14-07-2005, 22:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-10-2009, 16:08 PM ja muutjaks oli valdo.)
Tere,
mitmed inimesed on soovinud minu äsjarestaureeritud kolmerattalisest kaubaveojalgrattast fotosid. Siin need nüüd on:
Veidi ka sõidukist endast. Euroopas oli 20. sajandi alguspoolel levinud kolmerattalised kaubaveojalgrattad, mille kast asus ees. Neid oli standard-jalgratta detailidest ja kaariku vedrulehtedest
lihtne valmistada ning nad olid asulates sobivad väikepakkide veoks. Eestis olid nad 1920ndatel aastatel levinud peamiselt Saksa toodanguna, kuni 1930ndate lõpul hakati neid valmistama ka ise.
Minu andmetel valmistas sarnaseid asju nii Kr.Saare jalgrattatehas, väike Ööpik\'u jalgrattatehas kui ka remonditöökojast välja kasvanud Voldemar Laanbergi jalgrattatehas.
Vaadeldav sõiduk on valmistatud Vold. Laanbergi jalgrattatehases arvat. 1940. aasta algu või 1939. aasta lõpul. Sõiduki tagaosa säilis komplektsena, seevastu käruosa oli mõnda aega kasutusel aiakäruna ja on suuresti taastatud.
Mina taastasin seda sõidukit vaheaegadega 2000-2005, viimane lihv sai antud vahetult enne Suursõitu. Kuni 1996. aastani oli osaliselt komplekteerituna Adso Tomsoni valduses, kes on sellega kusagil 1990. aasta paiku ühe uunikumide üritusegi kaasa teinud.
mitmed inimesed on soovinud minu äsjarestaureeritud kolmerattalisest kaubaveojalgrattast fotosid. Siin need nüüd on:
Veidi ka sõidukist endast. Euroopas oli 20. sajandi alguspoolel levinud kolmerattalised kaubaveojalgrattad, mille kast asus ees. Neid oli standard-jalgratta detailidest ja kaariku vedrulehtedest
lihtne valmistada ning nad olid asulates sobivad väikepakkide veoks. Eestis olid nad 1920ndatel aastatel levinud peamiselt Saksa toodanguna, kuni 1930ndate lõpul hakati neid valmistama ka ise.
Minu andmetel valmistas sarnaseid asju nii Kr.Saare jalgrattatehas, väike Ööpik\'u jalgrattatehas kui ka remonditöökojast välja kasvanud Voldemar Laanbergi jalgrattatehas.
Vaadeldav sõiduk on valmistatud Vold. Laanbergi jalgrattatehases arvat. 1940. aasta algu või 1939. aasta lõpul. Sõiduki tagaosa säilis komplektsena, seevastu käruosa oli mõnda aega kasutusel aiakäruna ja on suuresti taastatud.
Mina taastasin seda sõidukit vaheaegadega 2000-2005, viimane lihv sai antud vahetult enne Suursõitu. Kuni 1996. aastani oli osaliselt komplekteerituna Adso Tomsoni valduses, kes on sellega kusagil 1990. aasta paiku ühe uunikumide üritusegi kaasa teinud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel