Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Grupp 7
Mootor
Kood 701. Üldnõuded
Nõuded: 1) mootorist kütuse, määrdeainete ja jahutusvedeliku silmaga nähtav lekkimine ei ole lubatud;
2) heitgaaside ja karterigaaside pihkumine kogu süsteemi ulatuses ei ole lubatud;
3) mootori kinnituspadjad peavad olema valmistaja juhendi kohased ja terved;
4) omavoliline mootori kinnituspatjade kinnituskohtade muutmine kere/raami küljes on keelatud;
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
6) elektrijuhtmed peavad olema kaitstud hõõrdumise/muljumise, kütuse keemilise, heitgaaside termilise jms kahjustava mõju eest;
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetustel vastavalt N ja M kategooria sõidukite suurima kiiruse, mootori võimsuse ja pöördemomendi mõõtmine direktiivi 80/1269/EMÜ (paranduste direktiivid 88/195/EMÜ, 89/491/EMÜ ja 97/21/EÜ) ja L kategooria sõidukitel direktiivi 95/1/EÜ metoodikale.
Seega, võib teatud vaatenurgast kasvõi ise metallikamakas mootori välja viilida, kui vaid vastab kaalult, pööretelt jms. nõuetele :duh - seega prioriteet on mass, pöörded, võimsus, mitte konkreetne valmistajatehas. Kui leiab omadustelt identse mootori, siis ei tohiks olla probleeme TÜV-il ega mujal
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Tüübiks jaotamise kriteeriumiteks on:
sõiduautode puhul ei tohi erineda: tootja, otstarve,ehituse põhijooned: põhjapaneel või runga raam,mootor (sisepõlemis-, elektri- või hübriidmootor).
(Variandi määravad ära kere liik (trepp-pära, luukpära, laugpära, järskpära, lahtine jne), mootor (erinev kütus, töömaht, võimsus), veotelgede arv ja asukoht ning juhitavate telgede arv ja asukoht.)
Postitused: 266
Teemad: 28
Liitus: Jan 2002
Maine:
1
Küsimus selline:
Mootor sõiduki registreerimise eeskiri ütleb:
(6) Registreerimisele ei kuulu sõidukid:
3) millel puudub VIN-kood või tehasetähis, või see on tahtlikult rikutud, võltsitud või mitteloetav;
Näiteks kui nn vanas veneaegses tehn. passis on tehase tähise asemel kirjas MARKEERIMATA või NUMBRITA , Kas uuesti saab sõidukit arvele võtta? Seaduse järgi nagu ei saaks aga mis praktika näitab, on kellelgi kogemusi?
Postitused: 805
Teemad: 47
Liitus: Jan 2003
Maine:
1
Näiteks kui nn vanas veneaegses tehn. passis on tehase tähise asemel kirjas MARKEERIMATA või NUMBRITA , Kas uuesti saab sõidukit arvele võtta? Seaduse järgi nagu ei saaks aga mis praktika näitab, on kellelgi kogemusi?
Selline probleem on tuttav aga olin ühe sõbra VOLGA GAZ24 ostu juures ja temal oli vanas teh passis kiri markeerimata ja sama kiri tuli ka edasi
See toimus Viljandi ARKs ja aastal 2001
Postitused: 856
Teemad: 126
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
Kas sellest tuleb aru saada, et kui ka EV aegses passis kerenumber puudub, siis jäädki igavesti selle autoomanikuks.
Aga kui ma suudan ise raamilt/kerelt mingi numbri leida, kas selle saaks siis passi märkida?
Siit saaks kena kohutu case, sest EV põhiseduse järgi ei saa kitsendada seaduslikult omandatud vallas- või kinnisvara võõrndamist.
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Postitused: 443
Teemad: 19
Liitus: Jun 2002
Maine:
9
See käib jah esmase registreerimise kohta, registriandmete muutmisel tuleb ilma tehasetähiseta sõiduk ARK-is ette näidata.
Aga Nasa jutu peale võib ainult nentida, et asjalikke, konkreetseid ja argumenteeritud ettepanekuid esitav MTÜ võiks vanasõidukite olukorra parandamiseks palju ära teha. Suuremate määruste (seadustest rääkimata) koostamine võtab parasjagu aega ja ma ei usu, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium asjalikud märkused ära põlgaks.
Näiteks saadetakse paljudes ministeeriumites suuremate määruste eelnõud tutvumiseks asjassepuutuvaile ühendustele (linnade liidud, tööstuse, looduskaitsjate jt katusorganisatsioonid etc). Kas nt Unic või Unic-Moto on sedapidi endast märku andnud?
B.