01-08-2005, 12:30 PM
Kõige uuemad on ER2-1293 ja 1294.
valdo Kirjutas:Kui arvestada kasutuses olevate (olnud) peade järgi, siis maha on läinud viimase kümne aastaga 06, 15, 32, 39, 49, 57 ja 163, asemele tulnud pead (uute nr.-ga) 2401-2402, 2501-2502, 2111-2112 ja 2207-2208, nii et juhtvagunite paaride seis miinus 3! Praegu kasutuses olevaid koosseise 11. Vene ajal (alates SR-3-dest) mäletan, et hoiti Pääskülas sõidukorras 15-t koosseisu, nii et kahekümne-kolmekümne aastaga koosseisude arv vähenenud nelja võrra. Ja pole ka ime, reiside arv on proportsionaalselt umbes sama palju vähenenudEdR Kirjutas:Ei ostetud midagi. Tõmmati sõiduplaani lihtsalt vähe koomale. Eks vaata sõiduplaani,mitu korda elekter Klooga-Randa päevas sõidab....
Elektriraudtee võiks midagi uuemat soetada küll.
Milline on üldse viimane soetatud ekektriga liikuv asi? Kas 1980.a. olümpiaks soetatud kolm ER12 (6001-6003) järel on üldse midagi uut soetatud? Ei tea nagu, et peale Saksa U-Bahni vagunite, SR-3, ER1, ER2 ja ER12 midagi muud oleks soetatud... Või ma eksin?
Samas on suur posu ER1-sid juba Kuusakoski hammaste vahel... ehk siis ronge peab olema palju vähem kui nt 1980ndate lõpul?
Volli Kirjutas:... kasutuses olevate (olnud) peade järgi, siis maha on läinud viimase kümne aastaga 06, 15, 32, 39, 49, 57 ja 163 ...
valdo Kirjutas:Uduselt mäletan nagu lisaks veel kasutuses vagunit ER1-86XX... Või on see minu luulude vaimusünnitis?86-st oli meil üks pea (+8 vahevagunit), mis kadus 80-ndate lõpus koos selliste koosseisudega, nagu 81 ja 82. 1991.a. maini sõitis meil veel ER1-104.
Olin 1987-1996 elektrirongide igapäevakasutaja... pluss harvad kasutamised alates 1970ndate lõpust kuni 1987. aastani ning mõned korrad peale 1996. aastat.
Regardman Kirjutas:Kõige uuemad on ER2-1293 ja 1294.
valdo Kirjutas:Põhimõtteliselt on Teil mõlemil õigus, kui vaadata rongide sünniaastaid, siis nii 6002 ja 6003, kui ka 1293 ning 1294 on valmistatud 1982.a. (igaks-juhuks kontrollin õhtul andmeid, praegu panen peast), 6001 kui esimene katseeksemplar valmis 1976.a. Aga tehnika poolest on ER12-d muidugi samm edasi võrreldes ER2-dega.Regardman Kirjutas:Kõige uuemad on ER2-1293 ja 1294.
Nüüd ei saa mina aru. Mäletan kindlalt, et 1980. aasta paiku (paar aastat varem või hiljem) ilmusid SR3de ja ER1/ER2de kõrvale ER12-ned 6001-6003. Mäletan, et eripäraks oli neil väga sujuv paigaltvõtt, millege kaasnes teatud undav heli. Muudel rongidel ei ole ma seda täheldanud, need võtsid paigast üsna järsku ja jõnksuga ning vaid peaülekande jõrina ja tavalise alalisvoolumootori undamise saatel. Ehk siis selgelt oli tunda, et tehnika poolest olid nad ER1/ER2-dest üle ehk moodsamad. Tagantjärele elektrotehnikat teadvana võin oletada, et seda undavat heli tegi tõenäoliselt türistorajam vms, sest see käitub sarnaselt.
Seepärast ma ka arvasin, et need 6001-6003 olid uusimad. Või ma eksin - kui, siis kus?
EdR Kirjutas:Alles on praegu rongid:
(skipped)
Ongi vist kõik....
EdR Kirjutas:... Kadaka autoturu juures asuvast kuulen esimest korda.
PETSS Kirjutas:Paar aastat tagasi liikusid rohelised elektrirongivagunid küll mootorveduri järgi Jõhvis ja Ahtmes.Vedas tööle ja koju kaevureid.Nüüd pole enam sinnakanti juhtunud ,kas need vagunid ikka liiguvad?Need on praeguselt Elektriraudteelt ostetud elektrivagunid. Sõidavad tänini,vaid halliks värvitud vahepeal. Nii olen kuulnud,ise näinud neid pole.
EdR Kirjutas:Huvitav, kuidas neil vaguneil ilma juhtvagunita uksi avatakse-suletakse? Tavalisel diiselveduril ju vastavad kontaktid puuduvad...PETSS Kirjutas:Paar aastat tagasi liikusid rohelised elektrirongivagunid küll mootorveduri järgi Jõhvis ja Ahtmes.Vedas tööle ja koju kaevureid.Nüüd pole enam sinnakanti juhtunud ,kas need vagunid ikka liiguvad?Need on praeguselt Elektriraudteelt ostetud elektrivagunid. Sõidavad tänini,vaid halliks värvitud vahepeal. Nii olen kuulnud,ise näinud neid pole.
Regardman Kirjutas:Üks ER1 vagun oli ka kuskil Petrooliumi tn. kandis 10kond aastat tagasi.Endisel Eesti Kütuse teritooriumil muude kuuride vahele peidetuna sai jah aastatel 1994-95 avastatud vaguni 8602 kere. Nüüdseks on tollel platsil lömitanud onnikesed kadunud, sealhulgas ka see vagunikere.
martinmannik Kirjutas:Huvitav, kuidas neil vaguneil ilma juhtvagunita uksi avatakse-suletakse? Tavalisel diiselveduril ju vastavad kontaktid puuduvad...