Kaitseraua õgvendamine
#1

Hakkasin täna suure õhinaga uut kaitserauda paigaldama (raud on valmistatud terasest ja kroomitud), aga selgus, et see on ühest otsast natuke kõver. Kas kellelgi on mingeid kasulikke nippe või õpetusi, kuidas seda kõige lihtsamini sirgeks saada?

Ise mõtlesin mingi toru sinna sisse panna ja kruustangidega vastu toru raua sirgeks pigistada.
Vasta
#2

Jesper Kirjutas:Hakkasin täna suure õhinaga uut kaitserauda paigaldama (raud on valmistatud terasest ja kroomitud), aga selgus, et see on ühest otsast natuke kõver. Kas kellelgi on mingeid kasulikke nippe või õpetusi, kuidas seda kõige lihtsamini sirgeks saada?

Ise mõtlesin mingi toru sinna sisse panna ja kruustangidega vastu toru raua sirgeks pigistada.

Ülimalt komplitseeritud ettevõtmine. Nimelt on paksu kaitserauamaterjali (Pobil nt 3 mm) õgvendamine paras töö ning enamikel juhtudel jääb õgvendamine ka näha. Eriti siis, kui sellele ei järgne lõikamisi/keevitusi/lihvimisi ja uut galvaanikakatet.

Soovitaksin teha miskist kõvast lehtpuidust (õunapuu, tamm vms) täpselt raua vormiga istuvad shabloonid, nende taha miski massiivsem teras-asi ehitada ja siis läbi puidust shabloonide ettevaatlikult võimast hüdraulilist pressi näidata. See ehk painutab asja globaalses mõttes õigeks, tekitamata järske murdeid jm välimust rikkuvat.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 140 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R, L, P 11-18
Vasta
#3

Õnneks selgus, et Fordi kaitseraud on pehmemast materjalist ja seda annab üsna hästi painutada. \"Globaalses mõttes\" õigeks muutus ta lihtsalt kätega järk-järgult painutades (eelnevalt kinnitasin ta keskelt kruustangide vahele) ja murdekohtadesse jäänud voldid silusin klotside ja kruustangidega. Ainuke problemaatiline koht on üks laineline serv, seal tuleb ilmselt ikkagi shabloonid teha. Aga üldjoontes sai tulemus üllatavalt hea.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne