Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Fiat 124 \"röntgenpilt\".
Kui nüüd leiaks keegi samasuguse VAZ 2101 pildi, oleks hea võrrelda.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
motamees Kirjutas:Lisan: Muide Smolini antud tekstist selgubki, et peegel ilmus alles Ziguli mudelile. Siit saab ka vahet teha - ilma peeglita on ikkagi fiatid. Ketaspidurid (tagumised) kaotati ka Ziguli jaoks ära. Meie teedel kulusid ketaspiduri klotsid ära juba 2-3 tuhande km jooksul. Lisaks veel palju muutusi. Pandi külge pukseerimise konksud, lisati käimaväntamise võimalus, uut tüüpi mootor, muudatused sildades (tugevdamise huvides), neli tungraua kronsteini kahe vastu (itaallastel oli ühe poole peal üks kronstein ja see keskel, mis oleks vene teedel kohe maha sõidetud). Kokku tehti venede soovitusel itaallaste poolt kuskil 800 muudatuse ümber. Koostöö jätkus ka edaspidi (kuni mudelini 2103).
Venelased kipuvad pea kõiki Fiat 124 uuendusi enda nimele kirjutama. 5-hoovaline tagavedrustus 3-hoovalise asemel ilmus Fiatile 1968 (röntgenpildil hästi näha). Suuremate puhvritega kaitserauad koos pukseerimisaasadega nii ees kui taga sai 124 Special samuti 68. aastal, samuti \"uputatud\" ukselingid. 124 sedaanil välispeeglit polnud, kuid oli kombil (124 Familiare) ja just seesama ümmargune. Samal ajal pole märgitud kõiki ernevusi VAZ-iga. Fiat 124 pidurisüsteem oli algul üheringiline (esi- ja tagapidurid polnud eraldatud), peagi (ilmselt 1968) tekkis kaheringiline süsteem, hiljem tagumised trummelpidurid ja võimendi (VAZ 2101 ei saanud pidurivõimendit vist kunagi). Ka polnud 124 kõige odavamal variandil roolilukku (süütelukk oli ikka roolisambal).
Fiat 124 juures tehti 8 aasta jooksul muidki muudatusi. Piltidel nägin vähemalt nelja erinevat varianti tagatulesid. Mingil ajal tekkisid ka \"tavalisele\" 124-le tuulutusavad tagumistel uksepostidel (Specialil algusest peale). Ka VAZ 21011 pika kummiribaga kaitseraud oli Fiatil varem kasutusel (Specialil alates 1972).
Veidi mootorist. Ülajaotusvõlliga mootor oli venelaste kindel nõudmine, lihtsam ja ilmselt ka odavam oleks ju olnud leppida originaalmootoriga ja lisaks näiteks Fiat 1300/1500 suuremad ohv-mootorid. Ilmselt polnud raha venelaste jaoks küsimus (Togliatti autotehase ehitamine olevat olnud Euroopa suurim investeering autotööstusse 60-ndatel). Fiati sel ajal ühe ülajaotusvõlliga mootorit polnud ja tuli konstrueerida uus. Imelik on see, et Fiat ise seda mootorit kusagil ei kasutanud. Veelgi enam, samal ajal konstrueeriti ülajaotuvõlliga mootorit Fiat 128 jaoks ja see mootor erineb tublisti VAZ-i omast.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
pppp Kirjutas:smolin Kirjutas:VAZ 2101 ei saanud pidurivõimendit vist kunagi
Ei tea, palju see nüüd teemasse puutub, aga eksport-02-l oli pidurivõim igal juhul olemas.
Eksport-2101 ja 2102 said 1978 pidurivõimendi ja lisaks 21011 sisu (armatuurlaud, rool ja istmed). Mudelitähised olid siis 2101-02 ja 2102-02.
VAZ võib olla uunikum tänagi. Näiteks sirelililla originaalvärviga 2103 on ilmselt palju haruldasem kui Pobeda.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,075
Teemad: 57
Liitus: Mar 2004
Maine:
10
isal oli kunagi 70a kopikas, muidu nagu kopikas ikka, aga osadel detailidel oli kiri Fiat, näiteks poltidel
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
supp Kirjutas:isal oli kunagi 70a kopikas, muidu nagu kopikas ikka, aga osadel detailidel oli kiri Fiat, näiteks poltidel
Itaalia juppe (ja ka Itaalia inseneride abi) olevat kasutatud kuni 1974. aastani.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,287
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
09-10-2004, 00:31 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-10-2004, 00:32 AM ja muutjaks oli
stretch.)
Nende VAZ-dega, millel olid Fiati jupid, juhtus Nõukogude ajal tihti nii, et kui oli mingil põhjusel vaja teeninduses käia, siis teenindusest välja tulles olid peal juba vene jupid.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Vanemate VAZ-idega on ka see probleem, et originaalist ei pruugi palju järel olla. Hiljuti nägin 1974. aasta \"kopikat\", millele oli pandud 21011 armatuurlaud ja 2103 rool.
Ühel sugulasel oli 70-ndate alguse 2101, mida ta kasutas pea 20 aastat ja millel polnud esialgsest lõpuks vist ühtki juppi järel. Vahetatud olid nii kere kui mootor, väiksematest vidinatest rääkimata. Erinevaid numbrimärke oli nende aastate jooksul kolm.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 66
Teemad: 8
Liitus: Aug 2004
Maine:
0
nii, vana teema jälle tolmu seest üles otsitud ja lugejate silmades särava päikse kätte toodud
nimelt märkasin täna põhjanaabrite nettiauto.com lehel üht kuulutust, kus pakuti müügiks fiat 124- a. auto 68- st aastast, sõitnud väidetavalt ainult 5000 kilomeetrit ja kannab ka fiati nimesilte. ainult esimene iluvõre on vist vene päritolu analoogiga asendatud... ...ja ainult 2,5 k euri
aga vaadake ise:
ja siin siis kuulutus ise. edu ostmisel!
Lugupidamisega,
ka:rel
________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Postitused: 245
Teemad: 51
Liitus: Oct 2003
Maine:
0
Mina proovin korralikku 1970 aasta 01e juba pikka aega müüa, keegi ei taha
M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
ka:rel Kirjutas:nimelt märkasin täna põhjanaabrite nettiauto.com lehel üht kuulutust, kus pakuti müügiks fiat 124- a. auto 68- st aastast, sõitnud väidetavalt ainult 5000 kilomeetrit ja kannab ka fiati nimesilte. ainult esimene iluvõre on vist vene päritolu analoogiga asendatud...
Minu arust küll täiesti originaalvõre, vt.
siit.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Siin näeb millalgi 70-ndatel Inglismaal levitatud Lada reklaamvihikut.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.