proletar mootor
#1

Kuna maal on neid vedelemas mitu ja kahju oleks kui need kuhugi kuusakoskis lõpetaks, võiks nendega midagi teha...näiteks ühe restaureerida töökorda. Mootor paistab olevat elektrisüütega ja püstklappidega, kuigi osa asju tundub väga võõrana...tegelikult on üks pilt ka, kuid vaja sisse skännida.
Vasta
#2

Mis otstarbeks selliseid mootoreid üldse tarbiti-mingid paiksed seadmed vms?
Vasta
#3

paadimootor
Vasta
#4

Et tegu ilmselt siis nn. ZID tüüpi mootoritega?
Vasta
#5

Kas proletar on nn. \"potsu mootro\", mis töötab alla 60 korra/min?
Vasta
#6

mrali Kirjutas:Mis otstarbeks selliseid mootoreid üldse tarbiti-mingid paiksed seadmed vms?

Millegi ringi ajamiseks - veski, tellisetehas, kaevanduspump, mereiei, saekaater, betoonisegisti, rehepeksumasin vms.

Ei tasu unustada, et tollal oli elekter olemas vaid suuremates asulates ning millegi suure mehaanilise seadme ringi ajamine õnnestus ilma statsionaarmootorita vaid vesiveskites vee jõul.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

vootele Kirjutas:Kuna maal on neid vedelemas mitu ja kahju oleks kui need kuhugi kuusakoskis lõpetaks, võiks nendega midagi teha...näiteks ühe restaureerida töökorda. Mootor paistab olevat elektrisüütega ja püstklappidega, kuigi osa asju tundub väga võõrana...tegelikult on üks pilt ka, kuid vaja sisse skännida.
Mul ka üks selline mootor, puudu on plokikaas, rohkem ei tea mis veel puudu olla võiks. Kas see mitte diiselmootor pole ja kahesilindiline pealegi?
Vasta
#8

Diisel kohe kindlasti ei ole, peal on süüteküünal ja silindreid on üks.
Ühes otsas on tal midagi käigukasti taolist ja teises on jurakas vändaga hooatas. Toodeti neid muide Pärnus
Vasta
#9

vootele Kirjutas:Diisel kohe kindlasti ei ole, peal on süüteküünal ja silindreid on üks.
Ühes otsas on tal midagi käigukasti taolist ja teises on jurakas vändaga hooatas. Toodeti neid muide Pärnus

Kus Sul see imevigur on - paneks pilgu peale? Asi selles, et mul on Pärnu (Strycki) masinatehase samasuguse ehitusega statsionaarmootor 1930ndatest aastatest. Kahjuks kolb silindrisse (senini lootusetult) kinni korrodeerunud, kuigi isend on katuse all olnud. Ehk saan pika MoS2-tamisega siiski ta lahti?

Äkki Vene ajal lasti vorpida vana asja edasi?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

PRangli saarel asub. Vähemalt kahte isendit olen näinud, ühel on silindris pragu, teine paistab OK olevat (väljast küll päris roostes).
Vasta
#11

Tohho tonti... sinna ei ole mul hetkel kavas minna. Äkki näitad pilte?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

Proletar peaks olema Pärnu Seileri tehase järglane, 100% kindel küll pole. Omal olemas Strücki 2-taktiline petroolimootor, puudu Mars magneeto.
Vasta
#13

kass Kirjutas:Omal olemas Strücki 2-taktiline petroolimootor, puudu Mars magneeto.

Minu Strycki mootor näeb välja selline (kas Sul samasugune):

[Pilt: stryck1.jpg]

[Pilt: stryck2.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

Ilus! Minu oma täpselt sama , puudu jahutus (silindri peal alles samasug. terava nurgaga põlv) ja kütuse paak. Ei mäleta mootori nr. peast ,aga vist ka 1.. Põllumajandus-Tehniline Käsiraamat 1929 peatub põgusalt ka Seileri, STRICKi (mitte Strüki nagu kirjutasin) 2-taktilistel (2,5 ja10 hj) ja 4-taktilistel mootoritel (4 hj). Veel tootsid tollal stats. mootoreid Laverna Tallinnas ( naftamootorid (siis vist kuumpead)), A.-s Lellep Tartus, Seebulke Pärnus ja veel mõned teised. Praegu toome kartulid ka Poolast sisse
Vasta
#15

Seda aparaati on siin foorumis ka kuumpeaks nimetatud. Mul ka sellesarnane aias alusel seismas aga Valdo eksemplarist eristavalt on tal 2 hooratast. Valmistajaehast ei õnnestu tuvastada.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#16

See ei ole kuumpea! Kuumpeal ei ole süüteküünalt. Sarnase välimusega kuumpea leidsin ma ka lähedalt, aga see oli niivõrd lagunenud ja roostes, et sellega polnud mul midagi teha. Kinkisin Kuke Hindrekule, las kaunistab tema kollektsiooni Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#17

Mis seade Valdo mootori väljalasketoru otsas on? Kas mingi sädemepüüdja? Oma mootoril lõppes väljalaskekorsten ka keermega, mõtlesin et kasutatud suvalist veetoru millel keere otsas olnud. Igal vanatehnika huvilisel peab ikka mõni stats. mootor olema nagu militaarhuvilistel saksa kiiver ja gaasimaski kopsik kohustuslikud. Omal veel üks RIGA linnas ilmselt nõuk ajal valmistatud kuumpea jäänus , töökaaslasel suur töötav rootsi kuumpea ja Seileri 4-taktiline, omal veel Usa 4-taktiline (ilmselt sõjaabi korras tulnud) ,tootjat ei julge kirjapildi mittemäletamise tõttu esitada, tänap. paljudel muruniitjatel selle tootja mootorid. Näeb välja nagu väike Zid-mootor, silinder ja karter ühes tükis valatud. Kes teab milleks kasutati ? Olid vist küllalt levinud, olen näinud mõne jäänust veel.
Vasta
#18

kass Kirjutas:Usa 4-taktiline (ilmselt sõjaabi korras tulnud) ,tootjat ei julge kirjapildi mittemäletamise tõttu esitada, tänap. paljudel muruniitjatel selle tootja mootorid.


\"Briggs & Stratton\" ???
Vasta
#19

Natuke OT.
Küsimus selline, kas ,,Briggs & Stratton\" oli vahepeal ,,Man & Stratton\", justkui meenub, et nendele punastele ,,Vasara\"
niidukile pandi sedamarki mootorid. Hallidel olid kindlasti esimesed, seda tean, sest niidan ühe veneaegsega igal suvel.
Vasta
#20

künnimees Kirjutas:Natuke OT.
Küsimus selline, kas ,,Briggs & Stratton\" oli vahepeal ,,Man & Stratton\", justkui meenub, et nendele punastele ,,Vasara\"
niidukile pandi sedamarki mootorid. Hallidel olid kindlasti esimesed, seda tean, sest niidan ühe veneaegsega igal suvel.
Minul on ka see \"vasara\" või \"terase\" korpusega, aga sel on ostmisest saati peal mingi Ungaris toodetud mootor koos külgesobitatud vene võrri (\"Delta\" vist)karburaatoriga. Kuna see õnnetu karburaator alailma ummistus ja jamas siis võtsin niitma minnes ikka tagavarakarburaatori kaasa.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne