M72 mootoriplokk + väntvõlli laager + silindrikaane poldi võti ???
#1

Niisiis sai üks M72 mootor eile lahti võetud ja siis täna pesin mootoripesu vahendiga ära ning lasin survepesuriga üle.

1. Tahtsin teie arvamust küsida mootoriploki kohta. Mulle endale tundub, et see on üks varajasemaid M72 mootoriplokke. Tegin hulga pilte Teile vaatamiseks.
Nimelt kas see minu arvamus ka paikka peab, ei tea, aga mul tunne, et sõjaajal oli neid kiiresti vaja toota ning ei pandud suurt rõhku viimistlusele/välimusele, et kui sile ta on jne. Piltide pealt näete alumiiniumis ebatasasusi pikkade juttide näol, kohati on sile, kohati krobeline jne. Generaatori juurest on ära murdunud väike alumiiniumi kild ja vist tänu sellele on näha ka üks keerme pold koos mutriga, mis on valatud/keeratud alumiiniumi sisse. Sammuti tõmbasin kollasega jooned alla mõnele nr, millele tahaks vastust saada, vaevalt need lihtsalt detaili nr on. Või võib tegu olla hoopiski BMW R71 R61 plokiga ?

http://www.zone.ee/m-104/mootor%20M72/

2. Mida oskate öelda väntvõlli laagri peal oleva plekiriba kohta. Kas selline peabki seal laagri peal eraldi olema, või on see mõne endise omaniku poolt paigaldatud ja torniga auke täis taotud ??? Ja ainult ühel pool on see !

http://www.zone.ee/m-104/M72%20v%e4ntv%f5ll/

3. Milline näeb välja 4 kandilise poldipea võti ? M72 kataloogist ma seda ei ole veel leidnud, või olen silmist mööda lasknud. Mul ei ole silindrikaaned kinni mitte hariliku poldiga, millel on 6 kant pea, vaid väike 4 kandiline poldipea.

Ootan siis Teie kommentaare ja arvamusi.

Ja mootoriploki NR järgi vaadates tundub ka et on üks varajasemaid plokke, ise olen kohanud mootoreid millel ikka tunduvalt kõrgemad Nr, kui mu mälu mind ei peta.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#2

BMW eristub \"emmilistest\" töö korrektsuse poolest, triibud/lohud ei ole isegi sõja lõpu bemaritel, on küll ntx jooksvat värvi aga valu ja tehnika pool oli alati korrektne.
Vasta
#3

see mootoriplokk on ehtne m-72, 22 tuhat jne. on minuteada valmistatud 52.a. aga need andmed on netist leitud ja ei pruugi 100% kindlad olla. Kõige vanem mis mina näind olen on mootori nr mingi 8 tuhat millegagi aga see oli raami peal mille nr oli 7 tuhat millegagi. Eks mootoreid tehti alati rohkem kui tsikleid sest mootor oli see mis tihti otsa lõppes. see plekivõru on ise tehtud sest laagripesa on ära kulund ja nii on koduste vahenditega asja remonditud. Mul on ka 800-sel zündappil sama jama tehtud, ühte laagripessa on pronkspuks sisse kärnitud. 4-kandilist silindripea võtit pole veel mina kuulnud et oleks kunagi toodetud aga 4-kandilised poldid on muidugi õiged, need on ka sakslastel (zündapp, bmw). Neid keera tavalise kuuskantpadruniga, m-72 läks vist 14 padrun, kui käega otsa ei topi siis koputa veits peale aga asja idee ongi selles et mida vähem kante seda raskem üle keerata aga kuna silindripea poldid põlevad tihti kõvasti kinni siis venelane tegi ka sakslaste järgi 4-kandilised silindripeapoldid.

militaarmootorrattur
Vasta
#4

homme õnnestub saada sakslase (vast R71) kandilise mutrivõtme silindrite oma.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#5

Täna sain siis täieõiguslikuks M72 originaal silindrikaane nelik poldipea võtme omanikuks. Pidi olema konkreetne võti M72, mitte BMW R71 võti.

Ühes otsas 4k pea, teiselpool 11 võti (mitte leht) ja seda saab kasutada kui torni paned august läbi, siis saad silindi poldid lahti keerata.

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne