BMW vasakpoolse külgvankriga
#1

Vanasti oli meie külas vasakpoolse külgvankriga bmw ,mis margiga võiks tegu olla.See müüdi 10 a tagasi teadmata suunas (asukoht kolga)
Vasta
#2

Saksamaal on minu teada peale Napoleoni vallatusi 19. sajandi algul kehtinud parempoolne liiklus. Kuna nii sakslaste rahvuslik ärkamine kui ka loomulikult jõuvankrite valmistamine jäi selle järgsesse aega, siis on loomulik, et kõik valmistet isendid on parempoolse külgkorviga.

Kas ei olnud tegemist miski samodelkiniga? Näiteks miski Briti rattaga, millele BMW mootor peale istutet? Või leiti miski inglise ratta vasakpoolne korv, mille kuldkäed BMW külge aretasid?

Peale sõda liikus sinmail massilistes kogustes ise- ja/või ümberehitatud asju. Toormaterjaliks ennesõjaaegne kola ja Saksa sõjaväe poolt mahajäetu. Kuna sakslastel oli ülisuur puudus tehnikast, siis võttis ta tihti kõik vallutatud maade kola kasutusse, mis siis jõudis igale poole mujale, sh Eestisse.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

BMW tootis ka ekspordiks vasakpoolse korviga mootorrattaid ja parempoolse rooliga autosid. Minu mälu järgi oli ju Rootsiski vasakpoolne liiklus. Loomulikult ei eksportinud Saksamaa vasakpoolset sõjatehnikat ja arvatavasti pole ka selliseid tsiviil rattaid siia kanti sattunud. Siia polnud lihtsalt põhjust neid BMW tsikleid importida, sest meil oli palju suurem valik õige poole asjade hulgast.
Eestis tohtis vanasti registreerida kogu maailma tehnikat olenemata rooli või korvi asukohast. Lihtsalt sõitma pidi õiges tee servas aga mitte vastassuunavööndis. Seega on siin kandis üksjagu Inglise korve või nende raame, mida pole ka sobivate klambrite olemasolu korral keeruline kinnitada teiste tsiklite külge.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

mul on BMW R35 raamil ülemises vasakpoolses nurgas selline kobakas ,mida ilmselt kasutati külgkorvi kinnitamiseks.Kinnituseks kasutatud auk on hirmsasti ära veninud ja deformeerunud.Teisi kinnituskohti raamil ei tundu olema.Ei teagi täpselt , mille jaoks seda vigurit kasutatud on.
Vasta
#5

Reparatsiooni R-35-tega ongi ilmselt selline asi juhtunud, et kui peale sõda hakati varasemaid laoseise Saksamaal komplekteerima tsikliteks, siis võis väga lihtsalt sattuda nõukogude kaubandusvõrku soolo R-35, millele oli võimalik paigaldada vasak korv. Ja eks vast mõni mees paigaldaski miski korvi sinna.
Muuseas, militaarsoolodele paigaldati vahel korvikinnitused mõlemale poolele, sest nende abil sai soolotsikleid hästi üksteise külge kinnitada, et vältida näiteks laevas või autokastis loksumist. Jällegi oli olemas lihtne võimalus hiljem mõne inglise korvi paigaldamiseks.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Kas on äkki mõeldud seda ratast http://www.pilt.ee/photo/294746/5763225/
Vasta
#7

kui ma nüüd väga puusse ei pane, aga mulle tundub, et sel pildil on lihtsalt negatiiv valetpidi olnud....

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#8

unicman Kirjutas:kui ma nüüd väga puusse ei pane, aga mulle tundub, et sel pildil on lihtsalt negatiiv valetpidi olnud....

Loomulikult! Vaata käigukangi või täpsemalt selle puudumist...

Ja mul on kuri kahtlus, et see isend seal pildil on M-72, mitte BMW-R-71.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Tere kõigile aga minule tundub et piisab vaid vaadata esiratast.Piduritrummel on vasakul pool.Pilt nagu tagurpidi..
Vasta
#10

Tegu siiski R71, venelane tegi sellest koopia M72 nime all !

Pildilt vaadates järeldusi teha, siis Olevat old BMW R71 koopia M72 1:1, nimelt mootoriplokk, pildilt vaadates esikaane all kus kontaktid on sama piklik kuju, esiporilaud, tagumine porilaud silindripead, esilaterna kuju + nikli äär, sumbutajad jne, siis järeldaks et M72. Kuigi kõik on sama siis leie bmw embleemid ja kruvi need bensiinipaagi külge Wink Saad R71, kasutades IMZ elmbeeme bensiinipaagil saad M72 !

Võin tuua sellise näitte, mis mulle rääkis üks vana tsiklihärra. Oli M72 mootor (kap remont), kõik vene kirjadega karpad ja muud asjad, laiali võttes, oli mootori sise plokis kraveeritud /pressitud suurelt BMW ! Nimelt venelane lihtsalt pani omad nimetused vene keeles! Nii sain mina asjast aru!

Kellel on pakkuda sellel pildil olevat esiporilauda OLEKSIN SUURE HUVIGA HUVITATUD, kuna taastan M72 militaarversiooni ja porilaua leidmisega on raskusi !

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#11

Suur tänu Teile kes vastasid
Vasta
#12

Ummm ... M-72 on tõesti koopia R-71-st ... aga tehased onlid erinevad ja vormisd olid erinevad ... on väga vähe neid inimesi alles, kes suudavad eristada vene toodangut saksa omast. Samas ei saa unsutada ka tõsiasja, et vene aejal sai remonditud asju kättesaadavate vahenditega (isegi sõitnud zapikuga, millel solexi karpa) seega võis olla BMW mootor millele oli löödud venelase väljanägemise järgi kirjad peale ... kõike tehti sel ajal ... ja tehakse ka praegu.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne