K: toyota hiace 81. 2,2d
#1

armatuuris hakkas põlema kollane lamp T-BELT, üks tuttav ütles, et hammasrihm on liiga lõdva, kuid välisel vaatlusel ei ei paistnud ühtegi juhet sinna suundumas. kas tasub hammasrihm üle kontrollida (võtab peaaegu terve päeva, et lihi saada) või tasub viga kuskilt mujalt otsida?
ehk on kellegil miskit kirjandust antud masina kohta?
Vasta
#2

Konkreetsest autost ja tulest tegelt midagi ei tea aga kogemustest BMW õlivahetus märguande tulega teen sellise järelduse:
Tuli annab sulle lihtsalt teada et oleks aeg hammasrihm vahetad. See ei tähenda et hammasrihm lõdva oleks, lihtsalt on oma tööd su mootoris küllalt kaua teinud ja ta tuleks nüüd uue vastu vahetada. Vahetad rihma ja nullid tule ära.

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#3

erinevalt bmw`st pole minu bussil aju, ning mootori külge minevad juhtmed võib kahe käe sõrmedel üles lugeda. hammasrihma vahetusest on möödas 2 aastat ja selle aja jooksul on läbitud alla 10000km. sõrmega katsudes ei tundunud rihm lõdva.
Vasta
#4

suured tänud sulle priit.
ma uurisin ühte tagavara spidjomeetrit ja leidsin ühe pisitillukese augu kus oli mikrolüliti ja seda vajutades kustuski lamp ära. enne seda sai muidugi pool päeva juhtmeid lapatud, osaliselt salong välja kistud ja mõned tükid mootori küljest maha kruvitud.
teema lukku
Vasta
#5

T-BELT > Timing Belt > Hammasrihm

Minuteada esineb \"T-BELT\" ainult toyota\'del.
Vasta
#6

nüüd järgmine jama lahti: kuumeneb üle, edasi liigub kuid halvasti, kütet võtab 10liitrit sajale.
ehk peaks süüdet regullima ja küttepumpa kruttima.
kui nii, siis kuidas seda asja läbi viia?
Vasta
#7

tõnn Kirjutas:nüüd järgmine jama lahti: kuumeneb üle, edasi liigub kuid halvasti, kütet võtab 10liitrit sajale.
ehk peaks süüdet regullima ja küttepumpa kruttima.
kui nii, siis kuidas seda asja läbi viia?

Kas õlivarrast oled kontrollinud?
Äkki tilgub miskit moodi diislit karterisse?
Vasta
#8

õli sööb küll, kuid valget suitsu tagant välja ei aja (va. külmast peast)
Vasta
#9

Hakka ikka kõige lihtsamast pihta, kontrolli surveid.
Ma õpetasin üht 2,2 sõitma pool aastat, asja sain.
Süüte ja pumba kallale tasub ikka ainult siis minna
kui kõik muu on üle kontrollitud.
Vasta
#10

panin radikale ühe pleki(suunab õhu tiivikule) juurde ja enam ei kuumene üle. mootoril olevat rihmad ja rõngad vahetatud, vaid timmida vaja.
Vasta
#11

see halvasti edasiliikumine võiski ülekuumenemisest tingitud olla. Olen ühe Hiacega kunagi midagi sellist üle elanud.
Või oli ka külmast peast kehv minek?

Vasta
#12

külmast peast liikus paremini, kui temp hakkab sinna lõpupoole minema (mitte üle valge joone) siis kaob tõmme ära. külmast peast on äkilisem.
see panigi mõtlema, et ehk on tal mingi termo regulaator mis keerab süüdet soojenemisel varasemaks.
timmisin veidi küttepumpa: keerasin käsigaasi maha ja küttesegu niipalju maha, et tühikäik oleks normalne, ja nüüd võtabki mingi 9L sajale, kuid peaks võtma mingi 7-8 ma arvan, täpselt ei tea.
ja viimasel ajal on see tühikäik ära kadunud, peab sõitma käsigaasiga, ehk on pihustid umbes? kas tasub mingit puhastusvahendit kasutada, kui tasub, siis missugust?
Vasta
#13

Mingi regulaator tal pumbas on küll mis annab käivitamisel rohkem peale, aga minu teada ta termoregulaator ei ole. Vist mingi mehhaaniline. Aga nagu ma ütlesin enne ei maksa pumpa nibida kui surved, pihustid ja muu pudi-padi on üle kontrollitud. Pump on nii peenike värk, et sinna võib ikka ainult spetsialisti, kes ikka tõesti spetsialist on, ligi lasta.
Vasta
#14

hiacega ongi see asi, et ära üle 80sõida, sellega kaasneb ka kohe kütusekulu üle 10l 100km
T_Belt tuli annab sulle teada, et hammasrihmavahetus aeg on käes, see, kui see lihtsalt kustutada on enesepetmine.
vahetada tuleks rihm koos vabajooksurulli ja pingutusrulliga
selle edasiminekuproblaga selline küs, kas sa õhufiltrit oled kontrollinud?
akka jah lihtsamatest asjadest peale, omal kergem taluda

Blue 132KW
white 150KW
Vasta
#15

ToyotaKaido Kirjutas:Aga kas pole võimalik et natuke kiirem tagadiffer parandaks olukorda? On selline asi üldse olemas?

Mäletan ka oma sõitudest, et 90km/h oli vana Hiace jaoks liig mis liig.
Säästad jõudu ja aega, kui ei hakka ümber ehitama seda, mis töötab.

Bensuka sild võibolla oleks kõige tõenäolisem alternatiiv, aga selle ülekanne peaks loogika järgi olema hoopis aeglasem, kui see üldse erineb.

Kui ikka huvi on suur, siis erinevaid sildu ja difreid on hiacel hulgi, mõnedel näiteks isegi lukuga diferentsiaal. Täpset infot kahjuks napib.
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=8745&page=1

Mm, ja mille järgi sa tead, et pöörded on 3000 ? Mäletamist mööda ei olnud vanal hiacel tahhomeetrit?
Samas ei ole see 3000rpm mingi röögatu suurus 90km/h juures.
Vasta
#16

Vana ümmarguste silmadega Hiace jooksis lahedalt ka 120 ga. Esmalt ÕHUFILTER. Väiksematel kiirustel/pööretel ei anna tunda, aga suurematel pööretel hakkab pooma ja kütusekulule mõjub tapvalt. Pumbad on lollikindlad, pigem kontrollida pihustid ja surved VÄGA täpselt paika ajada.
Kui soojenedes jõud kaob, siis kontrolli kindlasti kaane tihendit. Mullid radikas jms. Testimiseks võib ka lühiajaliselt sõidu ajal radika korgi lahti jätta, et survet sisse ei aja.
Külmkäivituse jaoks oli vist ka Toyotal (datsub/nissanitel kindlasti) jahutusvedeliku pealt termostaat klapp, mis soojendes pumba nurka ja kogust muudab. kui süsteemis lekkepeatajaid jms kasutada, kiilub klapi kinni ja mootor töötab vales rezhiimis, koos vastava kütusekulu või külmalt mittekäivitumisega.

82- ..Hiace sai kindlasti alla 10 l hakkama, pigem 8-9 sõltuvalt asjaoludest. ise sõitsin 83 a 2,3D Nissan Urvaniga, selle kuldne keskmine oli 8,..


Vasta
#17

pakkuda toyota hiace 81a. 2,2d buss juppideks
sumps roostevabast, kõrgsurvepump, pihustid ja käigukast äsja hooldatud.
Vasta
#18

ei hakanud uut teemat tegema, ehk sobib minu mure ka siia...
mul 2,2 -79a hiace ja diislit kulub tühjalt sõites 15,15 l sajale, töristades linnavahel. õhufilter on just vahetatud, ei suitse üldse, käivitub ja jookseb normaalselt, õlitase nagu peab.
ise siin mõtlesin et ehk on tagasivoolu ummistus selle jõhkra ülekulu põhjuseks.
aga kuhu kaob liigne küte?
või on ehk on mõni muu põhjus?
tal peaks käsigaas olema jalggaasi trossilt reguleeritav?
Vasta
#19

armsad vanade hiacede omanikud, ehk oskate miskit vastukaja tekitada?
Vasta
#20

margus16 Kirjutas:mul 2,2 -79a hiace ja diislit kulub tühjalt sõites 15,15 l sajale, töristades linnavahel.

15L/100 on selline kulu, mis saab sel masinal olla ainult lekke korral.
Kuigi, mul ei olnud ka pumba lekke korral üle 10L.
Kui ei ole leke, peaks vähemalt kole tahmajuga pidevalt taga olema liigsest põletamata kütusest.

Või siis on mitu jama korraga - pidurid peal, mootor ei lähe soojaks (termostaadi viga või ainult lühikesed otsad), pumba nurk paigast ära, mootor kulunud, rehvid ja spidokas valetavad, jne.

käsigaas ehk tühikäik on jah mehhaaniliselt reguleeritav, vahet pole siis, kas trossilt või pumba juurest kruviga, hoovastik on sama. (Hiace siseelu ei tegelikult ei ole uurinud nii täpselt, kunagi sai lihtsalt sõidetud, aga praegu Crownil on sama mootor)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne