minu mosse [401] mootor
#1

Tegin siis siia uue teema [võib-olla läkski valesse kohta, aga see selleks], et teada saada mis mootor on minu mossel. 88-89 on see passi järgi vahetatud. Arvan ise, et akki 407 või 408.
Millega siis tegu?
pildid:siin
ja vaata mootori pilte (veepump hetkel maas)
Vasta
#2

50hj 408 mootor on peal.
Vasta
#3

kindel? Keegi siit foorumist rääkis ,et 407 kuna sellel olid rooli juures käigud, 408 juba maas. See oli tema jutt. palun siis tõestust, et see on 408.
Ps. mul on auto põhjal üks auk!

Ja veel, mis vahe neil kahel mootoril õieti on?
Vasta
#4

kapa Kirjutas:kindel? Keegi siit foorumist rääkis ,et 407 kuna sellel olid rooli juures käigud, 408 juba maas. See oli tema jutt. palun siis tõestust, et see on 408.
Ps. mul on auto põhjal üks auk!

Ja veel, mis vahe neil kahel mootoril õieti on?
Mina nende piltide põhjal vahet ei tee kas M407 või 408 mootor, need olid väliselt enam-vähem ühesugused kõik 402-408, 402 omas algul 401 mootorit ka. Kindlaks saab täha karpa ja muude agregaatide järgi vb. teadja mees ka mootori enda. See küll valejutt, et 408 ja 407 erinevad käiguhoovastiku asukoha poolest ,tehasest tulid mõlemad roolil (Va. 2134) ja mõlemaid andis ka põrandale ehitada.
Vasta
#5

Ise püüan end M401-e hingeeluga kurssi viia, suuremate numbritega isenditest jagan ehk ka midagi. Pakun et tegu on ikka 408 mootoriga. 407-l asub õli juurdevalamise kork otse klapikambri kaanel, 408-l väikese põlvega eemal. 407-l peaks karpa olema ilma aknata, 408-l aknaga. Nii 407-l kui 408-l olid käigud rooli küljes. Võib olla ka variant et teise mootori otsa on installeeritud 401-e käimakast. Palju sul seal käike saadaval on?Mul omal on 401, aastast 1955. Sellel on ka käigud rooli küljes aga põhjas on käigukangi auk täitsa olemas.
Terv.Jaanus
Vasta
#6

mul on 3 käiku ja sama väljalaske aasta mis sinul
Vasta
#7

407/408 mootori vahet saab teha ainult raamsaalede järgi, ülejäänu on vahetatav.

Dad.
Vasta
#8

Klapikaas,jagaja ,sisselaskekollektor ja karburaator on igatahes 408 omad.Plokikaas on 407-l ja 408-l sama.Plokid on väljast täiesti sarnased vahe on väntvõllis ja saaledes.(407-l pole väntvõlli tagumist tihendit.
Käiguhoovastik paistab pildi järgi olema olema 402/407. Käigukastid on kõik omavahel vahetatavad.Erinevus on ainult ühes kinnituspoldi augus.400-407 olid kolmekäigulised kastid(400-l oli käigukang ka põrandal)408- oli juba neljakäiguline kast, aga käigukang asus ikka roolil. Ka 412 käigukastil saab panna käigud rooli külge kui kasutada 408 hoovastikku ja käigukasti kaant.(Kaas sobib täpselt kui tagurpidikäigu kahvli võlli veidi töödelda)
Terv. Tarmo
Vasta
#9

tarmo400 Kirjutas:Klapikaas,jagaja ,sisselaskekollektor ja karburaator on igatahes 408 omad.Plokikaas on 407-l ja 408-l sama.Plokid on väljast täiesti sarnased vahe on väntvõllis ja saaledes.(407-l pole väntvõlli tagumist tihendit.
Käiguhoovastik paistab pildi järgi olema olema 402/407. Käigukastid on kõik omavahel vahetatavad.Erinevus on ainult ühes kinnituspoldi augus.400-407 olid kolmekäigulised kastid(400-l oli käigukang ka põrandal)408- oli juba neljakäiguline kast, aga käigukang asus ikka roolil. Ka 412 käigukastil saab panna käigud rooli külge kui kasutada 408 hoovastikku ja käigukasti kaant.(Kaas sobib täpselt kui tagurpidikäigu kahvli võlli veidi töödelda)
Terv. Tarmo
Peaks veel lisama,et 407 viimaste väljalasetel kasutati 4-käigulisi käigukaste ja 400 ja 401 käigukastid on ilma pikenduseta ning teiste Mosse mudelitega vahetatavad pole.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#10

Aitähh! Aga mis muidu te mu projektist arvate?Wink
Vasta
#11

projekt on hea, edu sulle ehitusel....
Ps. mul on auto põhjal üks auk!, ära põe, mul oli neid mitu, aga natuke 1 mm paksust külmvaltsplekki ja asi OK, aga praeguseks asi unarusse jäänud, sest et ise kodust eemal ja aega poleSad
kui juppide osas abi vaja on, saab äkki vahetuskaupa teha...
Vasta
#12

Nüüd sai tehtud uurimistööd (otsitud üles naaber[valdur], kes aitas eelmisel omanikul [surnudSad] mootorit vahetada) ja tema ütles, et Valdur oli tellinud uue 408 mootori ja veel mingi käigukasti, millel olevat käigud olnud põrandal. Ta puuris käigukangi augu ära, kuid käigukast ei tulnud ning tuli panna vana (401)käigukast. Ning auk jäigi..seda ta kinni ei lappinud. Aga see eest on 408 mootor ainul ca 200 km sõitnud. Big Grin

Loodan, et saide mu keerulisest mõttekäigust aru.

EDIT: kas pole kena kellaaeg positituse tegemiseks, 22:22
Vasta
#13

Kas kavatsedki 408 mootoriga projekti valmis teha?
Vasta
#14

Raimond Kirjutas:Kas kavatsedki 408 mootoriga projekti valmis teha?

Mida sina siis soovitad?

Mina leian, et kui mingi mootor on juba x-aegadest peal, siis las olla - see ka osake auto minevikust. Ümberehitamine võiks ära tasuda vaid siis, kui taastada täiesti originaali. Või siis teine variant on minna täieliku kustomeerimise teele ja panna juba Lääne hobused/agregaadid alla, kuid seda suunda ma isiklikult ei propageeri.

Minu poolt projektile edu, peaasi, et kõik ettevõtmised on hoolikalt läbi kaalutud ja põhjendatud. Smile
Vasta
#15

Raimond Kirjutas:Kas kavatsedki 408 mootoriga projekti valmis teha?

Jah, kuna ei taha hakkata oma närve 401 mootori otsimisega raiskama ja see 408 mootor on ju nii vähe sõitnud!


Ma teen sellest arvatavasti sellise kruiseri. Panen uue värvi, mingid veljed ja teen seest ilusaks(uued istmed,polstrid jne).

Nüüd eile käisin masinaga sõitmas. Muidu on mootor enam vähem ok, kuid radiks tilgub, kuid seda väga vähe. Kere tahab keevitust ja pidurid tegemist. Eile jäi käsipidur pealeToungue. Muidu on masin korralik.
Vasta
#16

kapa Kirjutas:... ei taha hakkata oma närve 401 mootori otsimisega raiskama ja see 408 mootor on ju nii vähe sõitnud!

Ma teen sellest arvatavasti sellise kruiseri. Panen uue värvi, mingid veljed ja teen seest ilusaks(uued istmed,polstrid jne).

Mina soovitaksin välimuses säilitada nii palju algset kui võimalik, vähemalt kui mitte detailides, siis stiili juures vähemalt. Veljed jätaksin ma seepärast küll enda omad, äärmisel juhul 407/08/12 omad; sellised ilma suurte aukudeta kilbi äärtes ja keskel oleva kroom-ilukilbiga. On stiilne Smile

Mootori osas jah, soovitaksin ma (vähemalt esialgu) jätta 8 jõuallika, kui liikur on kunagi põhjalikult ümber ehitatud selle peale ning sellisena ka liigub.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#17

Tim Thomson Kirjutas:Mida sina siis soovitad?

Tundsin huvi kuidas kapa kavatseb oma projektiga edasi minna, Valdo soovitused on siin igati järgimist väärivad.
Vasta
#18

Eks ma vaatan mis saab, selleks kõigeks on nutsu vaja ju! Kui aega saan, siis räägin oma tegemistest veel. Praeguseks kõik. Moderaatorid võivad lukku panna kui tahavad, aga ei pea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne