09-06-2005, 12:28 PM
Sellest teemast on siin ikka juttu olnud, aga päris ammu ja võibolla ka kusagil teiste teemade sees, niiet minule tuli see nüüd üsna äkilise üllatusena, et juba tükk aega kehtibki ametlikult niisugune kord:
1. Vana autot ei saa enne ARK-is arvelt maha võtta, kui puudub lammutustõend.
2. Lammutustõend antakse välja vaid autole, mis tegelikult lammutusse jõuab.
Allikad:
http://www.kuusakoski.ee/?id=924
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=793962
Seadus on välja antud ja kehtiv alates septembrist 2004, aga jõustus reaalselt alles uue jäätmekäitlusseadusega 1.maist 2005
Sellega seoses mitu järeldust ja küsimust:
1) Enam ei ole võimalik müüa autot varuosadeks eraisikule, vähemalt mitte ilma lammutuskoja vahenduseta.
2) Varuosadoonori pidamine enda tarbeks muutub kulukaks, kui 2006a alates hakkab kehtima registrimaks. Samas ei ole võimalik seda autot ka registrist kustutada ilma lammutusse viimata.
VÕIMALIK LAHENDUS enda doonori tarbeks on ajutine kustutamine registrist, seda võib teha kuni 1 aastaks, siis taastub registrikanne automaatselt ja tuleb esitada uus avaldus. Esialgu pole piiranguid, mitu korda niimoodi teha võib, ja pole ka toimingute riigilõivu. Aga küllap need tasud või piirangud tulevad...
3) Mis saab juhul, kui auto on kodusel teel juba sedavõrd tükkideks lammutatud, et metallikokkuostu pole midagi viia peale kahe mutri ja kolme plekitüki?
4) Mis saab juhul, kui auto on müüdud, aga uus omanik pole registritoimingut teinud ? (seadus näeb ette AJUTISE kustutamise)
Ühesõnaga, iseehitamisele on kõva kaigas kodarasse visatud ja seadus jätab mõned küsimused ikkagi lahtiseks.
Näiteks, küsisin Kuusakoskist, et mis juhul ma saan lammutustõendi - kui suure tüki autost ma pean neile viima, kui olen enamuse varuosadeks kõrvale pannud. Öeldi, et tooge see, mis on, aga kui äärmustasin küsimust ja lubasin neile ainult kerenumbri viia, öeldi, et ei, nii ikka ei saa
Samuti öeldi, et Kuusakoski sisekorra eeskirja järgi autosid ja autoosi enam väljamüügi korras välja ei müüda. Niiet suvalise torujupi võib osta, aga kui see torujupp on auto küljest, siis ei saa :-)
1. Vana autot ei saa enne ARK-is arvelt maha võtta, kui puudub lammutustõend.
2. Lammutustõend antakse välja vaid autole, mis tegelikult lammutusse jõuab.
Allikad:
http://www.kuusakoski.ee/?id=924
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=793962
Seadus on välja antud ja kehtiv alates septembrist 2004, aga jõustus reaalselt alles uue jäätmekäitlusseadusega 1.maist 2005
Sellega seoses mitu järeldust ja küsimust:
1) Enam ei ole võimalik müüa autot varuosadeks eraisikule, vähemalt mitte ilma lammutuskoja vahenduseta.
2) Varuosadoonori pidamine enda tarbeks muutub kulukaks, kui 2006a alates hakkab kehtima registrimaks. Samas ei ole võimalik seda autot ka registrist kustutada ilma lammutusse viimata.
VÕIMALIK LAHENDUS enda doonori tarbeks on ajutine kustutamine registrist, seda võib teha kuni 1 aastaks, siis taastub registrikanne automaatselt ja tuleb esitada uus avaldus. Esialgu pole piiranguid, mitu korda niimoodi teha võib, ja pole ka toimingute riigilõivu. Aga küllap need tasud või piirangud tulevad...
3) Mis saab juhul, kui auto on kodusel teel juba sedavõrd tükkideks lammutatud, et metallikokkuostu pole midagi viia peale kahe mutri ja kolme plekitüki?
4) Mis saab juhul, kui auto on müüdud, aga uus omanik pole registritoimingut teinud ? (seadus näeb ette AJUTISE kustutamise)
Ühesõnaga, iseehitamisele on kõva kaigas kodarasse visatud ja seadus jätab mõned küsimused ikkagi lahtiseks.
Näiteks, küsisin Kuusakoskist, et mis juhul ma saan lammutustõendi - kui suure tüki autost ma pean neile viima, kui olen enamuse varuosadeks kõrvale pannud. Öeldi, et tooge see, mis on, aga kui äärmustasin küsimust ja lubasin neile ainult kerenumbri viia, öeldi, et ei, nii ikka ei saa
Samuti öeldi, et Kuusakoski sisekorra eeskirja järgi autosid ja autoosi enam väljamüügi korras välja ei müüda. Niiet suvalise torujupi võib osta, aga kui see torujupp on auto küljest, siis ei saa :-)