peaks minu teada olema GMC (Detroit Diesel?) 6-71 \"sugulane\". Need 71-seeria diislid peaks olema kõige rohkem tuntud oma \"puhurite\" poolest