Veel GAZ 24 asjus
#1

arutaks nüüd natuke sellel teemal, et kuidas oleks 24 kasutada daily driver-ina. Kuidas on masina töökindlusega ja osade kättesaadavusega?

Veel siuke mure, et kui 24 küljekarbid ja tagumise stange alune on ikka põhimõtteliselt olematud, et kas siis on korralikke küljekarpe kuskilt saada ka või on suht võimalik ise midagi nende asemele aretada?

P.S. nasa 13 eriti ootan sinu asjatundlikke kommentaare kuid ka teised andku tuld
Vasta
#2

Igapäevakasutuses on üsnagi lollikindel auto. Peamised probleemid seonduvad liigse kütusekuluga (klapid kõrbenud, mootor ebatihe) ning teelpüsivus on korras auto puhul täiesti OK, olen ise Ühe Scorpioga maanteel natuke \"rebinud\" ja kuigi mul jooksis värske mootoriga veidi üle 160 spidomeetrinäidu järgi auto välja, siis mingeid ebamäärasuse sündroome juhitavuses ei täheldanud. Esisild on vastupidav, erilisi nõrku kohti ei ole teadvustanud. Kui juhtub roostes auto olema, siis hoolega vaadata - uurida tagavedrude kinnituskohad üle, vahel võib roostes kere järgi anda ning mõni mõra vms. laseb tagavedrule \"järgi\", mis siis annab tunda ebamäärase juhitavuse jms kujul.

Pidurid on head, väiksema hoo pealt järsult pidurdades on kummisuits taga, blokeerib kõik rattad. Loomulikult peavad pidurid tehniliselt korras olema. Esisild suudab ka suuremaid auke jms. \"seedida\", kui samas lääne päritolu autol oleks vigastused tuntavad.

Küljekarpe ja muid plekke müüdi hiljuti veel kuskil suisa üliodavalt, püüa kuulutada, arvan, et saad plekid täiesti taskupärase hinnaga.

Stanged on Volgal kallid. Poehind on suurusjärgus nii 1000 EEK tk ja vahel veidi rohkem. Kuulutades võib sattuda siiski kasutatud või seismajäänud kraami peale.

Esituled on Lada 01/011 identsed (01 omadel pole gabariidi pirnipesa e. tuld sees), võimalik üsna head halogeenid sisse paigaldada. Süütelukk on Lada(01?) oma... 24 Volgal on esipaneelil valged gabariidid ning 01 Lada esituled, 2410 Volgal esipaneelil need väiksed tuled puuduvad ja esitulede sees on gabariidipirnid (011 reflektorid).

Kojameestel on 24 Volgal katkendlik reziim puudu, on aeglane ja kiire.

Gaasihoovastik on 24 Volgal kapriisne, vajab määrimist ja veidi jälgimist. 2410 on trossiga, mõnes mõttes lollikindlam, aga samuti tross peab vabalt liikuma.

Süütejagaja on 2410 mootoritel (vähemasti enamusel) ilma kontaktideta, kipub vigurdama ja veidi probleemne olema, analoogselt ladaga. Kontaktjagaja läheb 1:1 otse peale ja on lollikindlam.

24-10 tagaklaas on el.soojendusega, nagu Ladadel... võrreldes välismaiste autodega üsna kähku tõmbab klaariks. 24 Volgal on minuteada vaid ventilatsioon tagaklaasile, nigel asi suht.

Salongisoojendus on täiesti piisav, eeldab muidugi soojendusradiaatori korrasolekut (et pole ummistunud sodiga vms) ja uksetihendid autol ka korras, muidu ei ole tolku: see on muidugi elementaarne.

Kütusekulu ei ole suur, kui mootor on korras ning reguleeritud asjakohaselt. Pöördeid mitte liiga ülesse ajades (pole vajadustki, jõudu on küllaga) saab linnasõidul isegi 10 liitriga ehk hakkama. Kui palju fooritaga nikerdada ja pidevalt kohaltvõtud, siis ehk natuke rohkem. Midagi kohutavat küll ei ole.

Kui mootorit kap.remontida, siis võib 93,5 mm kolvid sisse sättida (nn. \"3\" remont) - surveaste tõuseb 8,2 juurest (kui on 8,2 surveastmega plokikaas) ligi 8,5 ning see on ka mõistlik piir, et detoneerima ei hakkaks ning ka mootor veidi õkonoomsemaks ja teravamaks muutuks.
24-10 kolvidel on kitsamad kolvirõngad ja rõngasooned - ehk veidi paremad (väiksem höördetakistus) kui 24 omad. Samas madala pöördega mootoril ei loe sellised asjad niiväga. 24 on veidi \"madalamate pöörete\" momendiga ka kui 24-10, olen mõlemaga sõitnud. Samas vahe on väike. Ehk siis 24-10 läheb veidi rohkem pöördesse, tal on \"hingavam\" plokikaas, nukkvõll ja kollektorid, summuti. Igapäevakasutuses käib 24 kooslus ka küll Smile

Lisaks vaadata auto veeremist, kui vabajooks on hea, siis on ka auto õkonoomsem.

Rehvid paigaldada soovitavalt vähemalt ikka 195 laiad, Volgal on kalduvus alajuhitavusele ehk siis kipub järsemate manöövritega veidi \"otse\" minema. Lauskjatel kiiretel maanteekurvedel aga ei ole mingeid probleeme, ka nendes, kus väiksem auto kipub juba natuke libisema.

Viletsatel teedel läheb esisillatala esimesena vastu maad, kaitseb karterit. Olen sõitnud ise metsavaheteedel, kui esiots \"haukab\" maad, kivid peksavad kõva pauguga vastu tala, aga karteripõhi terve (loomulikult ei ole see purunematu Smile ). Ladaga (või muuga) selliseid trikke naljalt ei tee.

Jõudu on piisavalt kui vaja käru vedada vms, ise olen traktorit käima tõmmanud, nii et isegi suht lahtise pinnasega teekattel ei võtnud õieti rataski ringi. (Sidur peab korras olema).

EDIT: üldiselt kannatab Volga mootor väga madalat õlirõhku, kui ettevaatlikult sõita: selles mõttes on Ladast see mootor pikalt üle. Oma esimese mootori võtsin hirmuga lahti, kuna rõhk oli suisa olematu, aga imestuseks oli vaja vaid väntvõll hiljem lihvida. Siinjuures tasub meenutada romurallimehi, kes on samuti kiitnud 24 /2410 mootorit väga vastupidavaks.

EDIT: võimalusel eelistada kindlasti 8,2 surveastmega mootorit (plokikaas!), on õkonoomsem ja liigub paremini ka. 6,7 surveastmega mootoriga on isegi 2410 Volga tuim, peab oluliselt rohkem gaasi tallama, et parajat tempot hoida.
Vasta
#3

Tänud asjaliku infi eest aga kas keegi oskab ka öelda kuidas Volga töökindlusega on? Kas peavad käed kogu aeg õlised olema, või saab korras isendiga ka normaalselt sõita?
Vasta
#4

Kui on korralikult mootor kokku pandud, uued tihendid jne, siis erilist kätemäärimist küll pole. Kuna mootor käib madalate pööretega, siis ka klappide reguleerimist kuigi tihti ette ei tule.

EDIT: kui solkbensiiniga sõita, siis karpa kogub natuke saasta - tuleb ette puhastamist...
Vasta
#5

Kõik oleneb millise Volga sa kätte saad.
Kui saad korraliku mudeli siis algul raiskad
umb 500-eek. lampide ja õlide vahetusele.
küünlad ja juhtmed ka ja siis ainult sõidumõnu.Kui saad rimaka siis pole miskit teha pead sättima kuni asi korras.
Tavaliselt ajavad õli välja klapikambri kaane tihend 24-eek,väntvõlli esimene tihend 34-eek,õlivanni tihend 30-eek või silikoon,väntvõlli tagumine tihend MBesindusest rasvanöör 128-eek siis käigukasti simmerid a30-eek tükk.Aga kui need on kõik korras siis anna tuld.Kõigepealt ei pea seda kõike tegema
pese algul mootoriruum puhtaks MBesinduses vinge kemikaali ja kuuma veega ja siis näed kus miskit voolab.
Vasta
#6

500eegu eest sain GAZ 24 millest ainult mälestused.Kere läbi ja pealegi veel nagade käest ära võetud.Enamus mis meil veel liigub on hirmsa pahtli all.Minu omal polnud põhja ollagi.Saatuseks on enamasti Emex.
Vasta
#7

500 kroonist autot pole mõtet üles ehitama hakatagi aga ca 10 000 krooni eest võib leida juba vägagi korraliku, millega kannatab ka aastaringselt sõita
Vasta
#8

[quote]Niimoodi kirjutas: Juks
500eegu eest sain GAZ 24 millest ainult mälestused.
************************
Noh 500- eest saab jah sellist aga kui otsida siis ma sain 1000- eest terve komplektse universaali millel vajab vahetamist vaid üks tiib mis oli traktoriga lössi sõidetud. Ma olen kindel et kui otsida siis on võimalik saada suht hea pill
umbes 3000- eest. Ostsin just ühe 2410
3000- eest 89a 160000 läbisõitu mis näeb üsna tõenäoline ja vajab salongi kasimist ja juhipoolsete uste vahetust.
Vasta
#9

Kui arvestada seda ,et umbes kümmekond aastat tagasi sõitsid need autod Taksopargis kaks kuni kolm vahetust ööpäevas,ning missugused olid teed,määrdeined ja bensiini kvaliteet siis,arvan,et tegu on töökindla masinaga.Kindlasti leiab alla 10 000.- hea auto ,mis hea suhtumise korral on kindlasti töökindelja lihtne sõiduvahend.Mis puudutab varuosasid siis neid on kindlasti veel väga palju ja nad on odavad.Julget pealehakkamist!
Vasta
#10

:smug

olen pakkumas 80 aastat auto 12 teek-ga,
igapäeva sõidus olnud since veebruarist03, ja ka enne seda eelmisel omanikul,

roostet vähe,
~10 liitrit 100-km-le,
(maanteel 9,5, linnalähedal 10, linnas vist sutsu ~11 llitrit), 21 mootor vist, ja vaz 05 garburaator - economics : )
vahetatud rooli otsad,
tutt sumpa ja aku,

pidamine väga odav,
põhi laks on kuskil 600-700 eek eest bensiini, sõidan ~1000 km kuus, rehvid (195 ja 205), poolsünt õli laseb käivituda talvel teisel korral, käigukasti tuleks ka ladusam õli sisse uhada, igahommik lükkan aga käsipumbast bena üles, see on veneautode tüüpiline nõrk koht, tuleks pumpa kuidagi kohendada.

muidu on kindel anyway, suvel jäi korraks linnavahel sesima, pikad ummikud kütsid mootori kuumaks, vesi 90-100c ja benapump ei pumpanud madalatel pööretel eam peale, lasin 15-20 seista ja sõit jätkus, jama nõuab vist pumba kohendamisest ja et vene auto sisuliselt tahabki kergelt gaasiga motiveerimist et pump oleks \"produktiivsem\".

hea on sõita meie \"kvaliteet\" teedel, augud ei pane põdema, vene auto pehmendus konstruktsioonid on lääne omadest veidi robustamad ning vastupidavamad, ....meie \"kvaliteet\" teedel

mõte käib et maha müüa, ja teistpidi nagu ei tahaks kaa, sest päris tuti auto hind ei tundu omapüsikulude kohalt mõistlik olevat, kasutan autot vaid tarbeesemena Smile, seetõttu ajab sõiduk oma asja ära, suvel võtsin peale 300kg fiboplokke ja no prob,
auto on veits trendy, (80s) kasutasin salongi rõõmsamaks tegemiseks mõnda vanat oranzi kolhoosi aegset vimplit, funn ja jämm! klassikaline oma aja auto.
Vasta
#11

Ja siis loomulikult kysimus mis on kõige parem käigukast volgale ?
Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: korgits
Ja siis loomulikult kysimus mis on kõige parem käigukast volgale ?
*******************************************************************
Kapremont umb 2500-3500 eek.Kõik sõltub varuosadest mida sisse panna.Lääne või vene omad.Mootorist küsivad 4000- ja venest tuua 100hj 11500-eek ja 150hj 15800-eek käigukast? Vaheplaadiga diisel scorp.
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: korgits
Ja siis loomulikult kysimus mis on kõige parem käigukast volgale ?

Volga poes maksis (aastat paar tagasi) tutikas sigla mootor miskised 8000Eeku, gaz53 oma oli vist 18000, eks see Volga oma sinna vahele jääb Smile
aga vene tehnika on vist parem ikka pärast remonti kui päris uuena Smile
Vasta
#14

kas keegi müüb kap remondiga 2410 mootorit ? (hirmus tahtmine see gaz 21 panna Toungue )
Vasta
#15

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: korgits
Ja siis loomulikult kysimus mis on kõige parem käigukast volgale ?

Mina arvan et pane volgale orig. käigukast!
Püüa hoida originaalis see maksab rohkem!:yes
Vasta
#16

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: korgits
kas keegi müüb kap remondiga 2410 mootorit ? (hirmus tahtmine see gaz 21 panna Toungue )
**************************
Kas läks kiireks?WinkWink
Vasta
#17


Tsitaat:Palju maksab gaz 2410 väga heas korras mootor või palju maksaks kapitaal remont siuksele mootorile ?

Uus mot on ~ 15K poes.

Korralikult puuritud hülsid on paremad, kui juhuslik remontkomplekt poest ostetuna. Võimalusel soovitaks 93,5mm ehk 3.rem kolbe ka, siis tõuseb surveaste 8,2 juurest u. 8,5 ja ei pea freesima kaant, mootor käib veidi erksamalt ka.
Vasta
#18

Mul endal 90a. 24-10 ja praeguseks 144 tuhhi läbi ajanud.Vana poest sai veel ostuloaga.Tehasevärv seljas ilusti,kuid pruune täppe juba tuleb.Ja ei nurise,sõidan ise iga päev sellega.Volga on rahuliku sõidumaneeriga inimesele,muidu kurnad ta ära.Ära olen vahetanud tagadifri ja käigukasti,kuna mõlemad olid tehasest praagiga tulnud.Aga Volga on kindel auto,kui mootor ja käiguosa korras,võid ühe soojaga Vladivostokki uhada :-). Roolikarp on üks nõrk asi sel autol,aeg ajalt peab lõtku kontrollima.Ja,kui esituled halogeenide vastu vahetad,tuleb relee vahele panna.Muidu hakkad peatulede lülitit tihti vahetama.Pinged suuremad.Ja plekke saab komisjonkadest suisa saiaraha eest,vähemalt Saaremaal.Poes on jupid päris kallid jah.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne