.:LiveToRide:.
Registreerimata
mida arvata Jawa 250 mootorist mille silinder on ümber puuritud ja sisse pandud Panonia 2 kolvirõngaga kolb? Äkki kellegil on kogemusi selle kohapealt?
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
Kuna varuosadega on mõnel vennan kitsas käes siis kõike tehtud, samas panni kolvirõngad on täielik defka. Samas soovitan taastada originaali. Kompote on EEstis suht palju juba.
Mootor muidu suht ok pidavat olema, ei saa kurta.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Esiteks: mis Jawa mudeliga tegu on, kas 353 või 559? 353-l on näiteks silindri hülsi sein nii õhuke, et vaevalt seda on eriti mõtekas kui mitte võimatu 1,5 mm võrra õhemaks lasta (Pannonia kolvi nominaalläbimõõt peaks olema 68 mm). 559-l on hülsi sein küll paksem, kuid ilmselt on Jawa ja Pannonia kolbidel kolvipõhja ja kolvisilma kaugus erinev, mis eeldab juba suuremat ümberehitust (igasugused mahatreimised/-lihvimised jne.) Originaaliks taastamine oleks sellisel juhul raskendatud, kuigi loodetavasti mitte võimatu. Samas ma ei näe tänapäeval sellel kompotil erilist mõtet, sest minuteada on Pannonia jupid veel haruldasemad kui Jawa omad.
Postitused: 141
Teemad: 29
Liitus: Feb 2005
Maine:
0
Taastada on sellist masinat võimalik vist ainult uue silindri ja kolviga
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Taastamine piirdub nii väikese tööga ainult siis, kui karterist ei ole midagi maha lihvitud. Vastasel juhul tuleb muretseda uus karter ning mootor täiesti laiali võtta.
parem on see sama silinder ja kolb jätta sest panoonial on suurem töömaht!mul on omal ka 250 jawa millel on silinder läbi puuritud ja panoonia kolb pandud!
Postitused: 1,294
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Jah, ma tean milline on 559 mootor, endalgi selline laua alt vastu vaatamas. Mind huvitab just milline see Pannonia kolviga mootor välja näeb.