Nädalavahetusel andis bensiinipump otsad, juhtus see maakohast tulles küttepuukoormaga. Sõidetud oli alles 20 km kui äkki mootoril enam jõudu ei olnud, käiku allapoole vahetades asi ei parannud ja jäime seisma. Algul oli arvamus et kuna bensiini pumba hoob mis käib vastu nukkvõlli on terve, et nukkvõlli on katki läinud, hiljem selgus hoopis et bensiinipump ise ära väsinud. Käega pumbates töötas, isa pumpas bensiini karburaatorisse ja sai jälle sõita paarsada meetrit.
Kuidagi moodi saime edasi sõita 2km(ühe korraga) kui jälle jõud kadus. Käisin kähku metsas vaatamas ega midagi vajalikku ei vedele millega saaks edasisõitu pikendada. Õnnestus leida 2 mootorratta velge, millel keskosad puudu aga mõned kodarad olid küljes, ühe võtsin kaasa. Natuke eemal vedesid mingid autojupid ja seal oli ka jahutusradika ventilaatori kinnituskonstruktioon(elektriline ventilaator). sealt küljest sain mingi juhtmete \"kõri\" mille ka kaasa võtsin. Selle ajaga oli isa bensiini jälle üles pumbanud, seejärel auto ringi keerata(õnnestus jätta risti üle mnt seisma ka veel) ja sai alustada tagasisõitu maakohta.
See toimus nii et bensiinipumba külge isa pani selle kodara mille ma leidsin ja selle külge nööri, mida mina sõiduajal pidevalt tõmbasin ja tagasi lasin et bensiini karburaatorisse saada. Ju selline tegevus pumbale ei meeldinud ja ta jättis meid seisma täpselt Ida-ja Lääne-Virumaa piiril. Enam ei andnud käsitsi pumpamine mingit tulemus. Isa helistas naabrile kelle isal oli varem olnud Gaz 53, et äkki on veel olemas pumpa, mida hädasti vaja oleks. Tuli välja et pärast mõningat otsimist õnnestus tal leida Gaz 52 pump mille ülemine osa sobib Gaz 53 pumbale peale.
Sugulased kes parasjagu seal samas olid tõid pumba meile tee peale ära ja osad jupid vahetatud saigi sõita, algul proovisõit 1km ja seejärel jälle Tallinna poole. Sõita sai ainult 14 km kui seegi pump otsad andis. Olime jõudnud Tallinn-Narva mnt-le täpsemalt Sämile, seal hakkas mootor jukerdama täpselt silla peal ja esimelt teelt keerasime mnt pealt ära. Samas kohas seisime järgmised umbes 70 minutit. Lõpuks läksin korjasin tee äärest tühje plastikpudeleid et täita bensiiniga ja anda vabavool karburaatorisse. Saime ringi pööratud ja sõita umbes 500m kui jälle jõud kadus, et üle silla saada pidin pudelit pigistama et bensiin ikka liiguks. Kõik selle tõttu et pudelisse oli jäänud tegemata õhuauk ja tõmbas kohe vaakumisse. Õnneks oli akudrell ja puurid kaasas ja õhuauk tehtud sai jätkata sõitu.
Kõik kurvid sai võtta \"hästi peenelt\", st. võimalikult kõrge käiguga, ka üks peaaegu tagasipöörde kurv sai 4-ndaga läbitud. Ühe pudelitäiega(1,5l kuna ei saanud täitsa täis panna 2l pudelit) sai sõita keskmiselt 6km, külmamootoriga kõigest 5km. Täita sai pudelit kordi 4, st et üldiselt kütusekulu L/100km pole üldse suur, umbes 22liitrit. Et tekitada vabavooli karburaatorisse tuli pudel paigutada sellest kõrgemale, kuna voolikuks sai kasutada seda \"kõri\" mille olin enne metsast leidnud, tänu sellele sai pudeli paigaldada peegli konstruktsioonide vahele ja käega sai kinni hoida. Kippus aga lekkima see auk korgis kus oli voolik viidud pudelisse, seetõttu käisin ja otsisin tee äärest veel tihendeid korgi alla. Lõpuks jõudisme kohale ja käsi oli ikka meeletult külm, kuna väljas oli 0-lähedane temp. ja sõitsime natuke üle 30km ning ma hoidsin käega pudelit kinni, mis asus väljaspool kabiini. Eelnevalt olin just terve päeva puid lõhkunud ja liiges oli niigi valus, valutas veel 2päeva hiljemgi.
Ida-ja Lääne-Virumaa piiril õnnestus lausa kaks korda üsna pikalt seista ja selle ajaga jalgida rongiliiklust mis toimub seal eriti tihedalt, umbes iga 15minuti tagant läheb rong. Ja sel ajal kui seisime suunaga Tallinna poole läks mooda seesama buss millest ka varem olen pilte teinud. Ja kõike näeti piltide pealt.
Tekst tuli ikka jube pikk, aga nii see oli.
Mida järeldada: Edaspidi käime maal kahe autoga ja bensiinipump on alati kaasas.
EDIT: pildid tulevad hiljem kuna galerii ei tööta millegi pärast...
Pildid nähtavad siin:
GAZ 53 remont