Avarii Tartu mnt-l
#1

Täna Võrru sõites jõudsin sündmuspaigale umbes 5min. pärast laksu toimumist. Enne seda märkasin väljakutsele sõitvat tuletõrje autot(vana Volvo mis on juba unikumi vääriline), ei jõudnud fotokat nii kiiresti haarata et oleks tast pilti saanud. Umbes 5 km hiljem kogu liiklus seisis ja too tuletõrje auto passis seal, järgmisel hetkel lendas mööda Gaz 66 tuletõrje masin. Liiklus hakkas rahulikult liikuma, võtsin fotoka kätte ja tegin mõlemast tuletõrje autost pilti, kahjuks oli bussi klaas väga udune ja pilt üsna s..t. Laipadega autost pilti ei teinud kuna ei pidanud seda vajalikuks.
Pilt
Pilt 2
Ja Lypsiku poolt tehud pilt pool tundi aknal kõõludes:
Vasta
#2

Sõmeru kurv on Tallinn-Tartu maanteel kuni Mäoni üks järsemaid ning vähemalt mina olen kümneid ja võib-olla sadu kordi seal pidevalt mõelnud, mis võib libedaga juhtuda, kui keegi korralikult sõita ei oska. Talvisel ajal on saanud halbade või halvapoolsete teeoludega seal ikka tihti ohutuse mõttes 70-80 km/h või rohkemalegi kiirust alla lastud, sest tagumikuots on ohu piiri tunnetanud. Millegipärast ei tundu ka laipaderohke Ussisoo kurv minu jaoks nii ohtlik.

Ja nüüd ongi pauk käes...Sad

Selliseid kriitilisi järske kohti oli samal maanteel ajalooliselt veel, aga 1950-80te teedeõgvendused on need kõik kõrvaldanud.

Üldiselt on liiklus Tallinn-Tartu maanteel läinud viimase 10 aasta jooksul väga jõhkraks ja hoolimatuks. Võimaluse korral ma väldin seda trassi (eriti reedeti ja pühapäeviti), eelistades sellele isegi väikesi metsateid ning seda ka juhul, kui nad ei ole just talvel perfektselt lumest puhastatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Sellised avariid on muutunud Tallinn-Tartu mnt.täiesti TAVALISTEKS ja üldiselt on IME et neid seal NII VÄHE juhtub arvestades kuidas sõidetakse ... juhtidel on jäänud mulje et maanteed ei muutu mitte kunagi libedaks ja mööda võib sõita absoluutselt igal pool ja igal ajal kas keegi tuleb vastu või ei ...





Kaastunne hukkunute omastele...

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#4

ints Kirjutas:Sellised avariid on muutunud Tallinn-Tartu mnt.täiesti TAVALISTEKS ja üldiselt on IME et neid seal NII VÄHE juhtub arvestades kuidas sõidetakse ... juhtidel on jäänud mulje et maanteed ei muutu mitte kunagi libedaks ja mööda võib sõita absoluutselt igal pool ja igal ajal kas keegi tuleb vastu või ei ...

Sinuga täiesti ühel meelel.

Mul ei ole midagi selle vastu, kui sirge peal veidi gaasi vajutada ning natuke suuremat kiirust arendada. Samas tuleb kurvides ning piiratud nähtavusega paikades olla vägagi ettevaatlik.

Mul on viimase paari aasta jooksul olnud Tartu maanteel vähemalt 10 juhust, kus ma olen minu p...s \"kinniistujale\" (ma ei kihuta astronoomiliste kiirustega) andnud vasaku suunaga ühe vilksuga märku, et ära mine mööda, kuna ees ei ole vastassuund üldse nähtav või on koguni näha vastutulev masin või pimedas selle tuledekuma. Aga kus sellest! Hoolimata minu märguandest ja vastutulevast autost on tuhisetud minust meeletu kiirusega mööda ning oma ratta saadud tagasi alles vastusõitja nina ees! Paar korda olen pidanud tegema üsna järsu pidurduse, et ülikiirustaja saaks kiiremini minu ette põigata ja ta vastutulijaga nurkapidi kokku ei põrkaks.

Muide - ka talvel sõidan ma Tartu maanteel väga harva alla 90 km/h (v.a. järsud kurvid).

Selliste hullude vastu ei aitaks politsei radar ka, sest asi ei ole seal kiirustes, vaid üliohtlikes manöövrites. Seda võimendab ülikurviline teeosa Koselt Mäoni, kus mõningate hullpeade närvid lihtsalt vastu ei pea. Aitaks vaid neljarajalise sirge tee tegemine kuni Mäoni, mis oleks praeguse liikluskoormuse juures tegelikult ülimalt õigustatud. Aga riik on miskipärast selle projekti Aruvalla mõisa kohal ära lõpetanud Sad

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Kiirused on ikka metsikud ja arvatakse et talverehv on füüsikaseadustest üle. Mida see annab kui jõuad Tartusse või kuhu iganes 10 minutit varem? Mul oleks jumala kama nendest kamikazedest aga nende pärast saavad ju süütud inimesed surma.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#6

0liver Kirjutas:Mul oleks jumala kama nendest kamikazedest aga nende pärast saavad ju süütud inimesed surma.

Ülinördima ajavad mind sellised kamikazed, kes kurvis minust \"pimedas\" mööda tuhisevad eluga riskides, pärast aga sirge peal, kus mingit ohtu pole, ees töllerdavad, kus ometi võiks ju sõita, kui Sul kiire on. Tartu maanteel talviti nt on mul tüüpiline sõidustiil kurvides 70-80, sirgetel 90-110.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Mina olen oma Tartu-sõidud võimaluse korral Piibe maanteed mööda teinud. Soovitan seda kõigile. Liiklus on pärast Peterburi maanteelt ära keeramist nii hõre, et sõida kasvõi 60-ga, see ei sega kedagi.
Vasta
#8

Jesper Kirjutas:Mina olen oma Tartu-sõidud võimaluse korral Piibe maanteed mööda teinud. Soovitan seda kõigile. Liiklus on pärast Peterburi maanteelt ära keeramist nii hõre, et sõida kasvõi 60-ga, see ei sega kedagi.

1. Tihti ei ole sihtkohaks Tartu, vaid vahepealsed paigad Tallinn-Tartu maantee lähistel Wink

2. Nelijärve-Jäneda lõik on põrgulikult aukus (1979. aasta teekate - sic!), kumer ning talvel jääs. Ning väga kitsas - 20. sajandi alguse laiusega. Millegipärast rekonstrueeriti 1960-70tel muu tee, kuid mitte see lõik, mis \'79 sai vaid uue hädapärase asfaltkatte vanale aluspõhjale.

3. Paar hullu on teinud minust ka seal Raudla ja Pirsu vahel ning Kukevere mõisa \"küürul\" \"pimedaid\" möödasõite.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Nelijärve-Jäneda lõik on jube jah, aga pärast Jänedat tuleb kurviline lõik... mmmm Smile Nagu autasu sellele, kes augud ära kannatab.
Vasta
#10

minagi üritan Tartu maanteed igati vältida. Kui on kiire, on ta aga ilmselt parim alternatiiv.

libedusest: mina ei julge enam pehmema vedrustusega pereautoga (eriti võõraga) libedaga sõita. Need masinad ei anna libedusest õigel ajal rooli kaudu märku, tajutavaks muutub libedus tihti alles taguotsa kaudu. Samuti on IMO täpseks tagasisideks rooli kaudu oluline velje õige offset - nagu ma juba varemgi maininud olen.
veel on mulle silma hakanud juhtide valed juhtimisharjumused - näiteks pidurdatakse kurvis, mitte enne kurvi. Kurvis olles tohib esiveolisega vaid gaasi lisada, igasugune pidurdus põhjustab täiesti ettearvamatu auto käitumise - pidurdus-jutt kehtib KÕIGI autode puhul (ABS olemasolu ei oma tähendust - pigem on selle olemasolu isegi paha).

teet,
kiirustab mõistlikult/rahulikult ning juhtimisoskust käib jäärajal lihvimas

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#11

Tartu maanteed mööda sõidetud põhiliselt usa tehnikaga, ühe korra volgaga ka aga see oli suvel ja juba piin oli, isegi kõrvalistmel, nimelt oli rooliloks 1/5 pööret. Muidu on tavalised autod millega seal sõidetud: Chevy sport van ja Oldmobile Custom Cruiser, tagasitulles tavaliselt 500kg kraami peal ja minegid probleeme pole olnud.
Vasta
#12

13piisab Kirjutas:libedusest: mina ei julge enam pehmema vedrustusega pereautoga (eriti võõraga) libedaga sõita.

Libedaga on ohtlikud mitte sirged, vaid eelkõige kurvid, kuna seal on Su autol üsnagi arvestatav (külg)kiirendus. Füüsikast on ju teada, et otse ja sirgjooneliselt (nullise kiirendusega) liikuv ese jätkab väliste häirijate olemasoluta sellist liikumist. Ehk siis - Su enda inerts hoiab liikumissuunda ning pole mingit reaalset põhjust, miks Sa peaksid libedalt teelt otse sõites kõrvale välja lendama. V.a. ekstreermsused - lumevallid, tuisuvaalud, äkilised liigutused jms, kuid need on kõik ju ette aimatavad.

On minugi käest küsitud (võhikute poolt), et miks ma sõidan talvel nii ebaühtlase kiirusega - kurvides, vaaludes, lumevallides vahel 30-50; sama tee jää- ja lumekattest vabal sirgel lõigul aga 100 ja enamgi. Et 90 olla lubatud (oh Sa püha lihtsameelsust...)

13piisab Kirjutas:veel on mulle silma hakanud juhtide valed juhtimisharjumused - näiteks pidurdatakse kurvis, mitte enne kurvi. Kurvis olles tohib esiveolisega vaid gaasi lisada, igasugune pidurdus põhjustab täiesti ettearvamatu auto käitumise

Mina ei pidurda talvel peaaegu üldse. Kurvi lähenedes võtan jala sujuvalt gaasil väiksemaks (kuid mitte niipalju, et auto mootorit veab!) ja seda just täpselt nii palju maad enne kurvi, et kurvis oleks mul minu arvates ohutu kiirus. Kurvi alguspoolde/keskpaika jõudes annan taas tasahiljukesi gaasi. Või võtan kurvi lähenedes üldse käigu välja ja liginen sinna vabaveeremisega. Vahetult enne kurvi või kurvi alguses panen kiirusele sobiva käigu taas sisse (muide vahegaasiga, et mootori taasvedama hakkamine ei tekitaks jõnksu) ning jätkan sujuvalt mõõduka gaasiga. Manöövritel täpselt sama lugu.

Kogu muusika. Peale ohutuse ei kulu ülearu ei auto käiguosa ega ka kütust.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#13

Ilus jutt aga kehtib ainult katusega mootorrataste suhtes ... pika raamiga raske masin seisab nagu raudpolt tln-trt maanteel ... eriti mugavad on sõita meeriklased (olds custom cruiser, caddy seville jt) aga ka euro paremad variandid (mersu w116 3,5 ja suuremad ja w123 2,8).
Kiirus paras hoida 90-ne peal nii kurvis kui sirgel ja möödumiseks vajalik kiirendus ka olemas ... kokku sõidetud seda teed vast mõned-sajad korrad.

Dad.
Vasta
#14

Tagasi tulles konkreetse avariijuurde. Sain täna teada, et avriis osalenud segumikser oli mu ühe suht hea sõbra tööauto ja roolis oli teine sõber kes ka vahel selle miksirga sõidab. Tädid kes surma said olla lambist ettekeerand miksrile. Miksrijuhil shokk ja peapõrutus esiklaasi lendsamisest. fekaal lugu igatahes Sad
Vasta
#15

Mõned kuud tagasi olin Tartu maanteel teel Tallinna poole ja õnnestus näha kuidas Mazda pukseeris Mosset nööri otsas, minu auto spidomeetri järgi oli kiirus kuskil 100 km/h.
Kes leiab, et nii on normaalne, võiks heita pilgu liikluseeskirja paragrahvile.
§ 217. Pukseerida ei tohi kiiremini kui 50 km/h.



Vasta
#16

Õnnetus oleks mõnevõrra kergem olnud kui Mercedes oleks madalam olnud.Kahjuks oli see kõrgem variant ja Focus \"mahtus\" esi osaga täpselt sinna alla.
Vasta
#17

Endal on eriliselt millegipärast silma jäänud just valged kaubikud, sageli veel järelkäruga, kes lausa hullunult nõeluvad autode vahelt ning pressivad end teisteist lausa vägisi mööda, olgu ilm missugune tahes:S

Cool
Vasta
#18

cesium Kirjutas:Õnnetus oleks mõnevõrra kergem olnud kui Mercedes oleks madalam olnud.Kahjuks oli see kõrgem variant ja Focus \"mahtus\" esi osaga täpselt sinna alla.
See oli ju lausa kahe esisillaga, vaatasin täna \"Raportit\" ja seal näitas, veoauto vigastused minimaalsed: kaitseraud oli natuke kõver aga sillad jäid alla mitte nagu ühel aastal Tallinn-Narva mnt-l juhtunud avariis. Seal liikus veoauto esisild ikka tugevalt tahapoole.
Vasta
#19

Ju nad mõlemad said nii palju hoogu maha, et Focus sildadeni ei jõudnud.Aga mis sest enam...
Vasta
#20

Miksri esisild on väga paigast ära ja ka raam on suht kõver muuseas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne