Minski tuuning
#1
Question 

Kuidas tuunida Minnski (125ccm)???
Vasta
#2

poisike Kirjutas:Kuidas tuunida Minnski (125ccm)???

Tuunida pole vaja. Selle asemel:
- reguleeri süüde perfektselt paika
- puhasta ja reguleeri karburaator perfektselt paika
- käi kriitilise pilguga üle kogu elektrisüsteem
- kontrolli kõiki laagreid/trosse/ simmerlinge, vajadusel reguleeri ja vaheta piirkulunud detailid
- puhasta paak vanast kõntsast
- kontrolli tulede ja signaali seisu
- paranda ja vajadusel asenda värvkatet ja kroomi
- jms

Ehk tee olemasolev masin nii perfektsesse korda kui suudad.

See ei olegi nii lihtne kui Sa arvad - nt ühe tavalise jalgratta viimiseks tehniliselt hädapärasesse seisu koos kõigi sõlmede kriitiliseülevaatamisega läheb mul pea tubli päev aega. Mootorrattal jääb hädapärastegi tööde jaoks päevast väga väheks...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Minsk on väga hästi järgiaidatav mootor, reaalne hea oskuse korral võimsuse kasv 50% ja rohkem ... aga inimene, kelle küsimus on püstitatud \"kuidas tuunida\" ei oma järelikult asjast mingeid algteadmisi ega kogemusi ja need on juba asjad, mida foorumi teel eriti kahjuks ei omanda. Järelikult on parem mootor torkimata jätta, siis on tõenäosus ka natukene sõita saada... sest peale ilma teadmisteta \"tuunimist\" tavaliselt heal juhul saavutab ainult mingi % algvõimsusest... kui selle üldse enam stabiilselt tööle saab.
Aga kui tahtmine on ikka nii suur, siis saab abi vene raamatutest \"Karting\", \"Mototsikl bes sekretov\" jne


Teine on see, et mina küll ei saa kuidagi aru, miks on see minskijutt mopeediteemas?
Vasta
#4

kas mingi naerukaas kaa aitab
Vasta
#5

poisike Kirjutas:kas mingi naerukaas kaa aitab

Esiteks tegu Gaasiga mitte Kaas--raamatul on kaas ümber.

Teiseks kindlasti aitab, kui paned raketi p--e alla.

Mida sa vanast masinast ikka tuunid, tee parem ilusti korda. Krt küll vihale ajavad tuunijad kes teevad saiast s.ta.Tee parem vastupidi.
Õpi hoidma enne masinat, siis hakka paremaks tegema.
V6rrimeez666 sul on õigus, lammas peab enne saama algteadmised siis edasi.


Järgmisele tuunijale punased triibud (teate küll kuhu).

-------------------------------------------------------------------
Unimütsil väike pohmakas täna, kuid idee sai selgeks.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

A.Palu ( vms) mootorattaraamatus a´la 1953 räägitakse moskva m1 tuunimisest, pidi päris usinasti lendama hakkama, ~110 km/h andvat kätte ja rohkemgi kui tarvis.
Vasta
#7

ja mis 110 km/h on sinu arust peale tuunimist palju w??? kle mul läks 69 a minsk 100 välja ja nata yle ka
Vasta
#8

sharkboy125 Kirjutas:ja mis 110 km/h on sinu arust peale tuunimist palju w??? kle mul läks 69 a minsk 100 välja ja nata yle ka
Kas sellest ei piisa?

Maamees linnast.
Vasta
#9

ei keegi ei ole õelnud et ei aita aga ma lihtsalt küsisin et kas see 10 km/h on siis nii suur kasu selle vaeva eest??
Vasta
#10

Aga kas tulemused peavad alati kiiruses kajastuma? Mis kasu on 110 km/h kui mootor ei tööta stabiilselt ja sureb iga sõidetud kilomeetri järel välja?

Maamees linnast.
Vasta
#11

kellel sul siin mootor välja sureb?? ytlesin ma et mootor peab olema nii ränk et sureb välja w?? masin peab korras olema aga mitte mingit krdi tuuningut ple ju mõtet vanat masinat niimoodi piinama hakata?
Vasta
#12

Minul on igatahes nii, et Minski mootor laua peal laiali, uued karteripooled ja väntvõll varsti olemas, olemas on uus silinder paika aetud kanalite ja pisut madalamaks tehtud ka. Laagrid ka uued ja normaalne Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne